Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2003, 11:23   #1
Visitor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2002
Berichten: 30
Kleine haartjes

Ik heb ongeveer haarlengte van 10 cm. bij mijn haargrens zijn veel haren maar 2 of 3 cm. Ook als ik mijn haar in een scheiding draag heb ik bovenop kleine haartjes van 2 of 3 cm. die er bovenuit steken.

Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan de finasteride.

Weet iemand of dit hier door komt? en wat gebeurt ermee? groeien ze door? blijven ze zo kort of vallen ze uit?
Visitor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2003, 12:33   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bij mij hetzelfde verschijnsel. Eerst dacht ik altijd, dat mijn haar wat broos, springerig, statisch was. Dus dat bepaalde haartjes gewoon gekruld waren. Maar toen ik goed keek, zag ik dus dat die haren veel korter waren en dat het daarom niet een geheel was. Dat geldt dus voor bij een scheiding, maar ook bij de haargrens.

Wat is hier volgens mij aan de hand? Het volgende:

Die haartjes zijn ook vrij dun en vallen ook wel eens uit. Ik ben bang dat dit dus te maken heeft met het kaalwordingsproces. Normaal gesproken groeit een haar behoorlijk lang, voordat het echt uit zichzelf uitvalt. Een haar in zo'n vroeg stadium, dat uitvalt heeft dus andere oorzaken. Ik laat mijn haar nooit zo kort knippen, als dat die haren zijn, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Een andere oorzaak kan ook dit zijn:
kijk, dagelijks vallen er veel haren uit (+/- 100). Het is logisch, dat de haren die daarvoor weer in de plaats groeien korter zijn ten opzichte van de andere haren. Iedereen heeft dus veel kortere haren, dan andere haren. Ik heb heel fijn haar, waardoor het natuurlijk ook meer opvalt. Bij iemand met dik haar, zul je het niet (zo gemakkelijk) kunnen zien. Dus als je dun haar hebt, dan valt het ook extra op. Weet dus gewoon, dat iedereen het heeft.

Maar goed, wel iets waar je je zorgen over zou kunnen maken, vooral bij de haargrens. Het komt echt over, alsof je de terugtrekking kunt volgen. Eerst lange haren, dan kleinere en vervolgens helemaal niets... steeds verder.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2003, 12:12   #3
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Helaas jongens, dit is geen hergroei. Ten eerste begint finasteride pas na een langere periode te werken en de kleine haartjes waar jullie het over hebben zijn als ik me niet vergis de haren die er het eerst uit gaan vallen.

Veel sterkte, Dennie
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2003, 14:21   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dennie, met alle respect, maar ik heb het gevoel, dat jij (en ook anderen op dit forum) graag het slechte nieuws willen brengen. Niet alles is direct gerelateerd aan het kaalwordingsproces.

Is het zo vreemd, dat dat gewoon nieuwe haren zijn? Het is toch vrij logisch, lijkt mij, dat wanneer er een haar uitvalt, er een nieuwe haar voor in de plaats komt? Vanwege het feit, dat dat vernieuwingsproces niet voor iedere haar gelijk loopt, zullen er dan haren tussen zitten, die kort zijn. Die beginnen namelijk net te groeien. Bij met name mensen met fijn haar, zal dat natuurlijk meer opvallen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2003, 20:56   #5
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Het is helemaal niet mijn bedoeling slecht nieuws te brengen maar het is ook zeker niet mijn intentie valse hoop te gaan opwekken. Als je zelf een beetje rondneust op internet zal je mijn vorige reply bevestigt vinden.
Je zult dingen vinden zoals het volgende, wat ik overigens van haaruitval.net heb gehaald.

Waarom zie ik veel korte haartjes bij mijn hoofdhuid?
Door de verharding rondom het haarzakje kan uw haar niet meer vrijuit groeien. Zie het als een grote plant in een te kleine pot. Het haar wil wel vol door groeien, maar kan door de verkleining niet verder door groeien dan een paar millimeter. Veel mensen denken dat dit nieuwe haartjes zijn, maar dat is dus niet zo. Het zijn juist deze haren die als eerste blijvend verdwijnen. Aminexil kan ervoor zorgen dat deze haren weer mee kunnen gaan groeien.

Als je hierna verder gaat zoeken zul je er achter komen dat als je de goede produkten gaat gebruiken het mogelijk is dat deze haartjes weer mee gaan groeien. Tenminste dat is wat er vaak beloofd word als je bv. aminexil gaat gebruiken. In hoeverre dit waar is of niet weet ik niet. Ik zelf heb ook aminexil gebruikt en naar mijn mening deed het niet erg veel voor mn haar.

Ik hoop dat je nou begrijpt dat ik niet alleen maar negatief wil zijn maar als ik ergens op antwoord wil ik geen valse hoop gaan wekken. In ieder geval veel sterkte.
Groeten,
Dennie
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2003, 07:31   #6
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Hallo,

Ik moet Dennie23 gelijk geven, die haartjes zijn niet nieuw, maar die zijn aan het afsterven. In het begin dacht ik ook dat het nieuwe haartjes waren die vanzelf dikker en donkerder zouden worden, maar intussen weet ik beter.

