Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 januari 2008, 10:58   #16
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Veel valt of staat met de leeftijd van de ts. Ik heb het idee dat hij nog best jong is.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 11:01   #17
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Voreg ik me ook al af; hij noemt geen leeftijd. Ik sprak dan maar even voor mezelf!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 12:42   #18
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
Het voordeel van FINA is dat de tijd die je wint er ook minder schade aan de haarwortels is. Dus als je stopt of werkzaamheid mindert dan gaat het aga proces verder maar heb je wel x aantal jaren gewonnen.

bij minox is dat niet zo. Dat is eerder als een beademingsmachine. Wanneer de groeiimpuls weg valt dan sterft het haar meteen. Dus minox baat niet veel of je moest het eeuwig gaan nemen.

En buiten dat ik er haargroei van krijg op ongewenste plaatsen( aangezicht) zag ik ook dat niet zitten om dat jaren te doen.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 13:08   #19
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Falcone Bekijk bericht
Het voordeel van FINA is dat de tijd die je wint er ook minder schade aan de haarwortels is. Dus als je stopt of werkzaamheid mindert dan gaat het aga proces verder maar heb je wel x aantal jaren gewonnen.

bij minox is dat niet zo. Dat is eerder als een beademingsmachine. Wanneer de groeiimpuls weg valt dan sterft het haar meteen. Dus minox baat niet veel of je moest het eeuwig gaan nemen.
Is niet waar. Indien je stopt met Fina, ben je na 12 maanden op het niveau waarop je geweest zou zijn zonder Fina. Net als Minox moet Fina levenslang geslikt worden.

Het HW-boekje spreekt zelfs van enkele maanden.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 13 januari 2008 om 13:13 Reden: Edit
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 21:16   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Is niet waar. Indien je stopt met Fina, ben je na 12 maanden op het niveau waarop je geweest zou zijn zonder Fina. Net als Minox moet Fina levenslang geslikt worden.

Het HW-boekje spreekt zelfs van enkele maanden.
Ik geloof hier niet in en ook Tiuri, de opsteller van het haarwoordenboekje, heeft (of had) er grote twijfels bij (zie de thread 'Wat gebeurt er als je stopt?'). Er zijn in ieder geval geen onderzoeken hiernaar voor zover ik weet.

Zelf heb ik het idee dat haren uitvallen door -ondermeer- de cumulatieve schade van jarenlange 'aanvallen' door DHT. Als je die aanvallen jarenlang afzwakt zal de schade aanmerkelijk minder zijn. Daarom vertraagt het tempo van haaruitval ook zo veel. Als je stopt nemen de aanvallen gewoon weer in kracht toe, maar ik kan me geen inhaaleffect voorstellen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 21:53   #21
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik geloof hier niet in en ook Tiuri, de opsteller van het haarwoordenboekje, heeft (of had) er grote twijfels bij (zie de thread 'Wat gebeurt er als je stopt?'). Er zijn in ieder geval geen onderzoeken hiernaar voor zover ik weet.

Zelf heb ik het idee dat haren uitvallen door -ondermeer- de cumulatieve schade van jarenlange 'aanvallen' door DHT. Als je die aanvallen jarenlang afzwakt zal de schade aanmerkelijk minder zijn. Daarom vertraagt het tempo van haaruitval ook zo veel. Als je stopt nemen de aanvallen gewoon weer in kracht toe, maar ik kan me geen inhaaleffect voorstellen.
Ik heb dit niet alleen uit het HW-boekje vernomen. Ik heb dit bijvoorbeeld ook van diverse artsen te horen gekregen. ik kan mij niet voorstellen dat artsen patienten zomaar dingen op de mouw lopen te spelden. Ik geloof dan ook niet meer in bovenstaande theorie.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 22:02   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Ik heb dit niet alleen uit het HW-boekje vernomen. Ik heb dit bijvoorbeeld ook van diverse artsen te horen gekregen. ik kan mij niet voorstellen dat artsen patienten zomaar dingen op de mouw lopen te spelden. Ik geloof dan ook niet meer in bovenstaande theorie.
Maar wie zijn die artsen dan precies en waar baseren zij hun mening op?

Zoals de discussie nu loopt gaat het lijken op twee wensdromen die tegenover elkaar staan.

De finasteridegebruiker die graag het beste wil geloven en de tegenstander die zijn onrustgevoel over 'of het toch niet verstandig zou zijn het te gebruiken' onderdrukt door het slechtste te geloven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 16:16   #23
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar wie zijn die artsen dan precies en waar baseren zij hun mening op?

Zoals de discussie nu loopt gaat het lijken op twee wensdromen die tegenover elkaar staan.

De finasteridegebruiker die graag het beste wil geloven en de tegenstander die zijn onrustgevoel over 'of het toch niet verstandig zou zijn het te gebruiken' onderdrukt door het slechtste te geloven
Om precies te zijn: mijn eigen huisarts, een dermatoloog(doorverwezen via de huisarts) en de behandelend arts van HP. Alle 3 vertellen ze exact hetzelfde verhaal.

