Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2004, 19:03   #1
badman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 14
Question kunsthaar laten implanteren

Hallo, ik mag dan wel nieuw zijn hier op het forum, ik heb - spijtig genoeg - redelijk wat ervaring met zgn. "definitieve oplossingen" voor haarproblemen. Eén van de technieken die ik ooit heb laten toepassen, was het inplanten van NIDO-kunstharen (10 jaar geleden). Tothiertoe heb ik op dit forum geen lotverwanten gevonden, en blijkbaar maakt geen enkel haarhuis er nog reclame rond?
Ik ben destijds behandeld in Brugge, door dr. Decoopman, welgekend in België omwille van zijn verschijningen in het programma "Beautiful - de Vlaamse versie van Extreme Makeover".
Ik vind het overigens merkwaardig dat in een programma over plastische chirurgie nooit een man (of vrouw) met haarproblemen wordt aangepakt. Is dit misschien hét bewijs dat geen enkele techniek een voldoende bevredigend resultaat oplevert?
badman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 19:30   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb wel eens een Xtreme Makeover (met vlag en wimpel het meest verwerpelijke programma op de hedendaagse tv) gezien waarbij een vent - naast 36 miljard andere behandelingen - ook een HT kreeg. Ik zat natuurlijk op het puntje van mn stoel te kijken hoe ze dat zouden oplossen. Het werd inderdaad een zeer mager resultaat. En wat denk je? Toen de man uiteindelijk helemaal verbouwd was en geshowd werd aan zijn familie en vrienden, kreeg hij een HAARSTUKJE op. Echt waar! Volgens de kerel van de HT-kliniek die de transplantatie had gedaan was dit nodig dit omdat de haren nog moesten aansterken! Uiteindelijk zou het haar er wel net zo uit komen te zien als met het haarstukje.

Niet het eerste voorbeeld van misleidende voorlichting en PR vanuit deze business.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 20:25   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Toen ik bij Gho op consult was, hadden ze ook over een (Duitse) jongen die bij hun was geweest om zijn kunstharen er uit te laten halen.
Hij had er niet fraai uitgezien met zijn kunstharen. Ik geloof ook niet dat ze dat nu nog doen, het implanteren van kunstharen.
Volgens mij ziet dat er ook heel onnatuurlijk uit.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 20:37   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Volgens deze bron is het implanteren van kunsthaar nu verboden in de Europese Unie...

Hoe is jouw ervaring ermee, Badman? Wat vond je van het resultaat?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 20:37   #5
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Naja opzich. Als het mooie haren zijn, dan ziet het er super natuurlijk uit lijkt mij... Probleem is alleen dat je het niet zo makkelijk vervangt, die haren worden ook oud, net zoals bij haarwerken.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 23:10   #6
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
Diksy deed ook aan Nido

Ik ben een jaar of 15 terug bij Hairplus geweest en toen werd mij Nido haar aangeraden. Hans Diks (Diksy) zelf had het toen zelf ook laten doen vertelde hij destijds, dus ik ben erg benieuwd wat Diksy hier over kan vertellen. Heb jij ze er uit gehaad, Hans?
Want later heb je volgens mij haartransplantaties ondergaan.
Dit is in elk geval nog steeds op de website van Hairplus te zien.
http://www.hairplus.nl/haartransplantatie.htm
Al heb je niks meer met Hairplus te maken, zoals je aangegeven hebt, je beeltenis is nog wel veelvuldig op de website van Hairplus te zien...
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 08:16   #7
badman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 14
Question

Maar mijn kernvraag blijft: waarom blijft men niet verder in die richting zoeken, naar een gepaste techniek om die afstoting van kunstharen te omzeilen?