Met vriendelijke groet,


Max
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2003, 16:56   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Oke Dennie, mijn excuses, het was niet persoonlijk en niet kwaad bedoeld, maar meestal wordt de zaak vaak wat overdreven. Ik ben het met je eens, die kleine haartjes zijn vrij dun en stellen niet zoveel voor. Het is dan logisch om te denken, dat dat dus het gevolg is van het kaalwordingsproces. Ik zal ook niet beweren, dat dat bij mij niet het geval zal zijn.

Het gaat er gewoon om, dat als ik hier een vraag lees over wat voor haarprobleem dan ook, het gelijk gerelateerd wordt aan het kaal worden. Ik heb bijvoorbeeld een roos/schimmelinfectie, irritatie en jeuk (roos en schimmelinfectie is gelukkig over). Telkens dreigt het weer terug te komen, vanwege voortdurende stress. Mijn haarprobleem wat dat betreft is alleen het gevolg van die stress. Het is ook vaak rood en strak. Daarnaast heb ik natuurlijk ook wel last van het kaalwordingsproces, want ja, ik ben weer eens erfelijk belast en ik kan niet ontkennen dat de symptomen zich beginnen af te teken. Maar goed, als ik een neutrale vraag hier zou stellen over deze huidschilfers enz, zou ik direct te horen krijgen: "Dat ligt aan DHT, haaruitval, enz." Er zijn meer en ook wel ergere haarproblemen dan kaalheid. Laten we eerlijk zijn, angst voor kaalheid is slechts een psychisch probleem, hoe begrijpelijk ook, begrijp me niet verkeerd.

Maar mag ik je/jullie dan vragen: is het dan zo vreemd, dat wanneer een haar uitvalt (normaalste zaak van de wereld), deze weer aangroeit en deze dus in het begin korter zal zijn?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2003, 02:14   #8
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
[/QUOTE] haaruitval.net heb gehaald.

Waarom zie ik veel korte haartjes bij mijn hoofdhuid?
Door de verharding rondom het haarzakje kan uw haar niet meer vrijuit groeien. Zie het als een grote plant in een te kleine pot. Het haar wil wel vol door groeien, maar kan door de verkleining niet verder door groeien dan een paar millimeter. Veel mensen denken dat dit nieuwe haartjes zijn, maar dat is dus niet zo. Het zijn juist deze haren die als eerste blijvend verdwijnen. Aminexil kan ervoor zorgen dat deze haren weer mee kunnen gaan groeien.

Als je hierna verder gaat zoeken zul je er achter komen dat als je de goede produkten gaat gebruiken het mogelijk is dat deze haartjes weer mee gaan groeien. Tenminste dat is wat er vaak beloofd word als je bv. aminexil gaat gebruiken. In hoeverre dit waar is of niet weet ik niet. Ik zelf heb ook aminexil gebruikt en naar mijn mening deed het niet erg veel voor mn haar.[/QUOTE]


>>>>> Wat hier staat is pure lulkoek. Haar wordt enkel belemmerd in zijn groei door de DHT ( en alles wat hierbij komt kijken, zoals jeuk, roodheid van de hoofdhuid etc ). Een haar groeit normaliter overal doorheen, verharding of niet !.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2003, 02:30   #9
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Beste Rocco, ik heb ook niet beweerd dat een produkt als aminexil werkt of niet. Hier ga ik geen oordeel over vellen aangezien ik geen dokter ben of iemand die dit onderzocht heeft. Ik probeerde met die quote alleen maar aan te geven dat ik niet zo maar een eind in de ruimte aan het lullen was over 'de kleine haartjes' en dat ik dit niet zelf bedacht heb. Om haaruitval te voorkomen moet je indedaad DHT blocken an welke produkten hiervoor het beste zijn is natuurlijk maar de vraag. Ik zelf houdt het bij Fiansteride of zodra het betaalbaar word bij dutasteride. Die andere middeltjes heb ik zelf niet zoveel vertrouwen in. Zoals ik al gezegd heb heb ik zelf een poos aminexil gebruikt en ook heb ik gezegd dat mijn bevindingen over dit produkt niet zo positief waren(al kan dit voor een ander natuurlijk anders zijn). Groetjes, D.
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2003, 02:43   #10
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hai Dennie

Mijn opmerking was naar de schrijver van dat stuk gericht ( Haaruitval.net ? ) en niet naar jou. Niet gelijk jezelf aangevallen voelen makker
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2003, 10:11   #11
Dennie23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 45
Post

In dat geval sorry, Rocco. De reden dat ik dit dacht omdat je in de quote ook een deel van mijn tekst hebt gezet (nl. tweede alinea). Groeten.
Dennie23 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.