Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juni 2006, 15:02   #91
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Ik ben ook blij om dit te lezen, Haarmannetje.
Wat betreft die bijzondere gave van jou....
Ik zie in alle mensen goede, bijzondere dingen, een gave, ook in jou, het feit dat je zo geliefd bent bij de haarwebbers, zegt voor mij al genoeg.
Bedoel je dan niet te zeggen dat je, als je zijn postings leest, gewoon het gevoel hebt dat Haarmannetje een aardige jongen is? Ik ga niet voor Haarmannetje spreken, maar ik had ook het gevoel dat jij ons het gevoel wilde geven dat je via de computer of internet kon "voelen" dat haarmannetje een bijzondere gave heeft. Dit klinkt èn enorm vaag en het klinkt eerder alsof jij ons het gevoel wil geven dat jij een NOG GROTERE gave hebt! Namelijk mensen hun gave kunnen zien via de computer. Je bedoelde het natuurlijk goed, maar wil je niet gewoon zeggen dat hij je een aardige gozer lijkt?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 18:45   #92
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Wel, Evaatje of wilfried, het is boeiend en interessant om jezelf bezig te houden met het spirituele en paranormale. Zelf vind ik het best interessant, zoals bv een mogelijke leven na de dood, wat ons te wachten staat, wat we zullen voelen, wat we zullen zien, krijgen we een biologisch lichaam of worden we een soort energie etc etc. Het is boeiend om je daar meer in te verdiepen, maar het mag de feiten niet negeren. Wat jij recent nog zei hoe wij het universum zien, slechts een creatie is van onze geest. Het menselijke oog is niets anders dan een lichtgevoelige optisch instrument, afgesteld om een bepaald gedeelte van het elektro-magnetische spectrum te waarnemen. In dat spectrum zien wij het zichtbare licht, iedereen ziet alles hetzelfde omdat onze ogen zijn afgesteld op dezelfde frequentie. Het licht dat onze ogen bereikt, is en kan geen creatie zijn van de geest. Het licht is een kosmische geschiedenisboek waar veel, heel veel gebeurtenissen vastgelegd zijn. Dankzij het licht, en natuurlijk het gehele elektro-magnetische gebied, zijn wij in staat om heel veel gebeurtenissen van ons universum te zien en te bestuderen. Ik ben van mening dat er in die boeken die je leest, veel interpretatiefouten zijn gemaakt en dat mensen zo die fouten overnemen.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 7 juni 2006 om 18:57
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:13   #93
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Iedereen is paranormaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Bedoel je dan niet te zeggen dat je, als je zijn postings leest, gewoon het gevoel hebt dat Haarmannetje een aardige jongen is? Ik ga niet voor Haarmannetje spreken, maar ik had ook het gevoel dat jij ons het gevoel wilde geven dat je via de computer of internet kon "voelen" dat haarmannetje een bijzondere gave heeft. Dit klinkt èn enorm vaag en het klinkt eerder alsof jij ons het gevoel wil geven dat jij een NOG GROTERE gave hebt! Namelijk mensen hun gave kunnen zien via de computer. Je bedoelde het natuurlijk goed, maar wil je niet gewoon zeggen dat hij je een aardige gozer lijkt?
Hoi Guoy!

Alle gedachten en alle bewegingen die ooit gemaakt zijn worden opgeslagen in het veld (informatievelden).
In de wetenschap is dit veld van torsiegolven nog nieuw, maar in het Oosten is dit al duizenden jaren bekend. Het veld is nu herontdekt door de Westerse wetenschap.
In de Oosterse spiritualiteit noemt men dit veld ook "het boek des levens", waarin alle gebeurtenissen worden opgeslagen die ooit in dit universum zijn of zullen voorvallen. M.a.w., het veld bevat het verhaal van iedere ziel die ooit geleefd heeft op deze planeet.
Het veld zou paranormale begaafdheid kunnen verklaren waarvan al zoveel mensen hebben getuigd, vb. de grote ziener Edgar Cayce.
Guoy, ik geloof dat wij allemaal paranormale gaven bezitten om te kunnen lezen in dit veld; om geesten te zien, gedachten te lezen en gebeurtenissen te voorzien.
Ik denk dat wij allemaal wel eens een ervaring hebben gehad en plotseling toegang kregen tot informatie die niet direct via onze zintuigen binnen kwamen. Soms weten we eenvoudigweg dingen. Intuïtie is volgens mij gewoon informatie tappen uit dit veld.

