Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2019, 15:15   #1
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
764 grafts Lupanzula, haarlijn reparatie

Na mijn Turkije avontuur ben ik op zoek gegaan naar een topdokter die mijn haarlijn natuurlijker kon maken. Hierbij ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Bisanga, Devroye en Lupanzula. Uiteindelijk gekozen voor Lupanzula omdat het een enorm vriendelijke man is, heeft uitstekende reviews en doet bijna alles zelf behalve het inplanten. Ook was de prijs met voorsprong de beste (helft van Bisanga) en was hij bereid om de ingreep in 1 keer te doen, en niet eerst de pluggy grafts te verwijderen, te laten genezen en dan pas nieuwe grafts te plaatsen waardoor mijn genezingsproces nog eens 6 maand langer zou zijn.

In bijlage wat foto's. Ingreep is vlot gegaan, genezing lijkt ook goed te gaan.
Er zijn in totaal 1208 haren geplaatst, 351 singles, 383 doubles, 29 triples en 1 quadruple. Alle grafts werden onder microscoop gelegd en gesplitst indien nodig. Dit doen ze niet in de goedkope Turkije klinieken.

Kostprijs 2700 euro wat gelukkig veel minder is dan ik op voorhand had verwacht. Dit brengt samen met de 2200 euro die ik heb betaald bij Maral mijn uitgave op 5000 euro, had ik al direct voor naar een duurdere kliniek kunnen voor gaan in NL of Turkije.

Ook en shoutout naar Eberson om mij te helpen in mijn zoektocht, naar Bisanga om mij nieuwe medicijnen voor te schrijven, naar Prohair voor de minoxidil en fina topical combo.

Voor degenen die momenteel net zijn geopereerd, Lupanza raadt aan om een Saline oplossing te sprayen elke 20 minuten tijdens de eerste week. Haren worden gewassen met een isobetadine shampoo. Ook anders dan hetgeen ze in Turkije gebruiken, die ellendige bodylotion op de korsten...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_6759.jpg‎ (130,9 KB, 570x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_6770.jpg‎ (136,7 KB, 544x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_6777.jpg‎ (143,7 KB, 429x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_6781.jpg‎ (130,4 KB, 560x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_6788.jpg‎ (142,1 KB, 421x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2019, 15:32   #2
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Nog even wat preop foto's van begin vorig jaar voordat ik 3250 grafts kreeg. Ik zit nu aan 4000 grafts ongeveer in totaal. Best wel een redelijke schok als ik mijn oude foto's terug bekijk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg preop3.jpg‎ (132,3 KB, 483x gelezen)
Bestandstype: jpg preop1.jpg‎ (138,9 KB, 389x gelezen)
Bestandstype: jpg preop2.jpg‎ (142,4 KB, 440x gelezen)
Bestandstype: jpg rijtjes.jpg‎ (133,1 KB, 393x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2019, 23:43   #3
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
2700 euro voor 700 grafts is niet cheap zoals de Turkijeprijzen, maar...

dit is wel erg netjes gedaan. Geen bloedresten te zien etc. Ik vraag me af
hoeveel die voor een 3000 grafts zou vragen.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 01:04   #4
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
2700 euro voor 700 grafts is niet cheap zoals de Turkijeprijzen, maar...

dit is wel erg netjes gedaan. Geen bloedresten te zien etc. Ik vraag me af
hoeveel die voor een 3000 grafts zou vragen.
Denk dat je tegen de 10k moet rekenen voor 3000 grafts.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 01:17   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Kerel, ik denk dat je over een jaartje een gelukkig man gaat zijn. Ziet er nu al top uit. De eerste HT was niet verkeerd hoor, op de haarlijn na dan.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 14:37   #6
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Kerel, ik denk dat je over een jaartje een gelukkig man gaat zijn. Ziet er nu al top uit. De eerste HT was niet verkeerd hoor, op de haarlijn na dan.
Dat denk ik ook, mijn enige bezorgdheid nu is of mijn donor niet te veel uitgeput werd in Turkije.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 15:34   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Zolang je geen kapsel van 1 milimeter draagt ga je er niks van zien hoor. Gewoon top!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 17:20   #8
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Shiseido is oa via een Japanse universiteit bezig met stamceltherapie om nieuwe haren te klonen. Replicel claimt nog steeds er mee in betrokken te zijn, maar dit klopt volgens Shiseido niet.

