Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2016, 18:47   #76
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja, maar kerel....
Je wordt ouder. Dit is puur een volwassen-haarlijn.

Die kleine inkeping ga jij met 1000mg fina ook nier weg krijgen en ook niet met 100% minox.

Dude, menig inham hier is groter. En nee; het blijft niet recht zoals vroeger.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 11:15   #77
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ja, maar kerel....
Je wordt ouder. Dit is puur een volwassen-haarlijn.

Die kleine inkeping ga jij met 1000mg fina ook nier weg krijgen en ook niet met 100% minox.

Dude, menig inham hier is groter. En nee; het blijft niet recht zoals vroeger.
Ja okay,, maar het proces van een groeiende inham vind ik storend. Als het zo even een paar jaar blijft ben ik dik tevreden.

Ik slik trouwens nu 0,5mg tot op heden geen bijwerkingen.. misschien alleen een droge huid.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 12:21   #78
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik baal hier zelf ook van hoor, die inkeping, volwassen of niet. Een inkeping is gewoon klote zooi! En inderdaad helpt daar (op die ene plek) geen medicatie tegen, of je moet mazzel hebben. Ik druppel daar ook altijd extra lotion in de hoop dat... Als enige is een (speciale) HT de methode om daar het "zoals vroeger" haar weer terug te krijgen. Persoonlijk wacht ik met de HT na een iets langere poos van mijn medicatie, zodat de HT perfect wordt. Dat is hedendaags de enig bestaande methode: de medicatie, 1/2/3 jaar wachten en een HT.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 13:18   #79
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik baal hier zelf ook van hoor, die inkeping, volwassen of niet. Een inkeping is gewoon klote zooi! En inderdaad helpt daar (op die ene plek) geen medicatie tegen, of je moet mazzel hebben. Ik druppel daar ook altijd extra lotion in de hoop dat... Als enige is een (speciale) HT de methode om daar het "zoals vroeger" haar weer terug te krijgen. Persoonlijk wacht ik met de HT na een iets langere poos van mijn medicatie, zodat de HT perfect wordt. Dat is hedendaags de enig bestaande methode: de medicatie, 1/2/3 jaar wachten en een HT.
Maar levenslang die medicatie houd je ook niet vol. en je HT is dan gebaseerd op gebruik van medicatie.

Stop je?

Kan je gekke resultaten krijgen. Dus eigenlijk.....straight gezien kun je beter wachten zonder medicatie tot het stabiel is of langzaam gaat en dan een HT. Dan is je HT gebaseerd op gebruik ZONDER middelen. Je kunt tussen door dan altijd nog middelen gebruiken dat komt dan alleen maar ten goede..


Even benadering van de andere kant....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 14:10   #80
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Dat is zo, de haren van de HT zijn, zoals ik begreep, DHT ongevoelig.
Het zou inderdaad wel stukken beter zijn als je dit zo voor elkaar krijgt.

Je moet dan wel eerst door een proces heen van kaal worden?
En stel dat de achterzijde van het donorgebied te klein is.

Betreft het stoppen zou ik persoonlijk niet durven. Cool is anders, maar
kaal worden is velen zeer krenkend. Hierin ben ik dan nogal radi'kaal'
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2016, 15:36   #81
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik baal hier zelf ook van hoor, die inkeping, volwassen of niet. Een inkeping is gewoon klote zooi! En inderdaad helpt daar (op die ene plek) geen medicatie tegen, of je moet mazzel hebben. Ik druppel daar ook altijd extra lotion in de hoop dat... Als enige is een (speciale) HT de methode om daar het "zoals vroeger" haar weer terug te krijgen. Persoonlijk wacht ik met de HT na een iets langere poos van mijn medicatie, zodat de HT perfect wordt. Dat is hedendaags de enig bestaande methode: de medicatie, 1/2/3 jaar wachten en een HT.
Vind ik een mooie plan.. zoiets had ik ook in gedachten.. maar wat als je kinderen wilt krijgen? En je moet stoppen met de medicatie..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Maar levenslang die medicatie houd je ook niet vol. en je HT is dan gebaseerd op gebruik van medicatie.

Stop je?

Kan je gekke resultaten krijgen. Dus eigenlijk.....straight gezien kun je beter wachten zonder medicatie tot het stabiel is of langzaam gaat en dan een HT. Dan is je HT gebaseerd op gebruik ZONDER middelen. Je kunt tussen door dan altijd nog middelen gebruiken dat komt dan alleen maar ten goede..


Even benadering van de andere kant....
het moeilijkst lijkt me.. de bepaling wanneer het haaruitval is gestopt. Stel dat het stopt.. laten we zeggen.. tussen je 50/60e. Waarom zou je dan nog een HT doen?

Ik heb 3 haar preventie-plannen in mijn hoofd..

1- Ik gebruik finasteride.. Misschien nog iets anders om mijn haarlijn te stabilizeren. En laat het gaan na mijn 35/40e / acceptatie en aanpassing van het ouder worden.

