Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2007, 17:05   #1
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
het kaalwordingsproces hoe werkt dat

Hallo,

Ik heb deze site een jaa of 4 gelden ontdekt en me niet lang daarna ingeschreven. Op men 26ste ondekte ik dat wat inhammen had gekregen. ik schrok natuurlijk en dacht wat gaan we nou krijgen.....nooit bij stil gestaan dat je ook weleens kaal kon worden. Ik ben inmiddels 30 geweest en men inhammen zijn wel een beetje erger geworden maar niet noemens waardig(sommige zeggen zelfs er is niks veranderd). Maar als ik langs men haarlijn kijk dan zie je precies welke haartjes aangetast zijn en welke niet.

Voor op men hoofd heb ik nog een stuk van 7 cm breed wat nog steeds niet aangestast is en wat dan met een zogenaamde inham naar achter loop. Achterop is er niets aan de hand!!!!

Nu las ik op deze site dat je haren door het zogenaamde DHT aangetast worden. Hierover heb ik dan ook een vraag. Is het dan zo dat mensen die nergens last van hebben geen DHT hebben of zijn die haren daar niet gevoelig voor. Verder zie ik vaak mensen lopen van mijn leeftijd of wat ouder die ook z'n haarlijn hebben als ik. Ik neem aan dat niet iedereen die zeg maar op 25ste tot 35ste wat inhammen ontwikkeld geheel kaal wordt. Wat ik dan niet goed begrijp is stopt het dan omdat je ouder wordt en niet zoveel DHT aanmaakt of zijn die haren die over blijven er niet gevoelig voor voor DHT .

Ik las ook ergens dat je testetron op je 25 to 28 het hoogst is!!!! en dat het dan afneemt. Dus als je 30 bent geweest wordt het zeg maar ook rustiger!!!!

Het valt me wel vaak op als ik wat ouder mannen zie zeg maar 40 tot 55 dat het vaak heel langzaam gaat en dat je er echt foto's van 6-7 jaar terug erbij moet pakken om verschil te zien!!!! en als jongens begin 20 getroffen worden dat het vaak veel harder gaat.

zou iemnad mij hier mee over kunnen vertellen

m v.r gr.

Frank
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2007, 22:26   #2
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Kijk eens naar de rest van je familie... Erfelijkheid speelt een grote rol bij AGA.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 22:03   #3
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
niemand
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 23:13   #4
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
niemand
Iets duidelijk zou wel zo fijn zijn... Moederskant/vaderskant? Totaal geen kaalheid/slechts inhammen?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 01:50   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
. Wat ik dan niet goed begrijp is, stopt het dan omdat je ouder wordt en niet zoveel DHT aanmaakt of zijn die haren die over blijven er niet gevoelig voor voor DHT .
Je weet helaas niet vantevoren welke haren en hoeveel haren ongevoelig zijn voor DHT.

En nogmaals helaas, je kunt er niet van uit gaan dat 't rustiger wordt als je 30 bent geweest, en ook niet als je 40 bent geweest, etc. Je weet vantevoren niet wanneer het zal stoppen. Het helpt wel een beetje om naar je oudere familieleden te kijken.

Jij hebt nu -denk ik- een NW II.

norwood.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 09:16   #6
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
Ik zag het op men 26ste ik denk zelf dat ik van 25 tot 30 (nu) een norwood 2 heb ontwikkeld. Vind ik trouwens die norwood schaal maar een raar iets want bij een norwood 2 zou de haargrens op je voorhoofd al in z'n geheel omhoog gegaan zijn. Ik heb nog zeker een breed stuk wat nog steeds op de plaats zit als toen ik zeg maar 16 was!!!! Men vader is denk ik op z'n 40 tot 45 achterop een beetje kaal geworden. Maar dat is eigenlijk tot nu altijd zo gebleven hij is nu 59!!!! Als ik er zo uitzie op men 59 vind ik het prima. Verder heeft hij wel een beetje inhammen maar hij heeft ook krullen en dat is zeg maar moeilijk te zien hoe groot de inhammen waren op mijn leeftijd......ik vind trouwens als je krullen hebt dat je het sowiezo wat langer kunt verbergen
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 09:17   #7
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
zit nog ff naar die norwood schal te kijken maar ik denk dat ik van boven een norwood 1 heb en van de zijkant een norwood 2
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 09:49   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je moet die Norwood scale niet zo secuur nemen; iedereen wijkt een beetje af en sommigen hebben maar één inham.
Als je wilt weten wie de "schuldige" in de familie is, moet je ook kijken naar de vader van je moeder en haar broers.
Misschien lijkt je haar trouwens wel meer op dat van je moeder dan op dat van je vader.

