Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 mei 2006, 10:36   #1
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
*proest*

Niburu, het speeltuintje voor de minder intelligenten.
Wat een achterlijke onzin wordt daar verkocht zeg!
Hoi Robert18

Ik geef er niet om of de leden van Niburu intelligent zijn of niet.
Ik geef er ook niet om of de leden van Haarweb mooi zijn of niet.
Dit zijn slechts normen opgelegd door onze maatschappij.
Mijn ware Ik, mijn Ziel geeft er totaal niets om.
Belangrijker vind ik wat er achter een persoon zit : zijn ware Zelf, zijn Ziel.
De Ziel weet heel goed dat haar doel evolutie is.
Dat is haar enige doel, haar wezenlijke doel.
Het belang van de Ziel ligt niet bij de prestaties van het lichaam of bij de ontwikkeling van het verstand.
Dit alles heeft geen betekenis voor de Ziel.

Volgens mij zijn wij allemaal primitievelingen.
Want ondanks alle pracht en luister van de wereld, hebben wij geen manier gevonden die grandioos genoeg is om te voorkomen dat mensen verhongeren of elkaar de kop inslaan.
Wij laten feitelijk kinderen verhongeren recht voor onze ogen.
Wij vermoorden feitelijk mensen omdat zij het oneens zijn met ons.
Wij zijn primitievelingen.
En wij denken nochtans dat we zo hoogontwikkeld zijn.
Het eerste kenmerk van een primitieve samenleving is is dat haar leden geloven hoogontwikkeld te zijn.
Onze economische, politieke, sociale en religieuze systemen zijn primitief.
Onze planeet heeft een enorme bewustzijnsverandering nodig, niet zozeer een hoger I.Q.
Wel een verschuiving in ons bewustzijn.
Een hernieuwd respect voor alles wat leeft en een verdiept begrip van het
verband tussen alles.
De tijd zal komen dat wij een hoger bewustzijn ontwikkeld hebben en dat onze angsten zullen afnemen.
Alzo krijgen wij de kans ons eigen lot te bepalen.
Ons BEWUSTZIJN zal het resultaat bepalen.

Wat jullie vrezen, trekken jullie naar je toe.
Waar jullie je tegen verzetten, houdt aan.

Waar jullie naar kijken, verdwijnt, waardoor jullie de kans krijgen alles nog eens precies zo te scheppen, als jullie dat willen, of het voor eeuwig uit jullie ervaring te bannen.
Wat jullie kiezen, zullen jullie ervaren.

http://groups.msn.com/2012enaanverwantenzaken

http://groups.msn.com/SpiritueelZijn...bevrijden.msnw

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 10:42   #2
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
http://groups.msn.com/2012enaanverwantezaken
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2006, 21:54   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Robert heeft dat waarschijnlijk gezegd vanwege het hoog zweverig gehalte van Niburu. Ik denk dat zweverige gedichtjes hem alleen maar verder zullen overtuigen. En Eva, zou je eens je gedichten willen uitleggen? Ik ben erg benieuwd.

met vriendelijke groeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Hoi Robert18

Ik geef er niet om of de leden van Niburu intelligent zijn of niet.
Ik geef er ook niet om of de leden van Haarweb mooi zijn of niet.
Dit zijn slechts normen opgelegd door onze maatschappij.
Mijn ware Ik, mijn Ziel geeft er totaal niets om.
Belangrijker vind ik wat er achter een persoon zit : zijn ware Zelf, zijn Ziel.
De Ziel weet heel goed dat haar doel evolutie is.
Dat is haar enige doel, haar wezenlijke doel.
Het belang van de Ziel ligt niet bij de prestaties van het lichaam of bij de ontwikkeling van het verstand.
Dit alles heeft geen betekenis voor de Ziel.

