Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2008, 07:59   #1
vaill002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Nieuweling met veel vragen

Hallo allemaal,

Ik heb besloten me over mijn gene heen te zetten en mijn knikkende kieen naar de huisarts te gaan.

Ik loop al 20 jaar met schaamte om mijn overbeharing! Ik ben pas 32! Het begon al in de pubertijd, ik heb gewoon heel veel last van overbeharing vooral in de schaamstreek, ook op mijn benen, allemaal donkere haartjes, maar dat kan ik zonder problemen wegscheren, in de bikinilijn gaat dat niet, durf niet in badpak want weghalen levert veel irritaties en dus rode bultjes,wat er weer niet uitziet, dus zwemmen doe ik niet zomaar.

Dit is in de loop van de tijd alleen maar erger geworden, ook op buik en boven benen spreidt het zich uit. Alleen mijn man en moeder weten van dit probleem. Maar nu begint het zich ook op mijn gezicht uit te breiden, en dit is dus in het zicht en kan ik het niet meer verbergen. Ik haal de haartjes weg met pincet, maar deze gaan ingroeien en bezorgen weer puistjes, kortom ik schaam en erger me dood. Nu wil ik eindelijk de stap gaan wagen naar de huisarts te gaan, en moet ik dus met de benen bloot.

Zowel mijn moeder als oma hebben ook gezichtsbeharing,(geen overige overbeharing) maar zitten hier blijkbaar niet zo mee. Nou ikke wel! Ik hoop door deze stap verbetering hier in te krijgen en dus een prettiger leven.

Wat zal de huisarts voor me kunnen betekenen? Ik slik als pil mycroginon 30.

Rare gedachte misschien, maar transsekuele krijgen ook pilletjes en verliezen hiermee hun baardgroei en andere over beharing, is dit ook iets voor ons patienten?

Ik hoop van jullie te vernemen en jullie ervaringen. Ik wil hier gewoon vanaf! Me niet meer te hoeven schamen en zonder problemen een korte broek of bikini aan kunnen.

Alvast Bedankt voor jullie reacties

Antoinette
vaill002 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2008, 17:38   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaill002 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb besloten me over mijn gene heen te zetten en mijn knikkende kieen naar de huisarts te gaan.

Ik loop al 20 jaar met schaamte om mijn overbeharing! Ik ben pas 32! Het begon al in de pubertijd, ik heb gewoon heel veel last van overbeharing vooral in de schaamstreek, ook op mijn benen, allemaal donkere haartjes, maar dat kan ik zonder problemen wegscheren, in de bikinilijn gaat dat niet, durf niet in badpak want weghalen levert veel irritaties en dus rode bultjes,wat er weer niet uitziet, dus zwemmen doe ik niet zomaar.

Dit is in de loop van de tijd alleen maar erger geworden, ook op buik en boven benen spreidt het zich uit. Alleen mijn man en moeder weten van dit probleem. Maar nu begint het zich ook op mijn gezicht uit te breiden, en dit is dus in het zicht en kan ik het niet meer verbergen. Ik haal de haartjes weg met pincet, maar deze gaan ingroeien en bezorgen weer puistjes, kortom ik schaam en erger me dood. Nu wil ik eindelijk de stap gaan wagen naar de huisarts te gaan, en moet ik dus met de benen bloot.

Zowel mijn moeder als oma hebben ook gezichtsbeharing,(geen overige overbeharing) maar zitten hier blijkbaar niet zo mee. Nou ikke wel! Ik hoop door deze stap verbetering hier in te krijgen en dus een prettiger leven.

Wat zal de huisarts voor me kunnen betekenen? Ik slik als pil mycroginon 30.

Rare gedachte misschien, maar transsekuele krijgen ook pilletjes en verliezen hiermee hun baardgroei en andere over beharing, is dit ook iets voor ons patienten?

Ik hoop van jullie te vernemen en jullie ervaringen. Ik wil hier gewoon vanaf! Me niet meer te hoeven schamen en zonder problemen een korte broek of bikini aan kunnen.

