Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2016, 16:47   #1
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
HT Esteworld mei 2016: met of zonder ACELL???

Hoi allemaal,

Ik ben al jaren lid van dit forum en na lang twijfelen en zorgen makenen telkens weer van mening te veranderen, heb ik eindlijk de knoop doorgehakt. Ik ga deze maand nog een HT laten uitvoeren door Esteworld. Ik vind het bijzonder spannend en hoop echt dat ik de juiste beslissing neem. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden, maar nu eerst een vraag voor advies.

Hidde raadt me aan op basis van foto's om er een Acell-behandeling bij te nemen... Nu is dit iets nieuw en voor mij vrij onbekend. Ik vind er niet heel erg veel over... Wat is jullie advies? Doe ik dit bst wel of niet?

Ik ga trouwens gaan voor een tweedaagse behandeling om een zo groot mogelijke dichtheid te bekomen,. Natuurlijk kost dit al een aardige duit... 1500 euro extra betalen, want dat is wat men mij voorstelt, is ook niet niets. Dan moet ik zeker zijn dat het wat uithaalt. Graag jullie advies! Alvast bedankt allemaal!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (127,9 KB, 150x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 17:42   #2
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Ik ga ook, in juli maar heb het voorstel niet gekregen. Enkel een reminder mail ooit eens met de uitleg. Enig idee waarom jij die add on hebt voorgesteld gekregen?

Kost dat zoveel extra?? Ola.
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 19:21   #3
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Zonder doen

Geldklopperij
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 19:39   #4
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Vast opdat ik het nogal last minute heb geregeld allemaal. Waarschijnlijk krijg jij het voorstel later nog? Pf heb je geen haar meer over? Het zou voor de overgbleven haren zijn.

Ik ben voorlopig ook eerder geneigd om het niet te doen, Koekenbakker.
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 00:45   #5
kowala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Acell wordt al ruim 5 jaar toegepast in Amerika als je op de Amerikaanse fora's kijkt zal je zien dat de werking van de Acell behandeling nihil is. Mijn advies doe het niet bespaar je zelf die 1500 extra
kowala is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 09:09   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kowala Bekijk bericht
Acell wordt al ruim 5 jaar toegepast in Amerika als je op de Amerikaanse fora's kijkt zal je zien dat de werking van de Acell behandeling nihil is. Mijn advies doe het niet bespaar je zelf die 1500 extra
Tenzij ze het gratis aanbieden zou ik het ook niet doen.
1500 euro voor iets waarvan je niet weet dat het überhaupt wel iets doet is veel geld.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 20:12   #7
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb Uiteindelijk besloten om een transplantatie te nemen zonder de acell.

De transplantaties gaan door op 20 en 21 mei bij Esteworld. Twee dagen, dus het wordt een grote behandeling. Hier stond ik op, omdat ik een grote dichtheid erg belangrijk vind. Ik weet dat de eindresultaten bij iedereen verschillen, maar ik heb een zeer goede donor (bleek uit eerdere consults bij andere bedrijven) en ik wil er niet om de twee jaar terug staan. Hooguit nog eenmaal binnen een afzienbare tijd voor eventuele gaatjes, maar liever van de eerste keer goed.

Hoeveel grafts het worden weet ik nog niet, want ik ga pas drie dagen voor de behandeling een eerste keer langs op kantior. Het verloopt allemaal nogal snel en via een andere volgorde, maar heb me al jaren ingelezen en weet dus wat wel en niet te verwachten. Wat denken jullie? Hoeveel grafts is normaal als je bivenstaande foto ziet en maximale divhtheid wil?