Volgens mij zijn wij allemaal primitievelingen.
Want ondanks alle pracht en luister van de wereld, hebben wij geen manier gevonden die grandioos genoeg is om te voorkomen dat mensen verhongeren of elkaar de kop inslaan.
Wij laten feitelijk kinderen verhongeren recht voor onze ogen.
Wij vermoorden feitelijk mensen omdat zij het oneens zijn met ons.
Wij zijn primitievelingen.
En wij denken nochtans dat we zo hoogontwikkeld zijn.
Het eerste kenmerk van een primitieve samenleving is is dat haar leden geloven hoogontwikkeld te zijn.
Onze economische, politieke, sociale en religieuze systemen zijn primitief.
Onze planeet heeft een enorme bewustzijnsverandering nodig, niet zozeer een hoger I.Q.
Wel een verschuiving in ons bewustzijn.
Een hernieuwd respect voor alles wat leeft en een verdiept begrip van het
verband tussen alles.
De tijd zal komen dat wij een hoger bewustzijn ontwikkeld hebben en dat onze angsten zullen afnemen.
Alzo krijgen wij de kans ons eigen lot te bepalen.
Ons BEWUSTZIJN zal het resultaat bepalen.

Wat jullie vrezen, trekken jullie naar je toe.
Waar jullie je tegen verzetten, houdt aan.

Waar jullie naar kijken, verdwijnt, waardoor jullie de kans krijgen alles nog eens precies zo te scheppen, als jullie dat willen, of het voor eeuwig uit jullie ervaring te bannen.
Wat jullie kiezen, zullen jullie ervaren.

http://groups.msn.com/2012enaanverwantenzaken

http://groups.msn.com/SpiritueelZijn...bevrijden.msnw

MVG.
Evaatje.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08

Laatst gewijzigd door Guoy; 30 mei 2006 om 21:56
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 17:33   #4
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Bewustzijn.

Hoi Gyoy!

Graag wil ik je mijn gedichtje uitleggen.
Het zijn gedichten geschreven door oude wijzen.
Deze gedichten kan je niet begrijpen met je verstand, wel met je Ziel, je ware Zelf, je Goddelijke kern.
Woorden zijn alleen maar woorden, woorden kunnen de waarheid niet onthullen.
De waarheid vind je alleen in stilte door te luisteren naar je hart, door meditatie.
Zelf lees ik graag deze gedichten omdat ze me de weg wijzen naar wat binnenin me is, omdat ze iets heel puurs en mooi bij mij tot leven wekken.
Ze bewegen mij ertoe het jagen te staken en brengen me rust, innerlijke stilte.

Waar begin ik?
Bij het begin dan maar zeker.
Ik zal proberen je de gedichten uit te leggen in samenhang met mijn vroegere haarproblemen zodat het begrijpend is.

Als kind/meisje had ik prachtige lange haren.
Voortdurend kreeg ik complimentjes hierover.
Het streelde mijn ego, mijn ijdelheid.
Als 13-jarige nam ik de beslissing om mijn hele lange haren te laten knippen tot op schouderlengte.
De kapster vond het een echte zonde, had zelden zo mooie haren gezien en zette met tegenzin de schaar erin.
De complimentjes minderden stilaan.
Ik had spijt dat mijn lange haren waren geknipt en werd heel jaloers op meisjes met lange haren.
Ik liet mijn haren terug groeien, maar ze zagen er totaal niet meer gezond uit.
Ze waren heel broos, heel dun en de puntjes van mijn haren waren allemaal gesplitst.
Mijn haren werden een echte obsessie.
Ik wilde zo graag dat lange, gezonde haar van vroeger weer, maar het lukte niet.
Godzijdank kwam toen de punktijd.
Lange haren werden gekortwiekt/afgeschoren tot extreme kapsels met hanenkammen.
Ook ik volgde de modetrend en liep rond met een punkhoofd.
Weer kreeg ik die complimentjes die mijn ego streelden.
De punktijd ging voorbij en ik liet m' n haren weer wat groeien.
Ik trouwde, werd wat rustiger maar mijn haren bleven een obsessie, alsook het jaloers zijn op meisjes/vrouwen met prachtige lange haren.

Na de geboorte van mijn zoontje vielen mijn haren met bosjes uit.
Het is normaal dat je dan wat meer haren verliest, maar dit maakte de haarobsessie voor mij nog veel groter.
Na een tijdje was ik er dag & nacht mee bezig.
Mijn haren bepaalden mijn leven en dit tot 15 jaren na de geboorte van mijn zoon nog steeds!
Ik vreesde ervoor om kaal te worden.
En ja hoor, na jarenlang AGA., extreme haaruitval en eczeem op de hoofdhuid, kreeg ik er ook nog eens AA. bovenop.
Mijn wereld stortte in!
Waar ik al die jaren zo bang voor was geweest, wat ik zo had gevreesd, gebeurde echt....

