Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2007, 03:13   #1
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Kaal worden is ruk!!!!

Me haar wordt volgens mij met het jaar dunner. Eens komst er een moment................ Hoe zet je de stap van een gast met een "mannelijke haarlijn", naar een "kale" gast (als medicijnen niet werken, uitgewerkt zijn of je ze niet wilt nemen). Volgens mij komen velen van ons ooit op dat punt. Heeft iemand ervaring en kan die me wegzijs maken? Wil echt niet bewust die overgang maken.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 03:34   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gewoon zo lang mogelijk uitstellen. Dan kun je ondertussen sparen voor een FUE-behandeling.
Dus ondertussen wel alle bekende medicijnen, vitaminen en mineralen gaan gebruiken. Plus natuurlijk een gezonde leefstijl.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 11:15   #3
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Heeft een gezonde leefstij echt effect? Kaalheid is toch geen ziekte, maar iets erfelijks? Zie genoeg sporters die kaal worden ook.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 13:06   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ligt er aan welke vorm van haaruitval je hebt. Vegetariërs krijgen vaak te weinig mineralen binnen en daardoor haaruitval. Allerlei soorten eczeem veroorzaken ook haaruitval. Etc.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 14:59   #5
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Ik blijf de beste methode vinden om het gewoon te accepteren... Kijk om je heen hoeveel kalende mensen er zijn, het is niet zó raar hoor

Een haartransplantatie oid is wel het laatste wat ik zou doen, of beter gezegt; nooit zou doen. Misschien als je artiest bent ofzo, maar anders...

De enige reden waarom ik wel Fina slik is omdat ik gewoon erg jong ben, 21, en het nog eventjes wil uitstellen.. Als ik rond de 30+ zou zijn zou ik me er vast veel minder druk ommaken.
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 16:12   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
.. Als ik rond de 30+ zou zijn zou ik me er vast veel minder druk ommaken.
Als je nog jong bent, lijkt 30+ héél ver weg..........
Maar je komt er nog wel achter hoe de tijd voorbij vliegt en dat je 't op die leeftijd ook verrekte moeilijk kunt accepteren, zelfs voor 40+ is het geen lolletje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 19:20   #7
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Geloof ik best

Maar tegen die tijd heb je meestal al een vrouw/vriendin en misschien zelfs kinderen... In onze jonge jaren moet je dat eerst maar eens voor elkaar krijgen, en een leuk koppie haar helpt daar natuurlijk altijd wat beter bij dan een kale knikker
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 19:55   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Geloof ik best

Maar tegen die tijd heb je meestal al een vrouw/vriendin en misschien zelfs kinderen... In onze jonge jaren moet je dat eerst maar eens voor elkaar krijgen, en een leuk koppie haar helpt daar natuurlijk altijd wat beter bij dan een kale knikker
Je zelfbeeld verandert er niet door?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 20:01   #9
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Je zelfbeeld verandert er niet door?
Wellicht, maar ik denk minder dan in je "puber jaren"... Zo zie je ook dikwijls dat 30+'ers zich minder aantrekken van een opkomende hangbuik, rimpels e.d...

Tuurlijk heb je uitzonderingen.
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 23:09   #10
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Ik blijf de beste methode vinden om het gewoon te accepteren... Kijk om je heen hoeveel kalende mensen er zijn, het is niet zó raar hoor

Een haartransplantatie oid is wel het laatste wat ik zou doen, of beter gezegt; nooit zou doen. Misschien als je artiest bent ofzo, maar anders...

De enige reden waarom ik wel Fina slik is omdat ik gewoon erg jong ben, 21, en het nog eventjes wil uitstellen.. Als ik rond de 30+ zou zijn zou ik me er vast veel minder druk ommaken.
Hallo Ed,

Ik ben het helemaal met je eens dat acceptatie uiteindelijk de beste weg is. Wie in dit leven los kan laten is het meest gelukig. Maar ik ben 30 en kaal worden vind ik nog steeds zwaar ruk, zelfs een tikkie vernederend. Ik zit vaak in de sportschool, koop veel nieuwe kleren etc, je blijft net zo ijdel als vroeger. Misschien nog wel meer juist en een hangbuik komt er bij mij niet in (aan). Toen ik 20 was dacht ik ook dat ik als ik eenmaal 30 was heel verantwoordelijk was, heel volwassen etc. Maar niets blijkt minder waar. Ik ben nog steeds precies dezelfde Bob die ik toen ook al was. Geloof me Ed, kaal worden op je 30- ste of 40- ste is nog steeds klote.

