Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 september 2007, 16:06   #571
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie Bekijk bericht
Radioactieve straling van monitoren?? Lijkt me erg sterk . Natuurlijk zal het een heel klein beetje ra. straling afgeven, maar dat doet zelfs een tomaat (natuurlijk wel meer, maar zeker te verwaarlozen). Wat jij waarschijnlijk bedoelt is elektromagnetische straling, iets wat ook oorleltumoren zou veroorzaken bij excessief gsm gebruik volgens de "experts" .
Er is al ontzettend veel onderzoek hiernaar gedaan, en het is nog nooit aangetoond dat het kanker zou veroorzaken.

Allemaal bangmakerij dus
Nee, niet elektromagnetisch, wat men bedoelt is ioniserende straling en jij hebt dus mijn link in de vorige post niet gevolgd/gelezen. Hier heb je nog een andere link:
http://arbodienst.leidenuniv.nl/index.php3?c=94
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 11:51   #572
Inimini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2006
Berichten: 17
Sorry hoor Hanna, maar de bronnen die je soms gebruikt zijn op z'n minst dubieus te noemen.
Bron: www.straling.org
Het begint al bij de inleiding op de homepage:

De auteur van deze site is een stralings-gevoelige patient en geen dokter of wetenschapper. Hebt u gezondheids problemen, raadpleeg dan eerst uw huisarts.

En dan onder het kopje: waarom is straling gevaarlijk?
In onze maatschappij krijgen we elke dag een portie stralingen en gifstoffen binnen. Samen kun je dat de elektrochemische cocktail noemen. Elke dag krijg je daarvan een slokje of een snufje binnen. Van de ene dag op de andere wordt je daar helemaal niet ziek van. Je kunt het ook niet aanwijzen, want het is onzichtbaar. Je kunt het zelfs ook niet voelen, maar het zit overal om ons heen. Veel mensen merken daar niets van. Maar er zijn ook veel mensen, die er wel degelijk last van krijgen. Die mensen zijn van nature al niet gezegend met een sterk immuunsysteem en als die cocktail daar dag in dag uit bij komt, dan komen ze dik in de problemen.

En nog iets:
Het is heel moeilijk om te bewijzen, dat elektromagnetische stralingen in een menselijk lichaam iets schadelijks doen. Vandaar dat er op in de afgelopen jaren heel veel proeven gedaan zijn op muizen, ratten etc. En daar komen resultaten uit, die je niet wilt weten. Kans op tumoren, hoofdpijn, vergeetachtigheid, het mislopen van zintuiglijke indrukken etc.
Haha en op wat voor informatie baseert deze persoon zijn uitspraken dan?


En bovendien is de straling uit tv's, radio's, pc's en dergelijke wel degelijk elektromagnetische straling.

Wat is electromagnetische stralint?
Overdracht van energie vanuit een bron naar de omgeving in de vorm van golven.
Tot het elektromagnetisch spectrum behoren bijvoorbeeld:
radiogolven, radar, infrarood, zichtbaar licht, ultraviolet, rontgen-en gammastraling.
Hierbij hebben radiogolven de grootste golflengte en rontgen/gamma de kleinste golflengte

Wat is ioniserende straling?
Straling die voldoende energie heeft om elektronen los te maken uit atomen, waaruit het door straling getroffen materiaal bestaat. Door ionisatie kunnen elektrische bindingen tussen atomen worden verbroken en ontstaan dus chemische veranderingen. In levend weefsel uit zich dat in biologische veranderingen.

Elektromagnetische straling kan ioniserend werken, maar dat geldt slechts voor een deel van het elektromagnetisch spectrum! Hoe kleiner de golflengte van de straling namelijk, hoe energierijker de straling
Ongeveer op de overgang van uv-licht naar rontgenstraling is de energie van de straling hoog genoeg om elektronen los te maken uit atomen en kan dus worden gesproken over ioniserende straling.

