Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2021, 22:11   #1
M1N0X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2020
Berichten: 2
Geslacht:
Overweging HT - minox & haartextuur

Dag allen,

Ik ben 28 en een jaar of 4 geleden is mijn haar wat uit gaan vallen. Geen gigantische verschuiving in NW; ik had van nature (helaas) al door groot voorhoofd een NW2 maar inmiddels is dat wat teruggetrokken tot een NW3 die vooral erg is uitgedund aan de voorkant. De afgelopen 2 jaar is mijn haar op de plek waar het kaler/dunner wordt aan de voorkant, ook veranderd van structuur. Het lijkt heel droog, stro-achtig en krult een beetje daardoor. Terwijl de rest van mijn haar gewoon de oude, redelijk stijle textuur heeft. Ik gebruik sinds 1,5 jaar minoxidil en dat heeft gezorgd voor behoud (denk ik) en ook nieuw haar gebracht, wat niet helemaal doorgroeit (blijft korter dan de rest, beetje vlassig). Inmiddels overweeg ik een HT.

Drie vragen:
- Als ik een HT laat doen, worden de ''ouderwetse'' haren met stijle structuur geplaatst bij de haren die nu stro-achtig/krullig zijn. Gaat dat geen gek effect geven?
- Eigenlijk zou ik willen stoppen met minoxidil; hij zorgt voor veel extra haargroei op mijn lichaam en kosten+moeite zou ik ook liever kwijt dan rijk zijn. Maar, goede kans dat als ik stop met minox, mijn haar extra gaat uitvallen. Zou het verstandig zijn om eerst te stoppen met minoxidil om te kijken hoe ver mijn haar uitvalt, en dan pas een HT te doen?
- Als ik nu een HT laat doen, hoe doen ze dat met de haartjes die ik nu heb die alleen door de minox leven? Dat is een best groot oppervlakte van vlashaartjes (paar cm2).

Ik snap dat ik deze vragen ook aan de HTkliniek kan stellen, maar put liever eerst uit jullie ervaring voordat ik dat doe. Dank!
M1N0X is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2021, 00:01   #2
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
- Dat zou geen effect hoeven te geven.

Soms zie je na een HT ook een touwerige structuur van het haar wat is geïmplanteerd, wat niet zou mogen. Dit is te wijten aan foute keuze van donorhaar i.c.m. schade aan de grafts tijdens het implanteren.

- Stoppen met minoxidil om je haren uit te laten vallen is onnodig. Een goede arts kan het verschil zien tussen haren die stand houden door Minoxidil en normale haren en kan zo een inschatting maken of het al beter is om op die plekken de implanteren.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.