Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 mei 2008, 10:28   #1
Estherr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 5
Overbeharing door afvallen?

Hoihoi
Ik ben een 18-jarig meisje en heb behoorlijke overbeharing. Eigenlijk vooral op mijn rug. Vroeger had ik dit ook wel, maar dan in veel mindere mate. Ik schaamde me er niet voor, omdat het niet zo opviel. Helaas valt het nu erg op! Ik voel me er erg ongelukkig door.
Zelf heb ik niet genoeg geld voor lazerbehandelingen en ik neem aan dat dit ook niet vergoed wordt.

Wel ben ik zo'n 20 kg afgevallen, 2.5 jaar geleden. Nu eet ik nog steeds niet erg veel. Wat ik me afvraag, is of dit een oorzaak kan zijn voor de toegenomen mate van mijn overbeharing? Ik zit op een gezond en mooi gewicht, maar heb ook andere klachten gehad door het afvallen. (snel koud, haaruitval, paarse lippen)
Zijn er nog meer meiden/vrouwen die ervaring hebben met overbeharing wat eventueel veroorzaakt zou kunnen zijn door het afvallen? En wat kan ik het beste doen? (Ik slik overigens de dianepil, maar die helpt absoluut niet)

Liefs,
Esther
Estherr is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2008, 18:01   #2
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
afvallen

Hallo Ester,

Door afvallen kan je hormoonhuishouding van slag raken. En als dat gebeurt kan dat gevolgen hebben voor je haartjes. Wat voor kleur haar heb je?

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2008, 19:47   #3
Estherr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Hallo Ester,

Door afvallen kan je hormoonhuishouding van slag raken. En als dat gebeurt kan dat gevolgen hebben voor je haartjes. Wat voor kleur haar heb je?

gr

Lanny

Heel erg donker zijn mijn haartjes, bijna zwart. Maar op mijn rug is het wel wat meer donshaar dan echt dik haar. Het valt op mijn bleke huid dan ook extra goed op...
Ik durf niet eens meer open truitjes te dragen en no way dat je mij in bikini ziet! Mijn tante heeft een extreme vorm van overbeharing, dus misschien heb ik vervelende genen geërfd. Maar voordat ik zoveel afviel had ik hier veeel minder last van en had ik nog geen donkere haartjes in mn gezicht. Af en toe vind ik zelfs een zwarte haar op mijn kin.
Estherr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 10:28   #4
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
dunne haartjes op de rug

Hallo Ester,

Wat van belang is, trek er een paar haartjes uit en kijk naar de kleur van de haarwortel. Is deze gekleurd zit er pigment in. Als je het wilt laten behandelen dan zoek je een kliniek met een krachtig apparaat die ook dunne haartjes aan kan.

gr

Lanny

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Estherr Bekijk bericht
Heel erg donker zijn mijn haartjes, bijna zwart. Maar op mijn rug is het wel wat meer donshaar dan echt dik haar. Het valt op mijn bleke huid dan ook extra goed op...
Ik durf niet eens meer open truitjes te dragen en no way dat je mij in bikini ziet! Mijn tante heeft een extreme vorm van overbeharing, dus misschien heb ik vervelende genen geërfd. Maar voordat ik zoveel afviel had ik hier veeel minder last van en had ik nog geen donkere haartjes in mn gezicht. Af en toe vind ik zelfs een zwarte haar op mijn kin.

Laatst gewijzigd door lanny; 1 juni 2008 om 11:47
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 13:34   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag esther,

houd er rekening mee dat ook een hele krachtige laser of apparaat de dunne en blondere haartjes niet (altijd) behandeld krijgt, ikzelf heb jaren geleden een erg krachtige laser met de hoogste instellingen gebruikt op mijn armen met werkelijk waar nul komma nul resultaat tot gevolg(maar wel een hoop geld kwijt). Dus ben hier in eerste instantie wel wat voorzichtig in en houd je verwachtingen realistisch.

(op korte tijd zeer veel)Afvallen, en zeker wanneer het neigt naar anorexia is een zeer belangrijke oorzaak voor overbeharing, omdat, idd, de hormoonhuishouding daardoor volledig overhoop geraakt, bovendien, oestrogenen worden sneller en makkelijker gemaakt bij een iets grotere hoeveelheid vetcellen dan bij mensen die nauwelijks vetcellen hebben, heeft ook te maken met het cholesterolgehalte(te laag zorgt nl ook voor een moeilijke aanmaak van oestrogenen en dus vergrote aanmaak van testosteron), etc, etc... (bij pcos is het dan weer vaak gekoppeld aan overgewicht), je moet er dus voor zorgen dat je neit te weinig maar ook n iet teveel vetcellen en cholesterol hebt, zeker de gezonde vetten als kokosvet, vis, ... zijn belangrijk.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2008, 09:55   #6
Estherr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 5
Ik ga er vanuit dat dat de grootste oorzaak is voor mijn overbeharing. Zelf heb ik ook geen geld (als arme student) om een laserbehandeling te betalen, dus dat zit er sowieso voor mij niet in!
Wat ik ga doen is gezonder en vetter (de gezonde vetten natuurlijk) eten. Ik hoop dat het werkt en dat mijn haartjes afnemen!
Estherr is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 00:21   #7
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Hallo Ester,

Welke verzekering heb je?

