Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 16 juli 2006, 17:33   #1
Pittig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 6
Waarom worden er zoveel topics zo snel gesloten?

Beste moderators, webmasters,

Waarom sluiten jullie zo snel topics af?

Op deze manier kan er toch geen discussie ontstaan terwijl dat juist de bedoeling is van een forum of zie ik het verkeerd?

Ik had graag een reactie willen geven op de topics "excuses aan Marcel Vermaat" en ook " Ban Salvamia" maar dit wordt nu onmogelijk gemaakt.
Pittig is offline  
Oud 17 juli 2006, 00:29   #2
ber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2005
Locatie: zeeland
Berichten: 89
Geslacht:
helemaal mee eens

Ik ben het helemaal met pittig eens, en ik vindt ook dat sommige treads erg snel door de webmaster/moderators gesloten worden. Jammer het kan immers bijdragen aan een goede discussie hier op het haarweb.

OOk ik had graag willen reageren op en rondom "haarhoeve Vermaat " c.q. Marcel Vermaat. Ik ben er ook klant geweest en weet er wel wat vanaf. Grote kans trouwens dat hij die tread zelf heeft opgestart. Ha hah hij blijft verbazen. En over mijn eigen gestarte tread over Salvamania en de Ban had ik ook nog wel wat te zeggen. Maar het heeft aan de andere kant ook niet zoveel zin. Wij de leden hebben immers geen rechten om uit te oefenen voor wat betreft een tread te laten bestaan. En dat kan ik ook wel begrijpen, er zijn een aantal mensen nodig die de boel bewaken hier.

Maar desondanks vind ik het toch erg jammer. Er gebeurtt zowieso niet veel in het haarwerkenforum. Iedereen wacht waarschijnlijk tot Salvatore weer zijn input mag geven hier, wat ongeveer eind juli zal zijn als ik het goed begrepen heb. Hopelijk komt dan dit haarwerkenforum weer tot leven. Want zeg nu zelf webmaster het is wel erg stil hier zonder Salvatore.

Ber

Laatst gewijzigd door ber; 18 juli 2006 om 00:46
ber is offline  
Oud 17 juli 2006, 09:45   #3
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ber
Ik ben het helemaal met pittig eens, en ik vindt ook dat sommige treads erg snel door de webmaster/moderators gesloten worden. Jammer het kan immers bijdragen aan een goede discussie hier op het haarweb.
Ik stoor me af en toe aan het belachelijke moderatorgedrag hier op haarweb.
Haarweb beweert een zoveel mogelijk onafhankelijk objectief forum te zijn.
Zodra er mensen over afwijkende topics of niet bewezen topics willen discusiëren, worden dergelijke threads direct samengevoegd om de door haarwebpolitie beoogde "duidelijkheid" te vergroten. Dan is er slechts een thread mogelijk.

Zo wordt alles wat zich in de altenatieve hoek afspeelt zoveel mogelijk onder een thread "weg gemodereerd", terwijl als je zoekt op het woord "finasteride" je een hele lange lijst met allerlei finasteride onderwepen te zien krijgt.

Alhoewel iedereen schijnbaar de kans krijgt evenveel gewicht te leggen door zijn/haar bijdrage op Haarweb, is de website verre van objectief, juist door dat moderatorgedrag.
Finasteride onderwerpen worden op handen gedragen en zoveel en zo breed mogelijk toegelaten, terwijl alternatieve therapieën het liefst onder een enkele thread weggestopt worden. Ik begrijp dat je niet slechts 1 lange thread kunt maken over finasteride, gezien de hoeveelheid postings, maar 190 threads vind ik absurd. Deze dragen niet bij tot de duidelijkheid betreffende het onderwerp finasteride.

Sterker nog, begrijp mij niet verkeerd!
Ik ben juist erg voor het modereren, maar dan op een consequente manier, onafhankelijk van het onderwerp.

