Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2003, 20:17   #1
brien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2003
Berichten: 3
haarverlies

hi ik ben een meisje van 25 en ik denk dat ik alopecia androgenetica heb. ik ben niet zeker , maar volgens de informarie die ik al gelezen heb op deze site denk ik dat wat het is wat er met me scheelt. 3 jaar geleden is het begonnen. vroeger had ik heel dik haar en nu is het heel dun vanboven aan mijn scheiding en mijn kruin. ik heb een maand geleden bloed laten nemen en de resultatan daarvan waren te kort aan ijzer en mannelijke hormonen. mijn behandeling bestaat nu uit; ik moest eerst en vooral de diane 35 anticonceptiepil beginnen nemen en men heeft mij een haarlotion voorgeshreven:minoxidil gemengd met ethanol. ik moest ook een kuur ferricure slikken om mijn ijzer terug op normaal niveau te krijgen. ook heb ik regelmatig last van een branderig gevoel op mijn hoofd, vooral op momenten wanneer ik mij zenuwachtig voel. daartegen heb ik d.s. nodé schampoo voorgeschreven voor gekregen. deze schampoo helpt ook vrij goed tegen schilfers. is er iemand die op deze brief wil reageren aub. heb ik wel degelijk alopeca androgenetica en is dit werkelijk niet te genezen?
graag een reactie van iemand please.


groetjes van brien
brien is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 13:11   #2
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
AA

hoi brien,

Je hebt al een bloedonderzoek gehad, en daar kwam uit dat je een ijzertekort hebt. Het kan zijn als dit ijzertekort is aangevuld dat je haaruitval stopt. Verder kan het zeer zeker met hormonen te maken hebben, dat is namelijk bij mij ook duidelijk het geval. In dat geval zou de Diane 35 iets kunnen helpen.
Het is allemaal een kwestie van uitproberen. Zelf heb ik ook Aminexil geprobeerd maar dat hielp niks. Je kunt dat gewoon kopen bij de apotheek en ook eens uitproberen, maar ik zou het voorlopig eerst houden bij de ijzeraanvulling en de Diane 35.
Om de dunne plekken te verdoezelen kun je Toppik gaan gebruiken, dat werkt bij mij heel erg goed. Daardoor voel je je weer wat zekerder omdat je weet dat de dunne plekken minder zichtbaar zijn.

Succes ermee,

groetjes Bouman60
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 19:13   #3
ger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2002
Berichten: 4
toppik

Hallo allemaal,

Ik lees vaak over toppik
Wat is het waar is het te koop (graag adressen) en wat kost het
Is het ook schadelijk voor mijn haar
Alvast bedankt
Ger
ger is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 19:30   #4
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Hallo allemaal,

Zouden we allemaal de zoekfunctie niet eens kunnen gaan gebruiken??????

Forum staat b.v. vol over Toppik

Ger kijk hier eens:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=4944#post4944


Groetjes Do
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 20:04   #5
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hai Brien,

Heee meid wat een vervelende toestand. Een lichtpuntje is dat je hier veel lotgenoten kunt vinden die in dezelfde situatie zitten. Dus....join the club.

Of je werkelijk Alopecia Androgenetica hebt kan alleen een arts je vertellen, maar aangezien je al een bloedonderzoek hebt gehad en er al gezegd werd dat er een teveel aan mannelijk hormoon is mag je er vast voorzichtig vanuit gaan dat het inderdaad A.A. is. Maar vraag het voor alle zekerheid nog even na aan je dermatholoog.

Helaas is er geen "middel" om dit te genezen. Het haargroeimiddel is nog niet uitgevonden, er zijn alleen een aantal producten die iets kunnen helpen. Het beste middel wat er tot nu toe is is Dutasteride en Finasteride als ik me niet vergis. Helaas is dit ongeschikt voor vrouwen (kijk maar een rond op Medicijnen/Haargroeimiddelen). Minoxidil is ook een beproefd middel, het werkt jammer genoeg niet voor iedereen maar dat ben je al aan het proberen.

Ik weet dat dit een enorme klap voor je is maar grijp aub niet naar middelen die er op de markt zijn en die je de hemel op aarde beloven (voor een boel geld welliswaar). Ze werken niet!!!! Pas hier voor op hoor.

In ieder geval zit je goed hier op het forum. Zitten een paar hele lieve mensen tussen die altijd wel een luisterend oor voor je hebben en waarmee je ervaringen en tips kunt uitwisselen.

Groetjes Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2003, 20:26   #6
brien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2003
Berichten: 3
hoi iedereen, hier brien

alvast bedankt voor jullie reactie. ik had eigenlijk niet verwacht dat ik steun zou vinden via het net. ik bezoek deze site nog maar recent. 2 maanden geleden ben ik naar de dermatoloog geweest
maar ik vindt dat die me te weinig uitleg heeft gegeven. het lijkt wel dat ze zelf over onvoldoende kennis beschikken.
Capsules,pillen,lotions enz... ik heb het allemaal al reeds geprobeerd maar dit zonder enig resultaat. Voorlopig hou ik me gewoon aan de diane pil en minoxidil lotion.
Is er een verschil tussen mijn lotion (minoxidil) en amonixidil???

groetjes

brien
brien is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2003, 23:17   #7
brien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2003
Berichten: 3
hoi iedereen,

heeft er iemand van jullie ook last van een branderig gevoel op ,het hoofd? Dit heeft niks te maken met de medicatie want hier heb ik 3 jaar last van.

groetjes brien
brien is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2003, 14:19   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
cosmetische haarverdikking

Beste leden,

Gezien de opmerkingen op de diverse forums is het wellicht beter als ik even commercieel handel. De webmaster mag hier over oordelen.

Alle cosmetische haarverdikkingsmiddelen, zoals Couvre, Toppik, Super Million Hairs, Coverup en Fullmore worden geimporteerd door de agent voor de Benelux: Hairplus concepts b.v. te Rotterdam. (www.hairplus.nl) Zij leveren ook direct aan de particulier . Leveringen aan kapsalons gaan via Rob Ranzijn op website: [url]www.oplossingvoorkaalheid.nl

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"

Laatst gewijzigd door Diksy; 30 januari 2003 om 16:03
Diksy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.