Waar de huisarts en de dermatoloog hun mening op baseren weet ik niet. De mening van de behandelend arts van HP wordt oa gebaseerd op de haarstatus van hun patienten. Tenminste, dat is mijn vermoeden.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 17:27   #24
ralph25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 70
Geslacht:
ik slik nu al tijdje finastride ,ben effe een tijd gestopt omdat ik het een eng vondt om elke dag zo pil te slikken ,ook omdat ik kinderen wil etc........maar de dokter heeft me gezegd dat het echt geen kwaad kan......Wat is het beste middel tegen inhammen is dat toch finastride in combinatie met minoxidil???dat gebruik ik namelijk..
ralph25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 17:31   #25
ralph25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2008
Berichten: 70
Geslacht:
ik slik nu al tijdje finastride ,ben effe een tijd gestopt omdat ik het een eng vondt om elke dag zo pil te slikken ,ook omdat ik kinderen wil etc........maar de dokter heeft me gezegd dat het echt geen kwaad kan......Wat is het beste middel tegen inhammen is dat toch finastride in combinatie met minoxidil???dat gebruik ik namelijk..
ralph25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 18:01   #26
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Is niet waar. Indien je stopt met Fina, ben je na 12 maanden op het niveau waarop je geweest zou zijn zonder Fina. Net als Minox moet Fina levenslang geslikt worden.

Het HW-boekje spreekt zelfs van enkele maanden.
Dag Spider, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Ik ben dus ervaringdeskundige.

Ik heb vanaf oktober 2005 t/m oktober 2006 fina/duta geslikt. Ben dus al ruim 15 maanden gestopt en merk nog helemaal niks van haaruitval. Gelukkig ! klop het dus ook meteen af.

Ik had er misschien eerder mee moeten beginnen, ben nu de 30 gepasseerd en moet de schade herstellen via een HT.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 18:04   #27
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Dag Spider, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Ik ben dus ervaringdeskundige.

Ik heb vanaf oktober 2005 t/m oktober 2006 fina/duta geslikt. Ben dus al ruim 15 maanden gestopt en merk nog helemaal niks van haaruitval. Gelukkig ! klop het dus ook meteen af.

Ik had er misschien eerder mee moeten beginnen, ben nu de 30 gepasseerd en moet de schade herstellen via een HT.
Da's goed om te horen. Ik weet wel dat als je stopt de fina nog wel een paar maanden zijn werk doet. Mss heb je ook gewoon geluk gehad, vandaar ook 'Lucky'!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 18:21   #28
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Ben ik weer eens:

Om je inhammen op te vullen (like me) kun je het beste een FUE nemen. Je moet dan wel je haar milimiteren, echter als je langer haar hebt kun je er voor kiezen om een stuk te milimeteren en het andere haar hierover te laten vallen. Dan kun je ong 800grafts eruit halen, voldoende om inhammen weg te werken. Zo heb ik het in okt 2007 gedaan. Na 1 dag liep ik al weer door winkels etc. Nu ruim 3 maanden later is de groei gestart en ik denk dat na 6 maanden de boel aardig dicht zit.

Fina ben ik mee gestopt in maart 2007 en rond september 2007 merkte ik hier wel de gevolgen van. Nu is mijn haar stabiel en heb ik niet het idee dat mijn kruin of meer haar eraan gaat. Ik denk dat de boel genetisch is bepaald, ik had exact het kapsel van mijn vader, alleen wat dunner. Nu zijn mijn inhammen wat minder diep.

Als ik kijk naar mijn ingreep dan kan ik zeggen dat Feriduni en zijn team mijn wens prima hebben uitgevoerd tegen een goede prijs. Absoluut een aanrader.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 18:29   #29
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Da's goed om te horen. Ik weet wel dat als je stopt de fina nog wel een paar maanden zijn werk doet. Mss heb je ook gewoon geluk gehad, vandaar ook 'Lucky'!
Ja of misschien doen de middelen minoxidil, MSM en rooscure meer dan hun werk.

Het is toch wel verbazingwekkend met het haar dat ik nog heb en de 30 inmiddels toch al gehaald. De ellende begon toch ruim 9 jaar geleden al! Naar mijn familie kijkend en 5 jaar oudere broer had ik al een complete Kees Jansma look moeten hebben.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 18:52   #30
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Ja of misschien doen de middelen minoxidil, MSM en rooscure meer dan hun werk.

Het is toch wel verbazingwekkend met het haar dat ik nog heb en de 30 inmiddels toch al gehaald. De ellende begon toch ruim 9 jaar geleden al! Naar mijn familie kijkend en 5 jaar oudere broer had ik al een complete Kees Jansma look moeten hebben.
Lucky bastard!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke methode tegen ongewenste haargroei is het beste?? kimaa Hirsutisme - Behandelingen 19 10 april 2010 15:59
5 beste FUE klinieken/doctoren en 2 andere vragen Henk-yo Chirurgische behandelingen 47 4 juni 2007 19:13
Wat helpt nu ECHT het beste?! INT Hirsutisme - Behandelingen 56 25 januari 2007 16:02
Beste haarkliniek: Dr Arvind met BHT homersimpson Chirurgische behandelingen 4 5 april 2005 22:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.