Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2006, 11:57   #1
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Reclamecampagne "Wel 'ns een kalende kiwi gezien?"

Ik zag een advertentie op de achterkant van de sportweek, A4 formaat. Daarop is een kiwi met zware inhammen afgebeeld, met de tekst:

Wel eens een kalende kiwi gezien? Nee dus. Want kiwi's bevatten voedingsstoffen die helpen je lijf gezond te houden. Daar hoort je haar ook bij. Iets om over na te denken als je weer eens in de spiegel kijkt. Kortom, een lekkere bos haar zit hem niet alleen in shampoos en creme's, maar ook in gezonde voeding. Eet daarom twee ons groenten en twee keer fuit per dag. En kijk voor de zekerheid even op www.groentenenfruit.nl om te zien wat deze goede eetgewoonte nog meer voor je lichaam kan doen.

Ik heb een beetje een naar gevoel over deze advertentie. Ik vind dat er een beetje gesuggereerd wordt dat mensen die kaal of kalend zijn niet genoeg doen om hun lijf gezond te houden en dat een kale kop ALLEEN afhangt van wat je eet. Het kan aan mij liggen hoor, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik bedoel: we onderkennen allemaal dat voeding uiteraard invloed heeft, maar dat het geen doorslaggevende factor is.
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 12:53   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja! Ik heb die advertentie ook gezien! Ik voelde me er ook een beetje vreemd bij, maar ik had wel ineens zin om heel veel groente en fruit te eten!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:11   #3
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
tja veel mannen met beginnende inhammen zullen waarschijnlijk wel aangesproken worden.

maar ja ik eet echt veel fruit nu.
maak altijd milkshakes. drink het als ontbijt en tussendoor.

vandaag had ik:
-250 gram aardbeien
-halve mango
-1 appel
-1 kiwi
-1 banaan
-3 perssinassappelen

en een beetje j'us orange uit pak.

vind het eigenlijk wel een goed tussendoortje en lekker ook.

trouwens weet iemand een soort graan of noten die ik makkelijk door die shakes kan gooien als extra voeding/energie?

was het maar waar dat je alleen van gezond eten goed haar kreeg want dan liep ik er nu zo bij:
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:20   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
tja veel mannen met beginnende inhammen zullen waarschijnlijk wel aangesproken worden.

maar ja ik eet echt veel fruit nu.
maak altijd milkshakes. drink het als ontbijt en tussendoor.

vandaag had ik:
-250 gram aardbeien
-halve mango
-1 appel
-1 kiwi
-1 banaan
-3 perssinassappelen

en een beetje j'us orange uit pak.
Dit lijkt me veel te veel. Als je zoveel fruit eet krijg je veel te veel suikers binnen. Dit kan niet allemaal gebruikt worden en het zal dus door je lichaam netjes als vet worden opgeslagen. Daarbij is een te hoge insulinespiegel funest voor inflammation.

Twee stuks fruit per dag is meer dan genoeg. Pas ook op met vruchtensappen naar binnen slaan want verreweg de meeste vruchtensappen hebben toegevoegde suikers (= ongezond). De weinige sappen die wel goed zijn zijn duur en bovendien overbodig als je al 2x fruit per dag eet. Je kunt ook bijv. af en toe 1 vrucht eten en dan 1 glas sap erbij drinken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:21   #5
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
De advertentie: http://www.groentenenfruit.nl/pdf/Kiwi.pdf

Ik vind het opzich wel grappig bedacht, maar ik kan me voorstellen dat kalende mensen die hier geen verstand van hebben het ook nog echt gaan geloven. Beetje misleidend dus wel.. ach, ze worden er iig wel gezond van
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:24   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
De advertentie: http://www.groentenenfruit.nl/pdf/Kiwi.pdf

Ik vind het opzich wel grappig bedacht, maar ik kan me voorstellen dat kalende mensen die hier geen verstand van hebben het ook nog echt gaan geloven. Beetje misleidend dus wel.. ach, ze worden er iig wel gezond van
Ik vind het een zwaar misplaatste campagne. Inderdaad is een kiwi geen haargroeimiddel, je haar zal er geen milimeter extra van gaan groeien. Misleiding dus. Bovendien worden kalende mensen hier weggezet als ongezond en dat slaat ook al nergens op, want kaalheid is erfelijk bepaald en heeft niets met een ongezonde levensstijl te maken.

Zonde van dat Europese geld!

__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 juni 2006 om 14:40
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:29   #7
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Zonde van dat Europese geld!
Wordt het iig wel weer in de Nederlandse economie gepompt , maar idd, beetje geldverspilling. Ik snap sowiezo al niet waarom Europa wil dat wij meer fruit gaan eten, is dat niet eerder de taak van onze overheid?
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:45   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Gezonde voeding = "lekkere bos haar". Dat zegt de campagne en het slaat nergens op.
Zeker als je als vrouw een haarprobleem hebt wordt dat sowieso al snel gezien als een teken van ziekte of niet goed eten.