Alvast Bedankt voor jullie reacties

Antoinette

Dazg Antoinette,


Transseksuelen krijgen zeer waarschijnlijk vrouwelijke hormonen toegediend, die er onder andere mede voor kunnen zorgen dat de baardgroei en overbeharing enigszins terugdraait. Dit hoeft echter niet per se, en is zeker geen heiligmakende methode. Ik slik al jaren een vrij hoge dosis aan vrouwelijke hormonen en zie nog steeds een aantal keer per jaar de overbeharing met 100 procent verergeren. De medicatie die ze je mogelijks gaan voorschrijven is of kan zijn, afhankelijk van de oorzaak, diane 35, een pil met vrouwelijke hormonen die meestal bij overbeharing en acne wordt voorgeschreven, spironolactone, medicatie die de productie van haargroeistimulerende hormonen door dee bijnieren geproduceerd, remt en/of androcur, medicatie die dezelfde werking heeft als de diane, alleen in sterkere vorm.

Het kan zijn dat hier een combinatie van erfelijkheid en mogelijks een hoger niveau van mannelijke hormonen aan de oorzaak ligt van je overbeharing. Het kan ook enkel erfelijkheid zijn. Indien dat laatste het geval is, het nadeel daarvan is dat je dat nauwelijks met medicatie kan onderdrukken, wel kun je sterkere verergering meestal verminderen of remmen door de medicatie (afhankelijk van hoe ze aanslaat, niet bij iedereen slaat ze even goed aan, bovendien duurt het een tijd, minstens een half jaar, alvorens de werking ervan bemerkt wordt).

Belangrijk is alleszins dat je laat controleren of alles in orde is met je baarmoeder en eierstokken en laat je bloed controleren op testosteron en androgenen. Van daaruit kunnen er dan in ieder geval een aantal mogelijek oorzaken weggeschrapt (of opgespoord)worden.

Het nadeel is echter dat de hormonale huishouding vrij ingewikkeld is en erg moeilijk te controleren en met zekerheid te bepalen. Waardoor er bij veel mensen niet eens een oorzaak gevonden kan worden.

Dat je bikinilijn is uitgedijd kan ook te maken hebben met het feit dat je al vroeg bent beginnen epileren of harsen. Bij veel mensen verschuift de grens doorheen de jaren. (ook al zou dat normaal gezien en wordt vaak beweerd dat dit neit kan, ik zie in de praktijk vaak dat dit wel het geval is, bij harsen en epileren).

Je vertelt dat je met een gevoelige huid zit, snel en veel last van ontstekingen. Ik kan je daar helaas geen oplossing voor aanbieden, ik kamp zelf met dat probleem in combinatie met couperose, en heb vooralsnog geen oplossing hiervoor(zeker niet in het gezicht) voor gevonden. Epilar system heeft vooralsnog helaas geen positieve effecten hierop gehad.


Nu moet je je ook niet al te erg laten intimideren door mijn verhaal. Waarschijnlijk ben ik gewoonweg ook een van de ongelukkigen die de loterij heeft gewonnen op vlak van "uitzondering op de regel", waarbij geen enkele methode en medicatie werkt, en combi van factoren die tijdelijke overbeharingsverwijderende technieken sterk bemoeilijken. Een coctail die je niet vaak tegenkomt, getuige ook de vele positieve verhalen op dit forum.


Alleszins heel veel succes, en hoop voor je dat je een oplossing ervoor vindt. Laat je leven er alleszins neit al te veel door determineren.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2008, 10:11   #3
vaill002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Bedankt voor je heldere reactie.

Wat zou er dan mis kunnen zijn met mijn baarmoeder/eierstokkken?
vaill002 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2008, 13:01   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaill002 Bekijk bericht
Bedankt voor je heldere reactie.

Wat zou er dan mis kunnen zijn met mijn baarmoeder/eierstokkken?

hoo, stop, dit was neit de bedoeling van mijn uitleg, ik wilde je allerminst bezorgd maken. Maar sommige vormen van overbeharing kunnen veroorzaakt worden door een niet, slecht of anders functioneren van de eierstokken, door evt verklevingen, ..... etc etc, er zijn zoveel redenen die overbeharing kunnen veroorzaken. Een simpele echo en uitstrijkje is meestal genoeg om dit uit te sluiten. Mss was het neit verstandig geweest dit uit te leggen, aangezien paniek nu niet de juiste manier is om iemand gerust te stellen en te informeren. Bovendien, PCOS, eierstokkanker, verklevingen, ..., zijn een zeer beperkte (zeker die laatste 2 groepen) groep van oorzaken.

Maak je dus nu niet ongerust, erfelijkheid is nl een erg dominante factor in overbeharing, en zo te horen aan je verhaal, lijkt het me vooral dat als oorzaak te zijn.

