Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2009, 12:25   #1
marc_05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 38
Lang weggeweest van het forum.

Hallo allemaal, ik ben een hele tijd niet meer actief geweest op het forum. Ik heb al heel veel geprobeerd maar alles zonder enig goed resultaat, zijn er inmiddels nieuwe dingen op de markt - weet iemand iets?

Ik heb al veel lasers geprobeerd:

elos comet
light sheer diode laser
yag laser

Alles bij elkaar meer dan 12 behandelingen... de haren zijn er weer net als voorheen. Zelfs meer geworden maar dit zal waarschijnlijk komen omdat het haargroei patroon zich aan het uitbreiden is. EVen iets over mezelf!Dit heeft voor mij voor ernstige psychische klachten gezorg, genaamd BDD (body dysmorphic disorder). Ik kan daardoor niet meer normaal functioneren in de maatschappij.... werken gaat niet meer... terrasje pakken gaat nauwelijks nog... niet meer zwemmen.

Ik had zo graag een oplossing voor mijn probleem maar kan maar niets vinden en ik heb al heel veel geld uitgegeven.

Groeten, Marc
marc_05 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 14:08   #2
Wendy79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 49
Hoi Marc!

Welkom terug dan maar ;-)

Balen (zacht uitgedrukt) dat je al zoveel hebt geprobeerd en niks heeft geholpen. Zoveel geld kwijt, alsmede de hoop op een oplossing.
Om antwoord te geven op je vraag, naar mijn weten is er niks nieuws onder de zon… Maar ik moet dan ook zeggen dat ik niet echt meer heb gezocht. Heb de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven, omdat er voor mij eigenlijk niks is omdat ik voornamelijk blonde beharing heb. Tot nu toe geen enkele laser die daar wat mee kan. Bovendien helaas ook geen dikke bankrekening die mij toestaat om te experimenteren.

Maar ondanks donkere beharing werken de lasers bij jou ook niet dus… (meen me te herinneren dat jij wel donkere haren hebt, maar de laser behandelingen niet aanslaan?)

Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar ik weet helaas wel hoe ongelukkig je van overbeharing kunt worden. Ik heb me ook tijden diep ongelukkig gevoeld, maar kan me inmiddels er steeds beter bij neerleggen. Ik wil mij niet langer ongelukkig voelen door iets waar ik niks aan kan doen, en niks aan kan veranderen. Het is nu eenmaal zo, en ik heb er genoeg tranen om gelaten. En die tranen hebben er niet voor gezorgd dat de haren weggingen…
Toen heb ik er dus voor gekozen om mijn leven niet langer te laten verknallen door die rotharen en gewoon weer geprobeerd te genieten van het leven. Met ups en downs gaat dat best, heb natuurlijk ook regelmatig mindere momenten, maar ik probeer echt mijn leven niet te laten beïnvloeden. Moet zeggen dat het leven echt een stuk leuker is geworden.

Ik schrik er dan ook echt van om te lezen dat jouw overbeharing ervoor zorgt dat je zo’n ontzettend negatief zelfbeeld hebt, dat het een normaal leven in de weg staat. Dat je zelfs niet kunt werken. Ben je onder behandeling van een psycholoog? Je moet zo snel mogelijk van dit negatieve zelfbeeld af. Zoals ik al schreef, ik weet niet hoe je eruit ziet, maar doordat je schrijf dat je BDD hebt, zul je je beharing zeker vele malen erger zien dan iemand anders. En al ziet iemand anders wel dat je overbeharing hebt, nou en…?! Ik ben dus nu zover dat ik denk dat het nu eenmaal bij me hoort, en als iemand mij daarop wil veroordelen, laat hem lekker zijn gang gaan. Maar dat heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt. Sinds ik er wat opener over ben, mensen vertel over mijn probleem (als ze het al zelf niet hebben gezien) heb ik nog niet gemerkt dat mensen anders met mij omgaan. Waarom zouden ze ook? Er groeien haren ut mijn kin/benen/buik/etc etc Geen monsters!! Al zie ik ze soms wel zo hoor… Al klink ik nu misschien zo dat ik er bijna geen probleem meer me heb, dat is niet zo. Het is iets waar ik heel veel mee bezig ben (zeker in de zin van ontharen, maar nog meer in mijn hoofd, altijd verstoppen en letten op anderen, speuren naar lotgenoten die ik amper zie, jaloers zijn op iedereen met een mooie gladde huid etc) maar ik heb wel een manier gevonden om ermee te kunnen leven.

Marc, ik hoop dat je snel een manier vind om dit wat dragelijker voor je te maken. Ik begrijp het helemaal hoor, maar om je leven zo te laten beinvloeden is het echt niet waard.