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 17:54   #8
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
volgens mij wordt in Nederland wel enkel de gezichtsbeharing, geen overbeharing op andere plaatsen op het lichaam, vergoed, of niet?
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 00:14   #9
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
verzekering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
volgens mij wordt in Nederland wel enkel de gezichtsbeharing, geen overbeharing op andere plaatsen op het lichaam, vergoed, of niet?

Er zijn verzekeringen zoals Ohra die een bedrag voor ontharen geven kun je zelf invullen waarvoor je het gebruikt.

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 22:54   #10
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
lucky bastards
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 23:30   #11
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation lucky

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
lucky bastards

Vergeet niet dat in Nederland er meer belasting betaald wordt en dat de behandelingen in ziekenhuizen slechter zijn dan in Belgie met name de nazorg.

Overigens de creme / lotion heet hairsupport removal creme van CRI dit helpt de haargroei vertragen en zorgt ook bij bijvoorbeeld harsen voor het coaguleren van de haarzakjes.

gr

lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 16:01   #12
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
de naam komt me erg bekend voor, dus de kans dat ik hem in de afgelopen 8 jaar al eens geprobeerd heb zonder resultaat is erg groot. Bovendien zeggen de meeste creme's dit te doen. Sorry lanny, bedankt voor de tip, maar ik ben mijn geloof in dergelijke creme's al volledig kwijtgeraakt, teveel uitgeprobeerd met geen resultaat.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2008, 22:15   #13
Minikui
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Berichten: 1
Hoi Esther,

Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb te maken met precies het zelfde probleem

Ik ben 23 jaar en de afgelopen 5 maanden ben ik in totaal 17 kg af gevallen.
Ik neig niet naar annorexia, maar meer naar het ronde, dus dat afvallen zit wel goed

Er is mij altijd verteld dat juist overgewicht de oorzaak kan zijn van zware overbeharing, maar ik maak nu net zoals jij het omgekeerde mee

Het is zo dat ik altijd wel last heb gehad van haargroei op ongewenste plekken (vooral m'n kin / rug / billen / bovenarmen), maar hier viel altijd nog wel mee te leven.
Ik epileerde 1x in de week en ik kon er weer even tegen aan.
Nu moet ik echt elke dag epileren, omdat ik anders onder de zwarte haren zit en vooral op mijn kin

Het blijkt ook dat bij mij door het afvallen mijn hormonen totaal van slag zijn en dat is geen pretje.
Acné, vet dun haar op m'n hoofd, zware haargroei op m'n kin, een laag libido en minder bloedverlies tijdens mijn ongesteldheid.
En dit zijn dan alleen de lichaamlijke probleempjes, geestelijk ben ik nu vaak snel geïrriteerd of depresief. En dat terwijl ik eigenlijk van mezelf een bijzonder vrolijk en positief persoon hoor te zijn

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar deze hormoon kwestie en misschien dat jij zelf ook iets hebt aan de volgende informatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...emen-tips.html

Er staan ook een aantal kruiden remedies vermeld, maar ik weet niet of je hier geloof aan hecht?
Maar proberen kan geen kwaad in ieder geval.
Baat het niet schaadt het niet...

Ik zelf ga volgende week naar de dokter om hier over te praten, misschien is het voor jou ook geen slecht idee om er bij huisarts eens over te babbelen

Ik wens je heel veel succes in ieder geval en ik hoop ook echt dat de genoemde dingen een goede oplossing zullen bieden.

Veel liefs,

Minikui
Minikui is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 15:22   #14
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minikui Bekijk bericht
Hoi Esther,

Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb te maken met precies het zelfde probleem

Ik ben 23 jaar en de afgelopen 5 maanden ben ik in totaal 17 kg af gevallen.
Ik neig niet naar annorexia, maar meer naar het ronde, dus dat afvallen zit wel goed

Er is mij altijd verteld dat juist overgewicht de oorzaak kan zijn van zware overbeharing, maar ik maak nu net zoals jij het omgekeerde mee

Het is zo dat ik altijd wel last heb gehad van haargroei op ongewenste plekken (vooral m'n kin / rug / billen / bovenarmen), maar hier viel altijd nog wel mee te leven.
Ik epileerde 1x in de week en ik kon er weer even tegen aan.
Nu moet ik echt elke dag epileren, omdat ik anders onder de zwarte haren zit en vooral op mijn kin

Het blijkt ook dat bij mij door het afvallen mijn hormonen totaal van slag zijn en dat is geen pretje.
Acné, vet dun haar op m'n hoofd, zware haargroei op m'n kin, een laag libido en minder bloedverlies tijdens mijn ongesteldheid.
En dit zijn dan alleen de lichaamlijke probleempjes, geestelijk ben ik nu vaak snel geïrriteerd of depresief. En dat terwijl ik eigenlijk van mezelf een bijzonder vrolijk en positief persoon hoor te zijn

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar deze hormoon kwestie en misschien dat jij zelf ook iets hebt aan de volgende informatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...emen-tips.html

Er staan ook een aantal kruiden remedies vermeld, maar ik weet niet of je hier geloof aan hecht?
Maar proberen kan geen kwaad in ieder geval.
Baat het niet schaadt het niet...

