Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2007, 03:59   #1
Demalish
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 8
Is er nou helemaal niets te doen tegen dat verdomde overbeharing?!

Ik ben nu 17 jaar oud en heb NU AL onwijs last van overbeharing (borst, buik, rug)! Zwemmen of soortgelijke dingen, zitten er gewoon niet meer in.
En ookal doe ik er alles aan om van het haar af te komen harsen (onsuccesvol), scheren (irritatie bultjes en binnen een paar uur weer dikke stoppels) niets lijkt te lukken.

Ik heb altijd behoorlijk wat zelfvertrouwen gehad maar het heeft dankzij die verdomde haren een behoorlijke deuk opgelopen en ik zit er dan ook behoorlijk mee. Het hoort niet, en het ziet er verschrikkelijk uit.

Is er dan helemaal niets (behalve het onbetaalbare lazeren en soortgelijke dure behandelingen) wat de haargroei verminderd!? Misschien anti-testosteron pillen ofzo (ik gebruik overigens astma medicatie)? Ik ben nu in iedergeval behoorlijk wanhopig aan het worden.

Laatst gewijzigd door Demalish; 6 augustus 2007 om 04:03
Demalish is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 12:29   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb je de rubriek Hirsutisme al doorgelezen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat langdurige astma-medicatie het testosteron-gehalte verhoogt...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2007, 18:47   #3
kareltjef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 29
Je bent een man? Propecia schijnt ook de lichaamsbeharing bij veel gebruikers te beinvloeden. Maar om daar aan te gaan om je overbeharing iets te verminderen, lijkt mij niet de juiste manier, dan kan beter aan de laser gaan.
kareltjef is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 01:02   #4
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Hey Demalish,

ik herken het helemaal. Ik begon ook rond mn 17e last te krijgen van overbeharing. Op de middelbare school schaamde ik me zo, vooral tijdens gym..je moetje dan omkleden en ziet anderen..pff lastig. Ook was ik een zwemfanaat maar werd dat door mn overbeharing minder...Nu ben ik sinds mn 17e/18e gaan scheren, heb het bijgehouden. Daardoor voelde ik me wel wat beter maarje wist dat je na 1 a 2 dagen weer de haren zou gaan voelen. Ik ben op een gegeven moment gaan harsen wat bij mij wel helpt, heb het zo pas weer gedaan en kan er dan een paar weken tegen aan. Ik kan ook gewoon weer zwemmen want alleen durf ik! Stiekem droom ik ook wel dat er een pil ofzo wordt uigevonden dat ervoor zorgt dat ik ervan af ben maarja....Ik ben al een tijd aan het sparen en ga voor een laserbehandeling. Misschien is dat een idee voor jou? Ik zou echt niet weten wat er anders mogelijk is? Die zogenaamde middeltjes vertrouw ik niet zo. Ik zou gewoon zeggen, hou het nog even vol, (probeer gewoon te blijven scheren). Ondertussen gewoon gaan sparen en als je ouder bent kun je misschien een laserbehandeling ondergaan?
Weet dat je in elk geval niet de enige bent en dat er hier mensen zijn die je willen helpen Sterkte!
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 01:09   #5
dezcend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 51
Of de pijnlijke manier, koop zo'n ladyshave.. daz beter dan scheren, aan die pijn wen je wel en je haar blijft echt weken weg....
dezcend is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
wat moet ik doen? overbeharing! andrea1979 Hirsutisme - Algemeen 3 6 april 2005 18:16
overbeharing man - laserbehandelingen notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 2 18 oktober 2002 14:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.