WAT JULLIE VREZEN, TREKKEN JULLIE NAAR JE TOE.
WAAR JULLIE JE TEGEN VERZETTEN, HOUDT AAN.

Ik vroeg "God" om hulp, ik schreeuwde het uit : "Waarom moet mij dit overkomen"?
Nadat ik God om hulp had gevraagd, kwam ik via via in contact met een holistisch geneesheer.
Hij wist voordat ik iets zei de oorzaak van mijn haaruitval.
Energieblokkades, waardoor de kosmische energie niet meer kan stromen van het energielichaam naar het stoffelijke lichaam waardoor allerlei lichamelijke klachten kunnen ontstaan, werden opgeheft.
Mijn denken en mijn bewustzijn werden helderder en zuiverder en mijn lichaam ging stilaan beter functioneren wat een goede invloed had op mijn haarproblemen.
Ik stelde me volledig open voor het paranormale en het spirituele.
Ik leerde dankzij de boeken van Deepak Chopra, J. Krishnamurti, James Redfield, Neale Donald Walsch, Amit Goswami, enz...om anders te kijken naar mezelf.
Bewust te kijken naar mezelf, naar mijn doen en mijn gedachten zonder te oordelen!
Ik probeerde niet meer de weg van de angst te volgen, maar de weg van de liefde.

WAAR JULLIE NAAR KIJKEN, VERDWIJNT, WAARDOOR JULLIE DE KANS KRIJGEN ALLES NOG EENS PRECIES ZO TE SCHEPPEN, ALS JULLIE DAT WILLEN, OF HET VOOR EEUWIG UIT JULLIE ERVARING TE BANNEN.

Ook dankzij de film/documentaire What the bleep do we know???, over kwantumfysica, werd ik me meer en meer bewust van het feit dat ikzelf jarenlang eczeem, extreme haaruitval, AGA. en AA. bij mezelf had veroorzaakt.
De Kwantumfysica deed mijn ogen nog meer open gaan.
De wereld zoals wij die kennen, bestaat niet eens.
ALLES IS BEWUSTZIJN.
Het is ons bewustzijn die in de brij van holografische lijnen onze werkelijkheid creëert.
Ik werd me bewust van het feit dat als mijn fysieke lichaam slechts een holografische projectie is van de geest, ikzelf ook verandringen kan aanbrengen aan mijn lichaam, zoals m' n haren.
En inderdaad!
De geest en de dingen die ik geloofde bepaalden mijn werkelijkheid.
En omdat ik geloof dat het werkt, omdat ik ervan overtuigd ben, werkt het ook : de haaruitval minderde, de kale plekken groeiden weer volledig dicht, de jeuk en de schilfers verdwenen.
Het komt erop neer dat je een onverwaardelijk geloof hebt in iets dat mogelijk is.
Er mag geen enkele twijfel zijn, ook niet onbewust.
Zodra je gaat twijfelen, wordt je immers direct losgekoppeld van de controle op het super-hologram.

WAT JULLIE KIEZEN, ZULLEN JULLIE ERVAREN.

De kwantumfysica bewijst dit.
De oude wijzen weten dit, het is doorgegeven, generatie op generatie lang.
Oude Esseense teksten bewijzen dit.
Jezus wist dit ook.
Alles is "éénheidsbewustzijn".
Daarom kon hij water in wijn veranderen, lopen op het water, blinden laten zien, lammen doen lopen, enz....

Nu volgt een stukje uit het evangelie volgens Marcus.
En Jezus antwoordde :"Heb vertrouwen in God"
Ik verzeker jullie : ieder die tot de berg zegt : "Verhef je en stort je in de zee", en geen twijfel heeft in zijn hart, maar erop vertrouwt dat zal gebeuren wat hij zegt, hem zal het ten deel vallen.
Daarom zeg ik jullie : alles waar je om bidt en vraagt, vertrouw erop dat je het al ontvangen hebt, en het zal je ten deel vallen.

