Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 februari 2008, 12:12   #766
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
@transplantaatje ,een vraagje ..

Ik heb eind oktober bij julie een HT gehad ,alles was/is ok tot nu toe ,maar wat ik nu wou vragen ,het waren dus de inhammen ,haarlijn vooraan wat ,en mijn kruin die wat gedicht is. Mid frontaal was mijn haar dus nog ok ,en ik verloor ook totaal geen haar meer. Nu sinds 2 weken ,verlies ik heel wat haren mid frontaal plots (iets wat ik anders nooit heb gehad) , het valt echt op en is ook duidelijk zichtbaar . Ik heb wel een operatie gehad aan een (gehoorbeentje) onder volledige narcose op 15 jan ,en een periode van stress een maand geleden. Ik kan moeilijk geloven dat Aga plots zo snel gaat ,omdat ik zo goed als geen haar meer verloor .Kan ik met onderstaande te maken hebben ???

Acuut telogeen haarverlies
Aan een acuut telogeen haarverlies gaat meestal een uitlokkende gebeurtenis vooraf die de haargroeicyclus verstoort. Er gaan dan opeens heel veel haren van de anagene (groei)fase over in de katagene fase. Na enkele weken komen al die haren in de telogene fase en vervolgens vallen ze min of meer tegelijkertijd als telogene haren uit.
Tot deze uitlokkende situaties behoren een bevalling, hoge koorts (bijvoorbeeld door een infectie), een chirurgische operatie onder algehele anesthesie, bloedingen (ook door bloeddonatie) en sterke beperking van voedselinname (zoals door een ‘crash’- dieet of bij anorexia nervosa). Of emotionele stress een oorzaak van acuut telogeen effluvium kan zijn is niet zeker.
Het kan van 2 tot maximaal 5 maanden na de oorzakelijke gebeurtenis duren voordat de haaruitval merkbaar wordt. De meest voorkomende vorm van acuut telogeen haarverlies is die welke na de bevalling optreedt. Nagenoeg alle vrouwen die bevallen zijn hebben hier mee te maken, maar vaak is de haaruitval zo gering dat het niet opvalt. Bij ongeveer 1/3 van de patiënten met acuut telogeen haarverlies wordt geen oorzaak gevonden.


Dank bij voorbaat
Dundee
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 13:14   #767
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Je bent toch niet zwanger?

Het kan heel goed mogelijk zijn dat dit de oorzaak is. Wat hier beschreven staat is ongeveer hetzelfde als wat er bij een “shock-loss” gebeurt. Bij jou zijn er natuurlijk in een korte tijd 2 operatie`s uitgevoerd waarvan er 1 zelf onder volledige anesthesie is gedaan.
Dit kan absoluut merkbaar zijn aan de haar kwaliteit zelf nog maanden daarna. Een kleine troost voor je is dat we zeker weten dat dit weer hersteld. Helaas weer een kwestie van Tijd!

Succes.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 14:02   #768
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Je bent toch niet zwanger?

Het kan heel goed mogelijk zijn dat dit de oorzaak is. Wat hier beschreven staat is ongeveer hetzelfde als wat er bij een “shock-loss” gebeurt. Bij jou zijn er natuurlijk in een korte tijd 2 operatie`s uitgevoerd waarvan er 1 zelf onder volledige anesthesie is gedaan.
Dit kan absoluut merkbaar zijn aan de haar kwaliteit zelf nog maanden daarna. Een kleine troost voor je is dat we zeker weten dat dit weer hersteld. Helaas weer een kwestie van Tijd!

Succes.
Bedank!