Nogmaals sorry, antoinette, overigens, houd er rekening mee dat je nooit echt volledig achter de oorzaak van je overbeharing gaat kunnen komen, zoals ik al eerder gezegd heb is overbeharing erg moeilijk uit te zoeken , op vlak van oorzaken, meestal is het een complex van factoren, die vaak onmogelijk (allemaal) te achterhalen zijn.

Alleszins heel veel succes, en schiet niet in paniek, is nergens voor nodig.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 07:44   #5
vaill002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Hoi Marte,

Nou ik was niet meteen van slag hoor, maar had niet verwacht dat daar iets mis mee kan zijn.

Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de huisarts staan, dus de stap is genomen, maar het gaat niet van harte.Om nu letterlijk met de benen bloot te moeten. Niemand die dit van mij weet, altijd verstopt onder een laagje kleding. Daar zie ik dus het meeste tegen op. En tja wat zal er volgen.

In ieder geval bedankt voor jou verhaal

groetjes
Antoinette
vaill002 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2008, 13:40   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaill002 Bekijk bericht
Hoi Marte,

Nou ik was niet meteen van slag hoor, maar had niet verwacht dat daar iets mis mee kan zijn.

Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de huisarts staan, dus de stap is genomen, maar het gaat niet van harte.Om nu letterlijk met de benen bloot te moeten. Niemand die dit van mij weet, altijd verstopt onder een laagje kleding. Daar zie ik dus het meeste tegen op. En tja wat zal er volgen.

In ieder geval bedankt voor jou verhaal

groetjes
Antoinette
Dag antoinette,

dat is voor niemand gemakkelijk hoor. Wat je eventueel wel kunt doen is, als je dat meer op je gemak stelt (bovendien heb je goede kans dat je sowieso doorverwezen wordt naar de gynecologe, vanwege de echo, kan enkel door een gynecologe gedaan worden), kun je een verwijsbrief voor een gyne vragen en daar het uitstrijkje en echo laten doen. Ik heb het alleszins zo gedaan, juist om dee reden dat ik het niet zag zitten bij de huisarts dit te laten doen. Bovendien is een gyne ook wel wat gewend. Dus schamen hoef je je echt niet, evt kun je dit vertellen tevoren, de meeste gyne's houden daar dan rekening mee en stellen je op je gemak. (ik woon in België, weet neit of dat voor jou het geval is, maar indien wel, mijn gyne is Dr Corremans, in het Noord Maria ziekenhuis, Noord-Limburg, een vrouwelijke, nog vrij jong, onze leeftijd ergens (tussen de dertig en de veertig) en ben er erg tevreden over, zeer discreet, vertrouwelijk, ...).

k begrijp dat het neit aangenaam is, ik zie zelf ook altijd tegen het jaarlijkse bezoek op, maar je meot er toch doorheen, bovendien, als het ervoor zorgt dat de overbeharing enigszins wordt ingedijkt, of het een aantal oorzakelijke mogelijkheden uitsluit, is dat toch meegenomen. Probeer je tevoren wat te onspannen, schrijf eventueel op een lijstje wat je wil zeggen, zodat je neits vergeet...

Veel succes, hoop dat t je lukt!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 13:07   #7
Laser vrouw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
Dag antoinette,

dat is voor niemand gemakkelijk hoor. Wat je eventueel wel kunt doen is, als je dat meer op je gemak stelt (bovendien heb je goede kans dat je sowieso doorverwezen wordt naar de gynecologe, vanwege de echo, kan enkel door een gynecologe gedaan worden), kun je een verwijsbrief voor een gyne vragen en daar het uitstrijkje en echo laten doen. Ik heb het alleszins zo gedaan, juist om dee reden dat ik het niet zag zitten bij de huisarts dit te laten doen. Bovendien is een gyne ook wel wat gewend. Dus schamen hoef je je echt niet, evt kun je dit vertellen tevoren, de meeste gyne's houden daar dan rekening mee en stellen je op je gemak. (ik woon in België, weet neit of dat voor jou het geval is, maar indien wel, mijn gyne is Dr Corremans, in het Noord Maria ziekenhuis, Noord-Limburg, een vrouwelijke, nog vrij jong, onze leeftijd ergens (tussen de dertig en de veertig) en ben er erg tevreden over, zeer discreet, vertrouwelijk, ...).

k begrijp dat het neit aangenaam is, ik zie zelf ook altijd tegen het jaarlijkse bezoek op, maar je meot er toch doorheen, bovendien, als het ervoor zorgt dat de overbeharing enigszins wordt ingedijkt, of het een aantal oorzakelijke mogelijkheden uitsluit, is dat toch meegenomen. Probeer je tevoren wat te onspannen, schrijf eventueel op een lijstje wat je wil zeggen, zodat je neits vergeet...