Hanna, ik probeer in dieze thread juist iemand te vinden die me helpt accepteren. Voor de mogelijkheden om je haarprobleem te ontkennen/uit te stellen/te verdoezelen/op te lossen kan ik altijd in het haarwoordenboekje kijken. Er komen in dit leven nog veel vaker dingen op mijn pad die te maken hebben met ouder worden. Als ik die allemaal probeer te manipuleren of weg te drukken, zal ik nooit kunnen accepteren dat het leven op zich vergankelijk is.

Gr. Bob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2007, 23:19   #11
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Je hebt ook gelijk Rob, maar ik denk dat jij/wij (haarweb leden) dan meer uitzonderingen zijn.. Als je om je heen kijkt; kalende hoofden zie je overal.. Ik krijg de indruk dat veel mensen (op het werk bijvoorbeeld) het eenvoudig accepteren door het gewoon eraf te scheren; en klaar..

Ik denk tevens dat het merendeel van de kalende mensen geen medicijnen of andere oplossingen gebruiken om het kaalworden te bestrijden/verhelpen.

Nu ben ik, moet ik zeggen, ook wel een type dat een beetje 'perfect' wil zijn, een hangbuik wil ik ook zeker niet krijgen bijvoorbeeld maar het enige wat ik bedoel is dat ik dus de indruk heb dat veel 30+'ers er niet zoveel om geven meer... Maargoed, je kan toch nooit in hun hoofd kijken
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 01:53   #12
Pinoo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Me haar wordt volgens mij met het jaar dunner. Eens komst er een moment................ Hoe zet je de stap van een gast met een "mannelijke haarlijn", naar een "kale" gast (als medicijnen niet werken, uitgewerkt zijn of je ze niet wilt nemen). Volgens mij komen velen van ons ooit op dat punt. Heeft iemand ervaring en kan die me wegzijs maken? Wil echt niet bewust die overgang maken.
Als je geen medicijnen tegen haarverlies gebruikt of geen HT wil/kan ondergaan dan zijn er verder weinig stappen die je kunt zetten m.i.

Zelf denk ik ook weleens aan de dag waarop ik kaal zal zijn. Ik wordt daar niet zo blij van. Voor nu blijf ik dromen dat het kaalwordingsproces bij mij per ongeluk stopt omdat ik bijvoorbeeld zo gezond leef e.d. Dit is natuurlijk een illusie maar goed je moet wat.

Uiteindelijk heb je volgens mij twee keuzes:
- accepteer het
- onderga een HT (eventueel aangevuld met medicijnen)

De goedkoopste en misschien wel de beste is volgens mij de eerste keuze.
Maar goed ik zit nu zelf ook in het proces waar jij in zit en weet zelf ook niet goed wat ik wel of niet moet doen.

Ik kijk daarom regelmatig op het forum en hoop zo tot nieuwe gezichtspunten te komen.
Pinoo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2007, 16:20   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Hanna, ik probeer in dieze thread juist iemand te vinden die me helpt accepteren.
Ik geloof eigenlijk niet dat je 't wilt accepteren oftewel nu al wilt opgeven, want dan zat je niet op Haarweb, maar op een kaalweb zoals www.baldrus.com
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2007, 14:21   #14
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik geloof eigenlijk niet dat je 't wilt accepteren oftewel nu al wilt opgeven, want dan zat je niet op Haarweb, maar op een kaalweb zoals www.baldrus.com
Ik denk dat je daar gaat zitten als je al kaal bent.
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2007, 17:14   #15
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuck Bekijk bericht
Ik denk dat je daar gaat zitten als je al kaal bent.
nee, daar zitten vooral mensen die kalend zijn en de knoop hebben doorgehakt en alles eraf hebben geschoren.
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom worden mannen kaal bij de kruin? Devil Wing AGA - Algemeen 19 3 september 2007 08:44
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd? Animal AGA - Algemeen 29 9 juni 2006 11:44
Kaal of kammen stoppel AGA - Algemeen 4 2 juni 2006 20:50
Balen van kaal worden Bas6562 AGA - Algemeen 37 4 juni 2005 17:53
Dutasteride : Bijwerkingen of toch maar kaal worden?? Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 71 19 juli 2002 23:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.