Nee nee ben niet zwanger ...meteen beroemd anders ..en overal 'gratis' behandeld

Ik had ook wat last van shock-loss denk ik de eerste weken vond ik, nogal wat (lange haren) vielen uit mid-frontaal ,iets wat anders nooit had. Ik hoop dus ook dat het door de kort op elkaar volgende operaties komt ,kreeg daar ook nogal wat medicatie ,prikken in de buik etc..etc.. ,ook als soms mijn maag draait heb ik nog steeds even een kort draaierig gevoel in het hoofd ..misschien het evenwichtsorgaan ,omdat het om ooroperatie ging ? . Wat me nu opvalt is dat het veel langere haren zijn die uitvallen ? ,terwijl ik totaal zo goed als geen haar meer verloor. Ook als ik in de spiegel kijk ,ze ik er mid-frontaal door in de vorm van ovale plekken zo precies. Je laat dan een HT doen ..kijkt er rooskleurig en met veel goeie moed tegenaan ..en dan kom je dat tegen.

Nb : wat ik ook al 3 weken heb ,is gekriebel en beweging op het hoofd ...uitschieten transplantaten ? of afwerpen van die belaste haren door die 2 operaties ? ..ik zou het niet weten ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 14:05   #769
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
vollediga anaesthesie waar was dat? En is dat aan te raden?
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 14:17   #770
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Die Haarwebmeeting is al over en paar maanden. Dan heb jij echt nog geen volle kop met haar!!!
Zo gaat ie eruit zien als ie naar de meeting komt :
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 22167.jpg‎ (27,4 KB, 47x gelezen)
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 28 februari 2008 om 14:19
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 14:39   #771
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Volledige anesthesie was voor de oren! Dit wordt niet gebruikt bij haartransplantatie!
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 15:14   #772
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Volledige anesthesie was voor de oren! Dit wordt niet gebruikt bij haartransplantatie!
Idd ..was voor 1 kant ooroperatie ..zonder snijden/pijn of gelijk wat..maar via de gehoorgang ...wel met een prijskaartje van maar liefst 23.000 euro voor een stom gehoorbeentje ...wel met super resultaat !!
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 28 februari 2008 om 15:20
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:12   #773
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Not in his wildest dreams!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:28   #774
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Not in his wildest dreams!
Ben benieuwd wat hij gaat zeggen ...maar nog even wachten wat blizzard die komt steeds s'nachts tevoorschijn
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:32   #775
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ben benieuwd wat hij gaat zeggen ...maar nog even wachten wat blizzard die komt steeds s'nachts tevoorschijn
Ha Ha Dundee ja was het maar waar dan zou ik meer haar krijgen dan ik ooit gehad heb .. nee dat is ook weer teveel van het goede wil er wel voor tekenen dat wel naturlijk maar met Fullmore kan je veel bereiken dus zeg : nooit nooit

Groet Blizzard
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 16:38   #776
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Ha Ha Dundee ja was het maar waar dan zou ik meer haar krijgen dan ik ooit gehad heb .. nee dat is ook weer teveel van het goede wil er wel voor tekenen dat wel naturlijk maar met Fullmore kan je veel bereiken dus zeg : nooit nooit

Groet Blizzard
Ach gebruik jij dat er nog bij . Ik heb nu mid-frontal redelijk veel haaruitval (plots) en anders total niks ? ..komt waarschijnlijk door 2 operaties kort na elkaar waarvan èèn onder volledige narcose ..hoop maar dat het snel teruggroeid ,want het valt echt op nu ,midden frontaal ,en zo doorzichtige plekken pfff en daar scheelde niks aan .. .
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 18:31   #777
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Ach gebruik jij dat er nog bij . Ik heb nu mid-frontal redelijk veel haaruitval (plots) en anders total niks ? ..komt waarschijnlijk door 2 operaties kort na elkaar waarvan èèn onder volledige narcose ..hoop maar dat het snel teruggroeid ,want het valt echt op nu ,midden frontaal ,en zo doorzichtige plekken pfff en daar scheelde niks aan .. .
Hoi Dundee,
Nee ik gebruik alleen maar Fullmore in noodgevallen zoals van de week het is mooi spul hoor dat wel maar zelf heb ik het idee dat het niet goed is voor je haren ... tenminste die van mij vinden het niet prettig als ik het gebruikt hebt..

