Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 augustus 2002, 14:01   #1
janneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2002
Berichten: 5
Question Beharing op de vrouwenborst

Ik heb op veel plaatsen beharing. M'n tepelhof is helaas niet uitgezonderd gebleven. Rond m'n tepels staat een kringetje donkere haren. En ik kan je wel vertellen; Daar zit ik nogal erg mee. In ieder geval weerhoud het me van vluchtige sexuele contacten. Misschien is dat op zich niet eens zo slecht voor een mens, maar het feit dat de mogelijkheid voor mezelf buitengesloten is, vind ik heel erg. Een vaste vriend, daar durf ik nog wel aan, omdat die relatie op meer dan uiterlijk gebaseerd is en de overbeharing nou ook weer niet zo erg is, dat het echt afstoot. Dit even ter inleiding.

Eigenlijk heb ik een paar vragen:
-Kent iemand statistieken over het percentage vrouwen dat haargroei op de borst heeft

Voor de dames met hetzelfde probleem:
-Hoe ga je met deze haargroei op je borst om binnen relaties en sexuele contacten.

Voor de heren die dit lezen:
-Ben alsjeblieft heel eerlijk: Hoe erg vind je het als een vrouw haren rond haar tepels heeft? Ik wil graag eens een paar eerlijke antwoorden op deze vraag. Ga d'r vanuit dat de vrouw in kwestie verder gemiddeld tot mooi is. Of kun je deze vraag niet in het algemeen beoordelen?

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om hier op te reageren. Ik heb weleens met mensen over overbeharingsproblemen geproken, maar over de borst kan ik niet praten. Dat is zo persoonlijk. Zo'n gevoelig onderwerp. Ik vind het zelf zo onvrouwelijk, dat wanneer ik het d'r over heb dat gevoel alleen maar versterkt wordt. Toch kan ik het voor mezelf relativeren, maar ik heb geen idee in hoeverre een eventuele partner of buitenstaander dit kan relativeren........

Misschien zijn m'n vragen wat vrijpostig. Ach, je hoeft ze niet beantwoorden, maar je zou me d'r erg mee kunnen helpen.....

Janneke
janneke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2002, 14:42   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Janneke,
Lees eens de andere threads op dit forum, je zult zien dat je bij lange na niet de enige bent met deze vragen... Helaas heb ik nu weinig tijd, maar ik kom er nog op terug...
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2002, 15:12   #3
janneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2002
Berichten: 5
Hoi Wendy,

Ik heb het grootste deel van het forum gelezen en inderdaad gezien dat ik niet de enige ben. Dat is wel een opluchting. Men schrijft echter weinig over hoe daar in relaties mee om wordt gegaan en juist over dat specifieke aspect zou ik graag wat meer weten....

Groetjes,
Janneke
janneke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2002, 19:10   #4
JohnH
Eigenaar onthaarinstituut
 
Geregistreerd: 19 juli 2002
Locatie: Vrijheidslaan 55, Leiden
Berichten: 43
Beste Janneke,

Onderstaande bericht heb ik net ergens anders geplaatst.
----------------------------------------------------------------------
Beste Andre en dames,

Als niet-overbehaarde even reageren. Andre vraagt zich af wat zijn toekomstige vriendin ervan zou vinden.
Andre, even een hart onder de riem: wat dacht je van al die mensen die een leuke relatie hebben en ook "last" van:
flaporen, psoriasis, klein geschapen, te groot geschapen, te dik, te dun en ga zo maar door.......

En ja, ik weet het. Het is niet makkelijk. Maar op ieder potje past een accepterend dekseltje. Zelfs ik heb wel eens een blauwtje opgelopen.....ik ben niet de knapste.....maar wel positief!

-----------------------------------------------------------------------

Dan nog het volgende. Ik heb een anderhalf jaar durende relatie gehad met een heel lieve vriendin met haar op de tepels. Anderhalf jaar, toen ging zij ervandoor met een ander.......

