Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2009, 10:55   #1
abb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 7
ohra?

Hallo lotgenoten

Heb nu al jaren last van overmatige haargroei in mijn gezicht en hals en het word almaar erger,ben een paar jaar in behandeling geweest op eigen kosten (ncpl(?) maar helaas heeft ook dit niet geholpen.

Ben mij nu bezig te orienteren op een aanvullende zorgverzekering die dit soort behandelingen vergoed en denk erover om over te stappen naar de ohra,zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en hoe verloopt zon traject? moet je eerst naar een dermatoloog?(vanwege eigen risico bedrag) of kan je rechtstreeks door de huisarts doorverwezen worden naar een kliniek?

pff ben er zooo zat van.
abb is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 07:39   #2
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
Ik ga zelf overstappen naar de Ohra, maar een collega van mij is daar al verzekerd en laat het gezicht ook laseren. zij kreeg gewoon een verwijzing van de huisarts, let er dan op dat er iets op staat van hirsutisme oid. Daarnaast is het belangrijk dat je bij de verzekering checkt of degene bij wie je je wilt laten behandelen geregistreerd staat bij bv Anbos, met aantekening elektrisch epileren, of dat iemand lid is van de vereniging van huidtherapeuten. je mag je namelijk niet zomaar ergens laten laseren.
Ik snap even niet wat je bedoelt met eigen risico. Het laseren wordt nl vergoed vanuit het aanvullende pakket en dat heeft niets met je eigen risico te maken. Al kan het in jouw geval wel verstandig zijn om een verwijzing naar de dermatoloog te vragen. de dermatoloog kan dan eea testen om te kijken of de haargroei hormonaal is. Ook omdat je al schrijft dat je al een tijd bezig bent met behandelen en het niets oplevert.....

Succes!
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 09:53   #3
abb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 7
Bedankt voor je antwoord,wilde graag weten of je rechtstreeks door de huisarts verwezen kunt worden wat uiteraard van persoon tot persoon verschilt,of dat je eerst naar een dermatoloog moet,waarmee je dan wel je eigen risico moet aanspreken.

De huisarts heeft zelf hirsutisme geconstateerd dus dat is iig iets.

De haargroei zit wel bij ons in de familie,weet iig van een nicht van mijn vader,en mijn zus heeft er ook een beetje last van,dus het zal wel erfelijk zijn en niet hormonaal,ben ook altijd netjes op tijd ongesteld etc dus ik verwacht van een onderzoek naar het hoe en waarom van mijn haargroei in een ziekenhuis niet zo veel.tenminste ik lees heel vaak dat een oorzaak niet vaak gevonden word.
abb is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2009, 19:25   #4
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
Klopt, bij mij is er familiaal hirsutisme geconstateerd.... maar heb wel bloed laten prikken om hormonaal uit te sluiten. Je hoeft nl niet altijd PCOS te hebben als je een hormonale afwijking hebt. Dus ik zou toch een verwijzing voor de dermatoloog vragen, zeker omdat je in je eerste post schreef dat de haargroei alleen maar erger wordt. Dat is bij mij niet het geval geweest.....
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2009, 11:46   #5
abb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 7
hmm,je antwoord heeft mij wel wat aan het denken gezet,heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan hoe de beharing bij anderen tot stand kwam,en of het danwel erger werd of gelijk bleef.

Mijn haargroei is ook pas zo begonnen toen ik 27 was,hiervoor had ik er geen last van,en ik lees vaak dat veel vrouwen er in de pubertijd mee te maken krijgen.
abb is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2009, 08:19   #6
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
ow echt pas op je 27e.... ik heb het altijd al gehad, ook toen ik jong was, tijdens de pubertijd is het wel erger geworden (tenminste dat denk ik..... kan het me eigenlijk niet zo goed herinneren) maar het is daarna niet ineens meer geworden.

dus schroom niet! Niks is gek voor een arts..... Overigens zou ik me echt niet druk maken om het eigen risico..... als dat het enige is, zou ik dat voor lief nemen
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2009, 21:29   #7
spinnertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 28
ik ben 37, en een jaar geleden opeens begon er haar te groeien in mijn gezicht. wat is er in hemelsnaam gebeurd????
spinnertje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2009, 16:40   #8
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
Opeens haargroei, volgens mij moeten Lanny, Laservrouw of Marte hier wel wat over kunnen schrijven overigens vind ik dat bovenstaande dames veel minder actief zijn dan vroegen en dat vind ik jammer! Maar ja misschien zijn ze moe of zijn ze iets anders aan het doen
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2009, 00:04   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterlady Bekijk bericht
Ik snap even niet wat je bedoelt met eigen risico. Het laseren wordt nl vergoed vanuit het aanvullende pakket en dat heeft niets met je eigen risico te maken.
Wel of geen aanvullend pakket, het eigen risico geldt meestal wel degelijk (even navragen voor de zekerheid). Voor 2010 geldt straks € 165 eigen risico.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2009, 09:25   #10
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
Niet voor dingen die je vanuit het aanvullend pakket vergoed krijgt. Wel voor medicijnen, soms anticonceptie, ziekenhuis bezoek, rontgenfoto's enz
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 19:26   #11
spinnertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 28
ik krijg 300 euro vergoed per jaar bij zilveren kruis met 3 sterren en bij 4 sterren zelfs 600 per jaar.
spinnertje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2009, 12:12   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterlady Bekijk bericht
Niet voor dingen die je vanuit het aanvullend pakket vergoed krijgt.
De vergoeding van mijn pruiken werd steeds gedaan uit de basisverzekering plus uit mijn aanvullende verzekering, waarbij wèl voor iedere pruik een eigen risico werd gerekend. Vergoeding van ontharing schijnt slechts te worden gedaan als je een aanvullende verzekering hebt (ik zie ontharing nergens staan in het basispakket); misschien wordt er daarom in geval van ontharing geen eigen risico gerekend; het lijkt me wel verstandig om vantevoren bij de maatschappij na te vragen hoeveel er precies vergoed zal worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 december 2009 om 14:42
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2009, 13:12   #13
Waterlady
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 57
Hanna: voor ontharing wordt er geen aanspraak gemaakt op het eigen risico. Juist omdat ontharing (meestal) niet in het basispakket is opgenomen. Voor je pruiken moet je een deel zelf betalen (eigen risico) omdat er ook uit het basispakket vergoed wordt, dat is juist de crux
Waterlady is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke (definitieve)ontharingskliniek is aanrader? tesq Hirsutisme - Behandelingen 50 30 december 2014 11:24
Welke zorgverzekering is het beste? Bernou1 Hirsutisme - Algemeen 13 19 februari 2008 23:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.