Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2023, 20:06   #1
dutchie2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 3
1650 Grafts Zantman Kliniek

Hallo,

Op 19 januari heb ik een FUE HT laten doen bij Zantman in Rotterdam. Ik moet zeggen dat het voortraject/behandeling and nabehandeling allemaal redelijk vlot/straight forward was.
De inschatting was dat ik 1750 grafts nodig had om mijn inhammen op te vullen. Dit zijn er uiteindelijk 1650 geworden. Ik twijfel nu toch wel of dit achteraf wel genoeg is geweest.
Ik hoor over het algemeen hier op het forum meer grafts. Wat denken jullie? Zie hieronder de fotos.

Voor1.jpg

Voor2.jpg

Voor3.jpg

Tijdens.jpg

Dag1.jpg

Laatst gewijzigd door dutchie2009; 30 januari 2023 om 20:09
dutchie2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2023, 20:10   #2
dutchie2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 3
En dag 10

Dag10.jpg
dutchie2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2023, 20:50   #3
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Ik wil je niet teleurstellen maar als 1650 is nooit genoeg voor de hele voorzijde lijkt mij. En op de foto van 10 dagen zie je al duidelijk dat de dichtheid niet eens in de buurt komt van de rest van het haar..

1750 zou niet eens genoeg zijn. Waarom besloten ze opeens om nog minder te doen?
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2023, 21:21   #4
dutchie2009
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 3
Dank voor je reactie, eigenlijk geen idee waarom ze er onder zijn gaan zitten.
Probleem met dit soort dingen is, je gaat er vanuit dat deze mensen weten wat ze doen, zeker voor het geld wat je betaald. Wou bewust niet naar Turkije gaan, om bij Nederlandse artsen te zijn en bereid om daarvoor wat meer te betalen.

Achteraf misschien beter om minder te betalen en naar Turkije te gaan voor meer grafts en minder euro’s.
dutchie2009 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 00:47   #5
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchie2009 Bekijk bericht
Dank voor je reactie, eigenlijk geen idee waarom ze er onder zijn gaan zitten.
Probleem met dit soort dingen is, je gaat er vanuit dat deze mensen weten wat ze doen, zeker voor het geld wat je betaald. Wou bewust niet naar Turkije gaan, om bij Nederlandse artsen te zijn en bereid om daarvoor wat meer te betalen.

Achteraf misschien beter om minder te betalen en naar Turkije te gaan voor meer grafts en minder euro’s.
Het enige wat je had kunnen helpen was om zelf beter onderzoek te doen en kennis in te winnen en niet zomaar er vanuit te gaan dat mensen weten wat ze doen. In Turkije hadden weer andere dingen mis kunnen gaan, net als andere Nederlandse klinieken. Vermoedelijk willen ze je nog een keer terug zien voor een betere dichtheid en dus tweede behandeling en hebben ze je daarom te weinig gegeven (wie weet). Ik heb voor ongeveer hetzelfde gedeelte als jij, terwijl ik er meer haar had als jij, 2500 grafts gekregen. Dus ik verwacht inderdaad dat het te weinig zal zijn voor een 'goede dichtheid'.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 08:24   #6
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
1750 grafts is te weinig voor dat gebied voor een goede dichtheid, maar misschien heeft u een beperkte donorgebied en was dit de reden ervoor ?

Sommige klinieken kunnen niet veel grafts verplaatsen op een dag en gaan er dan maar onder zitten, hoop dat dit niet het geval is. Als u een beperkte donorgebied heeft en toch voor wat meer haar wilde dan kan ik het begrijpen. Maar anders is dit geen goede behandeling vind ik, en dit zou met u overlegt moeten worden.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 09:37   #7
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Het enige wat je had kunnen helpen was om zelf beter onderzoek te doen en kennis in te winnen en niet zomaar er vanuit te gaan dat mensen weten wat ze doen. In Turkije hadden weer andere dingen mis kunnen gaan, net als andere Nederlandse klinieken. Vermoedelijk willen ze je nog een keer terug zien voor een betere dichtheid en dus tweede behandeling en hebben ze je daarom te weinig gegeven (wie weet). Ik heb voor ongeveer hetzelfde gedeelte als jij, terwijl ik er meer haar had als jij, 2500 grafts gekregen. Dus ik verwacht inderdaad dat het te weinig zal zijn voor een 'goede dichtheid'.
Ik ben het met de eerste stuk hier eigenlijk niet mee eens. Je zou van een professionele kliniek die al jaren bestaat eigenlijk moeten kunnen verwachten dat ze weten wat ze doen zoals meneer zelf aangeeft. Van de andere kant heb je eigenlijk ook wel gelijk maar ik kan deze meneer goed begrijpen, veel mensen hebben niet veel verstand over haartransplantatie en sommigen willen niet in alle details gaan en vertrouwen een kliniek gewoon, en vind dat dat ook wel moet kunnen.

