Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2003, 19:39   #1
Filos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2003
Berichten: 2
Question haaruitval door melkzuur?

Hallo allemaal,

ik zoek al een tijdje naar een oplossing voor mijn probleem. Ik ben een jongeman van 22 en heb al geruime tijd last van jeukende hoofdhuid en dunner wordend haar.
Het jeuken begon geleidelijk aan toen ik m'n haar liet groeien, zo'n 3 jaar geleden, en ik dacht dat het gewoon bij lang haar hoorde. Tot mij een 6-tal maanden geleden begon op te vallen dat mijn haar wel heel dun aan het worden was (inhammen en het haar overal bovenop mijn hoofd dun, vooral op de kruin).
De ene dag heb ik niet veel last van die jeuk maar soms kan het echt verschrikkelijk zijn en wordt de hoofdhuid algauw pijnlijk wanneer ik krab.
Ik ben toen begonnen met extra vitamines te slikken, andere shampoo (momenteel de 7-kruiden shampoo van schwarzkopf), brandnetelthee, anti-roosshampoo (niet dat ik veel last heb van schilfertjes maar een mens gaat vanalles proberen) etc. maar niets schijnt te helpen.
Na veel zoeken op het internet vond ik deze links:

http://www.herenkappers.com/jeuk.htm

http://www.herenkappers.com/haaruitmelkzuur.htm

De symptomen komen heel goed overeen met wat ik ervaar maar er is echt niet veel info over te vinden. Wie kan mij vertellen waar ik die zogenaamde hydrotoxalotion kan verkrijgen (in België)?
Andere tips over wat precies de oorzaak zou kunnen zijn of mensen met hetzelfde probleem? Elke reactie is welkom!

Alvast bedankt en hopelijk tot gauw

Laatst gewijzigd door Filos; 6 april 2003 om 19:43
Filos is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2003, 11:31   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Citaat:
Het jeuken begon geleidelijk aan toen ik m'n haar liet groeien, zo'n 3 jaar geleden, en ik dacht dat het gewoon bij lang haar hoorde. Tot mij een 6-tal maanden geleden begon op te vallen dat mijn haar wel heel dun aan het worden was (inhammen en het haar overal bovenop mijn hoofd dun, vooral op de kruin).
Je hebt de mannelijke vorm van kaalheid met de daarbij samengaande ontsteking / aantasting van de hoofdhuid.

Dit is een serieuze aandoening en middeltjes als melkzuur helpen niet !

Alleen Finasteride en met name Dutasteride zullen je helpen.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.