Heb dat idee ook bij mij dat het van voren wat minder is geworden maar het kan natuurlijk door mijn rode huid (nu) komen wat de hoofdhuid extra accentueert ..
Heb (nog) geen shock loss gehad zover ..

Groet Blizzard
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 20:49   #778
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht


Heb dat idee ook bij mij dat het van voren wat minder is geworden maar het kan natuurlijk door mijn rode huid (nu) komen wat de hoofdhuid extra accentueert ..
Heb (nog) geen shock loss gehad zover ..

Groet Blizzard
Blizzard
Hmm ,ik denk dat je door de roodheid er juist minder moet gaan doorzien ,denk maar eens aan de zomer als je een beetje verbrand bent ,in je gezicht en hoofd ,valt kaalheid ook minder op. Bij mij was het redelijk dicht ,tot die witte huid weer verscheen ..en dan valt het weer op ..dat donkere haar op een witte achtergrond .
Ik weet zeker dat ik shock-los had ,vielen veel lange haren mid frontaal uit ,de eerste weken...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2008, 23:31   #779
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
2110 grafts bij Aesthetic Clinics in Hasselt dag 13

Hey Lotgenoten,
Vandaag naar AC in Veldhoven geweest om mijn hechtingen te laten verwijderen en werd daar zoals altijd weer super vriendelijk ontvangen.

Nadat Peter en de anderen even naar mijn HT hadden gekeken gingen we naar een andere kamer, daar werden mijn haren die boven mijn litteken liggen netjes op een speldje gedaan, personeel vertelde mij dat het een erg mooi litteken was geworden vond dat wel komisch "een mooi litteken" , daarna kreeg ik een creme op de hechting maar die werd ook op de transplantaten gesmeerd want ik moest die resterende kortjes beslist niet laten zitten werd mij verteld anders hadden de grafts teveel moeite met doorgroeien dus ik dacht dan haal die laatste er ook maar af (had het liever zelf gedaan want vind het heerlijk om te doen ), toen kreeg ik een doorzichtige folie over mijn hoofd om de hele boel te laten broeien zodat de korstjes en de hechtingen beter los lieten , dit duurde omgeveer 20 minuten, ondertussen een glas thee gedronken en gezellig gebabbeld met de sympathieke assistente, daarna ging de folie er vanaf en werden eerst de korstjes met een soort pincet langzaam en secuur verwijderd , daarna gingen de hechtingen eruit , dit ging ook allemaal soepel en geheel pijnloos, toen dit allemaal gebeurd was werden mijn haren nog eens goed gewassen en dat was het, nog even met Peter gepraat en ben toen weer naar huis gereden.

Nou en nu maar afwachten op het eind resultaat .

Kan de nieuwe haarlijn al goed zien dus het word natuurlijk nog spannend of de grafts blijven staan of niet....

Dit was mijn laatste verslag omdat er nu eigenlijk niet veel meer te vertellen valt maar zal jullie zodra er iets veranderd in mijn haar situatie dit zeker weer laten weten op Haarweb.

Morgen is het precies 2 weken geleden dat mijn HT is gedaan en kan alleen maar zeggen dat ik er een zeer goed gevoel aan over heb gehouden, vriendelijke mensen alles pijnloos en soepel verlopen.
Ben zeer tevreden over Feriduni en het personeel van Aestethic Clinics in zowel Hasselt als Veldhoven, zou het zo weer overdoen met dit zelfde team.

PS : ik heb geen enkel belang in wat dat ook om over AC te posten en doe dit geheel vrijwillig zonder enkele verplichtingen.

Groeten Blizzard
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 15:20   #780
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht


Ben zeer tevreden over Feriduni en het personeel van Aestethic Clinics in zowel Hasselt als Veldhoven, zou het zo weer overdoen met dit zelfde team.



Groeten Blizzard
Vind ik ook ...en ik ga het overdoen .., eind van het jaar
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] Consult Aesthetic Clinics lesshair Chirurgische behandelingen 8 16 juni 2005 18:07
dense packing Jeremy Chirurgische behandelingen 16 23 januari 2005 19:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.