Veel succes, hoop dat t je lukt!!

xxx marte

Beste Antoinette,

Ik ben het helemaal met Marte eens dat u het beste eerst e.a. uit kan sluiten door een onderzoek te laten doen.
Als u de uitslag heeft kunt u misschien een definitieve laser ontharing behandeling overwegen.
Bij veel klinieken zijn de informatie geprekken en proef behandeling vrijblijvend en kosteloos.
Bij mensen met Hirsutisme is dit geen blijvende methode.

Veel succes!
Laser vrouw is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2008, 21:22   #8
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
Laservrouw, waarom is laseren bij hirsutisme geen blijvende methode? als de haarzakjes eenmaal vernietigd zijn, komen daar toch geen haren meer? dan maakt de oorzaak van waarom die haren daar ooit zaten toch niet meer uit..? bij mannen kan laseren toch ook blijvend zijn, ook al is de oorzaak van de beharing daar eigenlijk hetzelfde als bij een vrouw met hirsutisme (mannelijke hormonen)..? of snap ik het toch niet helemaal..?
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 09:58   #9
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Dat klopt helemaal. Haarzakjes welke vernietigd zijn, komen nooit geen haren meer uit. De oorzaak lijkt mij dan ook niet uitmaken. Wel is het zo dat je sommige gebieden 1x a 2x per jaar opnieuw moet laten behandelen.

Bij mij vind er door 2 oorzaken opnieuw haargroei terug:
- Overige haarzakjes die op een gegeven moment actief worden.
- Haarzakjes die WEL behandeld maar net niet vernietigd zijn.

De 2e oorzaak is denk ik wat minder bekend. Tot deze conclussie kom ik doordat de haargroei stil valt. Dit gebeurd bij mij alleen op mijn schouders. De haartjes vallen niet uit en groeien niet meer. Na een maand of 4 begint de haargroei en dus de haarzakjes blijkbaar weer langzaam actief te worden. Het lijkt er op of ze een kleine opdonder hebben gehad maar dat ze net niet vernietigd zijn. Al zou ik het 20x laten behandelingen behandelen het blijft telkens 4 maanden weg. Wellicht zou het bij mijn schouders eventueel nog kunnen helpen als ze het aparaat iets hoger zetten voor dit gebied.

Remko.

Laatst gewijzigd door irenebrug; 3 februari 2008 om 10:03
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2008, 20:17   #10
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door irenebrug Bekijk bericht
Dat klopt helemaal. Haarzakjes welke vernietigd zijn, komen nooit geen haren meer uit. De oorzaak lijkt mij dan ook niet uitmaken. Wel is het zo dat je sommige gebieden 1x a 2x per jaar opnieuw moet laten behandelen.

Bij mij vind er door 2 oorzaken opnieuw haargroei terug:
- Overige haarzakjes die op een gegeven moment actief worden.
- Haarzakjes die WEL behandeld maar net niet vernietigd zijn.

De 2e oorzaak is denk ik wat minder bekend. Tot deze conclussie kom ik doordat de haargroei stil valt. Dit gebeurd bij mij alleen op mijn schouders. De haartjes vallen niet uit en groeien niet meer. Na een maand of 4 begint de haargroei en dus de haarzakjes blijkbaar weer langzaam actief te worden. Het lijkt er op of ze een kleine opdonder hebben gehad maar dat ze net niet vernietigd zijn. Al zou ik het 20x laten behandelingen behandelen het blijft telkens 4 maanden weg. Wellicht zou het bij mijn schouders eventueel nog kunnen helpen als ze het aparaat iets hoger zetten voor dit gebied.

Remko.
Hoi Remko,

Schouders is een heel vervelende plek, die haren zijn zooooooo 'koppig' !!! Kijk even na de behandeling er enkele uit zijn gesprongen en of je 'knapjes' hoort tijdens de behandeling, dit is een goede indicatie dat het goed gaat, zo niet dan kun je inderdaad vragen of ze hem wat hoger zetten (mits de haren zwart zijn, je een blanke huid hebt en NIET in de zon bent geweest). Pas je wel op voor opnieuw witte plekken? (waar we over gemaild hebben???).

