Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juni 2005, 03:00   #1
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Vruchtensap uit pak slecht??? Pasta ook?

Hallo menschen,

Ik heb in meerdere posts gelezen dat vruchtensap uit pak slecht is voor je haar? Maar waarom? Er zitten toch veel vitaminen in en de suikers zijn natuurlijk. En dat het de pH verlaagd; dat doet verse sinaasappelsap toch ook? Maar vers fruit is blijkbaar wel goed ookal is het heel zuur?

Ikzelf drink mij al mijn gehele leven totaal lens aan vruchtensappen uit pak. (coolbest, appelsientje, Dr. Ziemer) Ik denk dat ik per dag makkelijk vier a vijf glazen vruchtensap uit pak drink. Daarnaast drink ik ook superveel water. Misschien lenkt dit het een beetje aan? Wel drink ik gelukkig NOOIT cola of sinas en zulks. Maar wat moet ik dan drinken???

alcohol is slecht, vruchtensap uit pak slecht , sinas, cola, water uit de kraan, thee, koffie. Allemaal slecht! En zuivel toch ook, dus melk valt ook af?

is alleen groene thee dan goed? En moet je dat dan ook niet met kraanwater maken?

En hoe kan pasta slecht zijn??? Je hebt toch koolhydraten nodig? aaargh! Ik ben student en eet minimaal 3 keer in de week pasta.

Ik wil goed voor mijn haar zorgen maar het niet in een totale obsessie laten veranderen. Wat moet ik nu gaan drinken en zijn er pasta's die wel kunnen?

Ik heb een nieuwe thread gemaakt aangezien alle andere voedingsposts uit 2004 stammen en ze niet echt lang doorgingen op vruchtensap uit pak, wat een verslaving is van mij.

Hopelijk kan iemand helpen!
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 09:10   #2
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Pasta, gemeentepils (water) en vruchtensappies... inderdaad elke student, ook ik. Niet laten staan, je lichaam heeft de ingredienten nodig en het heeft mijns inziens een nihil effect op je haar.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 10:47   #3
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Volgens mij zijn vruchtensappen slecht voor je gehele lichaam als er toegevoegde suiker in zit. Dus drink vruchtensappen waaraan niet nog eens suiker is toegevoegd, zou ik zeggen.

Wat betreft pasta, eet volkoren pasta of meergranen pasta.
Als je de vergelijking trekt: volkoren pasta -bruin brood, witte pasta- wit brood, dan zul je wel begrijpen dat witte pasta even ongezond is als wit brood, het heeft geen of weinig voedingswaarde, in tegenstelling tot bruin brood en bruine pasta.

Hetzelfde geldt voor rijst, eet geen witte rijst, maar zilfervliesrijst, bruine rijst etc.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 01:13   #4
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Damnit. Zit ik net een heel verhaal te typen, valt opeens mijn monitor uit :S
Snel kort opnieuw dan maar...

Pure vruchtensappen zijn goed lijkt me. Maar die je in pak koopt bevatten vaak, zoals Sigur al zegt, veel suikers. Hoe, of en hoeveel deze suikers slecht zijn op de haren, geen idee. Het is wel slecht voor algemene gezondheid.
Hier een lijst met slechte en gezonde dranken:
http://www.consumentenbond.nl/inform...zicht_items_nc

Naast witte pasta's, hebben aardappels ook een relatief negatief effect op de bloedsuikerspiegel.

En goed boek over voeding is "Eet, Drink en Blijf Slank & Gezond" van Walter Willett (een zeer bekende naam). In tegenstelling tot veel andere boeken, is dit boek gebaseerd op de wetenschap.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 02:08   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee bedankt voor de reply's. Ugh bedankt voor je link naar de consumentenbond pagina. Ik kon coolbest eigenlijk niet vinden terwijl dat mijn favoriete merk is qua vruchtensappen! Er gaat bijna een pak doorheen per dag. Ik weet dat het geen toegevoegde suikers bevat, en voor zover ik weet komt het het meest overeen met puur vruchtensap van alle merken die ik ken. Ik kan natuurlijk altijd overgaan op coolbest lite, maar dan zal ik wel sterven aan een overdosis E-nummers. Maar als ik het goed begrijp gaat het bij vruchtensappen vooral om de suikers als het je bloedsuikerstand veranderd? Of heeft de lage pH ook invloed op je haar? Anyway, ik zou het aardig raar vinden als cola light gezonder is dan coolbest.

