Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2019, 00:29   #16
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Ik vind het wel heel knap dat jij ze kon tellen, ik voelde namelijk door de verdoving niet eens waar ze bezig waren. Laat staan ze te tellen bij het plaatsen.
Bij mij hebben ze ook met 3 (soms 4) mensen grafts geplaatst tijdens mijn behandeling bij HWI.. daar zijn ze zeker 4 uur mee bezig geweest (totaal 3900 grafts). Ik mocht alle grafts ook zien na uitname en er zijn foto's van de bakjes gemaakt. Ik neem aan dat je die zou kunnen opvragen mocht je twijfels hebben of ontevreden zijn.

Als je bij forse kaalheid een zeer mooi resultaat hebt behaald dan kun je toch wel met enige zekerheid stellen dat er 3500-4000 grafts moeten zijn geplaatst. In mijn geval was dat aantal ook wel echt nodig (1900 voor en 2000 op de kruin).

Groet,
Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 28 maart 2019 om 01:56
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 00:43   #17
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Bij mij hebben ze ook met 3 (soms 4) mensen grafts geplaatst tijdens mijn behandeling bij HWI.. daar zijn ze zeker 4 uur mee bezig geweest (totaal 3900 grafts). Ik mocht alle grafts ook zien na uitname en er zijn foto's van de bakjes gemaakt. Ik neem aan dat je die zou kunnen opvragen mocht je twijfels hebben of ontevreden zijn.

Als je bij forse kaalheid een zeer mooi resultaat hebt behaald dan kun je toch wel met enige zekerheid stellen dat er 3500-4000 grafts moeten zijn geplaatst. In mijn geval was dat aantal ook wel echt nodig (1900 voor en 1900 op de kruin).

Groet,
Nicolaas
Ging er meer over dat haarimplataat beweerde 4000 grafts geteld te hebben tijdens het implanteren. Dat is gewoon niet realistisch.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 19:35   #18
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Ja apart, want ik neem aan dat dit via het infuus in je arm gaat. Die wordt sowieso aangelegd voor de ht. Dit stelt niet veel voor.
Het infuus gaat pas in je arm, nadat alle haartjes eruit geboord zijn. En daar zit inderdaad ook iets kalmerends en pijnstillends bij. Het kan zijn dat ze dit bij andere klinieken eerder aanleggen maar daar heb ik geen weet van. Ik beschrijf hier alleen HWI.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 19:39   #19
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie_c Bekijk bericht
Het infuus gaat pas in je arm, nadat alle haartjes eruit geboord zijn. En daar zit inderdaad ook iets kalmerends en pijnstillends bij. Het kan zijn dat ze dit bij andere klinieken eerder aanleggen maar daar heb ik geen weet van. Ik beschrijf hier alleen HWI.
Bij de kliniek waar ik ben geweest leggen ze meteen een infuus aan zodat ze eventueel iets kunnen toedienen als het fout gaat.

Maar hoe hebben ze die voorverdoving dan toegediend bij jou?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 19:44   #20
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
precies dit. Alsof dat überhaupt mogelijk is.
4256 grafts betekent ongeveer 1418 grafts per dame en die heeft daar 4 uur voor, oftewel 14400 sec. 14400/1418 is ruim 10 sec per graft. De dames zijn veel sneller dan dat maar ze moeten ook af en toe nog een plantenspuit pakken of een nieuwe bakje met grafts. Het is dus zeker heel goed mogelijk. Als je trouwens de kop met haar zou zien die ik nu heb dan kan het ook niet anders dan dat het er inderdaad zoveel zijn. Er wordt regelmatig geschreven dat de dichtheid ongeveer 30 grafts per cm2 zou zijn. Als je dat uitrekent dan kom je op 140cm2 uit; een stuk van 10 bij 14 cm. Dat is dus helemaal niet zo heel groot en zeer wel mogelijk.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 19:50   #21
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael1606 Bekijk bericht
Bij de kliniek waar ik ben geweest leggen ze meteen een infuus aan zodat ze eventueel iets kunnen toedienen als het fout gaat.

Maar hoe hebben ze die voorverdoving dan toegediend bij jou?
Het is een soort pistool dat ze op je hoofd zetten en dan schiet er heel snel een naaldje met wat vloeistof in je hoofdhuid. Naaldloos is het dus niet. De naalden die er daarna ingingen deden zelfs nog pijn met die ‘voorverdoving’. Overigens hadden ze blijkbaar wat haast en zijn ze bij mij toch wat aan de vroege kant begonnen met de vervelende naalden. Normaal moet je verdoving even de tijd geven om goed tot volledige verdoving te komen. De haast kwam doordat mijn operatie uitgesteld was door mijn vertraagde vlucht. Ik begon om 12:00u en was pas om 2000u klaar. Het team had voor mij ook al een patient geholpen.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2019, 20:30   #22
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie_c Bekijk bericht
4256 grafts betekent ongeveer 1418 grafts per dame en die heeft daar 4 uur voor, oftewel 14400 sec. 14400/1418 is ruim 10 sec per graft. De dames zijn veel sneller dan dat maar ze moeten ook af en toe nog een plantenspuit pakken of een nieuwe bakje met grafts. Het is dus zeker heel goed mogelijk. Als je trouwens de kop met haar zou zien die ik nu heb dan kan het ook niet anders dan dat het er inderdaad zoveel zijn. Er wordt regelmatig geschreven dat de dichtheid ongeveer 30 grafts per cm2 zou zijn. Als je dat uitrekent dan kom je op 140cm2 uit; een stuk van 10 bij 14 cm. Dat is dus helemaal niet zo heel groot en zeer wel mogelijk.
Nogmaals, ik betwijfel niet of hij het aantal grafts heeft gehad wat word beweerd. Ik reageer op het feit dat haarimplantaat aangeeft 4000 grafts te hebben geteld tijdens het inzetten van de grafts.