Guoy, en om je vraagje eerlijk en in alle nederigheid te beantwoorden : ja, ik tap beetje bij beetje informatie uit dit veld.
Maar ik beschouw het zeker niet als een hogere gave! Absoluut niet!
Iedereen doet dit! Die informatie is voor iedereen beschikbaar.
Ook vele kenissen van mij getuigen dit.
Het is gewoon een kwestie van erin te geloven dat onze mogelijkheden oneindig zijn.
We kunnen veel meer dan we denken maar we worden geremd door onze hersenschimmen.
Het is een kwestie van stil te zijn en te luisteren naar je hoogste gedachte, je hoogste gevoel want daarin zit de waarheid verscholen.

Guoy, het gaat niet om hogere gaven of minder hogere gaven, het gaat niet om arm of rijk, het gaat niet om moslim of christenen, het gaat niet om goed of slecht, enz.
Het gaat erom om niet-twee te zijn, dan wordt alles één.

Maar...dit is zoals ik al eerder zei mijn werkelijkheid.

Mvg.
Karin.

....en als ik nu eens inzag hoe die QUOTE knop werkt hé...

Laatst gewijzigd door Tiuri; 8 juni 2006 om 00:21
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:22   #94
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Beste Haarmannetje

Je had gelijk toen je een jaartje geleden tegen me zei dat ik zelf nog het meeste kon leren van mijn eigen woorden.
Deze woorden kwamen voor mij toen hard aan maar nu ben ik je er erg dankbaar voor.
Eindelijk zie ik dit in!
Bedankt om me "wakker" te schudden.

Groetjes,
Karin.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 00:35   #95
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Lieve Rachelxx

[QUOTE=rachelxx]lieve karin...
je hebt hele fijne woorden hier gezet en ik bewonder je om je eigen moed...nu weet je wat ik bedoelde met alles...veel liefs rachelxx

Bedankt voor het allerlaatste "duwtje" dat je me enkele dagen geleden gaf.
Het is nu net één jaartje geleden dat jij me op weg hielp naar Rob Vandenhaak.
Tijd dus om de tread 'haarellende' af te sluiten en verder op zoek te gaan naar mezelf!
Ik begrijp nu inderdaad wat je bedoelde met alles....!!!

Veel liefde, Karin.

Door niet-twee te zijn is alles één;
alles wat is, wordt erin bevat;
de wijzen van over de hele wereld,
zij allen behoren tot dit absoluut geloof.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 09:37   #96
rachelxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2005
Berichten: 75
Wink

[QUOTE=wilfried]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rachelxx
lieve karin...
je hebt hele fijne woorden hier gezet en ik bewonder je om je eigen moed...nu weet je wat ik bedoelde met alles...veel liefs rachelxx

Bedankt voor het allerlaatste "duwtje" dat je me enkele dagen geleden gaf.
Het is nu net één jaartje geleden dat jij me op weg hielp naar Rob Vandenhaak.
Tijd dus om de tread 'haarellende' af te sluiten en verder op zoek te gaan naar mezelf!
Ik begrijp nu inderdaad wat je bedoelde met alles....!!!

Veel liefde, Karin.

