Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2011, 21:13   #1
TV West
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 2
Uitzending over alopecia

Vanavond wordt op TV West het programma 'Jij bent zo!' uitgezonden. De aflevering van vandaag gaat over alopecia. Twee vrouwen vertellen over hun ervaringen met alopecia en hoe ze ermee omgaan.
De uitzending is elk uur rond 5 voor half. Als je de uitzending gemist hebt kun je deze ook terugkijken via http://johanoverdevest.nl/content.asp?item=17
TV West is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2011, 22:38   #2
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Deze uitzending is al online te bekijken!
Johan, hartelijk dank voor het doorgeven van de link.
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 00:31   #3
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Net gezien, echt afschuwelijk, vooral die mevrouw die binnen 3 maanden compleet kaal was. Was echt triest om te zien hoe ze volschoot toen ze die pruik op der hoofd zette....
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 01:11   #4
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Maar zo herkenbaar... voor mij tenminste, op de pruik na dan...
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 13:43   #5
wolfi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
herkenbaar

De situatie van Anneke én haar verwoordingen mbt de pruik zijn HELEMAAL herkenbaar voor mij en je kan dit afschuwelijk vinden, maar het is wel de realiteit. Toch begrijp ik dat mensen het moeilijk hebben om te begrijpen waarom we liever kaal door het leven gaan, maar er zijn evenveel mensen die het wél begrijpen als je ze het uitlegt.
Onlangs vroeg iemand me of ik mijn haar terug wilde en na even nadenken kon ik antwoorden dat ik dat alleen maar zou willen als het volledig terugkomt én ik nooit meer dezelfde camouflageslag moet leveren.

Sterkte aan iedereen om te aanvaarden wat ís
wolfi is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 14:58   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vinden jullie 't dan niet tegenstrijdig dat Anneke wel haar wenkbrauwen lijkt te hebben getekend? Ook meen ik (aanplak?)wimpers te zien.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 15:26   #7
wolfi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Vinden jullie 't dan niet tegenstrijdig dat Anneke wel haar wenkbrauwen lijkt te hebben getekend? Ook meen ik (aanplak?)wimpers te zien.

Helemaal niet!!!! Ook ik heb ervoor gekozen om geen pruik te dragen en wel om dezelfde redenen, maar ik teken wel wenkbrauwen en lijntjes rond mijn ogen.
Het is toch niet omdat je geen haar op je hoofd hebt, dat je moet rond lopen met een expressieloos gezicht want hoe je het ook draait of keert, wenkbrauwen en wimpers maken een groot deel uit van je expressie en non-verbale communicatie. Het is zelfs zo dat als ik het wegvallen van mijn wenkbrauwen en wimpers en de aantasting van mijn nagels vééél erger vond dan het verliezen van mijn hoofdhaar, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Laatst gewijzigd door wolfi; 6 juni 2011 om 15:28
wolfi is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 17:40   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Okay, maar volgens jouw redenering zouden de mannen met alopecia universalis dan ook wenkbrauwen en lijntjes moeten tekenen....
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 17:59   #9
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Okay, maar volgens jouw redenering zouden de mannen met alopecia universalis dan ook wenkbrauwen en lijntjes moeten tekenen....
? Wolfi maakt al duidelijk dat één en ander een persoonlijke beleving/beslissing is van degene die kampt met een haarziekte. En een man is ook anders als een vrouw lijkt me...
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 18:22   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
? Wolfi maakt al duidelijk dat één en ander een persoonlijke beleving/beslissing is van degene die kampt met een haarziekte. En een man is ook anders als een vrouw lijkt me...
In haar laatste zin inderdaad, maar ik reageerde op:

"Het is toch niet omdat je geen haar op je hoofd hebt, dat je moet rond lopen met een expressieloos gezicht want hoe je het ook draait of keert, wenkbrauwen en wimpers maken een groot deel uit van je expressie en non-verbale communicatie."
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 21:19   #11
wolfi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6
Ieder moet inderdaad voor zichzelf uitmaken wat hij of zij doet of niet doet maar waarom zou een man geen wenkbrauwen mogen tekenen???? Als je het wat goed doet, valt het geeneens op én het geeft je gezicht meer expressie(mogelijkheden) ... dat kan je onmogelijk ontkennen!
wolfi is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2011, 23:29   #12
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Wenkbrauwen zijn inderdaad erg belangrijk voor gezichtsuitdrukkingen, daarom heb ik zelf jaren een bril gehad die mijn uitgevallen wenkbrauwen een beetje maskeerde. Een natuurlijke glimlach vind ik trouwens belangrijker dan wenkbrauwen...

-----
Even een opmerking als moderator: willen jullie verder discussiëren met de tv-uitzending als hoofd-onderwerp? Niet discussiëren over het discussiëren alsjeblieft!
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2011, 03:27   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolfi Bekijk bericht
Ieder moet inderdaad voor zichzelf uitmaken wat hij of zij doet of niet doet maar waarom zou een man geen wenkbrauwen mogen tekenen????
Ik zeg niet dat dat niet zou mogen; ik zou zelfs iedereen die universalis heeft, aanraden "nep"wenkbrauwen te nemen, oftewel mini-haarwerkjes die opgeplakt worden, of permanente make-up te nemen.
En verder vond ik dat Anneke er mèt pruik aanzienlijk leuker uitzag, maar dat is mijn persoonlijke mening, alhoewel ik de indruk kreeg dat zij het zelf ook leuker vond dan een kaal hoofd.

Over het technische aspect van de documentaire valt m.i. weinig te zeggen, het was gewoon prima, heel zorgvuldig en met liefde gemaakt, met slechts één fout grapje van de presentator.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 23:24   #14
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
In dit geval omschijnt Anneke heel goed waarom ik geen nepwenkbrauwen of pruik zou willen: je bent jezelf dan niet. Je eigen haar of je eigen gebrek aan haar, zo ben je nou eenmaal... zoals Anneke dat als vrouw weet vast te houden, vind ik knap en ik ben het helemaal met haar eens.
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 11:01   #15
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Ik ook, super stoer en je moet zelf weten wat je het prettigst vind! Juist dit soort vrouwen die het niet verbergen en de discussie durfen aan te gaan voorkom je onwetendheid of taboe! TOP!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.