Hoe zie jij dat voor je?
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 16:03   #23
Sjakie_c
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het ook geprobeerd heb, maar dat het niet gelukt is omdat ik teveel afgeleid was door de pijn in mijn rug en nek.
Sjakie_c is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 20:01   #24
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Die foto's van behaalde resultaten zijn echt een lachertje bij HWI.

Het haar ziet dof van alle zooi die erin zit, om het dicht/vol te laten lijken.

Misleidend en totaal niet geloofwaardig.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 20:45   #25
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Die foto's van behaalde resultaten zijn echt een lachertje bij HWI.

Het haar ziet dof van alle zooi die erin zit, om het dicht/vol te laten lijken.

Misleidend en totaal niet geloofwaardig.
Heey daar is ie weer. Mag je weer een uurtje op internet jongen!
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2019, 22:06   #26
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Die foto's van behaalde resultaten zijn echt een lachertje bij HWI.

Het haar ziet dof van alle zooi die erin zit, om het dicht/vol te laten lijken.

Misleidend en totaal niet geloofwaardig.
Resultaten zien er prima uit. Ach je moet toch wat roepen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2019, 01:21   #27
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie_c Bekijk bericht
Het is een soort pistool dat ze op je hoofd zetten en dan schiet er heel snel een naaldje met wat vloeistof in je hoofdhuid. Naaldloos is het dus niet. De naalden die er daarna ingingen deden zelfs nog pijn met die ‘voorverdoving’. Overigens hadden ze blijkbaar wat haast en zijn ze bij mij toch wat aan de vroege kant begonnen met de vervelende naalden. Normaal moet je verdoving even de tijd geven om goed tot volledige verdoving te komen. De haast kwam doordat mijn operatie uitgesteld was door mijn vertraagde vlucht. Ik begon om 12:00u en was pas om 2000u klaar. Het team had voor mij ook al een patient geholpen.
vier uur voor 4200 grafts oogsten vind ik fascinerend. Ik hoop dat je donorgebied niet al te aangetast is. Of werd dit gedaan door twee mensen tegelijk?

Overigens vind ik het wel vreemd dat je wel je ervaring deelt maar geen foto's deelt. Je kan immers onherkenbaar je resultaten delen. Ik ben vooral benieuwd naar je donorgebied.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2019, 01:26   #28
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kermak Bekijk bericht
vier uur voor 4200 grafts oogsten vind ik fascinerend. Ik hoop dat je donorgebied niet al te aangetast is. Of werd dit gedaan door twee mensen tegelijk?

Overigens vind ik het wel vreemd dat je wel je ervaring deelt maar geen foto's deelt. Je kan immers onherkenbaar je resultaten delen. Ik ben vooral benieuwd naar je donorgebied.
Dit soort klinieken maken gebruik van een boortje om grafts te oogsten ipv van manuele extractie met holle naald. Hierdoor krijg je meer trauma aan de hoofdhuid maar een snellere oogst van de grafts.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2019, 04:52   #29
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Dit soort klinieken maken gebruik van een boortje om grafts te oogsten ipv van manuele extractie met holle naald. Hierdoor krijg je meer trauma aan de hoofdhuid maar een snellere oogst van de grafts.
Is dit echt zo? Resulteert oogsten met een boortje tot grotere micro-trauma's? En resulteert dit bijvoorbeeld ook in meer postoperatieve complicaties, littekenweefsel of permanente shockloss?

Als dit zo blijkt dan is het een interessante afweging: 1) kortere behandeling met boortje maar mogelijk iets meer micro-trauma's en de gevolgen die daaraan gelinkt zijn, of 2) langere behandeling (2 ipv 1 dag), dus meer kosten en minder comfort, maar daarnaast dus mogelijk iets minder trauma..

Ik ben erg benieuwd naar je bronnen en wat hierover bekend is. Zelf weet ik hier niets over. Ik kan me voorstellen dat het iets meer trauma geeft, maar de belangrijkste vraag blijft natuurlijk wat de cliënt hier van merkt. De hoofdhuid is ontzettend goed doorbloed waardoor het herstel erg goed/snel is en er weinig kans is op infectie. De hoofdhuid kan dus wel tegen een stootje.

Groet en dank!

Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 4 april 2019 om 04:57
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2019, 10:47   #30
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Dit soort klinieken maken gebruik van een boortje om grafts te oogsten ipv van manuele extractie met holle naald. Hierdoor krijg je meer trauma aan de hoofdhuid maar een snellere oogst van de grafts.
Doen Nederlandse klinieken dit niet? Oftewel middels manuele extractie met holle naald? Bij Beauclinic gaven ze aan dat ze ook een boortje gebruiken maar wel met een extreem dunne naald.
kermak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.