Om maar een voorbeeld te noemen de volgende threads:

Wie helpt me aan Finasteride?
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

Wie heeft finasteride over?
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

wie heeft er finasteride over ?
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

Te koop: finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

Te koop Proscar (MSD)
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

te koop finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

te koop finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

Te koop finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=finasteride

Bovenstaande threads kunnen eenvoudig teruggebracht worden tot een "te koop/gevraagd" thread.

Zo ook de volgende serie:
Acne na stoppen finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...teride+stoppen

Stoppen met finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...teride+stoppen

Stoppen gebruik Finasteride
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...teride+stoppen

Do I need to say more?
Ik steek er geen verdere moeite in maar kan zo nog wel even doorgaan.

Mocht finasteride inderdaad het wondermiddel zijn zoals vaak wordt beoogd, zou ik er niet eens een probleem mee hebben. Laat zien dat middel, maar jarenlang gebruik bracht mij geen enkel resultaat. En met mij ook vele anderen. Er is dus behoefte aan alternatieve of andere oplossingen, ook als deze niet dubbelblind onderzocht zijn.

Elders op het forum las ik over de advertentie van Transhair en dat dit nodig was om de kosten te drukken. De kosten zouden stukken hoger zijn dan slechts serverhosting.
Gezien het moderator gedrag zou ik zelfs de indruk krijgen dat doelmatig de "finasteride threads" niet worden samengevoegd op een manier zoals dat bij "alternatieve oplossingen" wel wordt gedaan. Ik neig naar verdenkingen dat zelfs Haarweb financiële voordelen heeft
bij het zo breed mogelijk weergeven van finasteride threads.
Ook krijg ik steeds meer de indruk, dat juist het samenvoegen en stoppen van threads, een ziekelijke manier is om de moderator mening te doen laten gelden, niet wat het haarweblid wil uitspreken.

Laat ik een ding duidelijk naar voren brengen: Ik zou graag Haarweb financieel willen steunen, en vindt bedragen rond honderd euro op jaarbasis zelfs acceptabel, mits het moderatorgedrag ernstig en drastisch gaat wijzigen.

Ik bezoek graag Haarweb, maar door slinkse moderator samenvoegingen en edits, is het me op dit moment nog geen euro waard!

Laatst gewijzigd door gletscher; 17 juli 2006 om 10:07
gletscher is offline  
Oud 17 juli 2006, 11:18   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ber
Ik ben het helemaal met pittig eens, en ik vindt ook dat sommige treads erg snel door de webmaster/moderators gesloten worden. Jammer het kan immers bijdragen aan een goede discussie hier op het haarweb.

OOk ik had graag willen reageren op en rondom "haarhoeve Vermaat " c.q. Marcel Vermaat. Ik ben er ook klant geweest en weet er wel wat vanaf. Grote kans trouwens dat hij die tread zelf heeft opgestart. Ha hah hij blijft verbazen. En over mijn eigen gestarte tread over Salvamania en de Ban had ik ook nog wel wat te zeggen. Maar het heeft aan de andere kant ook niet zoveel zin. Wij de leden hebben immers geen rechten om uit te oefenen voor wat betreft een tread te laten bestaan. En dat kan ik ook wel begrijpen, er zijn een aantal mensen nodig die de boel bewaken hier.

Maar desondanks vind ik het toch erg jammer. Er gebeurtt zowieso niet veel in het haarwerkenforum. Iedereen wacht waarschijnlijk tot Salvatore weer zijn input mag geven hier, wat ongeveer eind juli zal zijn als ik het goed begrepen heb. Hopelijk komt dan dit haarwerkenforum weer tot leven. Want zelf nu zelf webmaster het is wel erg stil hier zonder Salvatore.

Ber
Hallo Ber,
Bedankt voor je feedback. Bedoel je de thread van user Excuses? Collega-mod Henk heeft die intussen weer opengedaan.
In principe hebben we als doel om zoveel mogelijk topics open te houden. Als we een thread sluiten hebben we daar een goede reden voor. Je kunt ons natuurlijk altijd naar die reden vragen.

