Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2006, 20:17   #1
Miss Sad
Miss Sad
 
Geregistreerd: 12 januari 2006
Berichten: 6
AA ontdekt sinds anderhalve week

Hallo allemaal,

Ik ben een dame van bijna 25 en heb sinds anderhalve week AA ondekt.
Ik heb zoveel vragen maar de dokter kan mij ook niet wijzer maken. daarom ben ik nu hier. Ik hoop dat jullie (mijn lotgenoten) mij meer kunnen vertellen dan wat ik tot nu toe weet.

AA schijnt in mijn familie te zitten, mijn opa, tante en neef hebben het ooit gehad. Bleef bij een paar kale plekken en was weer terug gegroeid en nooit meer terug gekomen. Ik heb nu 5 kale plekken. 1 grote en 4 iets kleinere plekken. Ik heb begrepen dat de nagels iets kunnen aanduiden, wat voor soort AA het zou zijn. tot nu toe zijn mijn nagels nog steeds sterk en zien er gezond uit. ik loop nu waarschijnlijk 2 maanden met AA en heb het dus net ontdekt. Ik heb opgemert dat het begint met erg veel jeuk en zich zo uitspreid!
Ik zou heeeeeeeel graag willen weten of er een soort routine is waardoor je kan weten of het gaat om gewone AA, totalis of universalis!
Ik heb nergens verder last van haaruitval op me lichaam, dus alleen mijn hoofd.

Kunnen jullie mij iets meer vertellen? Ik heb me nog nooit zo hulpeloos gevoeld!
ALvast bedankt, Miss Sad
Miss Sad is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 22:58   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey miss sad!

Teneerste welkom op haarweb. Tof dat je ons gevonden hebt.
Hopelijk voel je je hier net zo thuis als ik en nog vele andere!
Als je vragen hebt vuur ze gewoon af, we zullen proberen je te helpen!

AA kent niet echt een patroon. Haren komen en gaan, en er worden helaas geen tijden bij gegeven.
Zo ben ik al eens 3 jaar en 2 keer 1 jaar volledig kaal geweest.
En ook al diverse keren uiteenlopende periodes mijn haar volledig terug gehad.

AA kan echter wel doorlopen in verschillende varianten, van AA naar universalis naar totaal en weer terug.
Je weet het nooit.

Helaas is er nog steeds geen duidelijke medicatie gevonden voor ons 'probleem'
Acceptatie is het enige medicijn dat je kan krijgen momenteel.
Met daarbij een mooi haarwerk zijn een hoop mensen al een end geholpen!

Groetjes en sterkte!
Mocht je nog vragen hebben horen we het graag!
Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 23:30   #3
Miss Sad
Miss Sad
 
Geregistreerd: 12 januari 2006
Berichten: 6
Hey Lies, bedankt voor je reply.

ben net op je homepage geweest en heb je foto's gezien. vind het erg knap van je dat je AA zo geaccepteerd hebt!
ik kan het nog steeds niet geloven en denk ook niet dat ik het snel ga accepteren. ik heb nu lang haar en heb het altijd zo gehad(tot op de helfst van me rug ongeveer) ben altijd met me haar bezig geweest, verzorgde het goed. IK was zo trots met mijn haar en nu lijkt 't van me "afgenomen" te worden. het doen zo een pijn! kan het nog steeds niet geloven!

hoelang heb je erover gedaan om het te accepteren?
Miss Sad is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 15:51   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Heey!

Ik weet niet precies hoe lang het geduurd heeft.
Het ging snel maar hoe snel?

Gewoon in je achterhoofd blijven houden dat je innerlijk niet veranderd.
Ook niet als je kaal bent!
GA niet dingen laten omdat je kaal ben, jij kan er ook nies aan doen, en dat heeft je omgeving ook maar te accepteren.
GA gewoon door zoals je bent.
Dan ben je al een end!

Liefs
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 19:42   #5
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Hoi Miss Sad, welkom op het forum. Goed dat je ons gevonden hebt.

Zoals Lies al schetst, het verloop van AA is bij iedereen anders, er is geen pijl op te trekken, er zijn geen vaste patronen waarin de ziekte zich voltrekt. Er is dus ook niet te voorspellen of en zoja wanneer de haaruitval stopt, noch is het te voorspellen of je uitgevallen haar ooit nog terugkomt.

Vooral in het begin had ik vreselijk veel moeite met die onzekerheid. Nu heb ik me er bij neergelegd, ik heb het geaccepteerd. Wat moet je anders...?
Maar het duurt even. Van de paar maanden dat ik hier nu ben, heb ik al begrepen dat iedereen door zo'n fase gaat. Je bent boos, verdrietig (WAAROM IK?!?!? ), je knokt, je onderzoekt alle mogelijke manieren om het te stoppen, om er achter te komen wat het veroorzaakt heeft. Tot het moment komt dat je gewoon niet anders kunt dan diep zuchten en het accepteren.

