Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2008, 22:57   #1
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Jeuk en irritatie leidt tot haarverlies?

Beste mensen,

Ik ben al enige tijd actief op dit forum en ook al enige tijd geobserdeerd door mijn haar(ik weet het, niet goed..) Een tijd geleden heb ik dus maar een paar fotos van mijn haarlijn gemaakt om te vragen naar jullie mening. Eigenlijk waren jullie daar allemaal behoorlijk positief op(zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12615).
Verder heb ik ook al enige tijd(jaar misschien) lichtelijk last van jeuk en irritatie op mijn hoofdhuid. De enige dag erger dan de andere. als ik dan mijn handen door het haar haal dan komen er ook vaak wat huidschilfers mee. Het aantal haren wat uitvalt daarentegen is zeer minimaal. Mede hierdoor ben ik niet meteen naar een dokter gestapt.

Wel heb ik de volgende stappen ondernomen:
-gestopt met minox(merkte geen verschil eigenlijk)
-dermolin shampoo gebruiken, gestopt met rooscure, leek het ook erger te maken.

Dit heeft de irritatie naar mijn mening iets verminderd.
Nu heb ik echter sinds kort een ander kapsel(flink kort) wat me enorm goed bevalt, maar als ik dan goed in de spiegel kijk dan zie ik frontaal mijn hoofdhuid er door heen. Dit, terwijl het er frontaal altijd goed uit leek te zien. Kennelijk heeft de hoofdhuidirritatie toch mijn haarkwaliteit aangepast, of valt het meer op doordat het nu kort is? Het valt anderen misschien niet op maar mij wel.

Nu ben ik ook net terug van vakantie en ik bemerkte daar weer een stijgende mate van geirriteerde hoofdhuid etc, en huidschilfers(irritatie is vooral frontaal). De aantallen haren die uitvallen vallen mij echter nog steeds niet op. Toch ben ik bang dat dit mijn haarkwaliteit “verder” aantast en dit wil ik dus voorzijn.

Oke, wat ik van jullie zou willen weten is:
-hoe beoordelen jullie mijn haargrens/lijn/dikte etc. en dan vooral t.o.v. mijn eerder gemaakte fotos.
-wat zal ik kunnen doen t.o.v. de hoofdhuidirritatie. Even aankijken nu ik weer terug ben van vakantie of toch maar eens een huisarts raadplegen.
Hier de fotos:
http://img201.imageshack.us/img201/9590/bovenop1ol1.jpg
http://img67.imageshack.us/img67/8460/bovenop2hy5.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/7762/bovenop3is3.jpg
http://img184.imageshack.us/img184/7817/foto1cw5.jpg
http://img67.imageshack.us/img67/5307/frontaal1ri3.jpg
http://img78.imageshack.us/img78/3106/links1wr4.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/5858/links2op6.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/6886/rechts1wt8.jpg

Bedankt voor jullie tijd en voor het lezen van dit lange verhaal Ik hoor graag van jullie.
ps; mijn leeftijd is 22 jaar

Laatst gewijzigd door robt001; 24 juli 2008 om 00:22
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2008, 23:53   #2
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
ik zou voorlopig even stoppen met dermolin en alleen maar ketoconazol van de huisarts gebruiken om van de eventuele schimmelinfectie af te komen.
Met dermolin zou je namelijk verder geen schilfers moeten hebben; gezien je dit nu wel hebt is er meer aan de hand.
verder geen andere dingen op je hoofd gebruiken dus, dat maakt het alleen maar erger. Dermolin maakt het nu ook erger denk ik (is vettig) dus dat niet in combinatie met ketoconazol gebruiken, want dan krijg je alleen maar meer irritatie (eigen ervaring).
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 00:04   #3
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
is rooscure ook goed? daar ben ik al eens mee begonnen maar dat hielp eigenlijk helemaal niet en leek het juist erger te maken. dermolin maakte het weer minder, denk ik althans. moet opmerken dat ik op vakantie een andere shampoo, genaamd neutral, heb gebruikt(deze zegt ook geen kleurstoffen of parfum te gebruiken). daarnaast was het een feest vakantie met heel weinig slaap en slechte voeding, weet niet of dat er ook aan kan bijbrengen?

bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd door robt001; 24 juli 2008 om 00:11
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 01:20   #4
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
ik kreeg ook weer problemen toen ik een paar keer een andere shampoo gebruikte en tijdelijk wat meer stress had. Maar met dermolin gingen mijn problemen toen ook niet meer weg. Vandaar dat ik nu alleen met ketoconazol aan de slag ben gegaan. De eerste keren gebruikte ik wel dermolin erbij en had toen al snel door dat het daardoor juist meer ging branden en irriteren.
Als de rooscure van de drogist niet hielp, zou ik dus gewoon naar de huisarts gaan voor de 2% versie.
In rooscure zit ook parfum enzo, dat kan je beter niet gebruiken, kans is groter dat je dan een contacteczeem krijgt. vooral in combinatie met ketoconazol.