Door niet-twee te zijn is alles één;
alles wat is, wordt erin bevat;
de wijzen van over de hele wereld,


Lieve Karin

Ik vind het fijn om te horen dat je de "haarellende"nu eindelijk achter je kunt laten ...Het is fijn om tehoren dat het goed gaat met je haar !! Ik weet uit eigen ervaring en ook van vele andere mensen om me heen dat rob van den haak veel heeft gedaan om je lichaam weer optimaal te laten functioneren ..dat kost tijd ..omdat je ook niet in 1 dag je haren verliest of andere kwalen of ziektes krijgt..Het lichaam is werkelijk erg bijzonder en als je de juiste persoon hebt om het beetje bij beetje weer in balans te kunnen krijgen gaat het steeds beter werken ...We hebben allemaal wel ons portie gehad in het leven .laat staan wat we hebben geerfd vanuit generaties en andere zaken die ons beinvloed hebben op bewust of onbewust niveau..het lichaam geeft uiteindelijk wel een reactie om ons te laten zien dat er iets mis is...als het dan in gang word gezet om weer te doen wat het moet doen zonder dat er in ons lichaam gecompenseerd word doordat organen e.d elkaar ondersteunen ...dan is dat heel apart om te zien dat dingen soms heel wonderbaar zijn en dat we dit niet altijd rationeel kunnen beredeneren ..en dat hoeft ook niet..want als we alles rationeel moeten beredeneren zijn we oud en grijs voordat we het weten hahahahahahaha....ik hoop in ieder geval dat je weer een beetje kunt genieten van je leven ..want dat was me bedoeling...liefs rachelxx

Laatst gewijzigd door Tiuri; 8 juni 2006 om 11:22
rachelxx is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 09:50   #97
rachelxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2005
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Wel, Evaatje of wilfried, het is boeiend en interessant om jezelf bezig te houden met het spirituele en paranormale. Zelf vind ik het best interessant, zoals bv een mogelijke leven na de dood, wat ons te wachten staat, wat we zullen voelen, wat we zullen zien, krijgen we een biologisch lichaam of worden we een soort energie etc etc. Het is boeiend om je daar meer in te verdiepen, maar het mag de feiten niet negeren. Wat jij recent nog zei hoe wij het universum zien, slechts een creatie is van onze geest. Het menselijke oog is niets anders dan een lichtgevoelige optisch instrument, afgesteld om een bepaald gedeelte van het elektro-magnetische spectrum te waarnemen. In dat spectrum zien wij het zichtbare licht, iedereen ziet alles hetzelfde omdat onze ogen zijn afgesteld op dezelfde frequentie. Het licht dat onze ogen bereikt, is en kan geen creatie zijn van de geest. Het licht is een kosmische geschiedenisboek waar veel, heel veel gebeurtenissen vastgelegd zijn. Dankzij het licht, en natuurlijk het gehele elektro-magnetische gebied, zijn wij in staat om heel veel gebeurtenissen van ons universum te zien en te bestuderen. Ik ben van mening dat er in die boeken die je leest, veel interpretatiefouten zijn gemaakt en dat mensen zo die fouten overnemen.

Hoi DHT..

Ik denk dat evaatje iets anders bedoelt als dat jij denkt met "dat wat wij zien een creatie is van onze geest"......onze geest is een veel besproekn onderwerp in heel veel boeken ..en je hebt idd gelijk als je zegt dat er soms veel kant tekeningen moeten worden gezet bij bepaalde zaken hierover...evaatje bedoeld denk ik hier dat door onze eigen ervaringen in het leven en zoals wij ze hebben gezien en gevoeld je je eigen waarheden hebt doen onstaan door je creatieve geest....en dat je datgene ziet wat bij een bepaald gevoel hoort vanuit jezelf dan ....als wij bv langs een waterkant zitten te vissen ..op een heerlijke dag met zonnetje en golvend water ..en ze vragen jou en mij apart van elkaar wat je ziet als je daar zit...zul je merken dat als ze onze antwoorden zouden opschrijven het TOTAAL andere dingen zijn die jij of ik zien ,terwijl we langs het zelfde water zitten en met hetzelfde zonnetje....misschien een beetje een raar voorbeeld beeld..maar hier komt het op neer dat ieder dingen anders ziet en voelt door zijn eigen belevingen ....en dan creer je ook je eigen werkelijkheid door dat je geest zo creatief is...ik denk dat dat het is wat ze bedoelt...
groetjes rachelxx
rachelxx is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 21:19   #98
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rachelxx
Hoi DHT..

