Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 30 oktober 2008, 23:21   #1501
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Hoi Odessa,
Bedankt voor je complimenten.
Klopt een voor foto heb ik helaas niet maar onder deze rubriek staan wel
een foto die net na mijn HT is genomen
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=9183&page=40 dus zoek even terug hier en dan kan je toch aardig wat verschil zien

Groeten Blizzard
BUMP
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 15:10   #1502
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik heb toch wel te maken met vreselijk shockloss in het ontvangstgebied.

Bijna al het haar op me inhammen waar tussen geimplanteerd is + wat 'gezond' haar in naburig gebied, is evenzo foetsie.

Het is of vrijwel kaal ofwel volledige dichtheid, geen tussenweg meer. Een grote rechte dichtbegroeide landingsbaan met twee joekels van inhammen daarnaast. Ziet er echt niet uit, volledig gemilimiteerd kapsel is de enige oplossing in dit stadium.

Geeft te denken waarmee je te maken kan krijgen als je een HT zou laten doen bij diffuse haaruitval. Dan kan je dus vrijwel alles tijdelijk verliezen wat je nog wel had.

Laatst gewijzigd door norwood2; 25 november 2008 om 15:13
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2008, 15:50   #1503
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Ik hoop dat het bij die tijdelijkheid blijft!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2008, 20:24   #1504
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Blizzard, realiseer je dat iedereen in de eerste rij gewoon doorkijk heeft. Omdat je zo focust op je haren zie je het gewoon onbewust meer. Voor je 51e heb jij een volledig AGA loos kapsel inmiddels!

Ikzelf denk overigens ook zoals jij, ik ben pas 28 maar vind de haren ook erg dun en moet nog even tot de 51, maar komt helemaal goed
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2008, 23:25   #1505
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik hoop dat het bij die tijdelijkheid blijft!!
Oh, nou dat is in ieder geval een rustgevend gevoel.

Hier 2 foto's, sorry voor de erbarmelijke kwaliteit, maar het lijkt me duidelijk. Of haar, of alles foetsie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 223.JPG‎ (9,9 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg 334.JPG‎ (13,1 KB, 136x gelezen)

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 november 2008 om 23:27
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 08:24   #1506
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Amai zeg... Maar kop op, komt allemaal goed!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 10:07   #1507
Aziaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 8
Hoi lotgenoten,

Ik ben een man, 30 jaar en van chinese afkomst.
Er zijn maar relatief weinig chinesen die kaal worden, maar het mocht niet baten ik ben een van de gelukkigen.
Van mijn "chinese: vriendenkring ken ik echt niemand die kalend/kaal is dan komt het nog harder aan.

Mijn vader, broers van mijn vader, broertje hebben nog allemaal nog een volle bos haar.
Ik heb het van mijn moeders kant, mijn moeder heeft dun haar en 2 broers van mijn moeder zijn kalend.

Ik denk zelf dat ik tussen schaal nw 3 vertex /nw4 zit.

Mijn haarlijn is zeker 4 cm naar boven verschoven, niet alleen bij de inhammen maar ook in het midden, maar daar zitten nog wel wat zwake haartjes.

De kruin vind ik ook al redelijk in een gevorderd stadium, maar ik kan het nog goed bedekken met mijn overige gezonde haren als ik ze naar voren kam.
(ik draag mijn haar naar voren)

Omdat ik vroeg of laat mijn kruin toch niet meer kan bedekken, waar ik erg meezit, (voorkant vind ik minder erg, omdat het er niet raar uit ziet) heb ik begin november 2008 een haartransplantatie laten uitvoeren door dr Feriduni van AC in Hasselt.

Op advies van de consultant, heb ik 3000 graft laten transplanteren (FUT).
1800 voorkant en 1200 kruin. Kruin had minder grafts nodig omdat er nog haar zat, maar hij adviseert mij fina, zodat de "gezonde" haartje die nog aanwezig zijn te kunnen behouden en misschien wel hergroei van zwakke haartjes.
Sinds 3 dagen geleden ben ik ook begonnen met het slikken van fina (ca. 1,25 mg proscar), binnenkort wil ook minoxidil gaan gebruiken, zodat mijn kruin beter gestimuleerd wordt.