Groetjes, Ceez

Laatst gewijzigd door JohnH; 7 juni 2006 om 11:46
JohnH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 15:43   #5
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi Ceez en Janneke,

Allereerst dit, vrouw met haar op tepelhof, hoeft nog niet gelijk te staan aan vrouw met hirsutisme!

Janneke, ik heb ook haar op mijn borsten en inderdaad dit is wel het deel van je lichaam dat het moeilijkste te accpeteren valt wat betreft je vrouwelijkheid. Ik heb het een tijdje geplukt, zelf, maar merkte dat het daar meer van werd. Dus nu mee gestopt, tot grote ergernis telkens als ik het zie. Er zijn zelfs dagen dat ik vermijd om ernaar te kijken, rest van lichaam ook, omdat het gevoel versterkt wordt op het moment dat ik het zie.

Ik sta dus nog heel ver af van acceptatie van het probleem en dat is wel waar het om draait zolang er nog geen oplossing voor te vinden is.

Als je jezelf accepteert zal een ander dat ook veel sneller doen!

Moeilijk I know, maar we blijven het proberen!!!!!

Liefs, Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2002, 15:36   #6
tara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2002
Berichten: 23
Re: Beharing op de vrouwenborst

Beste janneke ik heb ook last van dit probleem en haal ze daarom altijd weg, maar ik zeg je erbij je bent er echt niet minder vrouw door.
Ikzelf zou het zeker niet door mijn vriendje laten merken en ik wil ze nu ik verder ben in mijn relatie ook definitief weg laten halen maar weet nog niet hoe laser/licht of electrische epilatie.
Het is zo moeilijk om de beste oplossing te vinden als jij wel meer info hebt over wat beter is zou ik dat graag van je horen.
en als ik meer info krijg zal ik het zeker ook laten weten, liefs tara
tara is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 20:55   #7
zazoe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2004
Berichten: 3
ik haal ze weg met pincet! lang werkje maar ik vind het wel de moeite!
zazoe is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 14:04   #8
Nijneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 9
Hoi. Ik heb hier ook last van en zit daar heel erg mee. Ik heb eigenlijk overal haar, maar vooral mijn buik en rond de tepels vind ik het ergst. Ik durf hier met niemand over praten. Ook ik doe ze uit met een pincet. Ik zou me dood schamen als mn vriend het zag, ook al besef ik dat hij me daar niet voor zou dumpen.
Nijneke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2004, 22:27   #9
Nijneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 9
Unhappy

Is dit forum dood ofzo?
Nijneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2004, 17:07   #10
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Nou ja, of haar nu tussen de borsten erg is, ik weet het niet. Als je een jongen net leert kennen en je vertelt het hem niet, dan zal hij zich kapot schrikken, maar als hij acceptabel is en jullie realtie verder is dan alleen uiterlijke verschijnselen dan zal het wel meevallen, maar zover ik weet is dat allemaal gewoon weg te laseren hoor
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 17:16   #11
erao
Registered User
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 4
Ik vind dat binnen een relatie uiterlijke verschijnselen niet hoog in het vaandel moeten staan. Belangrijk is dat iemand er verzorg uitziet.
Er zijn mensen die een relatie hebben met een vrouw/man met een groot handicap als het missen van een been o.i.d. die jarenlang samen zijn. Als je elkaar lieft hebt, zijn uiterlijke ongenoegheden slechts een klein detail (meestal voor de persoon zelf).
erao is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 10:26   #12
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Jullie woorden zijn allemaal prachtig, daar kan ik zeker niets op zeggen, en et grootste gedeelte komt duidelijk van mensen die zeer ruimdenkend zijn en een groot acceptatievermogen en respect voor mensen die anders zijn.