Ik denk dat evaatje iets anders bedoelt als dat jij denkt met "dat wat wij zien een creatie is van onze geest"......onze geest is een veel besproekn onderwerp in heel veel boeken ..en je hebt idd gelijk als je zegt dat er soms veel kant tekeningen moeten worden gezet bij bepaalde zaken hierover...evaatje bedoeld denk ik hier dat door onze eigen ervaringen in het leven en zoals wij ze hebben gezien en gevoeld je je eigen waarheden hebt doen onstaan door je creatieve geest....en dat je datgene ziet wat bij een bepaald gevoel hoort vanuit jezelf dan ....als wij bv langs een waterkant zitten te vissen ..op een heerlijke dag met zonnetje en golvend water ..en ze vragen jou en mij apart van elkaar wat je ziet als je daar zit...zul je merken dat als ze onze antwoorden zouden opschrijven het TOTAAL andere dingen zijn die jij of ik zien ,terwijl we langs het zelfde water zitten en met hetzelfde zonnetje....misschien een beetje een raar voorbeeld beeld..maar hier komt het op neer dat ieder dingen anders ziet en voelt door zijn eigen belevingen ....en dan creer je ook je eigen werkelijkheid door dat je geest zo creatief is...ik denk dat dat het is wat ze bedoelt...
groetjes rachelxx
Nee, hier ben ik het niet mee eens . Ik denk dat je de woorden van Karin heel letterlijk moet nemen. Ik heb namelijk zelf ook het boek Het Visionaire Venster van Amit Goswami gelezen en wetende dat ook hij het letterlijk bedoelt en dat Karin regelmatig naar dat boek verwijst, concludeer ik dat Karin ook die letterlijke interpretatie bedoelt.

Waar jij nu op doelt is het toekennen van subjectieve waardeoordelen. Die zijn inderdaad per individu verschillend. Zo vindt de één 25 graden een heerlijke temperatuur, de ander vindt het veel te warm en weer een ander heeft liever 30 graden.

De theorie omtrent de creatie waar Karin op doelt ligt besloten in een nogal controversiële theorie van onder andere Amit Goswami, waarbij wordt gesteld dat bewustzijn (het Ene Bewustzijn) de bron is van alles en niet dat bewustzijn is voortgekomen uit materie (het brein). Deze theorie stoelt op de quantumfysica en daarbij in het bijzonder op het 'observer effect'. Daarin wordt gesteld dat vanuit een potentieel een vaste vorm ontstaat in de microkosmos op het moment dat er een observatie (door bewustzijn) plaatsvindt. Dat dit gebeurt is inderdaad aangetoond, maar het controversiële aspect eraan heeft te maken met de transformatie van die effecten binnen de microkosmos naar de wereld van de grote dingen, de wereld waarin wij leven en die wij (met het blote oog) kunnen waarnemen (de zogeheten Kopenhageninterpretatie).

Met andere woorden: ondanks het feit dat materie wordt gevormd vanuit een potentieel in de microkosmos, wil het nog niet zeggen dat daardoor de wereld van de tastbare materie op die manier wordt gevormd.

