Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 november 2004, 17:48   #31
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
ga bij een dermatoloog en laat je hoofdhuid eens testen op gramnegatieve folleculitis. Dat is als je blaasjes hebt op je hoofdhuid of als door je haar wrijfen pijn doet.(ontsteking van de haarwortels). Die ontsteking van de haarwortels is wel algemeen en dat zou verklaren waarom je overal haar verliest... In ieder geval het zal niet aan je hormonen liggen,mij hebben ze die shit ook al wijsgemaakt... Ik verlies ook zodanig veel haar dat je al wat inhammen ziet,maar dat is niks vergelekn met hoeveel ik verloren heb van haar. Bij mij valt het dus ook algemeen uit. Als het aga zou zijn,zou je niet zo snel haar verliezen en niet zo veel en algemeen.
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:00   #32
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
trouwens,in mijn familie zijn ze ook niet kaal en men pa,wel die is 62 en ik 21(sinds vrijdag) en als het zo doorgaat heb ik binnen een jaar en een half zeker minder haar dan hem....

Het komt er volgens mij in de meeste gevallen op neer,dat men niet zeker weet wat je hebt.

En over die haren met een wit puntje,tis te zien wat je bedoelt,als er een kaspeltje aan hangt,dan betekent dit dat dat haartje,gewoon is uitgevallen en dat het tijd heeft gehad om zich in te kapselen(een soort bescherming) en anders niet. ook als je naar de wortel(eigenlijk is dit gewoon het eindpuntje kijkt zie je soms zwarte of bruine en witte,dit zijn gewoon verschillen in pigment)
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:01   #33
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Maar skybax, heb jij dan last van deze 'gramnegatieve folleculitis'? En zo ja, valt er wat aan te doen - ontstekingsremmers e.d.?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:08   #34
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Sorry, er bestaat al een thread over..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:26   #35
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Maar skybax, heb jij dan last van deze 'gramnegatieve folleculitis'? En zo ja, valt er wat aan te doen - ontstekingsremmers e.d.?
idd,er bestaat al een thread over en jah,dat wou eendermatoloog me geven, maar het was toen zomer dus heef thij het niet gegeven(doordat hij eerst zelf een foute diagniose had gesteld was het ondertussen zomer). Nu das geen oplossing,of ik zou het altijd moeten blijven gebruiken. Want als ik er mee stop zou ik het terugkrijgen. Die bacterien zijn daardoor niet dood...
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:37   #36
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Bij mij is door een - laat ik het mild zeggen - ondanks zijn 'solide' reputatie in mijn optiek nogal twijfelachtige dermatoloog ook AGA vastgesteld.
Sinds ruim een jaar begon het bij mij bovenop het hoofd uit te dunnen en sinds een maandje of zes roeren ook de inhammen zich. Verloor ineens - in een tijdbestek van een paar maanden - handenvol haar per dag, terwijl het mij daarvoor nauwelijks opviel dat er wel eens een haar uitviel. Vond het sowieso al vreemd dat het bij mij met de kruin en omstreken begon en niet met inhammen, hoewel een dergelijk patroon van haaruitval wel degelijk vaker voorkomt. Toch aan de fina gegaan, met (nog) geen resultaat vooralsnog.
Jeuk en korsten op mijn hoofd heb ik ook, zoals wel meer mensen op dit forum. Omdat ik meneer de dermatoloog met zijn recht-voor-zn-raap constatering nogal wantrouw, acht ik het niet uitgesloten dat ik ook met die bacterie kamp. Maar hoe kom ik daar achter, zonder weer naar diezelfde man te moeten stappen?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 19:10   #37
Thompson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Berichten: 9
Hoi Skybax,

Dank je wel voor deze info! Had ik nog nooit van gehoord. Maar de symptomen die jij beschrijft heb ik wel. Overal haaruitval (dus niet alleen op kruin / inhammen) en een soort witte afscheiding op mijn hoofd. Het stinkt ook nog eens, dat zou wel een kunnen verklaren dat het een bacterie is, want 'gewoon' roos stinkt volgens mij niet.
Ik las ook dat je t over blaasjes had, nou zal ik je zeggen dat ik gisteravond voor het eerst een soort blaasje/puisjte op m'n kruin voelde.
Maar is er wat aan te doen eigenlijk? Heb jij dit ook dan?
Ik denk dat ik dan nog maar eens een afspraak met de dermatoloog ga maken om uit te zoeken wat dit is, want de vorige keer (was een maand geleden) kon hij nog geen echte diagnose stellen. Dus ik moest t nog maar even aankijken, maar de haaruitval blijft gewoon doorgaan en wordt niet minder.
Greetz, Thomas!
Thompson is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 19:22   #38
Thompson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Berichten: 9
Oja, mijn hoodfhuid midden bovenop mijn hoofd is ook ontstoken (volgens m'n moeder), omdat deze rood ziet. Maar opzich heb ik dat al jaren, een rode hoofdhuid bovenop. En ook als ik over m'n hoofdhuid voel met m'n vingers voelt deze niet glad aan, ik voel dan een licht bobbelige structuur, misschien dat je daarbij die blaasjes bedoelt?
Tnx dude!
Thompson is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 21:17   #39
andreo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Berichten: 2
Word ik kaal van... een pet?

Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.
andreo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 21:37   #40
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreo
Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.
.....FABELTJE.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 17:35   #41
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
kan best. Vooral als je die pet keistrak draagt. Kan nooit goed zijn voor je hoofd
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 17:39   #42
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Een pet pet keistrak dragen? hoe bedoel je dat dan biljartbal?
high is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 13:57   #43
brandonvts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 16
Als je die pet dag en nacht zou ophouden dus nooit zon licht of lucht zou bij laten komen zal het op ten duur doodgaan.
brandonvts is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 14:02   #44
slager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2005
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andreo
Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.
.....Lulkoek
slager is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2005, 15:02   #45
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zoals Biljartbal zegt, is het theoretisch wel mogelijk, doordat je de bloedtoevoer naar je hoofdhuid afknijpt. Je pet moet dan natuurlijk wel heel strak om je hoofd zitten. Sommige mensen dragen dagelijks een pet en ja, dan is het dus wel mogelijk naar mijn idee.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van haarverf? Niels AGA - Algemeen 44 6 april 2015 17:41
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
Word je kaal van gel? Mcsnip AGA - Algemeen 68 2 maart 2007 16:10
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd? Animal AGA - Algemeen 29 9 juni 2006 10:44
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 20 februari 2005 23:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.