Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,79 gemiddeld. Weergave
Oud 23 september 2005, 16:36   #106
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ja prima! Ik ben zeer blij moet ik zeggen. Ookal heb ik ook al vele threads uit het verleden gelezen waarbij haarman vele malen explodeerde van geluk over een bepaald middel dat spoedig zou komen, maar verder nooit kwam. Ik ben dus wel blij, maar ook wel huiverig. Want er werd tot nu toe steeds gezegd dat het definitieve middel binnen 10 tot 20 jaar op de markt zou komen, maar dit zou al over een jaar kunnen komen toch? Dat is wel heel snel........ Heeft iemand een idee hoeveel zoiets zou kosten?
Een jaar??!?! Nee zeker niet. Als ze heel snel zijn kunnen ze het in vijf jaar door de FDA drukken, maar waarschijnlijker is dat het nog langer gaat duren dan dat.

Natuurlijk zijn er wel vaker veelbelovende middelen geweest, maar ik weet uit ervaring dat het er nog nooit zo goed heeft uitgezien:
- Zulke grote bedrijven als P&G hebben zich nog niet eerder met haargroeimiddelen bezig gehouden.
- P&G heeft nu al toegezegd dat het bereid is de benodigde 800 miljoen dollar voor de clinical trials op te hoesten (mits de trials goed verlopen).
- De resultaten van de preclinical trial zijn zo ontzettend veelbelovend, zoiets heb ik ook nog nooit eerder gezien.
- Curis zelf is een keurig en transparant bedrijf.

Al met al is Sonic dus wel echt wat anders dan al die andere middeltjes die eerder zijn geflopt. Ik denk dat de kans dat het er uiteindelijk komt na vandaag echt heel groot is geworden. Maar natuurlijk kan het altijd nog misgaan, we moeten nu het geduld gaan opbrengen om te zien wat de trials gaan opleveren. De Phase 1 zal wel snel (binnen enkele weken) beginnen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2005, 17:11   #107
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
oh ja, sorry was in de war met wat anders!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2005, 23:40   #108
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
haha toch leuk om na een lange tijd eens positieve, hoopgevende berichten te lezen.
En dan niet over zoiets vaags als RK19 o.i.d.
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2005, 01:47   #109
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb ff op de Amerikaanse forums gekeken, en vreemd genoeg wordt er op HairLossTalk en op HairLossHelp gewoon met geen woord over gerept!! De threads die er over bestaan zijn hartstikke dood en zonder nuttige info.

Alleen op Hairsite hebben er een paar door dat we hier met iets heel speciaals te maken hebben:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....page=show_mesg

Maar de thread gaat voornamelijk over de knakker die nu al zijn geld wil zetten op aandelen Curis, en de rest die hem dat afraadt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 september 2005 om 01:51
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2005, 07:39   #110
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Misschien is dat trouwens wel een goed idee. Maar ik zou het pas doen als de tweede clinical trial met super positieve resultaten is afgesloten.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2005, 09:36   #111
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hahahaha, grappig... ik heb er ook al aan gedacht om wellicht aandelen te kopen als de zaken in de positieve richting blijven ontwikkelen. Stel je eens voor dat het echt een succes gaat worden! En dan niet alleen met betrekking tot AGA!

Ik heb de plank al eens misgeslagen met aandelen drie jaar geleden met Getronics toen ze op een dieptepunt zaten en ze of failliet zouden gaan of zouden worden overgenomen door een (ik dacht) Britse onderneming. Ik was te bang om de gok te wagen, maar ze gingen dus wel mooi door en die aandelen schoten in de lucht daarna! Ik had voor mijzelf uitgerekend dat als ik € 1000 aan aandelen zou hebben gekocht op het dieptepunt ik na een jaar er iets van € 13000 zou hebben gemaakt!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2005, 20:04   #112
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow 'Securities Exchange'

'Form 8-K'

Bron: HS (topic: 'Will Curis Cure Us')
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--

Laatst gewijzigd door pindakaas; 25 september 2005 om 20:07
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 19:49   #113
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zoals gezegd heeft de directeur van Curis gesproken op het UBS 2005 Global life Science Conference. Dit is blijkbaar een enorm grote conferentie waar honderden farmaceutische bedrijven een praatje kunnen houden. Al deze praatjes staan op internet.

Ik heb die van Curis even afgeluisterd en ook meteen gedownload en op een server gezet, want het bestand wordt over 30 dagen verwijderd van hun site. Hier is de link:

Curis at the UBS 2005 Global Life Sciences Conference 09/27/05 at 3:30 p.m. ET

Het is een Realmedia-bestand, dus je hebt wel Realplayer nodig.

Het hele praatje gaat eigenlijk vooral over hun kankerprogramma. Het stukje over AGA is maar heel kort, van minuut 14:18 tot 16:29. In feite wordt er niets nieuws gezegd. Van alle andere producten die aan de orde komen wordt een uitgebreide planning van de clinical trials gegeven, maar van het haargroeimiddel dus niet. Er wordt verteld over de samenwerking met P&G. Het middel wordt kort getypeerd als een middel dat in staat is om via een "kick-start" de follikels van de rustfase in de groeifase te krijgen.