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2008, 13:38   #11
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag antoinette, heb je al iets ontdekt, gedaan, ...???

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 22:34   #12
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
bulbus

Antoinette,

Ik denk trouwens dat irenebrug wel gelijk heeft dat sommige behandelingen moeten worden herhaald, wat ik nu schrijf is mijn eigen analyse na veel behandelingen. Doordat het lichaam doorheeft dat de haren vernietigd worden probeert het zich te beschermen door haarzakjes te activeren die nog nooit actief waren. En hier denk ik dus dat irenebrug misschien ongelijk heeft uiteindelijk moet je ze dus allemaal gehad hebben.....als de haren te behandelen zijn dus dat er genoeg melanine inzit zodat de bulbus kapot kan gaan.

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 16:12   #13
vaill002
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Ja ik ben bij de huisarts geweest en hij adviseerde mij elos ontharing, daar dit alle soorten haartjes aanpakt. Hier heeft hij ook een verwijsbrief voor geshreven zodat dit door de ziekenfonds verzekering zal worden vergoed.

De haargroei in mijn gezicht is een gevolg van het slikken van medicijnen zoals prednison en azathioprine die ik moest slikken voor mijn ziekte SLE. De overige overbeharing heb ik al sinds de pubertijd en wil ik nu via Elos ontharing gaan behandelen. Ik heb daarnaast ook de Diane pil voorgeschreven gekregen.

Ik ga zaterdag naar de Bergman kliniek voor een intake gesprek.
Waar ik nu het meest tegen op zie is het feit dat ik nu moet stoppen met epileren en over moet op scheren dit ter bevordering van de behandeling

Ik hoop dat dit het gewenste resultaat gaat leveren.
vaill002 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2008, 21:17   #14
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaill002 Bekijk bericht
Ja ik ben bij de huisarts geweest en hij adviseerde mij elos ontharing, daar dit alle soorten haartjes aanpakt. Hier heeft hij ook een verwijsbrief voor geshreven zodat dit door de ziekenfonds verzekering zal worden vergoed.

De haargroei in mijn gezicht is een gevolg van het slikken van medicijnen zoals prednison en azathioprine die ik moest slikken voor mijn ziekte SLE. De overige overbeharing heb ik al sinds de pubertijd en wil ik nu via Elos ontharing gaan behandelen. Ik heb daarnaast ook de Diane pil voorgeschreven gekregen.

Ik ga zaterdag naar de Bergman kliniek voor een intake gesprek.
Waar ik nu het meest tegen op zie is het feit dat ik nu moet stoppen met epileren en over moet op scheren dit ter bevordering van de behandeling

Ik hoop dat dit het gewenste resultaat gaat leveren.

Hanna werkt ook met elos, mss kun je via haar wat concrete info over mogelijke verwachtingen tav deze methode, dingen waar je op moet letten, ..., verkrijgen. Ben vooral kritisch tav je behandelaars, houdt het zelf goed in het oog, zowel resultaten als behandeling zelf.

Wat het scheren betreft, probeer nat te scheren, hier op het forum adviseren ze mannenscheermesjes, als je een gevoelige huid hebt, kun je het beste goede (die zijn vaak scherper, waardoor minder snel irritaties) scheermesjes nemen met een verzorgend laagje bij de mesjes(zoals bv de vrouwelijke argiletz scheermesjes). En, inderdaad, ik denk dat je gewoon het beste die tijd je verstand op nul moet zetten, wetende dat het maar tijdelijk is.

Heel veel succes en duim vr je!!!!!!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2008, 23:02   #15
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Dank je marte, ze heeft me gevonden. Hopelijk heeft ze wat aan mijn tips.

En dit geldt voor iedereen hoor. Als je vragen hebt, mag je me altijd mailen! Let wel op, er is nog een Hanna. Mijn schermnaam ik Hannakr.

Warme groet,

Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuweling en vraagje over laserkam ellisa29 Medicijnen/haargroeimiddelen 4 12 september 2007 13:16
Een paar vragen. Remc01 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 1 september 2007 23:35
Nieuweling! Dino TTM - Algemeen 17 22 mei 2002 14:32
Vragen voor Boersma? (2 april) ugh AGA - Algemeen 20 17 april 2002 00:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.