Ik zelf ga volgende week naar de dokter om hier over te praten, misschien is het voor jou ook geen slecht idee om er bij huisarts eens over te babbelen

Ik wens je heel veel succes in ieder geval en ik hoop ook echt dat de genoemde dingen een goede oplossing zullen bieden.

Veel liefs,

Minikui
dag esther en minikui,
voor jullie zelf gaan doktoren, ben toch wel wat voorzichtig, want een aantal van die kruidenaspecten, hebben ook bijwerkingen!!!

Neemt niet weg dat, zeker als je flink afgevallen bent, en je hormoonhuishouding wat overhoop ligt, je best eens bij de dokter laat onderzoeken of je geen vitaminen en mineralen tekorten hebt, magnesium is idd een goed mineraal als je niet of slecht tegen stress kunt, en het kan nooit kwaad om van tijd tot tijd multivitamineralen bij te slikken, zeker bij veel afvallen.

Maar waar het ook aal kan liggen, en wat een goede invloed zou hebben op hormonen, (zeker als je op korte tijd bent afgevallen) is eiwitten, en zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt, zij hebben nl ook een goede invloed op de normalisering van de hormonale huishouding.

Ik merk bij mezelf bijvoorbeeld, ik ben vegetarisch, en kan zeer slecht tegen dierlijke eiwitten, dat ik desondanks echt van tijd tot tijd toch iets dierlijk moet binnen krijgen, omdat mijn overbeharing anders volledig de pan uitrijst, en, als ik afval, wordt ede overbeharing over het algemeen idd ook weer erger. Nu zou het normaal gezien na een tijd na het afvallen wel weer moeten normaliseren.

hoe dan ook, naar een arts gaan en dit eens voorleggen, kan nooit kwaad.

hopelijk lost het probleem zich bij jullie op in de toekomst, veel succes ermee!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2008, 10:13   #15
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Kruiden

Minikui, kruiden kunnen ook heel erg sterk zijn dus nooit denken dat iets onschadelijk is maar altijd een homeopatisch arts raadplegen. Arsten worden altijd vergoed.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minikui Bekijk bericht
Hoi Esther,

Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb te maken met precies het zelfde probleem

Ik ben 23 jaar en de afgelopen 5 maanden ben ik in totaal 17 kg af gevallen.
Ik neig niet naar annorexia, maar meer naar het ronde, dus dat afvallen zit wel goed

Er is mij altijd verteld dat juist overgewicht de oorzaak kan zijn van zware overbeharing, maar ik maak nu net zoals jij het omgekeerde mee

Het is zo dat ik altijd wel last heb gehad van haargroei op ongewenste plekken (vooral m'n kin / rug / billen / bovenarmen), maar hier viel altijd nog wel mee te leven.
Ik epileerde 1x in de week en ik kon er weer even tegen aan.
Nu moet ik echt elke dag epileren, omdat ik anders onder de zwarte haren zit en vooral op mijn kin

Het blijkt ook dat bij mij door het afvallen mijn hormonen totaal van slag zijn en dat is geen pretje.
Acné, vet dun haar op m'n hoofd, zware haargroei op m'n kin, een laag libido en minder bloedverlies tijdens mijn ongesteldheid.
En dit zijn dan alleen de lichaamlijke probleempjes, geestelijk ben ik nu vaak snel geïrriteerd of depresief. En dat terwijl ik eigenlijk van mezelf een bijzonder vrolijk en positief persoon hoor te zijn

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar deze hormoon kwestie en misschien dat jij zelf ook iets hebt aan de volgende informatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...emen-tips.html

Er staan ook een aantal kruiden remedies vermeld, maar ik weet niet of je hier geloof aan hecht?
Maar proberen kan geen kwaad in ieder geval.
Baat het niet schaadt het niet...

Ik zelf ga volgende week naar de dokter om hier over te praten, misschien is het voor jou ook geen slecht idee om er bij huisarts eens over te babbelen

Ik wens je heel veel succes in ieder geval en ik hoop ook echt dat de genoemde dingen een goede oplossing zullen bieden.

Veel liefs,

Minikui
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ook ik heb last van overbeharing Wollie Hirsutisme - Algemeen 23 5 december 2011 15:16
Haaruitval i.c.m. acné en overbeharing Mamala Haarproblemen bij vrouwen 3 11 februari 2011 00:05
Overbeharing? Kruiden tegen overbeharing? Ukkie Hirsutisme - Behandelingen 7 13 juli 2009 22:07
antihistamicum(anti-allergiemiddelen) en overbeharing??? Marte Hirsutisme - Algemeen 9 9 april 2007 19:13
overbeharing man - laserbehandelingen notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 2 18 oktober 2002 15:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.