Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2006, 14:33   #16
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Ooit een kiwi in een rolstoel gezien?

Btw die zespri gold kiwis zijn unglaublich lekker
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2006, 21:55   #17
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Twee stuks fruit per dag is meer dan genoeg.
Deze post wijkt misschien te veel af van het onderwerp, maar ik wil hier graag een vraag over stellen.

Is die twee stuks fruit een norm die geldt voor iedereen of verschilt dit per persoon. Als ik wat ik eet op een dag bij elkaar optel, kom ik boven alle aanbevelingen uit.

Soms vraag ik me af wat ik dan nog moet eten om het gezond te houden. Op een drukke dag heeft mijn lichaam echt niet genoeg aan de energie uit twee stuks fruit, twee ons groenten, een paar sneetjes bruin brood, een vis, etc.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 07:32   #18
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat een trieste reclame. Op het eerste gezicht ziet het er natuurlijk wel grappig uit, zo'n kalende kiwi, maar ik vrees wel voor het impliciete effect van dat soort berichten op de mensen (en de samenleving als geheel). Het idee dat kalende mensen weinig hebben met gezonde voeding (want dat is toch wel wat wordt gesuggereerd) is volledig misplaatst en proberen een commercieel gewin te halen uit dat misplaatste beeld is walgelijk.

Ik persoonlijk ben zeer voor veel meer overheidsingrijpen in reclameboodschappen met het oog om suggestieve reclame uit te bannen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 07:40   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Overigens ben ik vrij ongevoelig voor dat soort reclames. Ik trek het me echt niet persoonlijk aan. Ik neem dat soort zaken voor kennisgeving aan. Volgende maand weer een andere reclame.
Dit geld ook voor mij. Ook ik voel mij niet persoonlijk aangevallen door zo'n reclame. Het toont niets anders dan een ernstig gebrek aan inhoudelijke kennis aan de kant van de makers. Ik maak mij daarentegen wel zorgen over welke effecten dit soort reclames hebben op de samenleving als geheel. Het draagt in ieder geval niet bij aan een correcte beeldvorming omtrent kaalheid. En dat eronder wordt vermeld dat de campagne is gefinancierd met steun van de EG en is gemaakt door AGF Promotie Nederland versterkt dat nog eens.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 09:42   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dit geld ook voor mij. Ook ik voel mij niet persoonlijk aangevallen door zo'n reclame. Het toont niets anders dan een ernstig gebrek aan inhoudelijke kennis aan de kant van de makers. Ik maak mij daarentegen wel zorgen over welke effecten dit soort reclames hebben op de samenleving als geheel. Het draagt in ieder geval niet bij aan een correcte beeldvorming omtrent kaalheid. En dat eronder wordt vermeld dat de campagne is gefinancierd met steun van de EG en is gemaakt door AGF Promotie Nederland versterkt dat nog eens.
Het enige wat me stoort aan zo'n reclame, is dat hij feitelijk onjuiste informatie geeft (waarmee ik niet wil suggereren dat een kiwi ongezond is). Wat dat betreft zouden ook alle reclames voor cosmetica, vitaminepillen e.d. onder loep genomen worden. Ze claimen vrijwel allemaal onjuiste resultaten, vaak gebaseerd op mini-onderzoekjes in eigen laboratorium.
Dat een reclame dus gesponsord is door AGF Promotie Nederland, gemaakt met steun van de EG, is gewoon een slechte zaak.
Net zoals het voedingsbureau wordt gesponsord door de vleesindustrie e.d. Vandaar dat ook bleek dat bio-vlees net zo gezond is als scharrelvlees. Vreemd, hoor .
Dat soort belangverstrengeling is heel slecht.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 10:07   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Net zoals het voedingsbureau wordt gesponsord door de vleesindustrie e.d. Vandaar dat ook bleek dat bio-vlees net zo gezond is als scharrelvlees. Vreemd, hoor .
Dat soort belangverstrengeling is heel slecht.
Ik ga nu heel erg off-topic, maar dat bio-vlees net zo gezond is als scharrelvlees is niet zo heel onwaarschijnlijk. Zelfde dier, zelfde voedsel, alleen ongelukkiger. Waarom zou het ongezonder moeten zijn? Misschien omdat het gewoon zo 'moet' zijn, omdat bio-vlees 'goed' is?

Het goede van bio-vlees is de wijze waarop het geproduceerd is. Het is dus 'goed' op morele gronden, niet op kwaliteit. Dat zou al voldoende reden moeten zijn om het te kopen.

Voor groenten kan het soms zelfs andersom zijn, die bevatten onbespoten vaak meer schadelijke stoffen dan bespoten. Planten maken namelijk hun eigen afweerchemicalien aan als ze aangevreten worden. Planten die je lekker onderspuit met gif hoeven dat niet te doen en als je dat gif van de buitenkant er goed afspoelt, dan bevatten ze netto dus minder gif dan onbespoten planten.

Een boodschap die mensen niet graag willen horen of geen boodschap aan hebben

Maar nu snel mijn kiwi happen (onbespoten) ... volgens de televisie krijg ik daar meer haren van!
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Filmhuis Axel Van alles en nog wat... 213 4 november 2009 12:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.