Dit komt, volgens onder andere Goswami, neer op het idee dat het hogere bewustzijn (die in ons als mensen het meest manifest is van alle levende wezens) op die manier de materiële werkelijkheid schept vanuit een potentieel. Met andere woorden: al het tastbare is er omdat het door 'ons' bewustzijn wordt geobserveerd.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 21:38   #99
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Je had gelijk toen je een jaartje geleden tegen me zei dat ik zelf nog het meeste kon leren van mijn eigen woorden.
Deze woorden kwamen voor mij toen hard aan maar nu ben ik je er erg dankbaar voor.
Eindelijk zie ik dit in!
Bedankt om me "wakker" te schudden.

Groetjes,
Karin.
Geen dank Karin . Ik kan mij voorstellen dat ze destijds hard aan zijn gekomen, maar ik heb nooit de intentie gehad daarmee om je te raken. Je moet namelijk goed begrijpen dat niet iedereen denkt zoals jij en ook niet zoals Grover en verder ook niet zoals ik of wie dan ook. Het is in mijn ogen absoluut onmogelijk om de Absolute Waarheid te claimen. Dat doen overtuigd gelovigen altijd en tegenwoordig zie je het ook veel gebeuren binnen de new age beweging. Een beweging die zich eigenlijk heeft afgezet tegen de dogmatische religies, maar in feite zelf ook weer een eigen dogmatiek heeft ontwikkeld.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 23:20   #100
rachelxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2005
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nee, hier ben ik het niet mee eens . Ik denk dat je de woorden van Karin heel letterlijk moet nemen. Ik heb namelijk zelf ook het boek Het Visionaire Venster van Amit Goswami gelezen en wetende dat ook hij het letterlijk bedoelt en dat Karin regelmatig naar dat boek verwijst, concludeer ik dat Karin ook die letterlijke interpretatie bedoelt.

Waar jij nu op doelt is het toekennen van subjectieve waardeoordelen. Die zijn inderdaad per individu verschillend. Zo vindt de één 25 graden een heerlijke temperatuur, de ander vindt het veel te warm en weer een ander heeft liever 30 graden.

De theorie omtrent de creatie waar Karin op doelt ligt besloten in een nogal controversiële theorie van onder andere Amit Goswami, waarbij wordt gesteld dat bewustzijn (het Ene Bewustzijn) de bron is van alles en niet dat bewustzijn is voortgekomen uit materie (het brein). Deze theorie stoelt op de quantumfysica en daarbij in het bijzonder op het 'observer effect'. Daarin wordt gesteld dat vanuit een potentieel een vaste vorm ontstaat in de microkosmos op het moment dat er een observatie (door bewustzijn) plaatsvindt. Dat dit gebeurt is inderdaad aangetoond, maar het controversiële aspect eraan heeft te maken met de transformatie van die effecten binnen de microkosmos naar de wereld van de grote dingen, de wereld waarin wij leven en die wij (met het blote oog) kunnen waarnemen (de zogeheten Kopenhageninterpretatie).

Met andere woorden: ondanks het feit dat materie wordt gevormd vanuit een potentieel in de microkosmos, wil het nog niet zeggen dat daardoor de wereld van de tastbare materie op die manier wordt gevormd.

Dit komt, volgens onder andere Goswami, neer op het idee dat het hogere bewustzijn (die in ons als mensen het meest manifest is van alle levende wezens) op die manier de materiële werkelijkheid schept vanuit een potentieel. Met andere woorden: al het tastbare is er omdat het door 'ons' bewustzijn wordt geobserveerd.
hoi haarmannetje..
ik denk dat je gelijk hebt!!! fijn dat je dit ff zegt..ben ik weer wat wijzer..hahaha..thanks!!groetjes rach
rachelxx is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 08:41   #101
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Wink Het veld