Daarnaast zegt u dat er in Turkije ook van alles mis kan gaan, daar ben ik het ook niet mee eens. Deze situatie was in een goede kliniek in Turkije absoluut niet gebeurt, en dan ga ik er vanuit dat meneer wel meer dan 1650 graft donorcapaciteit heeft.

Maar zoals ik zei en hoop dat dit ook het geval is, had meneer misschien maar zoveel donorcapaciteit, maar dan nog zou dit aan meneer verteld moeten worden dat er geen hoge dichtheid bereikt kan worden hierdoor. En dit is ook niet het geval volgens mij.

Ik wil meneer ook absoluut niet teleurstellen maar we zijn hier om elkaar te helpen en eerlijke antwoorden te geven.

Succes en met vriendelijke groeten

Damla Kaptanoglu
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 14:48   #8
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Ik ben het met de eerste stuk hier eigenlijk niet mee eens. Je zou van een professionele kliniek die al jaren bestaat eigenlijk moeten kunnen verwachten dat ze weten wat ze doen zoals meneer zelf aangeeft. Van de andere kant heb je eigenlijk ook wel gelijk maar ik kan deze meneer goed begrijpen, veel mensen hebben niet veel verstand over haartransplantatie en sommigen willen niet in alle details gaan en vertrouwen een kliniek gewoon, en vind dat dat ook wel moet kunnen.

Daarnaast zegt u dat er in Turkije ook van alles mis kan gaan, daar ben ik het ook niet mee eens. Deze situatie was in een goede kliniek in Turkije absoluut niet gebeurt, en dan ga ik er vanuit dat meneer wel meer dan 1650 graft donorcapaciteit heeft.

Maar zoals ik zei en hoop dat dit ook het geval is, had meneer misschien maar zoveel donorcapaciteit, maar dan nog zou dit aan meneer verteld moeten worden dat er geen hoge dichtheid bereikt kan worden hierdoor. En dit is ook niet het geval volgens mij.

Ik wil meneer ook absoluut niet teleurstellen maar we zijn hier om elkaar te helpen en eerlijke antwoorden te geven.

Succes en met vriendelijke groeten

Damla Kaptanoglu
In de ideale wereld zou je elke kliniek moeten kunnen vertrouwen, maar we leven niet in de ideale wereld. Zoals je ziet heb ik gelijk, anders had meneer nu een tevreden gevoel na zijn behandeling.

Daarnaast vind ik het bizar dat je doet alsof er in Turkije nooit wat misgaat, terwijl de meest dramatische resultaten toch echt uit dat land komen. Ja, er zitten ook goede resultaten tussen, maar doen alsof daar alles perfect gaat slaat natuurlijk nergens op...

Als ik TS was zou ik in ieder geval contact opnemen met de kliniek om na te gaan waarom ze maar 1750 grafts wilde plaatsen en wat de reden is geweest dat ze uiteindelijk zelfs 100 minder hebben genomen. Verder kun je wel alle vertrouwen in de kliniek leggen, maar als je nooit een bepaalde dichtheid o.i.d. hebt besproken, ligt het dan daadwerkelijk aan de kliniek? Als je nooit verwachtingen hebt uitgesproken, kan de kliniek in principe nooit mis zitten.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 15:30   #9
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, je hebt ook gelijk, ook in deze situatie. Ik zeg alleen “een persoon zou het eigenlijk gewoon moeten kunnen vertrouwen”, en dan vooral in Nederland.

Ik ben geboren en opgegroeid in Nederland. En in Nederland zou je verwachten dat als er een haarkliniek bestaat deze aan alle eisen voldoet en je deze gewoon kunt vertrouwen. Natuurlijk is onderzoek en controle beter, maar ik zeg alleen dat ik deze persoon wel kan snappen. Ik ben ook zo iemand die her snel wel vertouwd en ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Maar nogmaals je hebt gelijk en het blijkt dus ook van niet.

Over Turkije gesproken, in Turkije komt het wel vaker voor natuurlijk dat er overal klinieken uit de grond komen die aan geen enkele eis voldoen. Maar daar heb ik het niet over, heb het over de goede grotere klinieken, die zullen u niet op deze manier met te weinig grafts behandelen. Ben geen race aan het maken tussen Nederland en Turkije. Integendeel zelfs, in Nederland zou ik zelfs, zonder te veel onderzoek mijn haren laten transplanteren. in Turkije moet je hier extra opletten.

Maar zoals ik eerder ook al zei, mensen komen niet alleen voor de goedkopere prijzen naar Turkije, goede klinieken in Turkije doen het ook wel echt goed en hoor je zulke verhalen niet.