Ze hebben alleszins proefpersonen gezocht in Duitsland, waardoor ik helaas al niet mocht deelnemen. Ik vraag me af of ze dat zouden doen en flink wat geld investeren, als blijkt dat de boel niet werkt.

Als dat er door komt, dan kun je een eventuele verzwakte donor nog het hoofd bieden met dit systeem.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2019, 17:22   #9
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Shiseido is oa via een Japanse universiteit bezig met stamceltherapie om nieuwe haren te klonen. Replicel claimt nog steeds er mee in betrokken te zijn, maar dit klopt volgens Shiseido niet.

Ze hebben alleszins proefpersonen gezocht in Duitsland, waardoor ik helaas al niet mocht deelnemen. Ik vraag me af of ze dat zouden doen en flink wat geld investeren, als blijkt dat de boel niet werkt.

Als dat er door komt, dan kun je een eventuele verzwakte donor nog het hoofd bieden met dit systeem.
bedoel je dit? https://replicel.com/products/rch-01
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2019, 17:18   #10
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
12 dagen verder

Na dag 7 was ik volledig vrij van enige restjes, haar begint sindsdien langzaamaan uit te vallen. Ik heb geen enkele roodheid, in tegenstelling tot mijn vorige HT waarbij ik praktische 1 jaar een rode huid had.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190603_161305.jpg‎ (144,5 KB, 390x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2019, 09:50   #11
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Bizar hoe mooi en rustig het al oogt zeg!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2019, 12:02   #12
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Ik denk dat je op weg bent voor een topresultaat. Eigenlijk vind ik het eindresultaat van je 1e HT ook wel erg geslaagd, afgezien van die rijtjes waar je een tijd mee liep en die haarlijn.

Nu Lupanzula er haren heeft voor kunnen plaatsen, ben je gelukkig geen grafts "verloren" en kunnen die multigrafts alleen maar voor meer dekking zorgen.

Het is inderdaad wel opvallend hoe clean Lupanzula werkt. Dit is een constante bij hem en op dat vlak springt hij er echt wel uit.

Weet niet of het echt veel doet aan het eindresultaat, want soms zie ja maandenlange roodheid die dan plots ook wegtrekt, en als alle haren er dan doorkomen heb je ook vaak een topresultaat, maar het uiterst cleane werk van Lupanzula zal de patiënt ongetwijfeld veel comfort bieden in de eerste dagen/maanden.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2019, 19:12   #13
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
2700 euro voor 700 grafts is niet cheap zoals de Turkijeprijzen, maar...

dit is wel erg netjes gedaan. Geen bloedresten te zien etc. Ik vraag me af
hoeveel die voor een 3000 grafts zou vragen.
De kwaliteiten van Dr. Lupanzula mag je dan ook niet vergelijken met de budget klinieken in Turkije.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2019, 10:56   #14
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Weet niet of het echt veel doet aan het eindresultaat, want soms zie ja maandenlange roodheid die dan plots ook wegtrekt, en als alle haren er dan doorkomen heb je ook vaak een topresultaat, maar het uiterst cleane werk van Lupanzula zal de patiënt ongetwijfeld veel comfort bieden in de eerste dagen/maanden.
Goed punt dat je maakt, ik ben eerlijk gezegd nog altijd in shock dat ik niet van roodheid heb. Ik heb wel heel vaak saline spray gebruikt de eerste 2 weken, misschien dat dit ook helpt? Roodheid maakt niets uit voor het resultaat imo maar het zorgt er wel voor dat andere mensen zien dat er iets scheelt aan je haar. Zelfs mijn vader die bijna nooit iets opmerkt zag dat ik een HT had gehad... In hindsight zou ik gerust 2 keer meer betalen om er niet zo rood te hebben uitgezien voor een half jaar.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2019, 14:21   #15
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Nog een update? Tevreden van de reparatie door Lupanzula?
grsuy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.