Het belooft een prachtige dag te worden. Mijn bezoekje aan haarweb voor vandaag zit er weer bijna op en verbaas me steeds meer over de zin en onzin die er verschijnt in de ~New Age~ thread. Ik kijk door de achterraam naar buiten en zie mijn veld. Hier haal ik voor vandaag alle informatie uit. Het is nog nat. Het ziet er prachtig mooi groen uit in de ochtendzon. Een perfect veld. De hittegolf staat voor de deur. Mijn veld is blij dat het in mijn tuin mag liggen. Het veld in Duitsland zal worden bedolven onder de scheldwoorden van het aankomend voetbalgeweld. Moet je eens kijken hoe er dat uitziet na de finale later deze maand. Wat zal ik vaak met mijn veld bezig zijn. Op mijn veld landen mooie vogels. Mijn veld produceert eten voor deze beestjes. Ik ga zo dadelijk een stoel pakken en heerlijk genieten van mijn veld. Het gaat me vandaag veel zonovergoten spirituele informatie geven. Ik ruil het nulpuntsveld gewoon in voor mijn groene veld. Het heeft in ieder geval een hele mooie kleur. Hoe het nulpuntsveld eruit ziet, ik weet het niet. Ik vraag me af of dat een kleur heeft. Ik hou van kleur in het leven.

Gletscher.

Laatst gewijzigd door gletscher; 9 juni 2006 om 14:12
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2006, 18:02   #102
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Zucht. Ik bedoel ook niet letterlijk een miljard vragen. Ik heb een paar vraagjes over hoe jullie je ideeen in de praktijk brengen. Ik vind het nogal gewaagde uitspraken van Evaatje dat ze eerst zegt dat haar geest haar eigen haaruitval heeft veroorzaakt en dat haar geest of ziel het vervolgens weer heeft opgelost. En jij bent het geloof ik met haar eens. Nou, Hoe doen jullie dat lijkt me een logische vraag die om een logisch antwoord vraagt. Bij deze dus 1 vraag.
Ook ik bedoelde natuurlijk niet letterlijk een miljard vragen. Anyway, ik kan me voorstellen dat het voor mensen als 'gewaagd' overkomt als iemand beweert dat haar haarprobleem veroorzaakt wordt door haarzelf en het zodoende ook via die weg kan oplossen. Ook ik ging enorm de weerstand in toen mensen mij járen geleden de mogelijkheid aandroegen dat mijn ziekte (ME/CVS) door mijzelf veroorzaakt zou zijn. Ah! Mijn lichaam was toch verdom%%$#me ziek : ik niet! Dat was mijn visie erop.... 8 jaar geleden. Ik heb de afgelopen jaren (door mijn ziekteproces) een persoonlijke/spirituele groei doorgemaakt en weet nu 'beter'. Lichaam, Geest en Ziel zijn één. Je Lichaam (of je gedrag naar dit lichaam : zie mensen die lijden aan trichotillomanie) is de spiegel van je Geest/Ziel.

Lichamelijke symptomen zijn de symbolische uittingen van hetgeen er in je DenkGeest/Ziel afspeelt. I.p.v. je uitsluitend bezig te houden met lichamelijke symptoombestrijding (westerse wetenschap - ik maak het nu even heel zwart-wit) is het heilzamer jezelf als één geheel (oosterse holistische benadering) te zien. Symptoom-bestrijding is natuurlijk heel goed en wenselijk en vaak zelfs noodzakelijk (dodelijke ziektes etc), maar waarom zou het zo zijn dat veel symptomen -ná behandeling- naar verloop van tijd weer de kop op steken (op bijv. andere plekken in het lichaam of als je kijkt naar OCD (Obsessive Compulsive Disorder) zet het gedrag zich voort op een ander deel van jou of je leven)?

Ik ben het dus met Karin eens dat ziektes (in het algemeen: ik heb het niet specifiek gehad over haaruitval) ontstaan vanuit jeZelf. De vraag 'Hoe doen jullie dat' kan ik dus beantwoorden met : 'door naar mijZelf te kijken'. En dat kan d.m.v. bijvoorbeeld therapieën.
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 10 juni 2006 om 18:10
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2006, 18:34   #103
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Ongelooflijk, zeeen van woorden en zinnen, maar een korte duidelijke antwoord, ho maar.

