Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 januari 2009, 18:42   #1
caprice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2008
Berichten: 3
laserervaring bij donkere huid

Hallo iedereen,
Ik heb al eens een vraag gesteld op deze forum, maar ik heb me nog niet voorgesteld. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik deze forum super vind. Het helpt me om mijn probleem van overbeharing te relativeren.
Ik ben een vrouw van 25 jaar, uit Gent, met een donkere huidskleur (type IV, helaas voor een laserbehandeling).
Ik ben sinds kleinsaf behaard op mijn benen, onderbuik, onderrug, bortsbeen enz. En als ik epileer dan krijg in een aantal dagen later ontstoken haarzakjes. Op mijn onderbenen heb ik zwarte bolletjes,zeker op de boven buitenzijden (door wrijving), die niets anders zijn dan opgekrulde haartjes die niet door de huid komen. Het komt erop neer dat ik in de zomer prakrisch geen rokken meer draag.
Ik heb me voorgenomen om me geleidelijk te laten laseren. Ik ben 10 weken geleden begonnen met mijn borstbeen in het lasercentrum in het UZ Gent. Daar hebben ze maximale afkoeling gebruikt en zijn ze zeer voorzichting geweest, maar toch heb ik donkere vlekken die heeeeel traag aan het vervagen zijn (denk in; hoop doet leven). Ik heb besloten om op het borstbeen enkel nog met ipl te proberen. Ik ga ook eens luisteren bij Korpos want ik heb de indruk dat ze toch wat weten over een donkere huid.

Heeft er iemand met een donkere huidskleur (daarmee bedoel ik aziatisch of arabisch enz) ervaring met laser of ipl? Alvast bedankt.

Groetjes,
Caprice
caprice is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2009, 00:57   #2
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caprice Bekijk bericht
Hallo iedereen,
Ik heb al eens een vraag gesteld op deze forum, maar ik heb me nog niet voorgesteld. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik deze forum super vind. Het helpt me om mijn probleem van overbeharing te relativeren.
Ik ben een vrouw van 25 jaar, uit Gent, met een donkere huidskleur (type IV, helaas voor een laserbehandeling).
Ik ben sinds kleinsaf behaard op mijn benen, onderbuik, onderrug, bortsbeen enz. En als ik epileer dan krijg in een aantal dagen later ontstoken haarzakjes. Op mijn onderbenen heb ik zwarte bolletjes,zeker op de boven buitenzijden (door wrijving), die niets anders zijn dan opgekrulde haartjes die niet door de huid komen. Het komt erop neer dat ik in de zomer prakrisch geen rokken meer draag.
Ik heb me voorgenomen om me geleidelijk te laten laseren. Ik ben 10 weken geleden begonnen met mijn borstbeen in het lasercentrum in het UZ Gent. Daar hebben ze maximale afkoeling gebruikt en zijn ze zeer voorzichting geweest, maar toch heb ik donkere vlekken die heeeeel traag aan het vervagen zijn (denk in; hoop doet leven). Ik heb besloten om op het borstbeen enkel nog met ipl te proberen. Ik ga ook eens luisteren bij Korpos want ik heb de indruk dat ze toch wat weten over een donkere huid.

Heeft er iemand met een donkere huidskleur (daarmee bedoel ik aziatisch of arabisch enz) ervaring met laser of ipl? Alvast bedankt.

Groetjes,
Caprice
Hoi caprice,
Ik heb ervaring met mijn mediteriaanse huid, de behandeling IPL flitstechniek heeft mij enorm geholpen !
Ik zou even op de forum teruglezen,helaas vergoedt de verzekering alleen de behandelingen voor het gelaat. Buik rug...etc...worden niet vergoedt.
De behandelingen zijn vrij duur. Laat jezelf goed informeren en laat je niet bedotten door de prijsverschillen van de goedkopere klinieken deze zijn vaak niet bekwaam genoeg om je te behandelen. Korpos hoor ik veel goede verhalen over, ik ben zelf naar een huidarts in het ziekenhuis geweest.
Veel succes!
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2009, 15:25   #3
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
Exclamation Donkere huid

Hallo Caprice,

iK BEN ZELF VAN ARABISCHE AFKOMST EN NIET ECHT LICHT MAAR IK LAAT MIJ BEHANDELN MET EEN SOORT IPL WAT ZIJ CMP NOEMEN EN TOT NU TOE GAAT HET HEEL GOED MAAR WAARSCHIJNLIJK KUNNEN MARTA/LANNY/LASERVROUW JE MEER VERTELLEN DIE ZIJN EXPERTS1
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 22:58   #4
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
donkere huid

Caprice, ik heb wel wat ervaring maar ik weet niet hoe donker jij bent? Hoofdzaak is dat je een goede kliniek bezoekt die eerlijk zijn en gratis proefshots maken zodat je een goed oordeel kunt vellen. Als je nog wat wil weten merken we het wel
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 21:37   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag caprice,

wat fijn dat je op het forum je ei kwijt kunt, tenslotte is dat ook de bedoeling van het forum.

zo te horen heb je een erg gevoelige huid, wat de donkere(bij mij rood-zwarte) puntjes betreft, dat herken ik wel, daar heb ik zelf ook erg veel last van, en eerlijk gezegd heb ik buiten scrubben nog geen methode gevonden die sluitend is en dit verhelpt. Een donkere huid blijft moeilijk mbt tot laseren of een laser of IPl vorm. het enige wat ik je kan aanraden is idd een goed en professioneel centrum op te zoeken om zo de kans op pgmentverschuiving en verbranden zo minimaal mogelijk te maken. En hopelijk stuit je zo op een methode of combi behandelaar-manier die wel werkt of waarbij je wel resultaten boekt. Of een behandeling aanslaat hangt van veel factoren af, en niet alleen van de huidskleur, ervaring van behandelaar, haarkleur, soort app, bepalen evengoed of een behandeling goed aanslaat of niet. Dit verschilt van persoon tot persoon, dus dat is moeilijk te zeggen. Ht enige wat ik je kan adviseren is vooral te letten op deskundigheid van de behandelaar of centrum, om zo een zo goed mogelijk advies en zo aangepast mogelijk aan je huidtype behandeling te verkrijgen.

de vlekken zullen in de meeste gevallen wel vervagen, zie vooral dat je een hoge factor zonnecreme gebruikt de eerste jaren.

heel veel succes!!!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Epilar System Honey84 Hirsutisme - Behandelingen 144 9 december 2010 09:54
ik heb hoop!!! ndyag laser op donkere huid milshar Hirsutisme - Behandelingen 4 7 januari 2010 17:36
Laseren bij gevoelige huid? Juutje Hirsutisme - Behandelingen 5 19 juni 2008 22:48
Ontkleuringscreme voor donkere huid Saturnus Hirsutisme - Behandelingen 2 30 december 2005 11:14
Probleem: Gevoelige huid Sora Hirsutisme - Algemeen 7 16 augustus 2005 21:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.