En dan hoor ik sommigen al zeggen jaa maar Turkije doet te veel grafts, nee, een goede kliniek houd ook rekening met de situatie en leeftijd van persoon en denkt ook aan de lange termijn.

Lang verhaal kort ben ik geen race aan het maken tussen Turkije en Nederland en heb je gelijk, maar jammer dat dit zo gebeurt, dit horen we vaker gebeuren helaas. Het is ook geen makkelijke behandeling dat je zegt ja doe morgen er maar 1000 grafts bij, vind dit geen manieren zo maar ja. Het is gebeurt.

Maar nogmaals ook misschien heeft meneer wel weinig donorcapaciteit, daar lijkt het niet op maar het kan.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 15:36   #10
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Verder kun je wel alle vertrouwen in de kliniek leggen, maar als je nooit een bepaalde dichtheid o.i.d. hebt besproken, ligt het dan daadwerkelijk aan de kliniek? Als je nooit verwachtingen hebt uitgesproken, kan de kliniek in principe nooit mis zitten.
Meneer is voor een haartransplantatie voor de inhammen gekomen en dan verwacht een persoon wel dichtheid. Met 1650 grafts krijgt hij dat niet en ik vind dat het wel aan de kliniek is om te vertellen dat hij die dichtheid niet goed kan bereiken voor ze zomaar weinig grafts gaan verplaatsen.

Dit is blijkbaar niet overlegt anders komt meneer niet zo met dit probleem en verhaal hier.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2023, 16:55   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Jullie hebben beiden gelijk. Voor hulp en expertise ga je naar een kliniek, al dan niet cosmetisch. Je moet wel duidelijk je wensen en verwachtingen op tafel leggen en antwoord hierop kunnen handelen en plan A doorzetten of plan B bespreken. In een consult moet er veel informatie verschaft worden, dat kan overweldigend zijn en misschien wel een beetje intimiderend. Dat resulteert soms in het laten meeslepen door de kliniek. En zoals mickfoley al aangaf kun je een kliniek niet zomaar op hun mooie woorden geloven, dat kan alleen in een ideale wereld. Als je zelf al goed voorbereid bent, sta je sterker in je schoenen en kan er zonder onduidelijkheden een plan van aanpak uitgestippeld worden. Belangrijkste vind ik dat TS nu gebaat is bij goed advies mocht de dichtheid bij eindresultaat tegenvallen. TS kan alvast wel vragen aan de kliniek waarom er minder grafts zijn geplaatst en of dit geen nadelige gevolgen heeft voor het eindresultaat. Zolang TS met vragen zit zonder antwoorden kan er ook niet gekeken worden naar oplossingen.

Laatst gewijzigd door Reet; 31 januari 2023 om 17:00
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2023, 23:11   #12
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Denk ook wel dat Damla gelijk heeft, risico is misschien bij sommige klinieken in Turkije groter maar de bekendere daar zullen zeker meer ervaring hebben dan wellicht de klinieken hier. Dus prijs/resultaat is daar bij een goede kliniek misschien beter. Maarja vervelend resultaat. Misschien dat ze het kunnen herstellen?
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2023, 16:29   #13
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Ik ben ook bij Zantman geweest en had het gevoel dat de dichtheden allemaal heel laag waren.

Ze hebben een offerte voor 1200 grafts gemaakt. Uiteindelijk zijn er in een andere kliniek 3500 gedaan (en op sommige plaatsen is de dichtheid nog niet superhoog, maar dat was tenminste duidelijk aangegeven en bij wijze van compromis bij mij zo aanvaard).

Ze hadden jou aan moeten geven dat een opvolgbehandeling (met bijhorende kosten) sowieso nodig zal zijn.

Bij Transhair bijvoorbeeld werkt men ook met relatief lage dichtheden, maar daar gaf men wel duidelijk mee dat er een opvolgbehandeling nodig zou zijn.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2023, 22:29   #14
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Hoe is de status van je HT nu? Nog contact gehad?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2023, 12:02   #15
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchie2009 Bekijk bericht
De inschatting was dat ik 1750 grafts nodig had om mijn inhammen op te vullen. Dit zijn er uiteindelijk 1650 geworden.

Het behandelplan van Zantman is dus: Inhammen opvullen. Maar je situatie is ernstiger dan inhammen (N1). Aan je foto's te zien verkeert je situatie tussen Norwood III en IV. Ik heb geen 45 jaar ervaring in de haarchirurchie zoals Zantman, maar het lijkt me dat bij een dergelijk Norwood-stadium een compleet ander behandelplan vereist is, namelijk het opvullen van een kalend eiland NIII/IV. Best schokkend zo'n haaranalyse, maar het verklaart wel enkele resultaten die ik af en toe op tv zie.

https://www.huidziekten.nl/zakboek/d...woodschaal.htm
__________________
---

Laatst gewijzigd door Tampert II; 7 april 2023 om 12:44
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.