Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2004, 23:58   #1
Jody
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2004
Berichten: 1
Waarom

Wat eng. Al doe ik "het" al meer dan twintig jaar, er zwart op wit voor uitkomen is gewoon eng. Ik trek haren uit mijn hoofd, je ziet de kale plekken. Waarom ben ik er in hemelsnaam ooit mee begonnen? Waarom is het niet bij die paar hele dikke haren gebleven? Ik kan met mijn vingers voelen of een haar een gespleten punt heeft, geknakt is of in de knoop zit en die MOET er dan uit. Mijn nek en schouders voelen altijd gespannen als er iemand achter mij staat. De psoriasis die veel jeuk op mijn hoofd veroorzaakt, waardoor ik krab (en waardoor er meer beschadigde haren ontstaan) helpt me ook al de verkeerde kant op. Soms gaat het een tijdje beter, nu gaat het SLECHT. Het ergste was vorige week toen mijn dochter zei: "Mam, doe je haar maar iets anders, want je ziet een kale plek!" En toch houdt ik niet op. WAAROM NIET?
Jody is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 10:52   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hoi Jody, ben je nieuw hier? Zo ja, welkom (en anders gewoon hallo!)
Ja inderdaad, het besef is eng, en het feit dat zoveel anderen het ook doen, is misschien ook wel eng... maar tegelijk voel je je er minder vreemd door.
Spijt dat we ooit begonnen zijn, hebben we allemaal. Het is gewoon sterker dan jezelf, he... Maar het mag ons leven niet gaan beheersen! We moeten er tegenin gaan!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 13:46   #3
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Dat gevoel heb ik nu ook seg, toch is het eng wat je doet en je wil er zo graag mee stoppen maar soms kan het gewoon ontspannend zijn.

Ik heb me jaren "abnormaal" gevoeld. Als ik dan al iets vond over TTM stond er steeds ziekelijke neiging, alsof ik zot ben en volledig abnormaal. Daarom alleen al wil ik er eigenlijk met niemand over praten. Als in boeken e.d. al zo negatief gepraat moet worden over TTM, hoe kan je dan hier open over praten ??

Maar sinds ik hier ben, voel ik me opgelucht ... ik ben niet abnormaal, gek, helemaal alleen op de wereld die zo'n enge, ziekelijke gedragingen heeft !!

Nagelbijten vindt iedereen normaal, maar praat maar eens over TTM en je wordt dadelijk van boven tot onder bekeken en dan nog maar te zwijgen over de praat die achter je rug gebeurt. Zo'n baalgevoel heb ik. Ik wou dat ik zoals de anderen hier wat positiever tegenover mijn TTM zou kunnen staan.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 20:51   #4
FEbE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 42
Ik ben echt enorm hard op zoek nr iemand om mee te praten, iemand dat begrijpt hoe moeilijk het is.. iemand om ervoor te zijn en iemand die er is voor mij als het moeilijk gaat.. ik weet dat hier vele reacties zijn maar eigenlijk ben ik er niet voor te vinden om dit allemaal via een forum te doen, waar bij wijze van spreken iedereen kan meelezen..

ik wil hier vanaf, en ik wil samen met iemand dit doel proberen te bereiken.. door veel te praten.. als er iemand nog zo over denkt, laat het mij dan aub weten..

ben 20j, studente.. maar de leeftijd en de woonplaats ed maakt eig niks uit.. als het klikt dan klikt het.. hoe jong of oud je ook bent ;-)

sterkte aan iedereen !
FEbE is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 15:10   #5
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
ik weet niet van waar je bent, maar hou zeker onze plannen om bijeen te komen in de gaten. da's al een begin om eens 'live' te kunnen praten.
Maar ik snap wat je bedoelt... als ik ergens mee zit, bel ik mijn moeder. maar da's toch niet hetzelfde he...
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
waarom een pluktest? sigur Haarproblemen bij vrouwen 8 25 oktober 2004 18:55
waarom 'breekt' kaalheid op moment x door? jongen25 AGA - Algemeen 8 14 september 2004 16:27
waarom marjo TTM - Algemeen 5 22 november 2002 16:21
Waarom? Oilily TTM - Algemeen 9 20 juni 2002 13:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.