Laatst gewijzigd door Henk; 7 december 2004 om 20:49
badman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 20:03   #8
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Potverdikkeme Pat,

Dan mag je denk ik dubbel zo blij zijn dat je niet voor een ht hebt gekozen.
De resultaten wat men 15 jaar geleden kon behalen met ht's waren sowieso al minder dan wat men nu kan behalen, maar een ht met kunsthaar had je helemaal een trauma bezorgd.
Goed dat je je toen niet hebt overhalen.
Ik ben ook benieuwd wat Diksy hier over te zeggen heeft.
Of hij de kunstharen nog heeft en hoe ze dat toen konden adviseren.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 20:45   #9
veens764
HaarWeb lid
 
veens764's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: netherlands
Berichten: 128
nido

daar weet ik over mee te praten
ik heb dit namelijk zo n 18 jaar geleden laten doen bij hairplus
zag er leuk uit maar de ellende is daarna begonnen
toen anno februari 2001 een ht laten zetten bijna 1100 microgrfts
ongeveer +/- 2500 haren
vroeg van tevoren nog ,omdat ik door die nido een zeer pijnlijke hoofdhuid eraan overhad gehouden of dit geen problemen gaf
het kon zeiden ze nu op dit moment zijn er veel micros aan het afstoten
ik zei tegen deze kliniek dat het wel eens te maken zou kunnen hebben door die nidoharen ,omdat niet syntetisch matriaal door het lichaam als natuurlijk wordt beschouwd.
ze werden met een lusje aan de ondekant een stuk onder de huid geplaatst,waarna het lusje zich ging verankeren onder de huid en bleek hechten,maar dat was maar voor een jaar of 3 hooguit.
dan gaan ze afstoten komen de huid uitgroeien en breken af soms met een onstekijng daarbij wat niet prettig was,en mij dat niet hadden verteld
nou je dacht dat alles was neeeee
die lusjes van een soort plastic kunnen zomaar spontaan afbreken omdat de uiteinden van de nidoharenwaren versleten ,nu nog zitten ze erin dat weet ik zeker ik,en die ht die ik heb laten zettenen nu nog afstoot is allemaal gekomen door die nido
het heeft mijn hele huishouding van mijn hoofdhuid in de war gebracht
erg pijnlijk dag in dag uit
ik heb het wel een beetje gehad allemaal veel geld heeft het me gekost daar
wat kan ik nu nog verder doen
allemaal mooie verhalen ophangen aan de klanten maar de negatieven feiten
vertellen ze niet mijn hoofdhuid ziet er niet uit al die gaten die er nu tussen zitten worden steeds groter
maargoed
al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaal ik wellllllllllllllll
__________________
marco
veens764 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 20:50   #10
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badman
Maar mijn kernvraag blijft: waarom blijft men niet verder in die richting zoeken, naar een gepaste techniek om die afstoting van kunstharen te omzeilen?
Ik verwacht dat het heel lastig is om een goede techniek daar voor te vinden.
En onderzoek kost natuurlijk geld.
Daarbij, er is nu al een methode waar je zonder littekens je haren kunt transplanteren. (FUE)
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 20:55   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Hoi Marco,

Ik wist overigens niet dat jij ook van die NIDO-haren had.
Bij mij is het al meer dan 12 jaar geleden dat ik bij Hairplus geweest ben, toen hadden ze het gelukkig niet meer op het programma staan.
Ik hoop dat je gauw een punt achter die ellende kunt zetten.
Ik heb je overigens laatst nog een pm gestuurd.

Groet, Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 21:19   #12
veens764
HaarWeb lid
 
veens764's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: netherlands
Berichten: 128
ha henk

ja bedankt voor je medegevoel


wees maar blij dat je het niet hebt gedaan

kocht trouwens jaren later een boek van ferdinand venneman
ee duitse arts die toen een artikel hierover schreef
neem nooit nido dan vraag je de rest van je leven om problemen,
,dat was de laatste regel