Maar tot mijn grote spijt moet ik eerlijk zeggen dat mijn ervaringen zeer negatief zijn op dat vlak. Veel mensen laten zich leiden door de eerste beelden, en overbeharing werkt daar zeer negatief voor. Of mannen die me van ver zien en beginnen te fluiten en dan dichtbij komen en een en ander constateren, en vervolgens hoor je enkel reacties als "eeeeh, van verre mooi, maar mooi van verre), etc. Ook vrouwen laten zich erdoor leiden, veel vrouwen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan waardoor ze blijgevolg afstand van je nemen, evenals mannen, die eerst geinteresseerd waren in mij, en dan me terugzagen, (of voor ik ze terugzag vertelde dat de overbeharing wéér (zo'n 4 keer per jaar extreem, al 6 jaar lang) erger geworden was, en ineensklaps geen tijd meer voor me hadden, of geen afspraak meer hoefden te maken. Het zal wrschijnlijk ook wel liggen aan het feit dat ik het zelf ook niet geaccepteerd heb, maar goed....
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 18:33   #13
knorretje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2005
Berichten: 9
ik heb dit ook, maar het ergste vind ik dat de haren tussen mijn borsten zeker wel 1cm lang zijn en daar stoor ik me aan. De meeste zijn wel blond maar wil ze graag weghalen, wat zouden jullie doen.
knorretje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 20:19   #14
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Dag Knorretje, en de rest.

Ik weet het niet, ik heb een vacht over mijn gehele lichaam van minstens een centimeter lange (weliswaar blonde maar toch) haren. (op de meeste plaatsen zijn ze dan ook al snel 2 a 3 cm lang (als k ze laat groeien tenminste. De binnenkant van mijn armen is erger behaard dan de meeste vrouwen op de rug van hun arm hebben staan, bijvoorbeeld.

Persoonlijk heb ikzelf nog geen goede ervaringen met vormen van ontharing (zowel tijdelijk als blijvend). Dus mocht er iets zijn.

Wat ik wel eens doe, op plaatsen die ik dan toch eens bloot moeten, zoals mijn armen, en mijn vingers is korter maken door de haren met een aansteker te verbranden( waardoor de lengte vermindert.) Let dan wel op dat je je vel niet meeverbrandt. Je moet enkel de haren erop korter maken door een gedeelte te verbranden (en daarna wassen of licht scrubben zodat de verbrande stukjes eraf gaan, duurt ongeveer een paar dagen, daarna zie je er niets meer van. dit moet je dan wel, afh. van hoe snel jouw haren groeien, (bij mij groeien ze gemiddeld een halve centimeter a 1 cm per week) weer herhalen na een tijdje. Je kunt ook scheren en epileren, maar het nadeel ervan is dat de haar daardoor vzzk verandert (van blond naar dikker, stugger en meer pigment) en harder gaat groeien. Dus eens weggehaald moet je het blijven doen. Wat blijvende ontharingsmogelijkheden betrft zijn ze zeer beperkt voor blonde tot witte haren. (en persoonlijk zou ik niet snel elektrische ontharing doen aangezien zeer pijnlijk, langdurig nog gevolgen vanwege de wondjes en brandplekjes en vaak geen blijvende resultaten).

Er is iets nieuws voor blonde haren tot witte, maar die methode is erg omslachtig. Daarbij wordt er pigment aan de haarschachten gegeven. Echter; dat betekent dat je je haren moet scheren (opdat ze zeer kort blijven), en een paar keer ( 6 keer dacht ik) per dag, 4 a 6 weken lang, je op die plaats moet inmasseren met een produkt. ( ik weet niet hoe het met jouw leven zit, maar bij mij zou dat al onmogelijk zijn. Dus denk er eens over na; en weet mij te zeggen wat je kiest , mss een goede methode ook voor mij, ik ben er al 8 jaar naar op zoek.

Alleszins heel veel succes.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2005, 14:14   #15
Gerda1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 3
Hoi Marte en anderen,


Die methode waar jij het over hebt daar heb ik ervaring mee. Die werkt dus niet. Bijna twee jaar lang ben ik daar mee bezig geweest. Vele behandelingen en verplicht scheren. Gevolg: geen enkele verbetering en stoppels in mijn gezicht. Het probleem is er uiteindelijk dus alleen maar erger door geworden.
Ik blijf echter hopen op een behandeling die lichte haren wel aankan.
Groet, Gerda
Gerda1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.