Nu ik dit opschrijf, realiseer ik me pas dat ik eindelijk ook die fase heb bereikt. En maar goed ook. Want van het knokken werd ik niet gelukkiger en mijn haar bleef gewoon uitvallen. Ik heb nu nog ongeveer een kwart van m'n eigen haar over. De rest bedek ik met een haarwerk. Want zo dapper als Annelies ben ik niet hoor...!

Sterkte ermee.
Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2006, 12:36   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kattemie
Want zo dapper als Annelies ben ik niet hoor...!
Dapper ben je altijd als je AA hebt vind ik.
Dapper als je je probleem onder ogen durft te zien,
Dapper als je je hier aan meld.
Dapper als je je kwetsbaar opsteld.
Dapper als je je haarwerk besteld.

Iedereen is dapper, en iedereen accepteerd zijn of haar AA op zijn of haar eigen manier!
En de een gaat hier ook verder in dan de ander.
Daar zijn we mensen voor!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 14:58   #7
Miss Sad
Miss Sad
 
Geregistreerd: 12 januari 2006
Berichten: 6
ik ben nog lang niet dapper...
de ene moment ben ik vrolijk en denk ik er niet aan en de andere moment besef ik dat ik kaal aan het worden ben....
en het gaat me echt niet om wat mensen denken! ik hield van me haar, ik was trots op me haar. me haar was een heel belangrijk lichaamsdeel van me en dat wordt me nu afgenomen..... de dag dat ik dit accepteer......
zuchtttttt

zelfs in me slaap droom ik erover.... heb geen moment van rust!!!
hoelang hebben jullie eraan gedaan om dit te accepteren??( ik weet dat iedereen anders met dingen omgaat, maar ben benieuwd naar jullie eigen ervaring)
Miss Sad is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 15:20   #8
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Nou, ik weet sinds oktober 2004 dat ik AA heb. Ben daarna een paar maanden door dezelfde fase gegaan als jij. Verdriet, frustratie, boosheid. De onzekerheid over waar het naar toe zou gaan, hoe erg het zou worden, ik kon er niet los van komen.

Ik denk dat voor mij de rust pas is weergekeerd sinds een paar weken. Ik was met een streng regime van voedingssupplementen en dieet bezig, terwijl mijn haar maar bleef uitvallen. Ik ben toen eerst heel erg verdrietig en toen heel erg boos geworden en heb toen het bijltje er bij neergegooid. Geen pillen meer en geen dieet. Laat maar gaan. Het haalt toch allemaal niets uit.

Mijn haarwerk heeft daar ook aan bijgedragen. Doordat ik nu niet meer bang hoef te zijn dat de buitenwereld het ziet, kan ik mijn AA ook af en toe gewoon vergeten. Ik weet nu dat het een prima alternatief is, hoewel je eigen haar natuurlijk onvervangbaar is. Maar als je eenmaal door die rouw heen bent, en oh, ik herken het zoooo goed, dan wordt het makkelijker. Echt waar.

Maar neem je tijd. Zoals je zelf al zegt, iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Maar je kunt niet blijven rouwen, je kunt niet in deze fase blijven hangen. Het wordt er alleen maar zwaarder van.
Het is een bizarre aandoening, en het is vreselijk oneerlijk dat net JIJ dit moet krijgen, maar geloof me, je went eraan. Ik weet dat je dat nu nog niet kunt geloven, maar echt waar, het went.

Sterkte!
Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 16:40   #9
Miss Sad
Miss Sad
 
Geregistreerd: 12 januari 2006
Berichten: 6
familie leden komen bij mij met allerlei pillen en weet ik veel wat, om zo een accupunctuur programma te gaan doen en nog meer van die crap, want zogenaamd gaat het helpen. ik vind dit best de grootste onzin.. ik bedoel als dat zou helpen dan zou toch niemand door die AA te hoeven gaan, dan zou je zo weer "de oude" zijn. ze vinden dat ik het moet proberen, want ik verlies er toch nix mee.... ik vind dat ik nu al genoeg tijd aan het verspillen heb met die gare AA. de hele dag eraan denken, vanaf morgen heb ik tentamens en ik kan gewoon geen boek openen en leren omdat me hoofd er echt niet bij zit...dus nog meer tijd aan verspillen lijkt me onnodig!

Ooit zoiets geprobeerd? een alternatieve medicatie?
ben wel elke dag 3 pillen aan het slikken genaamd vitamine B complex, doe het alleen voor mijn vader want ik geloof niet echt dat het iets zou opleveren. die kale plekken worden met de dag groter en groter...

waar heb je je eerste haarstukje gehaald? en ben je gelijk met een pruik begonnen of eerst hair extensions? zijn er sites waar je foto's kan zien van haarstukken?
ik wil echt weer een "normaal" leven lijden....
Miss Sad is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2006, 09:16   #10
kattemie
I am not my hair
 
kattemie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 173
Miss Sad, ik heb je een PM gestuurd.

Karen
__________________
* Mijn informatiepagina over alopecia: www.kaleplekkensite.tk *
kattemie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.