deze man was een zeer interesante arts op het gebied van haar en hoofdhuid
ik heb het boek toen gekocht
mischien is het nog te koop
__________________
marco
veens764 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2004, 16:44   #13
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Jammer dat deze thread een beetje dood loopt.
Het is opzich wel een interessant onderwerp. Badman en Diksy zullen toch niet de enigsten zijn die kunstharen gehad hebben.
Overigens goede link Cloud!
Diksy, kun jij ons misschien nog informatie verstrekken over kunstharen?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2004, 08:35   #14
berre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2002
Berichten: 40
Afblijven van die rotzooi !!!Heb ooit een reportage gezien op tv enkele jaren geleden afgrijzelijk en zeer duur ,die man zijn hoofdhuid was voledig ontstoken,je zit tenslotte met een lichaamsvreemde materie in je huid en een gezond lichaam stoot na verloop van tijd die vreemde voorwerpen af .Vergelijk het een beetje met een houtsplinter die je in je vinger krijgt die plaats onsteekt ook met gevolg roodheid, etter en alle narigheden vandien..
Gewoon AFBLIJVEN !!!DE 2 MEEST VOOR DE HAND LIGGENDE OPLOSSINGEN VOOR KAALHEID ZIJN ""HET AANVAARDEN wat voor sommigen ZEER MOEILIJK IS, of een haarstukje, tegenwoordig kwalitatief echt haar zeer dicht benaderd alleen je zit opgezadeld met een zekere zorg die almgouw wat van je tijd in beslag neemt ,alhoewel je kan het ook zien als een stukje hobby en iedere hobby kost geld en tijd !!!! NIDO NOOIT !!!!!
berre is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2004, 03:21   #15
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
Thumbs down Waar is Diksy?

Wel opvallend dat de reactie van Diksy achterblijft.
Hans, graag even reageren, ik weet dat je het forum nog leest, en dat je in elk geval op de hoogte blijft van wat er hier gebeurt. Volgende vragen:
- jij hebt een aantal jaren geleden ZELF Nido haar gehad. Hoe is dat afgelopen? Wat heb je daarna gedaan, de haren laten verwijderen? Daarna gewoon ewroverheen getransplanteerd?
- je hebt een aantal keren aangegeven geen belangen meer in Hairplus te hebben. Toch sta je op de hairplus site overal met je hoofd op en er is nergens aan af te leiden dat je er geen belang meer bij hebt
Sterker: kijk op deze pagina van je website
http://www.hairplus.nl/nieuws_25jaar.htm

Scroll naar beneden naar het kopje 'Bijna 25 jaar!' (we schrijven september 1979). Je dochter is nu de eigenaar? En jij hebt geen belangen meer? Ik zou zeggen dat dat ook belangen zijn, toch? Of heb je een andere verklaring?

Op de Hairplus site zijn 2 voorpagina's van het Algemeen Dagblad zien, zogenaamd eentje uit 1979 met als krantenkop "Nieuw in Nederland Instituut Hairplus" en verderop nog eentje met op de voorpagina "Instituut Hairplus bijna 25 jaar in Rotterdam".
Ik GARRANDEER je hierbij 10.000 euro als je mij de voorpagina's met die artikelen kan laten zien.
Vind je het gek dat HT klinieken een slecht imago hebben? Als er zelfs zulke doorzichtige trucs gebruikt worden?
En dan moeten wij, onozele kaalwordende mensen geloven dat de 'Voor - Na - transplantatie' foto's NIET getruct zijn?
Dat lijkt me een onderschatting van het IQ van de kaalwordende Nederlander!

Ik ben erg benieuwd wat je antwoord hier op is.
gr. Pat

Laatst gewijzigd door Pat; 18 december 2004 om 03:48
Pat is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
nido

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een biopt laten nemen uit de hoofdhuid jennifer Haarproblemen bij vrouwen 16 7 augustus 2005 04:24
echt haar of kunsthaar? cojette Haarwerken 1 24 juli 2004 12:08
bloed laten testen Diana Hirsutisme - Algemeen 10 12 maart 2004 09:52
Laten testen DUTA Roland Medicijnen/haargroeimiddelen 0 11 december 2003 22:51
Haarwerk laten knippen!!!! mmmboyyy Haarwerken 4 8 augustus 2003 13:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.