Ik ben, toegegeven, wel BLOEDnerveus. Door een geslaagde overkam (al zeg ik het zelf :p) weten meer dan de helft van de mensen waarmee ik in contact kom niet eens dat ik haaruitval heb. Mensen die ik goed ken enwaartegen ik het vertal schrikken oprecht en zeggen dat ik net zulk een grote bos haar heb. Maar verbergen wordt steeds moeilijker, vooral aan de kruin en als er een zuchtje wind in de verkeerde richting staat durft het al eens genant worden... Doorbijten dus. Al zie ik niet uit naar de vele reacties en aan mezelf kaal te zien in de spiegel. Ik heb er echt het hoofd niet voor. Ik sta ook in de publieke sector...helpt ook niet. Gelukkig ga ik nog drie maanden reizen voor ik terug in mijn vriendenkring en job moet komen. Maar mooi zal het nog niet zijn.

Wanneer het zover is, hou ik jullie zeker regelmatig op de hoogte met mijn verhaal. Hopelijk kan ik dan ook op jullie rekenen voor antwoorden op vragen die ongetwijfeld gaan komen en om me gerust te stellen bij paniekmomentjes
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 23:02   #8
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik wil je niet ontmoedigen maar gezien jou huidige situatie zal je geen hoge dichtheid halen met één ht. Je bent niet volledig kaal maar veel scheelt het niet of de foto geeft een vertekend beeld. Ik schat dat je 3500 grafts nodig hebt bij een eerste ht en later nog een verdichting zal nodig hebben.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 11:39   #9
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
En als ik nu in een keer 6000 neem? Gespreid over twee dagen. Dat zou de bedoeling zijn.
Ik ben in ieder geval ingeboekt voor een tweedaagse behandeling. Dus het zouden er meer moeten zijn dan 3500 want dat kan in 1 dag. En voor 1000 extra betaal ik niet zoveel extra. Dan doe ik het wel met die 3500.

Maar ik zal moeten afwachten to mij. Consultatie. Ik hou jullie op de hoogte.
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 11:45   #10
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Hier trowens nog een fotootje van hoe ik er nu bijloop. Ik denk wel dat ik mag zeggen dat ik een goede verstoptechniek heb als je vergelijkt met de eerste foto... Alleen verkleuren de haren aan het uiteinde naar geelachtig blond, al enkele jaren. Ik denk door de Minoxidil? Daar krijg ik soms wel opmerkingen over.

Ik ga bij de ht ook vragen om die lange haren aan de zijkant te laten staan. Hopelijk kan ik na drie maanden rondlopen met een pet ik het buutenland thuiskomen en het reeds opnieuw leggen zoals nu, omdat dan de zijkanten toch ook weer ingegroeid zouden zijn.

Ik zie wel wat er uiteindelijk van al mijn plannen in hus komt. Ik kan maar proberen. Enkel niet proberen geeft spijt....hoop ik.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (70,9 KB, 96x gelezen)
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 12:41   #11
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Of 3500 grafst kan, hangt helemaal af van je donor, 3500 is namelijk een behoorlijk hoog aantal voor 1 dag . Bij de 1 kan 4000 grafst op 1 dag, bij de ander met een minder donor 4000 op twee dagen. Elke situatie is verschillend.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2016, 16:28   #12
Sven_027
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2012
Berichten: 45
Geslacht:
Oh? Raar. Wat maakt dat een slechtere donor dan ook trager gaat? Ik dacht dat een slechte donor enkel betekende dat er dan minder haren konden worden uitgehaald zonder dat het opvalt, Ik wist niet dat het ook iets met de snelheid waarmee het allemaal gaat gebeuren te maken had?.
Sven_027 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2016, 04:20   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
2500 grafts op één dag is al een uitdaging.

Ik denk dat je met 3500 grafts een redelijk resultaat kunt halen, al loop je het risico dat lokaal het AGA-proces wordt versneld door de stress van inplanten tussen bestaand haar. In dat geval kan het netto resultaat wel eens tegenvallen. Wellicht daarom ook dat juist jou die Acell werd aangeraden. Om zwakke bestaande haren nog een laatste boost te geven of zo.

Ik hoop dat je finasteride en minoxidil gebruikt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.