Zie je het verband, Guoy?
Zie je waarom de wereld is zoals ze is?

Keer in tot de diepste stilte en besef dat ge God bent :
de bron die de totaliteit van de werkelijkheid voortbrengt, ordent en regeert.

MVG.
Evaatje
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 10:49   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar Evaatje, geloof jij dat je op die manier alles kunt beheersen in je leven? Ik heb het dan niet enkel over iets als haaruitval, maar bijvoorbeeld ook kanker? Vooral tegenwoordig hoor je veel van dat new age getheoretiseer, maar in de praktijk zie je zelden resultaat.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 11:28   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar Evaatje, geloof jij dat je op die manier alles kunt beheersen in je leven? Ik heb het dan niet enkel over iets als haaruitval, maar bijvoorbeeld ook kanker? Vooral tegenwoordig hoor je veel van dat new age getheoretiseer, maar in de praktijk zie je zelden resultaat.
Ik heb laatst het boek "Leven zonder grenzen" gelezen van Deepak Chopra, dat ook op deze materie ingaat. Een van de daarin beschreven onderzoek was heel interessant. Een professor van Harvard (ik weet de naam niet meer, had het boek uit de bieb), bracht begin tachtiger jaren een aantal heren van rond de zeventig onder in een 'vijftiger jaren'-omgeving. Ze kregen tv, boeken en kranten uit die tijd, en mochten uitsluitend praten over die periode. Ook namen ze foto's van hun kinderen en familie uit die tijd mee. Na een aantal weken was hun lichaam 'verjong': bloeddruk was lager, ze hadden minder last van gewrichten, geheugen werd beter etc. Er was een controlegroep die in een 'hedendaagse' omgeving leefde, en waarbij geen verbetering geregistreerd kon worden.
Ik denk dat er op dit gebied veel mogelijk is.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 14:54   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
[...]

WAT JULLIE KIEZEN, ZULLEN JULLIE ERVAREN.

De kwantumfysica bewijst dit.[...]
De kwantumfysica is een prima theorie gebleken om de wereld op de allerkleinste schaal te beschrijven en te verklaren. Maar de wetten van de kwantummechanica gelden niet op het niveau waarin wij leven. Die denkfout maakt de new age-beweging keer op keer.

Ik snap de verleiding wel: in de kwantumfysica is het waargenomene afhankelijk van de waarnemer, speelt tijd nauwelijks een rol en kunnen dingen op meerdere plekken tegelijkertijd bestaan. Dat is natuurlijk een spannende gedachte om mee te spelen.

Het valt mij op dat de new age-beweging vaak verdwaalt in dit soort spannende gedachten en daarbij de realiteit uit het oog verliest.

EDIT: wat posts afgesplitst van de 9/11-thread.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 juni 2006 om 15:01
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 15:16   #8
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Hoi Georgie & Haarmannetje

Georgie, leuk dat je het boek van Deepak Chopra : Leven zonder grenzen, je eigen werkelijkheid vormgeven, ook hebt gelezen.
Het ingenieus onderzoek dat de psychologische faculteit van Harvard aan het eind van de jaren '70 uitvoerde stond onder leiding van professor ELLEN LANGAR.
Ze deden dit onderzoek omdat ze vermoedden dat veroudering een schepping van de geest zou kunnen zijn en door de geest ongedaan zou kunnen worden.
Een heel goed boek trouwens, net zoals de andere boeken geschreven door Deepak Chopra.
Georgie, heb je meerdere boeken van hem gelezen?

Momenteel ben ik aan het lezen : Ontheemde zielen ontwaken van Jan Wicherink.
Een samengaan van wetenschap en spiritualiteit.
Persoonlijk vind ik het een heel goed boek.
Je kan het boek gratis van het internet afhalen.
Ontheemde zielen ontwaken is een samenhangende zienswijze van de voortgang van de wetenschap, van Newton, Einstein, kwantum en post kwantum fysica, en laat zien hoe de wetenschap zich voortbeweegt naar een begrip van de kwantumevolutionaire sprong/transitie rond het jaar 2012.