Sterkte!
Wendy79 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 16:49   #3
marc_05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 38
Hallo Wendy,

Fijn dat je reageert. Mijn haren zijn inderdaad bijna allemaal donker...zelfs op de donkere haren reageert de laser niet. Heel vreemd! Het enige wat er gebeurde is dat ze een tijdje langzamer groeide, maar om daar zoveel geld aan uit te geven is een beetje abnormaal. De BDD heb ik niet alleen ontwikkeld vanwege de haargroei. Er zijn nog wat meer uiterlijke kenmerken die daarvoor zorgen. Met de haren is het wel allemaal zo`n beetje begonnen. Helaas kan ik er nog niet zo mee omgaan als dat jij dat doet, ben daarvoor al vele jaren onder behandeling. Dit brengt helaas voor mij ook niet veel.. krijg het allemaal niet zo voor elkaar dat ik er een andere kijk op kan krijgen. Dit maakt het ook zo dat ik bijna tot niets meer in staat ben. Ik ben ook heel erg jaloers op andere die wel een mooie gladde huid hebben zonder haren. De haargroei is de laatste tijd voor mij ook in hoeveelheid toegenomen.

Konden we maar van die vervelende haren afkomen!

Groeten, Marc
marc_05 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2009, 20:55   #4
Natalia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 12
donkere haren

Ik ben ook net behandeld en ik hoop echt dat het werkt ik moet zo een 10 tot 12 behandelingen ondergaan en heb net 120 euro betaald, nou ja mijn oma heeft mij het geld gegeven.
Natalia is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2009, 14:54   #5
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
10-12???? Wat laat je laseren dan?? En om de hoeveel weken??

eDIT: zie het al: lichtflitsen dacht laser...

Laatst gewijzigd door Anoalm; 19 juli 2009 om 14:58
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 19:39   #6
marc_05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 38
sorry dat ik even heb niets van me heb laten horen... het gedeelte wat ik behandel is mijn rug om de 12 weken.

Ik heb er nu nog eens echt goed naar gekeken en bij mijn weten heeft het dus nul komma nul gedaan. Ik heb over de gehele rug beharing van boven naar beneden. Beneden welliswaar wat lichter van kleur maar wel een behoorlijk lengte.

Zou er zo graag van afkomen maar wil gewoon niet telkens een groot bedrag op tafel leggen en dan uiteindelijk merken dat het niet veel gedaan heeft.

Ik denk zelf dat zo`n light sheer diode laser al lang een behoorlijk resultaat had moeten opleveren.

Ook de krachtige yag laser heeft hier niet aan bijgedragen.

Wel heb ik tijdens de behandelingen gemerkt dat de haargroei wat trager verliep, maar meer dan dat ook niet.

Denk dat ik bij de personen behoor waar de laser niet aanslaat.. spijtig genoeg.




Groeten, Marc
marc_05 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 20:09   #7
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
Question

Hoeveel behandelingen heb je nu gehad?
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 20:42   #8
marc_05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 38
12 behandelingen, maar werkt niet
marc_05 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 19:07   #9
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Das idd al erg veel.

Ik heb zelfde als jou Marc, alleen bij mij slaat het wel aan. Bepaalde plekken zijn al kaal, en haren komen zowiezo kleiner en dunner terug op andere plaatsen en dat al na 3x.

Sorry voor je.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2009, 10:28   #10
marc_05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 38
Met welke laser ben jij behandeld Anoalm?

Waar ga jij ervoor? missschien ligt het aan de instellingen.
marc_05 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2009, 21:00   #11
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marc_05 Bekijk bericht
Met welke laser ben jij behandeld Anoalm?

Waar ga jij ervoor? missschien ligt het aan de instellingen.
Ik zit in Apeldoorn bij Laserkliniek Apeldoorn. Wordt behandeld met Diode Laser, 1e keer op 30 JL, 2de keer op 32 dacht ik en derde keer op 33 JL. Volgende keer mag nog wel 1 hoger.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 20:02   #12
Natalia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 12
Is het idee hoe meer power hoe beter?
Natalia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2009, 12:35   #13
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Nou nee hoor, dat hoeft niet. Niet elke huid kan er tegen
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2009, 16:36   #14
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
mijn ervaring

Ik heb eerst ook laser gehad en ben nu overgestapt naar CMP dat werkt voor mij wel nu weet ik niet zo goed hoe je het moet uitleggen maar een laser werkt op een golflengte en een CMP over een heleboel golflengtes en mijn haar reageerd dus daar goed op. Nu ben ik iemand met een mediteriaanse huidskleur en donker haar! Ben nu een tijdje bezig en het gaat goed. Ik ben van gemengd Spaans/Marokaanse afkomst. Ben nu 12 behandelingen verder en het is bijna klaar al hoewel ik denk dat ik zo 1 keer in de 9 maanden moet terug komen omdat er altijd wel wat haartjes nog lagen te slapen (ze waren lui) en ik heb gelezen op dit forum dat het wel 2 tot 3 jaar kan duren voordat een haar weer wakker is.
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.