Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 augustus 2007, 17:06   #556
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Ik bedoel dat als je je haar wast dat je hele handen vol met haar zitten, ik praat niet over een haar of 5 maar minstens 20-40 per hand.
Ik weet wel wat je bedoelt, hoor!

Maar tegenwoordig gaat iedereen ook veel te vaak onder de douche. Het hele leven is drastisch veranderd en niet ten goede wat betreft de gezondheid. De mens wordt wel steeds ouder (door de medische ingrepen die nu mogelijk zijn), maar niet gezonder.
Tot minstens 1970 ging heel Nederland slechts 1 x per week onder de douche, als men überhaupt een douche had, want menig huis had geen douche en ook nog geen aansluiting op het riool. Dat lijkt voor de jonge generatie middeleeuws, maar zo lang is het niet geleden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 04:09   #557
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Wil je me nu vertellen dat jij voor de bevordering van je gezondheid slechts 1 keer per week doucht?

Ik zit je maar te dollen. Ik denk dat dit een groter effect heeft geleverd aan vroege vormen van haaruitval. Douchen onttrekt water uit het lichaam en is dus niet erg gezond, maar ik ben van mening dat als je genoeg water bij blijft drinken dat dit niet schadelijker is dan 1 keer per week douchen (dan dagelijks).


@ed Eindelijk een reactie waar ik wat herkenning in krijg. Met die handen door het haar zag ik ook vaak haren dwarrelen . Je moet accepteren dat je kaal wordt, maar in ieder geval ga ik mss nog minox en fina proberen. Mijn vader slikt een tijd fina voor zijn prostaat en ik merk dat hij meer haargroei krijgt op zijn hoofd. En hij heeft alleen een eidland achter op zijn hoofd. Ik geloof dat jullie dat hier NW7 noemen nietwaar?
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 14:09   #558
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Vroegahh,
Bij douchen wordt door de meesten ook zeep en shampoo gebruikt en al die chemicaliën dagelijks doen een grote aanslag op de huid.

Het is inderdaad frustrerend om al uit elkaar te vallen vóórdat je dood bent, maar waarom gebruik je dan nog geen minoxidil?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 17:20   #559
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Inderdaad Hanna, ik durf er daarom best vooruit te komen; ik douche mn haren (zeker nu ze zo kort zijn!) nauwelijks meer, 2 keer per week maximaal, een keer per week wel weer..'

Met het langere haar wat ik had was het echt de dag erna direct vettig, en doordat het vettig was zag je natuurlijk sneller kalere plekjes dan wanneer je direct uit de douche komt en je haar fohnt Toen dacht ik vaak "ow, dat valt wel mee!"

@vroegah; ik probeer het wel te accepteren, maar er gelijk wel iets aan te doen, of iig behouden wat ik heb.. Het helpt wel om te zien dat mensen waartegen ik opkijk/keek ook kalend zijn, zoals Gigi Agostino, Faithless, Bruce Willes, Nicolas Cage, Corbin Bernsen e.d... Kaal worden is eigenlijk heel normaal, maar idd wat moeilijker te accepteren voor sommige mensen.

Ik zie ook welleens jongens van een jaar of 25 die best flink kalend zijn maar zich er niets van lijken aan te trekken..
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 22:50   #560
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
@Vroegahh,
Bij douchen wordt door de meesten ook zeep en shampoo gebruikt en al die chemicaliën dagelijks doen een grote aanslag op de huid.

Het is inderdaad frustrerend om al uit elkaar te vallen vóórdat je dood bent, maar waarom gebruik je dan nog geen minoxidil?

Ik ben vandaag begonnen met minoxidil
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 19:50   #561
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
[quote=vroegahh;139846]Wil je me nu vertellen dat jij voor de bevordering van je gezondheid slechts 1 keer per week doucht?

Hanna bedoelde het niet zo maar er zit zeker een kern van waarheid in en ikzelf heb het al heel vaak aangekaart dat als je teveel je haren wast je alle goede olien eruit wast die je haren zonodig hebben , dit geld ook voor je lichaam , eerst gaan de meeste onder ons met te warm water en een spons met gel hun lichaam flink schrobben waarna ze gaan klagen dat ze zo`n droge huid hebben en kopen dan weer cremes om hun huid weer van wat vocht te voorzien tja zo gaat hij lekker .
Ikzelf baad alleen maar met lauw water (bad ) en gebruik alleen maar wat zeep onder mijn oksels en een heel klein beetje voor mij privedelen , je voelt je eigen net zo fris als anders want lauw water spoelt voor 90% je lichaam schoon en de 10% die overblijven daar is lichaam jou heel dankbaar voor
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 20:38   #562
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Hanna bedoelde het niet zo .......
Ter verduidelijking: vroeger ging men 1 keer per week onder de douche (als men überhaupt een douche had), maar waste men dagelijks met een washandje en lauw water bij de wastafel en dan alleen het gezicht, de oksels en de schaamstreek, dus niet het hele lichaam en niet de haren zoals men tegenwoordig doet. Men gebruikte daardoor aanzienlijk minder zeep, shampoo en water.
Een gynaecoloog zei zelfs ooit tegen mij dat een vrouw haar vagina NOOIT met zeep mag wassen , maar dat vind ik toch een erg goor idee.