Zie :
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_intro.html

Haarmannetje, om eventjes je vraagje te beantwoorden of ik dit geloof.
Eigenlijk is het meer een weten dan geloven doordat ik het zelf mag ervaren.
Zoals ik in mijn vorige post al zei : het komt erop neer dat je een onvoorwaardelijk geloof hebt in iets wat mogelijk is want anders wordt je direct losgekoppeld van de controle op het super-hologram.

Een tijdje terug las ik het boek van Caryle Hirshberg & Marc Jan Barasch : Spontane genezing.
Fascinerende, medische mysteries.
Mensen met ernstige ziekten, kwalen of afwijkingen blijken soms vanzelf beter te worden.
Talloze goed gedocumenteerde gevallen, ook in Nederland, worden in dit boek onderzocht.
Ongelooflijke, maar ware gebeurtenissen stellen ons de vraag : ligt de oplossing van het raadsel in de menselijke geest?
En zo ja, wat betekent dit dan voor ons begrip van gezondheid en ziekte?
Het boek is een internationale besteller.

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 15:40   #9
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Ik zal proberen je de gedichten uit te leggen in samenhang met mijn vroegere haarproblemen zodat het begrijpend is.

(...)

WAT JULLIE VREZEN, TREKKEN JULLIE NAAR JE TOE.
WAAR JULLIE JE TEGEN VERZETTEN, HOUDT AAN.

(...)
Wat een ontzettend bijzondere, mooie en interessante posting, Evaatje.

Ook ik heb recentelijk de film 'What The Bleep Do We Know' gezien en ookal weet ik niets van kwantumfysica ed. : de uiteindelijke boodschap van de film (laatste scene waarin de hoofdrolspeelster voor de spiegel staat) was voor mij duidelijk. Ikzelf ben heel intuïtief ingesteld en heb weinig met wetenschap (zoals dus dat kwantumfysica) en vertrouw op mijn eigen gevoel i.p.v. wetenschappelijke modellen, onderzoeken ed.

Je posting spreekt me erg aan. Heb je de film The Matrix (deel1) gezien? Deze film gaat precies over hetgeen je hierboven beschrijft, ik vind het dan ook één van de meest bijzondere films (naast The Sixth Sense) die ik tot nu toe heb gezien. The Matrix komt ook terug in één van de boeken van Neale Donald Walsch (de schrijver die je hierboven noemt). 'Ongewoon Gesprek Met God' is voor mij het bijzonderste boek wat ik tot nu toe gelezen heb.

'WAAR JULLIE JE TEGEN VERZETTEN, HOUDT AAN.'

Ja, ik kom ook steeds meer achter de waarheid van deze wijsheid. Zoals je kunt lezen hier, hier en hier .....

Momenteel ben ik bezig met met mijzelf om ook daadwerkelijk te gaan voelen en toe te passen wat ik rationeel al een hele tijd begreep (en in talloze postings op het Trichotillomanie-forum heb geschreven) dat ik diende te leren : het verzet tegen mijzelf op te geven...

Bedankt voor je mooie posting,
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 2 juni 2006 om 15:44
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 18:24   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Georgie, leuk dat je het boek van Deepak Chopra : Leven zonder grenzen, je eigen werkelijkheid vormgeven, ook hebt gelezen.
Het ingenieus onderzoek dat de psychologische faculteit van Harvard aan het eind van de jaren '70 uitvoerde stond onder leiding van professor ELLEN LANGAR.
Ze deden dit onderzoek omdat ze vermoedden dat veroudering een schepping van de geest zou kunnen zijn en door de geest ongedaan zou kunnen worden.
Een heel goed boek trouwens, net zoals de andere boeken geschreven door Deepak Chopra.
Georgie, heb je meerdere boeken van hem gelezen?

Ja, dat was het!

Ik heb er meerdere van hem gelezen. Vind het een heel interessante man. Ken jij overigens de 'nulveldtheorie'? Fascinerend. Daar is in september een workshop over in Zeist van Lynn McTaggart. Ik denk er sterk over erheen te gaan.

Momenteel ben ik aan het lezen : Ontheemde zielen ontwaken van Jan Wicherink.
Een samengaan van wetenschap en spiritualiteit.
Persoonlijk vind ik het een heel goed boek.
Je kan het boek gratis van het internet afhalen.
Ontheemde zielen ontwaken is een samenhangende zienswijze van de voortgang van de wetenschap, van Newton, Einstein, kwantum en post kwantum fysica, en laat zien hoe de wetenschap zich voortbeweegt naar een begrip van de kwantumevolutionaire sprong/transitie rond het jaar 2012.

