Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2020, 17:35   #1
HT 2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2020
Berichten: 3
Geslacht:
HT mei 2019

Goedemiddag,

Ik wil graag mijn ervaringen met Esteworld met jullie delen. Ik heb deze HT begin 2019 uit laten voeren en zit dus inmiddels op het eindresultaat. Ik zal proberen van A tot Z te beschrijven hoe alles is verlopen. Aan het einde zal ik mijn conclusies opsommen.

Aanloopfase:
Ergens rond februari ben ik via een van mijn betere vrienden bekend geraakt met Esteworld. Hij was immers een jaar daarvoor behandeld via Esteworld. Ik heb contact gezocht via Hidde en Margot. Al snel was er ruimte voor een 1e consult op het kantoor nabij Utrecht. Ik ben samen met mijn vriendin op bezoek geweest. Er spelen natuurlijk op dat moment behoorlijk wat vragen door je hoofd over hoe, wat, eindresultaat, kosten etc etc. Gedurende het gesprek met Margot kreeg ik op veel vragen antwoorden. Wat wel al direct opvalt, is dat de antwoorden vooral commercieel gedreven zijn. Mijn inziens moet het klantbelang voorop staan, en niet het commerciële belang. In het eerste gesprek werd wel direct duidelijk dat commissie opstrijken voor het aantal doorgestuurde mensen een grote rol speelt. Enfin. Volgende dag een offerte in de mail waarin duidelijk aangegeven werd wat het zou kosten en wat de mogelijkheden zijn. Dat proces liep dus snel en duidelijk.

Offerte akkoord:
Uiteindelijk ga ik akkoord met CA 2700 grafts + Accel. Geen idee of Accel werkt, of dat het een goedkope Marketing truc is. Maar ik doe het er toch maar bij. Er wordt wel beklemtoond dat mijn donor zwak is, en daardoor 1 HT van 2700 grafts het maximale is. Ik heb hier vrede mee, echter plaats ik wel wat kritische vragen.

- Jullie garanderen een hoog resultaat. Als dat niet gehaald wordt en mijn donor is volgens jullie niet voldoende voor een 2e HT. Wat schiet ik dan op mijn die garantie?

- Mijn pijnpunt is de kruin. Daar ben ik echt kalend. Tevens is de voorste haargrens ook wat dun aan het worden. Ze geven aan dat het front aanzicht in eerste in de prioriteit heeft. Dat snap ik ook. Ik stel wel de vraag of mijn kruin waar de meeste pijn zit, van een voldoende resultaat gaat zijn met deze 2700 grafts. Ik heb hiervoor meermaals moeten appen en mailen maar uiteindelijk heb ik via Margot de antwoorden gekregen dat het ook op de kruin relatief dicht zou gaan groeien. Dat is een geruststelling dus.

- Verder is de communicatie over hotel, vliegtickets etc. gewoon goed verlopen.

de behandeling zelf:
- aankomst op vliegveld, ophalen chauffeur en communicatie verliep goed. Duidelijk en transparant. Hotel was erg goed.

- De behandeling zelf begint wat chaotisch omdat er behoorlijk druk is en er niemand behalve de chirurgen Engels spreken. Wel is er een Nederlands / Turkse dame aanwezig die fungeert als tolk. Zij loopt echter door alle kamers heen en is er sporadisch. De uitvoerende mensen spreken geen Engels en dat is niet prettig. De verdovingsspuiten zijn pijnlijk maar wel nog te doen. Het uithalen van de haarzakjes gaat prima. Ook het gaatjes boren en de accel verloopt allemaal prima. Het terug zetten van de haarzakjtes verloopt ook prima. Ik heb een korte pauze gehad wat voor mij prima was. Toen ik na een aantal uren klaar was. Zag het resultaat er in eerste instantie goed uit. Vooral voorop zag je duidelijk dat ze flink was haarzakjes terug gezet hadden. Echter zag ik meteen dat er achterop veel minder haarzakjes geplaatst waren. De uitleg was dat er daarvoor te weinig haarzakjes aanwezig waren. Dit was dus ook meteen mijn grootste angst.

