Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2005, 21:28   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
overal minder haar ...

Hoi,

Ik heb ff een vraagje of iem. dit herkent. Ik ontdekte recent eigenlijk... had daar nooit echt op gelet, dat ik eigenlijk overal minder haar krijg.. dus niet alleen op mij bol.
Onder mijn armen hoef ik bijna niet meer te scheren, schaamstreek veel minder vol, onderbenen ook.
Omdat ik altijd zo alleen met mijn hoofdhaar bezig was is me dit eigenlijk totaal ontgaan... mijn partner maakte me erop attent en ieieiekkkkk hij heeft gelijk.

Ik ben nog maar 40... en ik wil liever mijn benen iedere week ontharsen dan dat ik merk dat al mijn lichaamshaar dunner minder wordt.
Ik weet dat schaamstreek en onder de armen minder haar echt iets is voor vrouwen na de overgang... en dat is helemaal geen issue.

Verder denkend realiseerde ik me dat misschien die androcur die ik sinds de 4e maand gebruik dit effect zou kunnen hebben... maar dat zou ik moeten checken bij de dermatoloog.
Kortom misschien een beetje een opvallende andere vraag maar het gaat ook over haar niet waar? Ik vind dit niet leuk trouwens.. hoe gek dat ook mag klinken, want ik hoef minder te doen aan ontharing, maar ik vind mezelf hiervoor "te jong" voor....

Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2005, 21:59   #2
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
Hoi Kitty,

Gooi je mailbox weer eens leeg. Kan ik weer even bijkletsen.

Groetjes
Jolande
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2005, 23:11   #3
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Sja...
Ik ben er nog maar 24, en ik merk beduidend het verschil: veeeeeeel minder schaamhaar en okselhaar, wat ik op esthetisch vlak nu wel geen ramp vind, maar met die AGA in mijn achterhoofd, baart het mij wél zorgen

Ik weet het eigenlijk niet, maar is dit bij alle vrouwen met AGA zo?
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 09:00   #4
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
Hoi Kas,

Ik heb eigenlijk altijd al minder (of bijna geen) haar onder mijn oksels gehad, maar ik heb dit nooit gelinkt met AGA. Been- en schaamhaar daarentegen meer dan voldoende . Maar ik weet eigenlijk niet of dit in vergelijking met vroeger minder geworden is. Als je er niet zo op let dan merk je dat inderdaad niet zo snel bij jezelf. Maar mijn vriend heeft er in ieder geval nog niets over gezegd. Het kan zijn, maar ik weet het (momenteel) echt niet met zekerheid.

Liefs
Natascha
__________________
Regime:
2 x daags minoxidil 5 % (sinds november 2005)
visarome van La Biosthetique + ampules (sinds 10 november 2005)
Rooscure 3 à 4 x per week (sinds november 2005)
af en toe Toppik (sinds oktober 2005)
Cystine B6 met zink (sinds december 2005)
Ijzer (sinds december 2005)


Gestopt:
minoxidil 3,75 %


In de toekomst?
Diane-35
Spiro
Finasteride???
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 09:30   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
hoi meiden

Ik heb geen flauw idee, had altijd meer lichaamshaar dan nu het lijkt alsof het overal minder wordt. Zal het toch eens aan de dermatoloog vragen, maar het lijkt me geen comb. kunnen zijn met aga want dan zou je volgens mij toch meer haar moeten krijgen op zeker onderbenen.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 14:22   #6
Innie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 12
Hoi,

Zelf heb ik AGA, maar op de rest van mijn lichaam groeit het haar wél in overvloed (helaas, was dat maar andersom) en merk niet dat het daar minder wordt. Ik ben zelf 30 en merk daar (nog) geen connectie.

Sterkte ermee!

Groetjes,
I.
Innie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 16:49   #7
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Ik heb AGA en hirsutisme. Dus wat ik op mijn hoofd te weinig heb, heb ik op mijn lichaam te veel Op mijn hoofd wordt het haar steeds minder maar de rest blijft hetzelfde. Ik heb ook het idee dat er steeds nieuw haar bij komt vooral op mijn gezicht.
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2005, 19:13   #8
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
Hoi iedereen,

Ik merk helaas ook niets van minder haren op mijn lijf sinds ik AGA heb.
Wat ik wel merk is dat ik steeds meer haartjes op mijn kin krijg. Nou had
ik altijd al best wel een beetje een donsje op mijn gezicht (heb dat van mijn vader geerfd die heeft van die borstels van wenkbrauwen en ik de gekuiste
versie er van, dus nog van die joekels) dus wat dat betreft is er niets
veranderd. Die haartjes op mijn kin trek ik gewoon iets vaker uit, ik moet
toch iets en laten groeien vind ik geen gezicht. Ik denk dat dit toch gebeurt
door de veranderde hormoonbalans die zo rond de 40 bij sommige vrouwen
begint en blijkbaar ben ik daar dus gevoelig voor waardoor ik AGA heb ge-
kregen zoals zovelen op dit forum. Heb vanmorgen van de Christelijke
Mutualiteit in Hasselt te horen gekregen dat ik alleen voor een vergoeding
in aanmerking kom als ik een attestje bij de dermatoloog ga halen waarin
zij verklaart dat ik voor 30% kaal ben door een of andere ziekte. Toen ik zei dat het zover nog niet was en dat ik hoopte dat het voorlopig ook nog niet zou gebeuren zeiden ze dat alleen een attest van de dermatoloog een reden tot vergoeding is. Nu moet ik daar in februari naar terug dus dan ga ik maar eens met dat vrouwtje praten of ze me toch een attestje kan schrijven want
alles wat ik vergoed krijg is meegenomen.