2- Ik blijf finasteride gebruiken.. Misschien met nog iets anders om mijn haarlijn te stabilizeren. En ga over een paar jaar een HT doen. Met het risico van een kinderwens etc. Het voelt ook een beetje als dwangmatig aan mijn haar vastklampen.. eerlijk gezegd.

3- Ik blijf finasteride gebruiken.. Misschien met nog iets anders om mijn haarlijn te stabilizeren. En ga geen HT doen. Een risico van een kinderwens.. maar dan stop ik tijdelijk met finasteride en neem het verlies voor lief.

Hierin probeer ik toch een gezonde keuze te vinden..

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 19 februari 2016 om 15:50
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2016, 01:01   #82
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Probeer vooral het middenweg te vinden. Als jij een fijne partner hebt die dolgraag met jou een gezin wilt stichten, accepteert hoe je bent en wederzijds, dan kun je vast een goede plan van aanpak vinden. Het is voor iedereen zeer persoonlijk. En wat voor de ene belangrijk is, is voor de ander (die onder aan AGA lijd) misschien totaal onbelangrijk.

Feit is dat je hierin niks moet, maar wel mag, al dan niet op grond van advies (zoals dat van een huisarts).
En het feit dat je hiervoor een gezonde keuze probeert te maken getuigd van een gezond verstand.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 15:07   #83
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Probeer vooral het middenweg te vinden. Als jij een fijne partner hebt die dolgraag met jou een gezin wilt stichten, accepteert hoe je bent en wederzijds, dan kun je vast een goede plan van aanpak vinden. Het is voor iedereen zeer persoonlijk. En wat voor de ene belangrijk is, is voor de ander (die onder aan AGA lijd) misschien totaal onbelangrijk.

Feit is dat je hierin niks moet, maar wel mag, al dan niet op grond van advies (zoals dat van een huisarts).
En het feit dat je hiervoor een gezonde keuze probeert te maken getuigd van een gezond verstand.
3/4 weken 0,5mg finasteride. Shedding ja. bij 0,25 had dat ook bij +- 1 maand. Stopte toen na +- 6/8 weken. Ik hou het voorlopig op 0,5mg en dat was het dan voor mij.

Een van mijn ouders is ziek geworden, kanker. Dit doet mijn realiseren dat ik veel te obsessief bezig ben met de verkeerde dingen; Haren.. uiterlijkheden. Het feit dat ik dan te veel bezig ben om mijn menselijke 'fouten' te verbergen.. Voor wie of wat? Meer dames? Ingedekte onzekerheid? Mezelf anders voordoen dan.....? Maar te omarmen wat ik nu heb ipv bang te zijn wat ik morgen verlies..

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 10 maart 2016 om 15:10
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2016, 00:22   #84
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Hoi

Ik ben overgestapt van Propecia naar een merkloze Finasteride (waar ik nog zo veel van heb ik liggen..) en merk dat mijn Libido goed/beter is.. Kan 't iets met elkaar te maken hebben? Mijn libido was voorheen iets minder.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2016, 09:24   #85
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Nee. Mag niks uitmaken.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2016, 00:04   #86
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Nee. Mag niks uitmaken.
Thanks voor je bericht. Ik gebruik t nu 2 weken en zit in een nieuwe "sheddingfase". Ik ben daar (nog) niet heel negatief over, omdat na (3 maanden) mijn 1e "sheddingfase" mijn haren bovenop dikker aanvoelde. Maar ik merk dat mijn libido weer 'normaal' is, vreemd genoeg wekt dat wat zorgen in mij op.

Ik slik nu 10+ maanden Finasteride.

Laatst gewijzigd door Johanneshannes; 19 mei 2016 om 00:06
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2016, 07:54   #87
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Maak je nu maar geen zorgen en probeer er niet aan te denken.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2016, 16:53   #88
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Nee. Mag niks uitmaken.
Zou je zeggen idd.. Ik kreeg 2/3 weken lang een shedding, ook in mijn haarlijn. Ben dus sinds een week weer op de 'merk' finasteride.

Mijn haarlijn is ietwat teruggetrokken aan de rechterkant.. groeit wat er uit is gevallen nog terug denk je?
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2016, 19:45   #89
Johanneshannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2015
Berichten: 56
Geslacht:


toevoeging van wat ik hierboven geschreven heb.
Johanneshannes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2016, 22:19   #90
timberman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je zo druk maakt. Het is al eerder gezegd, je haarlijn is niks om je zorgen over te maken op dit moment. Een rechte haarlijn zie je bij volwassenen bijna nooit, een beetje rond is heel normaal. Toch vrij radicaal om nu al aan de fin te gaan, aangezien je in jouw geval nog niet helemaal niet zeker kunt zeggen of je AGA hebt. Ook is het zo dat er veel alternatieven behandelingen op de markt komen de komende jaren en je de fin misschien überhaupt niet hoeft te gebruiken.

Snap dat voorkomen beter is als genezen, maar zou in dit geval nog niet naar de fin grijpen.

Laatst gewijzigd door timberman; 20 juni 2016 om 22:22
timberman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.