Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2007, 23:49   #16
gizin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 22
Citaat:
Door de stress > meer androgenen > meer testosteron > meer DHT > vliegen de haarfollikils door hun levenscycli heen. Hiermee hebh ik het complete proces dus enorm versneld waarbij de kaalheid een flink aantal jaren eerder in gang is gezet. Daarom ben ik nu de pineut. En als ik niet zou merken dat mijn inhammen dieper werden en mijn haar bovenop veel dunner was geworden was ik uberhaupt niet op de link (stress-kaal) gekomen.
Ik zie dat je je hebt ingelezen, en voldoende intellect bezit, maar toch wil ik de link stress-kaalheid blijven betwijfelen, al is het maar om mijzelf gerust te stellen Wanneer je die link namelijk voor waar aanneemt, maakt dat je leven onhandelbaarder; je wilt niet stressen, omdat je haar dan uitvalt. Dit niet willen stressen is op zichzelf echter al een stressfactor. Je gaat dus toch stressen, raakt daar gestresst over, enzovoorts.

Er zijn echter redenen om aan te nemen dat je eerder genetische 'pech' hebt dan dat je jezelf 'kaal' hebt gestressed. Want:

* Je hebt het over je vader, doch je moeder (en de rest van haar stamboom) heeft je ook genen geleverd.
* Je hebt geen vergelijkingsmateriaal. Je hebt stress en wordt kaal, maar dat wil niet zeggen dat je zonder stress met een bos was blijven zitten. Voordat je stresste was je te jong om al haaruitval te krijgen, en nu je niet stresst weet je nog niet of je haaruitval stopt.
* Stress staat veeleer bekend om het remmen van het afweersysteem. Je haarfollikels kunnen dan wel een 'ziekte' krijgen, maar dit is dan van tijdelijke aard. AGA is eerder een 'proces'.

Tot zover mijn gedachten.
gizin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 15:36   #17
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Interessant
laten we hopen dat het genetisch meevalt en dat het iets tijdelijks is. Dus dat ik over een jaar weer met een enorme bos rondloop als t lichaam zich heeft hersteld van de stress



Mgoed hier de rest van de stamboom for your information
: opa moeders kant: pas op late leeftijd licht kalend
: broer moeder: eind 40 en al zijn haar nog voor zover ik weet

vader behoorlijk kaal (paar sprietjes bovenop die die secuur naar achter kamt). Heel geleidelijk gegaan vanaf zijn 30ste-35ste

opa vaders kant: rond de 90 en meer haar dan mijn pa. wel dun natuurlijk maar bovenop nog behoorlijk wat.
broers vader: 3 behoorlijk kaal, 1 met al zijn haar nog.
neven vaders kant: aantal kaal geraakt eind 20, aantal met volop haar over de 30.

Zoals je ziet ben ik aan mn vaders kant waarschijnlijk behoorlijk belast. Maar nooit op mn 21ste. En al helemaal niet gegeven mijn moeders genen. Maar deze shit zal wel complexer in elkaar zitten dan ik hier nu zo stel.

vandaar stress dus denk ik. leek me redelijk logisch
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 16:16   #18
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Mwoah, het lijkt me vrij sterk als het echt stress zou zijn... Misschien als een familielid (ouders) op het stervensbed ligt, of je depressief bent om het een of ander... Maar als van een beetje school/werk/relatiestress je haar al uitvalt geef ik je veel sterkte in je leven, want stress (en dan in veel ergere maten) zul je nog wel krijgen (helaas!)...

Mn pa is vrijwel continu gestrest, ook de reden waarom mn ouders nu scheiden gaan, maartoch een haarlijn op z'n 52'ste waar velen jaloers op zullen zijn...

Hier in de familie is in principe alleen mn neef kaal van mijn moeders kant, hij is rond de 30 en flink kalend.. Mn andere neef daarintegen heeft een flinke bos haar... Van mn pa's kant heeft iedereen een flinke bos haar, zoals de broer van mijn vader. Ik zou zeker, als je het haar behouden wilt, het goed in de gaten houden danwel niet wat stappen ondernemen... Ik denk hoe eerder je erbij bent; hoe beter/meer haar je behouden kunt.
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 02:54   #19
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
hmm. blijft complexe materie wat het voorspellen betreft. Maar ik had niet echt last van het type 'huis, tuin en keuken-stress' waar jij het over hebt. Meer chronische psychische stress. Maar ik ben nu chill dus we zullen zien waar t schip strand. Ik ben niet van plan finasteride of dutasteride (?) te gaan slikken. Aan mijn hormoonspiegel wordt niet getornd.
fuck is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 11:23
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.