En de pasta zal ik ook eens op letten. Ik eet altijd tagliatella van een bekend merk (maar zou de naam niet kunnen noemen!) Ik heb geen idee of dat witte of volkoren pasta is. Het staat er volgens mij niet eens op.

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn coolbest verslaving kan doorzetten want ik vind het een leuke! Iemand die mij het definitieve groene licht kan geven? Ik had altijd het gevoel dat ik gezond bezig was, maar om nu over te stappen op cola light

Verder iemand die nog echt goede dranken weet voor het haar? De hele dag groene thee drinken lijkt me ook zo suf.
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 10:30   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hahaha guoy, ik heb ook een cool best verslaving

Ik heb het toevallig een keer met een diëtist gehad over vruchtensappen. Zij zei dat de enige vruchtensap die echt goed voor je is, CoolBest is. Dit omdat het echt kwalitatief goede vruchtensap is van echte vruchten, en niet een mengseltje van geur- en smaakstoffen. CoolBest kan echt fruit vervangen.

Helaas bestond Coolbest Light toen nog niet, anders had ik wel even gevraagd wat het verschil is en of light echt beter is.

Ze zei wel dat het bij vruchtensappen erg belangrijk is dat je sappen neemt van vruchten met schil (banaan, mango, ananas etc.)! Dit omdat de "open vruchten" met ontzettend veel bestrijdingsmiddelen en giffen worden behandeld, en onderzoeken hebben aangetoond dat deze ook in de sappen worden teruggevonden. Kies dus de CoolBest-variant met de meeste schilvruchten.

Ze zei trouwens ook dat je ook van CoolBest niet te veel moet drinken, omdat vruchensappen ontzettende dikmakers zijn waar een hoop suikers inzitten. Eén glas is al genoeg, maar drink echt niet meer dan twee glazen per dag.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 10:50   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
[QUOTE=Guoy]Hee bedankt voor de reply's. Ugh bedankt voor je link naar de consumentenbond pagina.

Sigur;
Namens mij ook bedankt Ugh! Erg interessant wat de consumenten bond te melden heeft over frisdranken!

Guoy; En de pasta zal ik ook eens op letten. Ik eet altijd tagliatella van een bekend merk (maar zou de naam niet kunnen noemen!) Ik heb geen idee of dat witte of volkoren pasta is. Het staat er volgens mij niet eens op.

Sigur;
'Guoy, als er niet opstaat dat het volkoren pasta is, is het bijna altijd witte pasta.
Volgens mij verkopen ze (weet het niet meer zeker) bij de Albert Hein volkoren spagetti in een zakje (van het Albert Hein merk) die nog biologisch is ook! En ook niet al te duur, dacht rond de één euro ofzo.
Ook verkopen ze van het Albert Hein merk biologische zilvervliesrijst, voor ook maar iets rond de één euro
Zowiezo kun je van het merk Honig volkoren macaroni kopen in de supermarkt.

Wat betreft je vraag over andere goede dranken, kun je eens een kijkje nemen in de natuurwinkels, daar heb je meestal een ruime keuze uit gezonde alternatieven. Omdat de meeste kant en klare vruchtdranken daar (ze zijn wel heel lekker en heel gezond!!!) best prijzig zijn, kun je je oog laten vallen op het assortiment aanleng-dranken, hier kun je namelijk heel lang mee doen. Één fles aanleng-limonade gaat langer mee dan 5 pakken frisdrank.
Kijk dan wel even bij de ingredienten of er geen toegevoegde suiker in zit, wat bij de meeste aanlengers het geval is.
Lekker ook voor in de zomer, gewoon een fles water in de koelkast en deze, als ie op temperatuur is, mengen.

Groet van Sigur.

Laatst gewijzigd door sigur; 19 juni 2005 om 11:09
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 12:40   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Damnit. Zit ik net een heel verhaal te typen, valt opeens mijn monitor uit :S
En goed boek over voeding is "Eet, Drink en Blijf Slank & Gezond" van Walter Willett (een zeer bekende naam). In tegenstelling tot veel andere boeken, is dit boek gebaseerd op de wetenschap.
Is inderdaad een heel goed boek. Willett zegt heel zinnige dingen. Overigens eet ik zo ongeveer al jaren zo, alleen wat minder granen en weleens aardappels. Verder altijd zilvervliesrijst en volkoren pasta, veel groenten, vegetarisch maar wel vis.

