Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 oktober 2005, 11:26   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
wanneer verlies je nu eigenlijk echt (te) veel haar

Wanneer spreek je nu van overmatig haarverlies?
Volgens de dermatologen vanaf meer dan 100 per dag, doch ik ben van mening dat je toch ook dun haar kunt krijgen (AGA) met minder dan dat.

Als ik mijn haren kam of er "aan zit" komen er gemidd. op een dag circa 20/30 uit.
Was ik ze (om de 2 dgn) dan zijn dit er 40/50.
Volgens de normen van de dermatologen zou je dus kunnen zeggen dat ik momenteel normaal/zelfs weinig haarverlies heb.

Toch... is dit voor mij helemaa niet normaal. Ik had altijd op "niet-wasdagen) als ik ze kamde/er aan zat totaal geen haarverlies.
Tijdens wasbeurten hooguit 5/10.
Bovendien is het dunner geworden afgelopen jaar /haarverlies op sommige plaatsen... was linkerinham (die overigens wel weer dicht is). en linksbovenop.

Als ik van sommigen lees dat ze honderden haren per dag verliezen, gedurende tijden dan zou ik volgens mij allang kaal zijn.
Vind het soms lastig waarvan uit te gaan, kan je dan nu spreken van stabiel haarverlies? waarbij ik zeker weet dat het langzaamaan weldegelijk bovenop dunner wordt/blijft. Of blijven zoeken naar zoals het " vroeger" was?

En vanaf wanneer moet je dan merken dat het beter gaat als je androcur gebruikt. Volgens de bijsluiter.... na verloop van tijd.. volgens de dermatoloog.. geef het de tijd. Oftwel kan iem. die positieve ervaringen heeft/had met androcur + comb. diane!? me aangeven vanaf wanneer zij vermindering uitval bemerkte?.... jeuk+vet haar zijn al sterk verminderd
Alvast bedankt voor elke reactie.
Kitty


: regime momenteel nu : diane 35, + sinds 2e maand/poging androcur 50mg, 10 tabl.
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 11:41   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Kas,


eigenlijk gaat het er niet zozeer om hoeveel je verliest, maar om hoeveel er weer bijgroeit.
Ik heb eigenlijk van jongs af aan veel haar verloren, viel ook erg op, omdat het heel lang was. Iedereen zat altijd aan me te plukken. Toch had ik geen echte haaruitval: het groeide gewoon allemaal weer bij. Wel heel fijn haar, maar toch een gewone bos.

Als jij echt dunnere plekken ziet, is er minder bijgegroeid dan "vroeger".

Ik vind dat je heel weinig haren verliest, maar het is voor jou blijkbaar niet normaal. Er bestaat geen absoluut aantal voor.
Het vervelend met AGA is dat het vaak sluipend verloopt: het is in veel gevallen niet zozeer dat er hele bossen uitkomen, maar meer dat je op een bepaald moment gewoon dunne plekken ziet.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 16:05   #3
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
Idem hier

Hallo Kas,

Ik heb zo'n beetje hetzelfde voor als jij: weinig haarverlies, maar toch dunner wordend haar. Ik verlies naar mijn gevoel ook niet zo heel veel haren per dag, maar toch kun je sinds een aantal maanden op mijn hoofdhuid kijken. Volgens de dermatoloog komt dit omdat mijn haar niet snel genoeg aangroeit. Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Ik moet dagelijks minoxidil 3.75 % gebruiken (1 maal daags 2 ml) en dan zou het moeten beteren.
Liefs
Natascha
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2005, 07:56   #4
orca
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 12
dezelfde situatie

Kas

Ik denk dat het niet echt gaat om de haren die je "verliest" maar wel om de haren die teruggroeien.
Ik verlies dagelijks ook veel haar, en heb ook de indruk dat er bijna geen haren te komen. Dus ik zit in dezelfde vervelende situatie. Geef vooral de moed niet op stres is ook niet goed.
orca is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 12:44   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
thanx

bedankt dames voor jullie reacties!

Ja, ik denk dat jullie gelijk hebben, niet zo zeer de hoeveelheid vh verlies maar de teruggroei is van belang. Verder vind ik een bekend aga herkenningsteken, vetter wordend haar en daarmee gepaard gaande jeuk/lichte roos.
Laatste 2 issues zijn met nu 2e periode androcur wel veel en veel minder aan het worden.

Als ik mijn haar naar achteren duw zie ik echt trossen en trossen kortere haren er tussenuit springen. Teken dat het zich wel opvult. Nu vast zien te houden...

