Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 juli 2013, 00:35   #1
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Confectiepruik voor af en toe

Hallo, Hoewel ik nog steeds (met veel pijn en moeite weliswaar) een aanvaardbaar hoofd met schouderlang haar heb, word ik eens per zoveel tijd toch telkens weer opnieuw gegrepen door verlangen naar een confectiepruik. Het lijkt me heerlijk om je kapsel aan te trekken als een jurk en dat je dan de mooist gekapte vrouw op het feestje bent.

Ik heb dus al ongeveer vier keer een pruik gekocht, de duurste was een Georgie pruik bij Alamp, en alle vier hadden ze gemeen dat ze, hoewel ik opgemeten een gemiddeld hoofd had, ze nooit pasten. Ik zette de pruik over mijn hoofd en van onderen trok in hem onder mijn schedel waarna hij onmiddelijk weer even hard naar boven opkroop. Ik heb begrepen dat ik een platte schedelbasis heb. Andere problemen waren: een cheape fake raar glanzende etalagepopkwaliteit en bij herhaling ook een verkeerde kleur. Op het plaatje leek het dan donkerblond met blonde punten te zijn maar in werkelijkheid was het dan echt donkerbruin en dan een kleur die je in het wild nooit ziet.

Enfin, ik heb weer een site ontdekt met leuk lijkende pruiken en goede recenties, maar hoe beperk ik de kans op teleurstelling? Wat is de naam van niet te koel donkerblond met lichtere highlights? Die kleur moeten ze toch ook in de VS hebben? En hoe voorkom ik dat de pruik onmiddellijk omhoog wil kruipen? Het is wel een geintje; ik ben niet van plan om serieus een dure maatpruik te kopen aangezien hij vermoedelijk niet vaak gedragen gaat worden. Maar evengoed wil ik niet meer iets kopen wat gelijk naar de vuilnisbak kan. Iemand een idee?
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 12:06   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Een confectie haarwerk kopen van een plaatje blijft lastig. Ik draag nu sinds ruim twee maanden een confectie synthetisch haarwerk naar tevredenheid. Ik heb gemerkt dat op een plaatje het haarwerk en mooi uitziet en leuk zit. Pas je dit haarwerk dan lijkt het nergens naar en/of valt het tegen.

Mijn eerste haarwerk heb ik gekocht via een haarwerker € 700. Merk: Gisela Mayer. Dezelfde pruik kost bij een pruikenwinkel € 375.
Mijn tweede haarwerk heb ik gekocht in een pruikenwinkel € 250. Merk: Revlon.
Deze merken kan ik nog goedkoper kopen via internet, maar dat durf ik (nog) niet aan.

In de pruikenwinkel waar ik ben geweest heeft ze ruim 60 verschillende haarwerken op voorraad, verschillende merken, kort, lang, met monofilament, zonder monofilament etc. Verschillende prijsklasse; de duurste is € 375. Ik heb daar ruim twee uur pruiken gepast totdat ik een leuke vond & ze heeft de pruik in de juiste kleur besteld.

Ik heb AGA en mijn eigen dunne haar kort geknipt en dat zit dagelijks verstopt onder de pruik. Als de pruik naar boven glipt kan je daar een klemmetje zetten en vastzetten aan je eigen haar; heb je dat al eens geprobeerd?

Succes !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 18:34   #3
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Bedankt voor je reactie Astrid. Ik denk dat een klemmetje ontzettend pijn gaat doen; haarpijn. Om dezelfde reden heb ik mijn weaves (haaraanvulling) haast nooit gedragen. daar zaten van die kleine metalen klikkammetjes aan die je om moest buigen. Oi, wat deden die pijn.

De duurste pruik die ik ooit heb gekocht was een Georgie pruik van 119 euro en die was te donker en had ook een rare onechte kleur. Het haar was ook abnormaal dik. Ikzelf heb zijdeachtig haar dus dat stond echt raar. Eigenlijk moest ik hem onder mijn kin vastbinden denk ik, net als een papieren hoedje, om te voorkomen dat hij onmiddellijk van mijn hoofd afsprong.

De rest was goedkoper en leek echt nergens op. Vooral als het haar steil was zag het er goedkoop uit; krullen ogen altijd wel natuurlijker maar ja ik ben geen afro-type.

Ook weleens iets van E-bay gekocht en één ervan heb ik zelfs nieteens uit het cellofaantje gehaald, zo cheap zag hij eruit. Onmiddellijk verdween hij in de vuilnisbak.

Voor alles bij elkaar had ik inmiddels wel een duurdere kunnen laten aanmeten denk ik.

Ik denk dat je gelijk hebt dat ik naar een winkel moet voor de goede kleur. Ik zie me dat echter niet snel doen, en hoop nog op een toevalstreffer.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 19:01   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Cory,

Ik heb mijn tweede pruik bij Boelies Choices gekocht in Garderen. Ze heeft een pruikenwinkeltje aan huis (een kamertje staat vol met pruiken). Je kan bij haar veel verschillende pruiken, modellen, diktes, lengtes passen (vrijblijvend). Ze is niet duur, omdat ze geen hoge overhead/winkelkosten heeft. Ik weet natuurlijk niet waar je woont

Nu heb je tenslotte een hoop geld weggegooid; zonde !

Ik hoef mijn pruik niet vast te zetten; de band erin zit al strak genoeg. Alleen bij heel harde wind plak ik een stukje dubbelzijdig tape op mijn voorhoofd & pruik. Hoeft niet persé, maar geeft mij net dat stukje zekerheid dat ie niet afwaait.
Ik hoor ook van mensen dat ze de pruik vastzetten met 'gewone' schuifspelden.

Groetje
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 19:35   #5
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ja, natuurlijk op zich zonde van het geld; hoewel, ik heb er wel even illusies voor teruggekregen; totdat ik het pakketje ontving natuurlijk. Dit is niet cynisch bedoeld; kennelijk wil ik toch graag dromen en verkopers maken daar handig gebruik van. De harenbusiness is een miljardenindustrie.

Wat wel veilig is te kopen dat is zo'n blonde krullentoef die ik om mijn paardenstaart kan vastbinden; zo'n twist of wrap. Ik denk dat ik dat maar doe. Dat kost maar een paar tientjes en daar kan ik me geen buil aan vallen. Altijd leuk om mee te spelen zo'n schaapje.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 20:17   #6
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik had het over deze site, overigens: http://www.dudool.com/c/synthetic-ca...ig-c-1560.html

Voor het geval iemand geinteresseerd was.

Leek me wel wat maar ik zie ze me niet dragen als ik realistisch ben, helaas.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2013, 23:01   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik ben (nog) een leek op pruikengebied, maar ik denk dat deze pruiken teveel haar hebben
Wat ook belangrijk is dat de bovenkant monofilament heeft, bij een scheiding zie je dan hoofdhuid (althans het lijkt op hoofdhuid).

Kijk anders eens op deze site, staan alle bekende merken:
http://www.ultimatelooks.com/brandsl...airpieces1.htm

Laatst gewijzigd door Astrid26; 31 juli 2013 om 23:23
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.