Overigens, als je 59 bent, vind je 't óók niet leuk. Pas als je
95 bent, zul je er vrede mee hebben.

Laatst gewijzigd door Hanna; 4 september 2007 om 09:52
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 10:06   #9
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
Post

Ik heb echt het haar niet van men moederskant..........men opa had dun vlassig haar en was al kalend met z'n 18 en men oom ook........Ik heb nu nog meer haar als hun ooit gehad hebben. Me moeder zelf lijkt er meer op die heeft gewoon een bos haar wat nog enigzins om mij lijkt

Ik snap wel dat op 59 niet leuk is om kaal te worden maar aan de andere kant ......... kijk een om je heen er zijn er op die leeftijd meer die kalend dan niet.

Het valt sowiezo wel op dat als je er zelf mee bezig bent dat het ook eerder bij een ander opvalt.... tot mij 26ste letten ik daar echt niet op .... als ik mij vriendin ook weleens vraag of die of die inhammen heeft ..... dan zegt ze altijd "weet ik veel ..... niet opgelet".
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 15:03   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt mazzel hebben, maar je kunt 't ook geërfd hebben van de vader van je moeder; je moeder heeft misschien nog geen last vanwege haar waarschijnlijk nog hoge oestrogeengehalte.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 16:58   #11
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
Ik hoor het al je kunt er geen peil op trekken...... voor hetzelfde geldt blijft het tot men dood een NW2 maar ik kan ook binnen 5 jaar een NW7 krijgen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen!!!

Ik heb neven en ooms met een bos haar en sommige zijn helemaal kaal en een hele partij die er tussenin hangt!!!

Ik weet wel dat het bij mijn wel heel rustig gaat van een NW1 naar NW2 in 6 jaar valt nog wel hopen dat het in iedergeval langzaam gaat!!!
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 17:32   #12
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank@ Bekijk bericht
Ik heb echt het haar niet van men moederskant..........men opa had dun vlassig haar en was al kalend met z'n 18 en men oom ook........Ik heb nu nog meer haar als hun ooit gehad hebben. Me moeder zelf lijkt er meer op die heeft gewoon een bos haar wat nog enigzins om mij lijkt

Ik snap wel dat op 59 niet leuk is om kaal te worden maar aan de andere kant ......... kijk een om je heen er zijn er op die leeftijd meer die kalend dan niet.

Het valt sowiezo wel op dat als je er zelf mee bezig bent dat het ook eerder bij een ander opvalt.... tot mij 26ste letten ik daar echt niet op .... als ik mij vriendin ook weleens vraag of die of die inhammen heeft ..... dan zegt ze altijd "weet ik veel ..... niet opgelet".

Het maakt niet uit van wie je je haar hebt, het gaat om de gevoeligheid voor DHT.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 19:41   #13
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je moet die Norwood scale niet zo secuur nemen; iedereen wijkt een beetje af en sommigen hebben maar één inham.
Als je wilt weten wie de "schuldige" in de familie is, moet je ook kijken naar de vader van je moeder en haar broers.
Misschien lijkt je haar trouwens wel meer op dat van je moeder dan op dat van je vader.

Overigens, als je 59 bent, vind je 't óók niet leuk. Pas als je
95 bent, zul je er vrede mee hebben.

Nou ik den kdat het nogal uitmaakt hoor. Of je nou 20 bent of 60. Das toch echt een wereld van verschil. als ik 60 ben heb ik hopelijk kinderen en een vrouw en ben ik gesettled. Je uiterlijk speelt nog een super belangrijke rol op jonge leeftijd.

(en dan heb ik t over mannen natuurlijk, voor vrouwen lijkt het me een compleet ander verhaal)
fuck is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
werkt er uberhaubt iets? dazzler Medicijnen/haargroeimiddelen 16 21 maart 2010 10:02
Minoxidil werkt, wat met kinderwens? Ann 4321 Haarproblemen bij vrouwen 2 2 oktober 2005 11:26
pijn? werkt het? Dennie23 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 15 augustus 2002 17:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.