Laatst gewijzigd door Hanna; 7 september 2007 om 13:20
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 00:59   #563
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Toch blijven er mensen bestaan die meerdere keren per dag hun haar wassen (vooral veel vrouwen) en stylen en constant 'verzorgen'. Jammer dat mensen als wij zo rekening moeten houden.

Als laatste wil ik toevoegen dat veel shampoo's en zeep kankerverwekkende gifstoffen vbevatten check oa www.lichaamzondergif.nl. En vooral deze folder: http://www.greenpeace.nl/campaigns/g...f-in-cosmetica . In principe gebruik ik alleen merken die alternatieve vervangers gebruiken. Hema is een goev voorbeeld van zon merk.

Ik vind het overigens schandalig dat een merk als Biodermal zich volledig neerzet als gezond en natuurlijk product en nog steeds die goedkope slechte toevoegingen gebruikt terwijl je er wel de volle mik voor betaalt. Dan denk ik: waar gaat al dat geld dan inzitten?
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 03:59   #564
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Toch blijven er mensen bestaan die meerdere keren per dag hun haar wassen (vooral veel vrouwen) en stylen en constant 'verzorgen'. Jammer dat mensen als wij zo rekening moeten houden.

Als laatste wil ik toevoegen dat veel shampoo's en zeep kankerverwekkende gifstoffen vbevatten check oa www.lichaamzondergif.nl. En vooral deze folder: http://www.greenpeace.nl/campaigns/g...f-in-cosmetica . In principe gebruik ik alleen merken die alternatieve vervangers gebruiken. Hema is een goev voorbeeld van zon merk.

Ik vind het overigens schandalig dat een merk als Biodermal zich volledig neerzet als gezond en natuurlijk product en nog steeds die goedkope slechte toevoegingen gebruikt terwijl je er wel de volle mik voor betaalt. Dan denk ik: waar gaat al dat geld dan inzitten?
Je moet niet vergeten dat greenpeace nou over het algemeen niet bekend staat om zijn gedegen wetenschappelijke onderbouwingen van haar beweringen hè? Er staat een hoop poep op internet moet je weten. En naar mijn weten is greenpeace wat dat betreft niet onomstreden. Volgens greenpeace krijg je nog kanker van t kijken naar de tv. Intuitief lijkt t misschien allemaal logisch wat ze blaten maar rationeel gezien slaan ze vaak de plank mis.
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 04:04   #565
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Ik bedoel dat als je je haar wast dat je hele handen vol met haar zitten, ik praat niet over een haar of 5 maar minstens 20-40 per hand.
Ik ben 2 jaartjes ouder maar voor de rest heb jij meer haar op je hoofd dan ik geloof ik :S. Ik had ook pas laat door dat ik kaal werd
I kwou t niet inzien geloof ik
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 11:27   #566
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuck Bekijk bericht
Je moet niet vergeten dat greenpeace nou over het algemeen niet bekend staat om zijn gedegen wetenschappelijke onderbouwingen van haar beweringen hè? Er staat een hoop poep op internet moet je weten. En naar mijn weten is greenpeace wat dat betreft niet onomstreden. Volgens greenpeace krijg je nog kanker van t kijken naar de tv. Intuitief lijkt t misschien allemaal logisch wat ze blaten maar rationeel gezien slaan ze vaak de plank mis.
Het is niet zozeer dat je het direct krijgt, maar het is wel algemeen bekend dat in veel oudere televisies broomhoudende brandvertragers zitten bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat broom met je doet, maar ik weet vanuit scheikundelessen wel dat het niet erg gezond voor je is. Je kan ook lastkrijgen van andere symptonen natuurlijk, denk aan kleine dingen als hoofdpijn, weinig energie etc.