Ioniserende straling kan worden gemeten en de effecten hiervan zijn voldoende bekend. Ook is de maximale dosis aan ioniserende straling die elk lid van de bevolking mag ontvangen vastgesteld en mag niet worden overschreden.
Juist over de effecten van niet-ioniserende elektromagnetische straling (zendmasten, tv's, gsm's) bestaat nog veel onduidelijkheid.

Een wat meer betrouwbare site is deze: http://www.milieuennatuurcompendium....d.html?i=13-95

Nog een kleine toevoeging:
Radio-actieve stoffen zenden ook ioniserende straling uit. Alleen is deze straling niet elektromagnetisch, omdat hierbij geen sprake is van golven maar van het uitzenden van deeltjes

Laatst gewijzigd door Inimini; 12 september 2007 om 12:56
Inimini is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:10   #573
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inimini Bekijk bericht
De auteur van deze site is een stralings-gevoelige patient
Dit zegt eigenlijk al genoeg... Als je snel verkouden word en je loopt in de regen buiten heb je het ook snel te pakken. Etc etc..

Begrijp ook niet wat dit te doen heeft met 'haaruitval'
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:16   #574
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Inimini,
Als je patiëntenverhalen niet serieus neemt, wat doe je dan op dit forum?

Ik had er ook een andere link bijgegeven:
http://arbodienst.leidenuniv.nl/index.php3?c=94
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:36   #575
Inimini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2006
Berichten: 17
*ZUCHT* Dit gaat absoluut niet over het niet serieus nemen van patientenverhalen.
Wat ik wil over brengen, is dat wanneer je een uitspraak op een forum zet, niet zomaar alle informatie klakkeloos moet overnemen die je op het internet hebt gegoogled.
Daarnaast was je bewering over "ioniserende straling uit pc's ed." gewoonweg onjuist.

Na me te hebben verdiept in de site straling.org, werd me al snel duidelijk dat de kwaliteit van de informatie die de beheerder hierop zet niet bijzonder hoog is en gebaseerd is op zijn eigen subjectieve waarnemingen.
Na het lezen van het kopje "enkele voorbeelden" op bovengenoemde site, heb ik het idee dat het hier gaat over een lichtelijk gefrustreerde man/vrouw die zichzelf heeft gediagnostiseerd als een "stralingsgevoelig" persoon en de problemen van zichzelf en zijn "puberende" zoon op de MAVO toeschrijft aan de (wetenschappelijk nog totaal onbewezen) schadelijke effecten van elektromagnetische straling.

Dit stukje zegt toch al genoeg:
Ik ben zelf extreem gevoelig voor straling. Bij verschillende stralings gevoelige mensen komt dit doordat bijvoorbeeld hun immuunsysteem is achteruit gegaan. Bij mij is het aangeboren en ik ben het dus altijd geweest. Het liefst was ik, als kind al, altijd maar buiten. In een benauwd klaslokaal vol met, onafgeschermde, TL-balken kreeg ik het al benauwd. Gelukkig stond in die tijd nog niet alles vol met elektronica en is er toch nog wat van me terecht gekomen. De eerste keer dat er wat bij me begon door te dringen dat een hoop ongemakken, die ik in het verleden had meegemaakt, wel eens met straling te maken konden hebben was toen mijn zoon op de Mavo zat....(...)....."


Oh ja:
ik weet niet wat je verder wilde zeggen met die link naar de "interne arbodienst van de universiteit Leiden" maar ik kan er niet meer van maken dat het gewoon een site is over hoe mensen die werken met ioniserende straling (bijvoorbeeld mensen in een ziekenhuis die werken met rontgenapparatuur) zich daartegen moeten beschermen.


