Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 1 september 2020, 16:07   #1
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Psychisch lijden na haartransplantatie

Iets minder dan een jaar geleden heb ik een haartransplantatie laten doen. Dit omdat mijn voorhoofd wel erg hoog werd.

Op mijn 28e op consult geweest voor 1500 grafts. Vervolgens heb ik erg lang getwijfeld kaalscheren of doen. Helaas bleef de quote in m'n hoofd als het kan waarom niet.

Nu heb ik het gedaan en ben ineens helemaal klaar ermee. Fina, toppik etc en heel veel spijt dat haar er in feite totaal niet toe doet. (technisch goed uitgevoerd maar volgende kaling komt gelijkelijk eraan)

Ik heb het kaalgeschoren en gelukkig zijn de littekens minimaal.

Dagelijks ben ik obsessief ermee bezig, liep bij een psycholoog maar nu ook slecht slapen met piekeren waarom waarom etc.

De haartransplantatie voelt als volledig onnodig. Maar blijf bang voor Littekens, een eiland vooraan en flashbacks... Ik kan nu niet ermee omgaan dat ik niet direct voor kaal ging en fantaseer nu over mijn flassige Voorkant ipv dikke haarlijn.

Zelf ben ik heel erg geschrokken van deze trigger. Terwijl ik ook gewoon mensen zie die zeggen transplant nja boeje het is pijnlijk maar ga snel door kortgeschoren.

Ik dacht dat ik het echt wou, maar tis nu meer van wat een onzin die jaren met haar bezig.

Laatst gewijzigd door spinner1; 1 september 2020 om 16:10
spinner1 is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.