Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 januari 2018, 23:10   #1
Moppie38
Moppie38
 
Moppie38's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Trichotillomanie

Hallo mijn dochter van 11 jaar trekt al 8 jaar haar haren regelmatig uit.
Wij zijn daar eerst voor natuurlijk naar de huisarts geweest maar kwamen niet echt verder.
We kregen een verwijzing voor een psycholoog maar daar kwamen we ook niet echt verder mee.
We hebben al echt van alles geprobeerd nu krijgt ze gedragstherapie maar ook dat werkt niet echt bij haar.
Ze krijgt van haar therapeut oefeningen en opdrachten mee naar huis waar we hard aan werken.
Maar helaas na een paar weken en dat het even goed gaat verliest ze de intresse.
Ik ben met haar naar een kinderarts geweest maar ook daar kwamen we niet verder.
We zijn bij een kinderneuroloog geweest maar volgens hun was er niks mis met haar.
Wij zijn ons steeds meer gaan verdiepen in trichotillomanie en we kwamen heel veel dingen tegen die zij ook vertoond.
Maar wij weten helaas niet meer wat we moeten doen hoe we haar kunnen helpen.
Haar leervermogen staat op een heel laag iq dus zit ze sinds 4 jaar op speciaal basisonderwijs.
Heeft er misschien iemand een goeie raad voor ons.
Of welke stappen wij nog kunnen ondernemen om vooral het leven van onze dochter makkelijk te maken.

Esmiralda
Moppie38 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2018, 07:38   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Het is misschien een paardenmiddel. En om eerlijk te zijn weet ik weinig van trichotillomanie.

Wat ik mij bedenk, misschien zou ze een haarwerkje of pruik kunnen gaan dragen die speciaal voor kinderen zijn gemaakt. Dan kan ze namelijk niet bij haar haar komen. Na een hele tijd dragen "verleert" ze het trekken misschien. Maar ze moet hem dan wel dag en nacht dragen,. Anders gaat ze misschien 's avonds in bed aan haar haren trekken.

Het is wel kostbaar en als ze ermee zou slapen zou ik kiezen voor iets voor overdag en voor 's nachts dat betaalbaar is of iets van mensenhaar. Maar als ze er niet meer bij kan verliest ze misschien haar interesse. Ik weet niet. Ik hoop dat dat helpt. Er zijn ook voor kinderen hele mooie haarwerken die er natuurlijk uitzien en misschien is er iets via huisarts en verzekering te regelen.

Ik zou wel therapie blijven volhouden.

Zeker weten, kan iemand met trichotillomanie beter advies geven dan ik. Ik hoop dat dit een oplossing zou kunnen zijn. Ik heb gelezen dat als het al tientallen jaren aan de gang is, je er eigenlijk niet of bijna niet meer vanaf komt. Nu is het misschien nog niet te laat.

Heel veel sterkte en succes!
En welkom aan boord!

Ik hoop dat er een hoop ideeën worden gegeven en eventuele oplossingen.

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 23 januari 2018 om 07:41
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2018, 14:05   #3
Kaleyna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Hallo iedereen

Ik heb zelf sind Peuter af aan ttm..wimpers wenkbrauwen alles ligt eraf. Ik ben nu 34 en probeer iedere dag weer ervanaf te blijven masr dat lukt niet. Ik ben heel gevoelig als peuter ook geweest. Ik weet zeker dat als ze mij als peuter tiener enz in Therapie gedaan hadden was ik ervan af geweest, nu is het een diep ingegroeide gewoonte geworden. Word er heel ongelukkig van iedere dag weer opnieuw. Ik ben er pas achtergekomen toen ik 20 was dat het een naam heeft ttm en dat ik niet gewoon gek was. Ze hadden mij eerder moeten helpen. Ik hoop dat een ieder met een kind die ttm heeft er allllles aan doet om ze wekelijks in Therapie te houden, dat zal helpen al duurt het paar jaar, geef niet op jd tekent ze voor t leven😔ik ben 34 en worstel hier nog steeds mee in Therapie. Ik hoop op een dag gezond te mogen zijn
Kaleyna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.