Wat betreft de ban op salvatore: op dit moment is het beleid dat er niet over bans gediscussieerd wordt, maar ik vind er zeker wat voor te zeggen om dat te veranderen. Ik zal je input doorgeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Ik stoor me af en toe aan het belachelijke moderatorgedrag hier op haarweb.

[...]

Ik bezoek graag Haarweb, maar door slinkse moderator samenvoegingen en edits, is het me op dit moment nog geen euro waard!
Dat er veel threads zijn over fina daar heb je gelijk in. Maar daar kan ik als moderator niks aan doen, dat komt omdat de leden er veel topics over openen. Blijkbaar is het een populair middel dat veel gebruikt wordt. Dat is ook niet zo gek trouwens omdat het een van de beste haargroeimiddelen van dit moment is. Ik probeer juist de topics over fina zoveel mogelijk samen te voegen met één van de bestaande threads die erover lopen. Als ik dat niet zou modereren waren er nog veeeeel meer finasteridethreads geweest. Ik kan onmogelijk alles samenvoegen tot één finasteridethread, want omdat er zoveel over gediscussieerd wordt, zal het dan heel onoverzichtelijk worden.

Verder voeg ik topics over alternatieve middelen helemaal niet samen tot één grote hoop. In M/H mag van mij over alles gediscussieerd worden en het stikt ook van de topics over alternatieve en natuurlijke oplossingen. Ik snap dus niet zo goed wat je hier bedoelt.

Threads waarin finasteride wordt aangeboden voeg ik bewust niet samen, omdat deze maar een hele korte relevantie hebben. Als een product eenmaal verkocht is dan is de thread dus waardeloos. Ik vind het daarom beter als deze threads wegzakken dan wanneer ze worden samengevoegd en dus steeds weer omhoog komen.

Ten slotte wil ik je nog mededelen dat haarweb wordt gerund door vrijwilligers die het doen omdat ze het leuk vinden en graag willen helpen in hun vrije tijd. We doen het allemaal met de beste bedoelingen. Feedback is natuurlijk altijd gewenst, maar de toon die jij aanslaat vind ik echt een beetje misplaatst. Probeer gewoon aardig te blijven, des te meer kans dat je feedback goed overkomt en er iets mee gedaan wordt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 juli 2006 om 14:44
Tiuri is offline  
Oud 18 juli 2006, 09:36   #5
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ik sta voor de volle 100% achter de mods. Sinds hun komst is het op haarweb stukken overzichtelijker geworden. Ook vind ik het fijn dat ze de stiekeme personen hier voortaan flink aanpakken. En hun eigen persoonlijke bijdragen over de verschillende onderwerpen is ook daverend.Go mods!
Roland is offline  
Oud 18 juli 2006, 17:42   #6
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Ik sta voor de volle 100% achter de mods. Sinds hun komst is het op haarweb stukken overzichtelijker geworden. Ook vind ik het fijn dat ze de stiekeme personen hier voortaan flink aanpakken. En hun eigen persoonlijke bijdragen over de verschillende onderwerpen is ook daverend.Go mods!
Dan reageer ik wel op deze reactie
Thanx!
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline  
Oud 26 april 2007, 14:35   #7
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Beste leden,

Bedankt voor jullie feedback!

Op de opmerkingen van Gletscher is al uitgebreid gereageerd in deze discussie:
Selectief modbeleid: reguliere vs. alternatieve oplossingen

Verder sluit ik me geheel aan bij de uitleg van onze moderator Tiuri hierboven.

Als jullie nog aanvullende opmerkingen hebben, dan hoor ik ze graag. Mocht dit niet zo zijn, dan verplaats ik deze discussie binnenkort naar het Archief.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
Oud 30 december 2013, 20:17   #8
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Als jullie nog aanvullende opmerkingen hebben, dan hoor ik ze graag. Mocht dit niet zo zijn, dan verplaats ik deze discussie binnenkort naar het Archief.
'Binnenkort' duurde bijna 7 jaar ... maar beter laat dan... . Afgehandeld!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 20:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.