Ik vond ook zijn argumenten in Radar, "De mythe van de melk" ijzersterk. Eindelijk prikt er eens iemand op zinnige wijze die zuivelslogans door...
Dat deed Willett natuurlijk al langer, maar ik vond het hele programma klasse van Radar.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 01:13   #9
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hallo allemaal! Dank voor alle uitleg en tips. Ik had nog wel een vraagje: Is het gene wat vruchtensap zo slecht voor je haar maakt nou de zuurgraad of het suikergehalte, of allebei? Ik kan natuurlijk van coolbest overstappen op coolbest LITE/LIGHT, maar dat veranderd toch alleen wat aan het suikergehalte en niet de zuurgraad? Hoe zit dit?
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 02:16   #10
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Jou verhaal is voor mij enorm herkenbaar, Guoy: ik heb altijd veel melk en water en vruchtensappen gedronken en ik vind het allemaal heel lekker.

In de 'strijd' tegen mijn haaruitval/kaalheid ben ik, net als jij, dingen tegengekomen waarvan ik nooit had verwacht dat er onderzoeken over bestaan die aantonen dat ze slecht voor je zijn! Dan heb ik het over de dingen die jij opnoemt (melk, vruchtensap, superveel water).

We zijn op zoek naar een soort bevestiging of zekerheid waardoor we weten dat we met een gerust hart dat pak coolbest of melk of die liters kraanwater kunnen drinken, of desnoods weten dat we dat juist niet moeten drinken.

Het is naar mijn idee goed om door vragen te stellen die duidelijkheid te vinden die je wilt hebben, maar ik denk ook dat het geen obsessie moet worden, zodat je bijvoorbeeld bij het inschenken van een glas water denkt aan de mogelijke schadelijke gevolgen voor je haarlijn. Het kan niet goed voor je zijn (ook niet voor je haar) om er zo erg mee bezig te zijn.

Succes in je strijd tegen haaruitval en ik moet zeggen dat ik het leuk vind jou berichten te lezen omdat ik me in jou verhalen herken (ook in andere threads).



(Zo laat naar bed gaan kan trouwens ook niet goed zijn voor m'n haar, welterusten iedereen )
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 09:24   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het drinken van veel vruchtensappen is gewoon niet goed voor je lichaam in het algemeen, maar niet specifiek voor je haar hoor. Wees inderdaad niet te panisch: de hoofdoorzaak van androgenetisch haaruitval zijn de androgenen (de naam zegt het al ).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 11:59   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hallo allemaal! Dank voor alle uitleg en tips. Ik had nog wel een vraagje: Is het gene wat vruchtensap zo slecht voor je haar maakt nou de zuurgraad of het suikergehalte, of allebei? Ik kan natuurlijk van coolbest overstappen op coolbest LITE/LIGHT, maar dat veranderd toch alleen wat aan het suikergehalte en niet de zuurgraad? Hoe zit dit?

Het zure van vruchtensappen is niet slecht voor je haar. Na het verwerken ervan door het lichaam ontstaat er een basenoverschot. Versgeperst vruchtensap is daarbij het beste. Of Coolbest, dat klinkt zoals Laurens zegt ook prima.

Alles met mate, zeg ik altijd maar. Je moet je echt niet bij alles wat je drinkt of eet druk gaan maken. Dat veroorzaakt maar weer stress, en da's ook niet goed voor je haar .

Gewoon gezond eten, niet te veel kant-en-klaar, suiker, zout, koffie en alcohol, lekker vers en volwaardig voedsel.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 13:47   #13
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
mag jij zoveel of zo weinig vruchtesapjes drinken als je wil als je de aanleg hebt om kaal te worden wordt je kaal my friend, is te dwaas om je daar al te veel van aan te trekken. Gewoon gezond leven in het algemeen
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 15:35   #14
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
probeer lite producten te vermijden, aspartaam en andere zoetstoffen zijn niet al te best. Probeer op andere fronten suikers te beperken. dus niet in de thee en wat meer gezond op brood ipv chocopasta.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2005, 15:53   #15
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
probeer lite producten te vermijden, aspartaam en andere zoetstoffen zijn niet al te best. Probeer op andere fronten suikers te beperken. dus niet in de thee en wat meer gezond op brood ipv chocopasta.
Over aspartaam is volgens mij nog steeds veel discussie en meningverschillen. De Consumentenbond zegt dat aspartaam veilig is.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zonnebank slecht voor haar ? Adam AGA - Algemeen 15 2 april 2006 22:10
gel in je haar laten zitten slecht? high Overige (haar)discussies - Algemeen 10 20 juni 2005 19:39
Slecht nieuws!! monique3 TTM - Algemeen 21 14 mei 2002 14:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.