Nu vind ik het met electronica niet heel erg waardeloos geregeld aangezien deze wereld steeds strengere eisen stelt. Maar op het gebied van zeep, iets wat je dagelijks gebruikt heb ik toch liever iets zonder ftalaten en chemische muskverbindingen. Ik denk dat greenpeace op deze middelen weldegelijk onderzoek heeft gedaan aangezien er ook veel merken een groene status hebben gekregen. Greenpeace geeft aan dat veel bedrijven als Unilever de producten vrij maakt van deze stoffen met een tijdspad, dat vind ikzelf persoonlijk een goede ontwikkeling voor producten die men elke dag gebruikt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuck Bekijk bericht
Ik ben 2 jaartjes ouder maar voor de rest heb jij meer haar op je hoofd dan ik geloof ik :S. Ik had ook pas laat door dat ik kaal werd
I kwou t niet inzien geloof ik

Ik had het niet laat door. Ik wist niet dat er oplossingen waren. Gek genoeg had ik wel op haarweb gekeken en toevallig de artikelen gevonden dat men het moest accepteren etc. Als ik op dat moment het haarwoordenboekje had gevonden dan zat ik nu al meer dan een half jaar op een kuur
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 13:27   #567
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vroegahh Bekijk bericht
Toch blijven er mensen bestaan die meerdere keren per dag hun haar wassen (vooral veel vrouwen)
Meerdere keren per dag haren wassen? En dan alles weer föhnen, stylen en alle make-up weer opnieuw?
Wie heeft daar nou tijd voor en zin in?

Wat televisies betreft: volgens mij bedoelen ze de kankerverwekkende radio-actieve straling van t.v.'s en monitors. Vroeger werd er ook erg op gehamerd dat je minstens 2 meter van de t.v. af moest zitten. Nu weet ik niet eens hoeveel straling mijn monitor afgeeft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 14:51   #568
vroegahh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Meerdere keren per dag haren wassen? En dan alles weer föhnen, stylen en alle make-up weer opnieuw?
Wie heeft daar nou tijd voor en zin in?

Wat televisies betreft: volgens mij bedoelen ze de kankerverwekkende radio-actieve straling van t.v.'s en monitors. Vroeger werd er ook erg op gehamerd dat je minstens 2 meter van de t.v. af moest zitten. Nu weet ik niet eens hoeveel straling mijn monitor afgeeft.
Dat zal best vroeger geweest zijn. Momenteel is dat niet meer van toepassing volgens mij. Wat er wel veel in electronica zit zijn brandvertragers. Eigenlijk is het logisch, want als je door een element stroom laat omzetten in warmte vliegt de boel ook in de fik. Tot op heden wordt er vooral in goedkope merken televisies, moederborden, telefoons, en noem de hele zaak maar op aan electronica, brandvertragers gebruikt die broom bevatten. Broom is een uiterst giftige stof. Ook wordt er in veel producten PVC gebruikt, een giftig plastic.

Nokia heeft onder andere het goede voorbeeld gegeven: zij hebben sinds, ik dacht 2005, geen pvc meer zitten in mobieltjes. Ik dacht dat ze inmiddels ook al een alternatief hadden voor broomhoudende brandvertragers. Maar als je kijkt naat sony ericsson; zij hebben gewoon nog mobieltjes met pvc en broom. Ik vind het goed dat bedrijven initiatief nemen om dingen mensvriendelijker te maken qwa schadelijkheid.
vroegahh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2007, 16:42   #569
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Televisie - Dit is een apparaat waarvan niemand twijfelt of hij straling uitzendt. Ga er minimaal 2,5 meter vandaan zitten...

Computers - Er zijn zelfs internationale regels voor het werken met een computer. Zit u er langdurig voor dan kan dit allerlei narigheden geven. Er zijn voorzetschermen verkrijgbaar om de straling te verminderen.

Bron: http://www.straling.org/boosdoeners.html
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 16:48   #570
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
[...]
Wat televisies betreft: volgens mij bedoelen ze de kankerverwekkende radio-actieve straling van t.v.'s en monitors. Vroeger werd er ook erg op gehamerd dat je minstens 2 meter van de t.v. af moest zitten. Nu weet ik niet eens hoeveel straling mijn monitor afgeeft.
Radioactieve straling van monitoren?? Lijkt me erg sterk . Natuurlijk zal het een heel klein beetje ra. straling afgeven, maar dat doet zelfs een tomaat (natuurlijk wel meer, maar zeker te verwaarlozen). Wat jij waarschijnlijk bedoelt is elektromagnetische straling, iets wat ook oorleltumoren zou veroorzaken bij excessief gsm gebruik volgens de "experts" .
Er is al ontzettend veel onderzoek hiernaar gedaan, en het is nog nooit aangetoond dat het kanker zou veroorzaken.

Allemaal bangmakerij dus
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijlpaal : HaarWeb bereikt 1000 leden! Webmaster Mededelingen 5 7 januari 2004 12:27
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.