Even voor de duidelijkheid: er bestaat niet zoiets als telekinese, er is ook geen sprake van dat de werkelijkheid om ons heen een illusie, een creatie is van de geest. Een overduidelijke voorbeeld is dat er ononderbroken lichtstralen van verre hemellichamen onze netvliezen bereiken en dat we het dan waarnemen als ''zien'', het zien is het gevolg van het opvangen van het licht. Dit is geen geestelijke creatie, dit is het verleden wat we opvangen. Ook de zon die we zien is verleden tijd, het licht die men waarneemt, is 8.5 minuten geleden vertrokken vanaf de oppervlakte van de zon.
Wat vind je dan van dit inzicht: 'de externe wereld om jouw heen is de spiegel van jouw innerlijk'?

Niet alleen is je eigen lichaam een spiegel van je innerlijk, óók de wereld om jouw heen is een spiegel. Als jij jezelf een slachtoffer/minderwaardig vind, zul je dit hoe dan ook gespiegeld zien (terecht of onterecht) in de mensen waarmee jij in aanraking komt. Als jij als vrouw (of man) de geestelijke overtuiging hebt dat je niks waard bent, zul je mensen op je pad tegenkomen die die overtuiging op jouw terug projecteren. Als jij geestelijk (bewust of onbewust) met blokkades/pijnpunten zit, zul je mensen tegenkomen die precies die pijnpunten (bedoeld of onbedoeld) bij je aan zullen raken.

Wat doe je dan? Aan jouw de keuze. Óf je kiest ervoor in de zo vertrouwde en 'veilige' slachtofferrol te blijven hangen, of je kunt er voor kiezen om te kijken naar jouw binnenwereld, i.p.v. de externe buitenwereld de schuld te geven van het feit dat je je zo gekwetst voelt. Natuurlijk mag/moet je de buitenwereld er op wijzen dat je je gekwetst voelt door hun gedrag! Maar i.p.v. het daar op te houden, zou je kunnen gaan kijken wat hún gedrag over jouzelf zegt...

Waarom voel je je zo geslachtofferd door iemand? Waarom voel je je zo onrechtvaardig behandeld door iemand? Waarom kom je keer op keer een partner tegen die je bedriegt? Omdat je keer-op-keer een spiegel wordt voorgehouden...

Je zult niet meer geslachtofferd worden als je stopt jezelf te zien als een slachtoffer. Je zult niet meer onrechtvaardig behandeld worden als je stopt met jezelf onrechtvaardig te behandelen. Je zult niet meer bedrogen worden als je stopt met het bedriegen van jezelf...

In dit licht bezien is de werkelijkheid om ons heen dus een creatie van onze eigen geest.

Het belang van onze denkgeest in het creëren van onze eigen werkelijkheid wordt briljant uitgebeeld in - daar ga ik weer - De Films Der Films : The Matrix (deel1).

De lepelbuig-scene.

Spoon Boy: Do not try and bend the spoon. That's impossible. Instead…only try to realise the truth.
Neo: What truth?
Spoon Boy: There's no spoon.
Neo: There is no spoon?
Spoon Boy: Then you’ll see, that it is not the spoon that bends, it is only yourself.
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 10 juni 2006 om 19:06
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2006, 19:54   #104
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Beste Grover, graag zou ik zien dat je ook nog even mijn simpele vraag beantwoordt . Alvast bedankt !
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2006, 20:37   #105
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Het universum is in feite een groot hologram, waarvan de werkelijkheid die wij zien in feite illusie is gecreeërd door onze geest.
Deze bewering is het probleem, Grover.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilfried
Het zou impliceren dat we tot dingen toe is staat zijn die wetenschappelijk gezien niet mogelijk zijn
Hier is een poging gedaan om de wetenschap buitenspel te zetten.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.