begrijp me niet verkeerd, ik geloofde ook echt in dermolin, het is de beste shampoo die ik ooit gehad heb. mn haar zat er ook goed van. maar uiteindelijk kwam ik toch ook steeds weer op ketoconazol terug. omdat ik toch een soort schimmel moet hebben wat tevens ook voor roodheid, irritatie, en schilfers zorgt. en als laatste ook haarverlies omdat het een ontstekingsreactie geeft.
-succes.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 03:12   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
@Rob,

Misschien een goed idee om eventjes helemaal geen shampoo meer te gebruiken, alleen uitspoelen met lauw water, zodat je huid niet verder geïrriteerd wordt en een afspraak maken met de huisarts.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 11:05   #6
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
@Rob,

Misschien een goed idee om eventjes helemaal geen shampoo meer te gebruiken, alleen uitspoelen met lauw water, zodat je huid niet verder geïrriteerd wordt en een afspraak maken met de huisarts.
Dat advies kreeg ik ook, maar hielp dus niet. De rode plek ging er niet mee weg.....
gewoon snel een afspraak maken bij de dokter en tot die tijd wel steeds uitspoelen, want niet je haar uitspoelen om de dag is volgens mij ook heel slecht. dan krijg je steeds vetter haar en meer jeuk.

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 24 juli 2008 om 11:13
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 12:23   #7
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
oke zal vandaag eens een afspraak maken bij de huisarts en kijken wat die er van zegt(ik houd jullie op de hoogte uiteraard).

wat denken jullie mbt mijn haarlijn? is die verslechterd of lijkt dat juist zo doordat mijn haar korter is dan eerst.

Laatst gewijzigd door robt001; 24 juli 2008 om 12:27
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 14:13   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zie echt geen verslechtering van de haarlijn.

Menigeen zal jaloers op je zijn.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 14:20   #9
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zie echt geen verslechtering van de haarlijn.

Menigeen zal jaloers op je zijn.
frontaal(bovenop) ook niet? lijkt dat dan zo doordat mijn haar nu kort is?
bedankt voor je tijd.

Laatst gewijzigd door robt001; 24 juli 2008 om 14:24
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 14:55   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, 't lijkt niet zo. Jij zit teveel iedere millimeter te bestuderen, denk ik.


Gooi de spiegel het huis uit.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 14:56   #11
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
hmm oke, zal het overwegen eerst maar eens naar de huisarts. jullie horen nog van me.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 14:05   #12
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Okee, vanochtend naar de huisarts geweest en ze stelde inderdaad een geirriteerde hoofdhuid vast. Ze heeft mij ketoconazol 20MG voorgeschreven. Niet de shampoo, maar de Gel-vorm. Heb net mijn haar gewassen(mag gewoon blijven wassen met dermolin werd mij vertel), gel ingesmeerd en uitgespoeld. Mijn hoofdhuid voelt nu al lekker fris aan. Het is een kuur van 4 weken. Nu maar hopen dat het helpt!

Nog een vraagje, aangezien ik hier al een jaar last van heb denk ik toch wel dat mijn haarkwaliteit is aangetast. Is het mogelijk dat nadat de schimmel is verdwenen, de kwaliteit van het haar weer toeneemt en dus misschien ook weer dikker wordt? of blijft het zo?

Groeten,
Rob
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 14:47   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als de schimmel verdwenen is, kan alles zich weer herstellen, maar 't duurt wel maanden, want haren groeien traag.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 14:51   #14
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
oke bedankt, ik tjek nu mn haren maar er zit nu veel meer huidschilfers op(iig in mn haar) dan anders... weet je toevallig of dit een bijwerking kan zijn voor de eerste paar keer wassen ofzo? of gebruik ik gewoon het verkeerde...?

Laatst gewijzigd door robt001; 25 juli 2008 om 15:45
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2008, 15:54   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Weet ik niet. Misschien is de keto-gel te sterk of had je toch beter geen Dermolin vantevoren kunnen gebruiken. Bel de huisarts gewoon effe.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 16:44
plotselinge jeuk Lon Haarproblemen bij vrouwen 19 25 augustus 2008 22:44
hoe kom ik van de jeuk af? nathaar AGA - Algemeen 4 5 juli 2008 14:26
Jeuk JPPP AGA - Algemeen 4 30 mei 2005 09:42
minox en jeuk timo2 Medicijnen/haargroeimiddelen 7 14 september 2004 10:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.