Zie :
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_intro.html

Ik ga eens even kijken.

MVG.
Evaatje.
Ken je ook 'Een nieuwe Aarde', van Eckart Tolle? Volgens mij heb ik het hier al eens genoemd.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 2 juni 2006 om 18:31
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 18:30   #11
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zag overigens een paar dagen geleden een Teleac-uitzending, waaruit bleek dat liefde, ofwel het gevoel geliefd te zijn en te kunnen liefhebben, een grotere invloed heeft op de gezondheid dan welke goede/slechte gewoonte ook. Een grotere dan alcohol, slechte voeding, roken of overgewicht.
Helaas zag ik maar een stukje van de uitzending.

Dit vind ik altijd grappig. Ik doe yoga, en mijn yoga-dvd stopt natuurlijk op een bepaald moment, dan is de serie oefeningen afgelopen. Daarna zet ik de dvd-speler uit, en automatisch gaat de televisie dan over op een televisieprogramma. Bijna altijd val ik midden in een interessant stukje over spiritualiteit, normen e.d.

Een paar jaar geleden was ik erg bezig met het 'ouder worden'. Zelfde situatie. Dvd klaar, en ik kom midden in een uitzending terecht over het uiterlijk en de relevantie daarvan met John Cleese, waarin Candace Bergen prachtige uitspraken deed over ouder worden. Had ik blijkbaar even nodig.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 20:22   #12
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ken je ook 'Een nieuwe Aarde', van Eckart Tolle? Volgens mij heb ik het hier al eens genoemd.
Ookal heet ik geen Georgie ... ik heb dit boek van hem niet gelezen, maar wel 'De Kracht van het NU'. Fantastisch boek. Niet dat ik in staat ben hetgeen toe te passen/echt te beseffen/voelen wat hij in zijn boek beschrijft, maar goed.... ik heb nog een héél leven voor me nietwaar?
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 20:38   #13
Grover
Op weg naar mijzelf
 
Grover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2002
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Haarmannetje, om eventjes je vraagje te beantwoorden of ik dit geloof. Eigenlijk is het meer een weten dan geloven doordat ik het zelf mag ervaren.
Exact. Kijk, dit is dus wat ook ik al eerder heb proberen aan te geven in een eerdere 'discussie' hier. :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grover
Welnu, voor mij is dit onderwerp (nee, niet z'n zus) geen kwestie van 'Geloven'. Het is voor mij nu een kwestie van 'Weten'. Daar zit een groot verschil in.
(Maar aangezien die discussie door op de persoon gespeelde aanvallende reacties als deze verzandde op een niveau waar ik mij als deelnemer van die discussie niet meer prettig bij voelde heb ik er verder geen bijdrage meer aan geleverd. Hopelijk gaat deze discussie op een meer respectvolle wijze verder).
__________________
Grover

'I used to think that the day would never come
I'd see the light in the shade of the morning sun
My morning sun is the drug that brings me near
To the childhood I lost replaced by fear'


'True Faith' - New Order.

Laatst gewijzigd door Grover; 2 juni 2006 om 20:44
Grover is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 23:14   #14
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Nu In De Bioscoop!!!

Hoi Grover.

Het vervolg van de film What the bleep do we know?, is NU in de bioscoop, vanaf 24 mei 2006.
Jammer genoeg nog niet in België, wel in Nederland!

What the Bleep, Down the Rabbit Hole.
http://www.whatthebleep.nl/

Je kan de trailer + clips alvast bekijken, het ziet er SUPER uit!!!!!!!

Groetjes,
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2006, 01:55   #15
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
op zich allemaal best mooie theoriën, maar in plaats van theoriën, godsdienst(blokkades) en cultuur, kunnen we beter DOEN, en onze geschillen opzij leggen.

(ik vind de 2012 theorie trouwens best interessant, vooral hoe de maya's egyptenaren en de...mensen uit china (naam kwijt) allemaal dezelfde dingen schrijven. Ook de precisie van metingen uit die tijd is geweldig)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.