Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2006, 23:19   #1
geenzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 1
hoe word ik kapper en wat houdt de opleiding in

Ben nu al een aantal avonden aan het struinen op het internet(via google) en haarweb.nl. Dit forum is het enige grotere forum wat over haar/kapper gaat dat ik kan vinden. Volgens mij zijn hier ook nogal wat kappers aanwezig, dus ga het hier in het Van alles en nog wat hoekje proberen.

Het volgende: Ik zit een beetje in de knel met wat ik wil worden als ik later groot ben, om het maar even heel kinderachtig te zeggen. Ben inmiddels vanaf mijn 18e werkzaam op een kantoor voornamelijk 80% binnendienst. Zit op zich niet heel veel druk/stres achter, maar ik merk dat ik helemaal gek wordt op een kantoor. Op kantoor ben ik moe, zodra ik met mijn handen ga werken(in het algemeen, doe op dit moment zelf helemaal niks dat met het kappersvak te maken heeft, behalve mijn haar in model brengen met een vlotje mouse) heb ik energie voor 10. Over het algemeen is het zo: Wat ik zie kan ik maken, zowel in en om het huis/tuin, heb een paar jaar geleden samen met mijn moeder 100den zijdebloemstukken gemaakt zonder voorbeeld.

Ik ben iemand die met de handen wil werken, ik moet resultaat kunnen zien en het liefst op niet al te lange termijn(een rapport maken is voor mij geen resultaat). Toch is leren is voor mij absoluut geen straf(mits ik het uiteraard leuk vind, heb mijn havo-diploma gehaald door lessen te volgen en de examens 2 week van te voren te leren met gemiddeld een 7; hbo idemdito, tentamens leerde ik 2 avonden van te voren).

Ik kan alleen moeilijk een opleiding(in kappersregionen) vinden waar ik ook nog eens wat meer over te weten kom. Het enige wat ik kan vinden is het volgende:

  • Opleiding kapper(alround)
  • Afro kapper(alround)
en dan nog staat er op de sites van de mbo-beroepsscholen alleen: Wat leuk dat je aan ons denkt, je kan bij ons kapper worden(2 jaar) en Alround kapper(3 jaar).

Wat wil ik graag weten:
Hoe ziet zo'n opleiding eruit. Hoe moet ik die 3 jaar opleiding zien? Gaan we het eerste jaar alleen op poppen oefenen, hoe zit het met stages. Wat mag je van je eerste, tweede etc. stage verwachten.
Stel ik kies voor de opleiding alround kapper en dan na 3 jaar. Dan ben ik uitgeleerd? Kan ik mij niet voorstellen!?

Om nog even aan te geven wat mij leuk lijkt. Denk dat het gewone permanentje vrij snel gaat vervelen, maar die mooie kapsels. Dat extremere, werken met kleuren, misschien zelfs wel visagie erbij.

En dat voor een jongen van 20 jaar die ook nog eens hetero is(stop nu ga ik te stereotype denken?)

Kan iemand mij voorzien van meer informatie of mij wijzen op een website waar meer informatie te vinden is?
geenzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2006, 09:09   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hoi Geenzelf!

Haarweb is een forum voor mensen met haarproblemen.
De meeste van ons durven niet meer naar de kapper, kunnen niet meer naar de kapper, of knippen hun haar zelf.
We hebben vroegtijdige uitval, plekgewijze uitval, trekken onze eigen haren uit of hebben over beharing.

Ik vrees dat niet veel mensen hier jou kunnen helpen met je vraag.
Maar je weet maar nooit!

Misschien heb je wat aan deze links?
Groetjes!

http://kappers.startpagina.nl/?t=1145603175828
http://www.kappersopleiding.info/
http://www.hairbeautycollege.nl/
http://www.kappersakademie.nl/

Of zoek gewoon eens op www.google.nl naar
Kappersacademie.
Kappersopleiding
Afrokapper

Ps... Een school bellen waar je eventueel de opleiding zou willen volgen kan ook helpen! Ze kunnen je op al je vragen antwoord geven.
Of bezoek eens wat open dagen!
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kapper in Antwerpen tinneke TTM - Algemeen 4 18 januari 2006 16:29
kapper gezocht? merian Van alles en nog wat... 1 29 november 2005 18:12
Kapper in Amsterdam snowboardster TTM - Algemeen 13 7 juli 2005 23:35
naar de kapper met mn moeder Tinkerbel85 TTM - Algemeen 5 10 juni 2005 14:23
Kale plek na bezoek kapper? Ojeeoink AGA - Algemeen 5 22 februari 2005 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.