AC vond ik een professionele kliniek, dr Feriduni is een geweldige man.
Omdat ik van Chinese afkomst was, adviseerde me een wat rechtere haarlijn, dat is natuurlijker.
De operatie deed over het algemeen geen pijn, op de prikjes na, maar dat is peanuts. Ik vond de litteken wel heel lang, bijna van oor tot oor.

De eerste paar dagen had ik een spijtig gevoel dat ik het gedaan had.
Maar dat gevoel was snel verdwenen, ik ben erg blij dat ik het gedaan hebt.
Tot nu toe geen spijt, ik hoop dat de resultaten goed zijn, nog even geduld.

Na 2 weken ben ik weer aan het werk gegaan, de kruin kan ik nog redelijk bedekken, maar moeilijker dan vroeger omdat alle gezonde haartjes daar kort geschoren zijn voor de transplantatie. Litteken is goed bedekt door mijn haar.
Het ontvangst gebied aan de voorkant is licht rose, maar geen van mij collega's heeft er nog een opmerking over gemaakt. (ben al een weekje aan het werk), waarschijnlijk valt het ook niet op, daar ben ik erg blij mee.


Binnenkort zal ik wel wat foto's plaatsen van voor en na de transplantatie.
Jullie horen nog van me !

Laatst gewijzigd door Aziaatje; 28 november 2008 om 10:23
Aziaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 11:27   #1508
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Leuk dat je je verhaal hier wil delen, Aziaatje!

Het is een hele stap die je gezet hebt, zo'n HT. Van wat ik begrepen heb zijn individuele haren bij Aziaten wat dikker, zodat je meer dekking hebt met minder grafts, dus die 3000 grafts moeten toch wel een heel leuk resultaat kunnen geven. Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar je foto's!

Feriduni heeft een heel goede naam en ik neem aan dat je ook goed ingelicht bent over hoe lang het ongeveer gaat duren voor je resultaat ziet, dus niet ongeduldig zijn. Ik vind het ook verstandig dat je op aanraden van de kliniek met fina en minox bent begonnen. Ik hoop dat het goed voor je werkt. Zelf zou ik het andersom aangeraden hebben overigens, eerst die middelen en dan pas de HT. Je loopt nu een kans dat de middelen niet voor je werken en een kleine kans dat je ermee moet stoppen vanwege bijwerkingen. En misschien werken ze zelfs wel zo goed dat je HT eigenlijk niet nodig was
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 11:34   #1509
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Amai zeg... Maar kop op, komt allemaal goed!!
Ach jawel, denk ik ook wel.


@ Aziaatje,

Op een ander forum kon ik me ook herrineren dat iemand van Aziatische afkomst door Dr.Feriduni is behandel, omstreeks september.

Ik heb ff de link opgezocht voor je. Het zijn foto's vooraf en net na de procedure. Dus nog geen uiteindelijk resultaat.

http://hair-restoration-info.com/eve...1/m/1001030493
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 11:37   #1510
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Hier 2 foto's, sorry voor de erbarmelijke kwaliteit, maar het lijkt me duidelijk. Of haar, of alles foetsie.
Balen, Norwood. Dat is toch wel een goed waarneembare shockloss. Maar ik denk ook dat het wel snel zal goedkomen hoor.

Bij mij was op foto's van na 2 maanden de shockloss het beste zichtbaar. Vanaf 4 maanden was het al niet meer waarneembaar. Maar de shockloss is bij jou wel iets heviger. Hou je je haar eigenlijk nu de hele winter ook gemilimeterd?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 11:44   #1511
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Balen, Norwood. Dat is toch wel een goed waarneembare shockloss. Maar ik denk ook dat het wel snel zal goedkomen hoor.

Bij mij was op foto's van na 2 maanden de shockloss het beste zichtbaar. Vanaf 4 maanden was het al niet meer waarneembaar. Maar de shockloss is bij jou wel iets heviger. Hou je je haar eigenlijk nu de hele winter ook gemilimeterd?
Oh gelukkig dat het een bekend verhaal is. Ja moet helaas wel alles milimiteren nu, anders loop ik met een hanekam rond.