Ik stel jullie reacties, uberhaupt het begrip van lotgenoten erg op prijs!

Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 20:04   #6
Uitval
Haarweb en motorweb lid
 
Uitval's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 20
Question Hallo dames en heren

Ik lees dat de ene Fina gebruikt en de andere Minoxidil. Zelf smeer ik al een jaar Minoxidil 2% lotion en ik moet helaas constateren dat mijn haarlijn afneemt en bovenop behoorlijk dun wordt.
Ik zie dat jullie hogere percentages hebben. Zijn dat nou ook lotions of zijn dat pillen?
Uitval is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 15:58   #7
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Uitval

Hoi welkom !
toepasselijke naam wel......

Minox wordt in NL (voor zover ik weet) alleen topisch toegepast voor haarproblemen. Heb van orale minox alleen maar gehoord vanuit de "oer" (circa 20-25j geleden) beginselen toen werd ontdekt dat het groei genereerde bij mensen die medicatie gebruikten waar o.m. minox inzat) met hartproblemen.

Mijn dermatoloog vindt dat als iem. besluit het te gebruiken hij/zij maar beter meteen 5% kan nemen omdat dit, zo is bewezen, meer effect resulteert.
groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 16:02   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
natascha / orca

Natascha en Orca,

wat zijn jullie regime(n)? Van Natascha weet ik wel dat zij 3.75% minox gebruikt maar verder ook een androgeen-remmer?

Ik begin steeds meer te geloven dat alleen minox op den duur niet volstaat. Je genereert wel een langere levensfase van de haar maar je onderdrukt het proces aga niet. Volgens mij moet er dus altijd een androgeen remmer bij.
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 00:55   #9
somebody11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 1
Smile Haaruitval

Ik kan misschien gerust stellen....ik verhaar ook heel veel.
Als ik het was of nat maak dan komen er ook zo'n 30/40 haren uit!
+ alles wat er aan mijn trui hangt overdag.
Ik heb haar tot op mijn schouders dus het is geen lengte.
En mijn bed ligt ook altijd vol.

En wat denk je mijn hele hoofd stikt van de jonge haren! overal voel ik een soort van borsteltjes.
Zolang je dat hebt een geen kale plekken is er niks aan de hand.
Ga jezelf ook geen "kale"plekken aanmeten.

Dat heb ik een hele tijd gedaan...dan zag ik bij mijn voorhoofd een plek waar volgens mij bijna geen haar zat.
Toen ik bij ene volstrekt vreemd meisje dat een staartje had op haar haargrens keek had zij daar ook weinig haar....en zo heb ik nog meer meiden "begluurd"met paardenstaartjes of haar strak naar achter.
Conclusie: bij bijna iedereen was dat zo!

Dus gewoon geen stress hebben.
Overigens kun je ook veel haar verliezen als je roos hebt.
Ik heb dat nu ook en jeuken als een gek...
Ik heb vanmiddag een anti-roos shampoo gekocht van Ghul.
Dat werkt serieus!!!
De jeuk verdwijnt vrijdwel onmiddelijk mee....het jeukt af en toe nog een beetje maar ik heb het pas 1x gebruikt.

En als je opeens veel haar verliest kijk dan eens of we een seizoens wisseling hebben,of je anti-biotica gebruikt,recent geopereerd bent,nieuwe styling producten/shampoo gebruikt,zwanger bent/net bevallen,of als je bekend bent met eczeem,stress periode,nieuwe anticonceptie pil,te veel binnen gezeten,recent ziek geweest,koorts gehad,nieuw kussensloop,snelle gewichts verlies........
Al deze dingen en ik kan er nog veeeeel meer opnoemen kunnen bijdragen aan haaruitval.
en al deze dingen zijn NIET schadelijk,makkelijk te behandelen en boven alles je word er echt niet geheel kaal door!!
Echt niet.

Dunner haar word ook vanzelf weer dikker als je het probleem bestrijd.

En oh ja dames blijf zo veel mogelijk van de fohn en stijltang af!!

Medisch wetenschapper in opleiding (laatste jaar),
Ik doe onderzoek naar haaruitval en ik test bijna alles op mijn eigen haar!
Meer vragen mail gerust eens naar medischwetenschapper@live.nl
Mijn naam is Patty en ik help graag!
somebody11 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
mijn verhaal Birgitteke TTM - Algemeen 1 7 mei 2005 09:05
Mal maken van Tape. Salvamia Haarwerken 13 2 juli 2004 21:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.