Laatst gewijzigd door Inimini; 12 september 2007 om 14:40
Inimini is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 15:33   #576
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inimini Bekijk bericht
..... gebaseerd is op zijn eigen subjectieve waarnemingen. .
Het hele Haarweb staat tjokvol subjectieve waarnemingen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 00:01   #577
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inimini Bekijk bericht
Sorry hoor Hanna, [...] Nog een kleine toevoeging:
Radio-actieve stoffen zenden ook ioniserende straling uit. Alleen is deze straling niet elektromagnetisch, omdat hierbij geen sprake is van golven maar van het uitzenden van deeltjes
Ah kijk, ik had zelf nog geen tijd gehad om inhoudelijk te reageren. Ik word zelf altijd behoorlijk kriegelig over dit soort zaken. Mensen die 0,0 verstand hebben over het onderwerp moet je gewoon niet serieus nemen. Het is altijd het zelfde type volk dat zichzelf ufoloog noemt en gelooft dat de witte condensatiestrepen in de lucht chemtrails zijn van de overheid om ons in bedwang te houden :') (lees: mensen die van een uitkeringkje leven en geen andere hobby hebben).

Kijk, dat je er wel kritisch tegenover staat (de straling) kan ik begrijpen, maar al die non-info van pseudo experts trek ik gewoon niet..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 00:59   #578
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hey Flappie,

Ben jij expert op stralingsgebied? Watvoor stralen komen er uit mijn monitor en zijn die schadelijk? Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 413.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 10:46   #579
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hey Flappie,

Ben jij expert op stralingsgebied? Watvoor stralen komen er uit mijn monitor en zijn die schadelijk? Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 413.
Natuurlijk ben ik geen stralingsexpert (kdoe trouwens wel technische natuurkunde, als dat m'n geloofwaardigheid wat opkrikt ). Het was absoluut niet bedoelt als afzeik bericht dus aub niet zo happig reageren..

Maargoed, om de werking van een willekeurig crt monitor even uit te leggen:
Doormiddel van een kathode en een anode wordt er een enorm spanningsverschil gecreeerd tussen beiden, waardoor elektronen van de kathode naar de anode springen. Omdat de anode een gat in het midden heeft kunnen de elektronen daar doorheen en gaan ze richting de beeldbuis. Op de weg daar naartoe worden ze nog bijgestuurd in de horizontale en verticale richting zodat de elektronen de juiste plek op het beeldscherm in aangeslagen toestand kunnen brengen zodat op die plek vervolgens een foton uitgestuurd kan worden wat jij vervolgens ziet. Er gebeuren voorderest geen enge dingen met die foton.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Televisietoestel

Er komt dus licht uit je monitor

/Edit: En bij deze misschien dan maar verstandig om de modjes te vragen of dit allemaal verplaatst kan worden naar een thread die er meer over te maken heeft
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 11:57   #580
fuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2007
Berichten: 21
Oh mijn God. Geen gezever over straling. Tussen de oren mensen! En wat daar zit kan idd net zo reeel zijn voor jezelf.
fuck is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 12:28   #581
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De ongelovigen moeten maar 's een tijdje b.v. onder een hoogspanningsmast gaan wonen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 02:06   #582
Gerrit1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 49
ICT-ers

Valt me wel op bij mij op school (een ict afdeling) dat er veel meer kalende jongens zijn.
Gerrit1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 19:12   #583
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuck Bekijk bericht
Oh mijn God. Geen gezever over straling. Tussen de oren mensen! En wat daar zit kan idd net zo reeel zijn voor jezelf.
Gezever? Lees www.stopumts.nl en met name de onderzoeken die daar zijn gepubliceerd en de ervaringen van mensen.

Wedden dat je je mening herziet?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 21:37   #584
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
UMTS is weer iets heel anders... Een PC-schermpje kan echt geen kwaad hoor...
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 22:18   #585
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja jôh, gewoon de niks-aan-de-hand-show. Nog nooit zoveel jonge mensen gezien met kale koppen, maar er is niks aan de hand.
Welterusten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijlpaal : HaarWeb bereikt 1000 leden! Webmaster Mededelingen 5 7 januari 2004 11:27
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.