Maar we zullen dus nog effe moeten wachten op meer info over de haargroei-trials!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 20:53   #114
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow

Click Here to view the current Curis corporate presentation!

Bron: Curis.com
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 03:52   #115
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
zo, dat HHS lijkt echt wel een wondermiddel zeg !!!
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 12:39   #116
lexx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2003
Berichten: 51
Weer een aantal persberichten van Curis:

- Ze hebben een presentatie op het Bio InvestorForum 2005 in San Francisco:
Daniel Passeri, Curis' President and Chief Executive Officer, will provide an overview of the status of Curis' business and collaborations at 10:40 a.m. Pacific. There will be a webcast of the presentation at: http://www.corporate-ir.net/ireye/co...tem_id=1144254

- Ze hebben van Genentech, het bedrijf waarmee ze samenwerken bij de ontwikkeling van een medicijn tegen "solid tumor cancers" op basis van hun Hedgehog antagonist techniek, een tweede verlenging van de fondsen gekregen. Ze krijgen $1,25 miljoen en dat is genoeg tot juni 2006. Beetje standaard procedure maar heeft geeft wel aan dat het een veelbelovende ontwikkeling is!
http://phx.corporate-ir.net/phoenix....lar&id=767558&

Erg positief allemaal! Ik hoop dat ze op het forum wat dieper ingaan op hun haargroei ontwikkelingen.

Trouwens, Sonic Hedgehog staat verkeerd geschreven in de thread titel, maakt voor de rest niet, just so you know.
__________________
Regime

1 mg finasteride (Propecia) per dag

Resultaat

Haaruitval al bijna 9 jaar stabiel

Laatst gewijzigd door lexx; 14 oktober 2005 om 16:32
lexx is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 12:48   #117
lexx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2003
Berichten: 51
Ze hebben trouwens ook een Pdf presentatie online staan met al hun projecten duidelijk in allerlei schema's, zeker de moeite waard!
http://www.curis.com/images/UBS_Presentation_Sept_05.pdf
Het is een bestand van 6,5 mb, hou daar wel rekening mee!
__________________
Regime

1 mg finasteride (Propecia) per dag

Resultaat

Haaruitval al bijna 9 jaar stabiel
lexx is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 13:14   #118
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexx
Trouwens, Sonic Hedgehog staat verkeerd geschreven in de threat titel, maakt voor de rest niet, just so you know.
hey lexx! Bedankt voor je tip, je hebt wel een hele scherpe blik! Gek dat die fout er al maanden instaat er dat blijkbaar niemand die verder heeft gezien
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 02:43   #119
vegeta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2005
Berichten: 4
hoe lang gaat het volgens jullie duren dat sonic op de markt komt als alles goed gaat .............ik heb een goed gevoel over sonic ...ben zo blij dat ik nu het spel sonic als een gek zit te spelen
vegeta is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2005, 18:14   #120
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Curis heeft de derdekwartaalcijfers gepresenteerd (zie hun site), nog altijd huilen met de pet op: weer $ 3,6 miljoen dollar verlies. Ik verwacht op zeer korte termijn meer info over de trials van SHH tegen haarverlies. Dit moet immers hun melkkoe worden waarmee ze de meer prestigieuze onderzoeken naar SHH tegen hartkwalen en kanker kunnen financieren. Daarbij is een medisch patent maar 20 jaar geldig, en dus is iedere dag dat het middel niet op de markt is, een dag verloren om geld te verdienen. Het wordt dus de hoogste tijd dat ze al hun investeringen eens gaan verzilveren in geld.

In feite komt het op de komende maanden aan. De veiligheid bij mensen is namelijk in mijn ogen het grootste mogelijke struikelblok bij dit middel, en dat zal als eerst onderzocht worden.

Curis is nu een IND (Investigational New Drug)-aanvraag aan het doen bij de FDA. Curis moet de FDA ervan overtuigen dat het verantwoord is om Sonic te gaan testen bij mensen. Dit doen ze bijvoorbeeld door te laten zien dat het middel bij dierproeven tot nu toe veilig is gebleken (wat bij SHH het geval is).

Als de FDA de IND-aanvraag vervolgens goedkeurt, krijgt Curis toestemming het middel te verspreiden naar onderzoekers binnen de VS. Hiermee kan de Phase 1 clinical trial bij mensen beginnen. De Phase 1 bestaat uit een serie zeer algemene en oppervlakkige onderzoeken bij een kleine groep mensen, puur om de veiligheid van het middel te bepalen.

Als deze onderzoeken positief uitpakken, wordt er toestemming gegeven voor verdere onderzoeken en staat er weinig nog in de weg voor Sonic om snel op de markt te komen.

We wachten af.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 november 2005 om 19:12
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.