Groetjes
Jooltje

vrouwtje
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 10:52   #9
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Hoi,

Ik heb ff een vraagje of iem. dit herkent. Ik ontdekte recent eigenlijk... had daar nooit echt op gelet, dat ik eigenlijk overal minder haar krijg.. dus niet alleen op mij bol.
Onder mijn armen hoef ik bijna niet meer te scheren, schaamstreek veel minder vol, onderbenen ook.
Omdat ik altijd zo alleen met mijn hoofdhaar bezig was is me dit eigenlijk totaal ontgaan... mijn partner maakte me erop attent en ieieiekkkkk hij heeft gelijk.

Ik ben nog maar 40... en ik wil liever mijn benen iedere week ontharsen dan dat ik merk dat al mijn lichaamshaar dunner minder wordt.
Ik weet dat schaamstreek en onder de armen minder haar echt iets is voor vrouwen na de overgang... en dat is helemaal geen issue.

Verder denkend realiseerde ik me dat misschien die androcur die ik sinds de 4e maand gebruik dit effect zou kunnen hebben... maar dat zou ik moeten checken bij de dermatoloog.
Kortom misschien een beetje een opvallende andere vraag maar het gaat ook over haar niet waar? Ik vind dit niet leuk trouwens.. hoe gek dat ook mag klinken, want ik hoef minder te doen aan ontharing, maar ik vind mezelf hiervoor "te jong" voor....

Groetjes
Kitty
Nou dat probleem heb ik dus niet! Het haar op m'n bol mag dan wel uitvallen, overal elders tiert het weelderig zoals dat heet.
Dat vind ik trouwens echt wel een beetje de ironie van het lot. Zit je elke dag je wenkbrauwen bij te werken terwijl je 5 cm erboven je scalp door je haar ziet schemeren...
Vergeef me m'n sarcasme maar ik probeer ook wel wat het grappige van de situatie in te zien.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2005, 13:10   #10
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helen64
Nou dat probleem heb ik dus niet! Het haar op m'n bol mag dan wel uitvallen, overal elders tiert het weelderig zoals dat heet.
Dat vind ik trouwens echt wel een beetje de ironie van het lot. Zit je elke dag je wenkbrauwen bij te werken terwijl je 5 cm erboven je scalp door je haar ziet schemeren...
Vergeef me m'n sarcasme maar ik probeer ook wel wat het grappige van de situatie in te zien.
Ik moet wel om je reactie lachen. Eigenlijk zou je al dat haar wat je wekelijks af moet scheren op je hoofd moeten kunnen planten....Ik had gewoon kerel moeten worden.
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2005, 09:05   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
jooltje

Heb vanmorgen van de Christelijke
Mutualiteit in Hasselt te horen gekregen dat ik alleen voor een vergoeding
in aanmerking kom als ik een attestje bij de dermatoloog ga halen waarin
zij verklaart dat ik voor 30% kaal ben door een of andere ziekte. Toen ik zei dat het zover nog niet was en dat ik hoopte dat het voorlopig ook nog niet zou gebeuren zeiden ze dat alleen een attest van de dermatoloog een reden tot vergoeding is.


Hoi,
Is niet lullig bedoeld hoor maar 30% zit je al best snel aan hoor! dat hoeft helemaal nog niet zichtbaar te zijn voor anderen. Aga is een sluipend proces. Heb ook van jou begrepen dat je een enorme bos had en je hoofdh ook nooit kon zien. Ik denk dat je misschien die 30% wel haalt hoor!, Bel je dermatoloog op en vraag om zo'n briefje men maakt hier nooit een probleem van hoor. Idd het kost toch al genoeg..
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2005, 09:22   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
helen

Dat vind ik trouwens echt wel een beetje de ironie van het lot. Zit je elke dag je wenkbrauwen bij te werken terwijl je 5 cm erboven je scalp door je haar ziet schemeren...
Vergeef me m'n sarcasme maar ik probeer ook wel wat het grappige van de situatie in te zien.



Da's alleen maar hartstikke leuk en goed joh! Sarcasme en/of humor relativeren het probleem en dat kunnen we nu juist heel goed gebruiken toch?
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2005, 16:55   #13
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Kas

Hai Kitty,

Ik weet precies wat je bedoeld, maar maak je niet druk (oke das makkelijker gezegd dan gedaan).

Ik heb je weleens eerder verteld dat ik in Andro ben geminderd...
Toen ik nog op "volle" sterkte Andro zat (10 x 50mg), merkte ik inderdaad ook op dat het overal wat minder werd, maar het is nooit helemaal weg geweest en heb er eigenlijk ook nooit echt over nagedacht. Vond het eigenlijk wel oke.

Maar sinds ik ben geminderd ben met Andro (15 x 10mg) begint alles weer weelderig te groeien!!!

Het is zelfs zo dat ik voorheen met 1 a 2 maal in de week benen shaven lekker gladjes was,IDEAAL, maar dat is nu shaven om de dag geworden. Dus ik denk dat het aan je Andro ligt en je dus nergens zorgen om hoeft te maken.

Hoop dat ik je heb kunnen geruststellen.

Fijn weekend!

Liefs,
Girlygirl.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 3 juni 2005 23:13
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.