Ik kan momenteel niet anders en moet wachten tot er weer enigzins iets van een haarlijn tevoorschijn komt. Ik had al vele gevallen gezien waarbij shockloss plaatsvond en waarbij men bijna alles bovenop verloor zelfs. Ik was er wel op voorbereid.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 11:56   #1512
Aziaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 8
@ Anthonie

6 a 7 jaar geleden toe ik merkte dat er veel haaruitval had, ben ik naar mijn huisarts gegaan voor advies.
Hij zei dat ik leed aan een typisch mannelijke haaruitval, dus het was normaal.
Veel mannen hebben hiermee te kampen.
Ik vroeg of er medicatie voor was, hij pakte zijn medicijnen boek, en daar stond dus Fina in.
Hij last mij de bijwerkingen op, en ik was toen erg geschroken, verder heeft ie me niet verteld over kans op die bijwerking, ik dacht toen dat die bijwerking altijd optreden, en ook wist ik niet dat de bijwerking weggaan als je er direct mee stopt.
Maar sinds een jaar of 3 kon ik merken dat mijn kruin wel heel dun werd, en ik schaamde me daarvoor, ik wilde perse hier wat aan gaan doen, omdat ik 2 jaar gelden getrouwd bent en kinderplannen had wou ik niet aan de medicijnen, dus ben een haartransplantatie aan het overwegen en uiteindelijk ook gedaan.

Mijn zoontje is inmiddels 14 maanden, en voorlopig willen we nog geen 2de en in ik weet dankzij deze forum meer af van het gebruik van fina, dus is het proberen toch wel waard.
__________________
regime:
extern:
3000 grafts FUT dr. Feriduni (06-11-08)
intern:
finasteride Proscar 1,25 mg (25-11-08)
status voor operatie:
nw 3 vertex
huidige status:
nw 2
Aziaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 20:15   #1513
remc070
zoek info over HT
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Berichten: 3
haartransplantatie

Beste allemaal

Heb nu info van een aantal klinieken: Transhair in Vlijmen, Laeseresthetics in Veldhoven, Haartransplantatiekliniek Van Zanten in Rotterdam en Hairplus in Barendrecht. Wordt niet echt vrolijk van alle reacties hier, bijna niemand is echt tevreden. Begrijp dat zowel FUT als FUE risico's meebrengen. Wat ik mis zijn reacties op de kliniek van dr. Gho in Amsterdam (hairscience institute). Komt professioneel over, maar nou lees ik weer dat de haren die je terugkrijgt van slechtere kewaliteit zijn, terwijl de behandeling wel erg duur is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Aan te raden?
Bedankt alvast voor de reactie!
Groet
Remco
remc070 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 21:09   #1514
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Er is hier heel veel informatie over verschillende soorten haartransplantatie te vinden. Ook de door jou genoemde klinieken worden wel besproken.

Als je goed zoekt is er ergens een uitgebreide discussie over voor- en nadelen van zowel FUT als FUE (Fut vs. FUE heet die discussie). In het kort is het grote nadeel van FUT het litteken en het nadeel van een FUE is dat je je moet laten milimeteren. Maar er zijn nog wel meer ins en outs.

Je hebt al behoorlijk wat gesprekken gevoerd. Ik weet niet of je nog in bent voor meer consults, maar ga dan eens langs bij Gho, Aesthetic Clinics en/of ProHair.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 21:17   #1515
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remc070 Bekijk bericht
Beste allemaal

Heb nu info van een aantal klinieken: Transhair in Vlijmen, Laeseresthetics in Veldhoven, Haartransplantatiekliniek Van Zanten in Rotterdam en Hairplus in Barendrecht. Wordt niet echt vrolijk van alle reacties hier, bijna niemand is echt tevreden. Begrijp dat zowel FUT als FUE risico's meebrengen. Wat ik mis zijn reacties op de kliniek van dr. Gho in Amsterdam (hairscience institute). Komt professioneel over, maar nou lees ik weer dat de haren die je terugkrijgt van slechtere kewaliteit zijn, terwijl de behandeling wel erg duur is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Aan te raden?
Bedankt alvast voor de reactie!
Groet
Remco
Ik ben wel echt tevreden. En ik ben niet de enige. En Gho is duur, en zijn techniek is nog onbewezen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] Consult Aesthetic Clinics lesshair Chirurgische behandelingen 8 16 juni 2005 18:07
dense packing Jeremy Chirurgische behandelingen 16 23 januari 2005 19:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.