Grrr.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:47   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Gezonde voeding = "lekkere bos haar". Dat zegt de campagne en het slaat nergens op.
Zeker als je als vrouw een haarprobleem hebt wordt dat sowieso al snel gezien als een teken van ziekte of niet goed eten.

Grrr.
Ja ik snap je frustratie Cloud! Ik vind het ook nogal irritant, deze reclame! Precies wat we niet moeten hebben. Het is gebaseerd op foutieve en misleidende informatie en het werkt de emancipatie van de kalende medemens totaal niet in de hand om het zo maar eens te zeggen. Je ziet trouwens ook heel duidelijk dat de afgebeelde kiwi een typisch mannelijk kaalheidspatroon heeft met diepe inhammen.

Ik vraag me af welke zwakzinnige ambtenaar dit nu weer heeft bedacht. Die verdient het om gescalpeerd te worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 juni 2006 om 14:50
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 14:53   #10
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik vind 'm gewoon naar! Precies om de redenen die hierboven worden genoemd. 't Is generaliserend en pijnlijk voor mensen die goed voor zichzelf zorgen en toch hun haar verliezen. En idd, een kiwi doet niets tegenhaaruitval... Even een mailtje naar de reclame code commissie
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 16:56   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Dit lijkt me veel te veel. Als je zoveel fruit eet krijg je veel te veel suikers binnen. Dit kan niet allemaal gebruikt worden en het zal dus door je lichaam netjes als vet worden opgeslagen. Daarbij is een te hoge insulinespiegel funest voor inflammation.

Twee stuks fruit per dag is meer dan genoeg. Pas ook op met vruchtensappen naar binnen slaan want verreweg de meeste vruchtensappen hebben toegevoegde suikers (= ongezond). De weinige sappen die wel goed zijn zijn duur en bovendien overbodig als je al 2x fruit per dag eet. Je kunt ook bijv. af en toe 1 vrucht eten en dan 1 glas sap erbij drinken.
mmm tis ook nooit goed.
maar ik sport ook regelmatig en beweeg ook veel. worden die suikers dan niet verbrand? hoe zit het dan bijvoorbeeld met wielrenners/krachttrainers die zich volproppen met bananen?

een vriendin van me heeft diabetes en ik heb met haar apparaatje mijzelf ook getest en ik kwam toch op een lage bloedsuikerwaarde uit.
(wat me eraan herinnerd om mijn bloed te laten testen om mogelijke ziekten)

mmm, vriendin was net weer op bezoek. na al dat fruit en ik heb een uur geleden 2 grote bollen gezond gegegeten was mijn bloedsuikerspiegel maar 6 (tussen 4 en 7 is normaal).
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering




Laatst gewijzigd door ray; 22 juni 2006 om 17:10
ray is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 22:43   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Dit lijkt me veel te veel. Als je zoveel fruit eet krijg je veel te veel suikers binnen. Dit kan niet allemaal gebruikt worden en het zal dus door je lichaam netjes als vet worden opgeslagen. Daarbij is een te hoge insulinespiegel funest voor inflammation.

Twee stuks fruit per dag is meer dan genoeg. Pas ook op met vruchtensappen naar binnen slaan want verreweg de meeste vruchtensappen hebben toegevoegde suikers (= ongezond). De weinige sappen die wel goed zijn zijn duur en bovendien overbodig als je al 2x fruit per dag eet. Je kunt ook bijv. af en toe 1 vrucht eten en dan 1 glas sap erbij drinken.
Bovendien is al dat zuur in fruit en vruchtensappen ook nog eens slecht voor je tanden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2006, 22:47   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Overigens ben ik vrij ongevoelig voor dat soort reclames. Ik trek het me echt niet persoonlijk aan. Ik neem dat soort zaken voor kennisgeving aan. Volgende maand weer een andere reclame.

Als je kijkt naar het algehele gebrek aan kennis over 'haarproblemen' kan je wel aan de gang blijven. Veel mensen, vooral vrouwen, blijven klungelen met een pot vitamine B-tabletjes, omdat dat volgens 'iedereen' (en huisartsen) voor dik haar zorgt. En ondertussen hebben ze AGA.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2006, 02:50   #14
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Heeft er dan nooit iemand een Kiwi Gold (Zespri Gold) gegeten ? Die zijn toch echt kaal, glad en lekkerder dan de gewone kiwi !
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2006, 11:58   #15
AnaganSkywalker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2006
Berichten: 40
Natuurlijk is het een beetje een lullige reclame,maar als je het zo in de slachtofferrol gaat kijken is ook weer overdreven.Dan zouden mensen in een rolstoel zich ook gekwetst voelen als ze een reclamespotje zien van mensen die lachend rondhuppelen(weet niet of het een goede vergelijking is,maar goed)
AnaganSkywalker is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het Filmhuis Axel Van alles en nog wat... 213 4 november 2009 12:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.