- Twee dagen later terug voor de na controle en eerste wassing. Ook weer erg druk en een beetje chaotisch. Bleek dat ik nog even wat bij mocht betalen want de dame had te weinig in rekening gebracht in eerste instantie. Ook hier moet weer een tolk voor komen want de front office medewerker spreekt 0 Engels. Ik snel even op mijn creditcard gekeken en er bleek inderdaad te weinig afgeschreven te zijn. Betaald en terug gebracht naar de luchthaven. De randvoorwaarden waren prima geregeld. Complimenten daarvoor.

het herstel:
De shampoo en spray van Esteworld meegekregen en het dringende advies om enkel die aan te schaffen omdat andere niet (goed) zouden werken. Ik heb gedurende een heel jaar alle aanbevolen middelen gebruikt om zo een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen. Ik heb tussentijds continue foto's verstuurd en hier feedback op gekregen. Resultaat aan de voorzijde verloopt naar behoren. Hierover niets dan lof. Ziet er echt prima uit. Echter achterop blijft het resultaat achter. Eerst wordt je nog afgescheept met het verhaal dat dit gewoon wat langer duurt. Maar gaandeweg de tijd weten zij ook dat dit gewoon niet het gewenste resultaat is. Helaas zijn ze voor minder positieve berichten of klachten vaak niet thuis. Je krijgt dan toch het gevoel dat ze hun geld binnen en dus niet te veel moeite in je willen steken. De term after sales die ze gebruiken in hun verkooppraatje kun je daarom ook vergeten. Pas na ongeveer 10- appjes kom ik in contact met iemand die vrolijk aangeeft dat dit heel logisch is omdat het aantal grafts niet toereikend is voor zowel voor als achter van een goed resultaat te kunnen voorzien. Dat is vindt ik ik echt schadelijk omdat in de beginfase daar niemand eerlijk over is geweest. Het resultaat zou zeker voor en ook achter van een heel dicht niveau zijn volgens hen. Als ik aan in de beginfase goed was geadviseerd over het resultaat, dan had ik wellicht de keuze gemaakt om het niet doen. Dit is voor mij wel de bevestiging dat ze commercieel gedreven zijn en uit zijn op provisie. En wat uiteindelijk nog droeviger is, ze willen me tegen gereduceerd tarief een tweede HT uit laten voeren. Maar dezelfde mensen geven in een eerder stadium aan dat 1 HT met 2700 grafts echt het maximale is. Hoe kun je jezelf tegenspreken? Tevens heb ik bij een NL HT kliniek laten toetsen of een tweede HT nog zou kunnen. Daar wordt met volle overtuiging verteld dat mijn donor dat zeker NIET aan kan..

Eindconclusie:
- Voortraject verloopt best prima, echter trek ik de oprechtheid en het vermogen om mensen echt te helpen in twijfel. Ze sturen op provisie voor mijn gevoel.

- Uitvoering in grote lijnen prima. Echter is het groot, massaal en chaotisch. tevens is het echt een minpunt dat de Engelse taal niet wordt beheerst. Dit praat onder de operatie gewoon niet gemakkelijk. Er wordt verder goed voor je gezorgd en het vervoer en hotel zijn meer dan prima.

- Nazorg schiet te kort. Eerst weken zijn ze best geïnteresseerd. Daarna verwaterd dat en is de redenatie voor mijn gevoel het geld is binnen. Zeker wanneer je niet tevreden bent. Ze praten elkaar tegen en de professionaliteit trek ik daardoor wel in twijfel.

- eindoordeel is dat de HT + Accel niet heeft gebracht wat ik er van gehoopt had. De voorzijde is prima gelukt. Achter op weinig tot geen verschil. Het treurige is dat ik daar van te voren zo op gehamerd heb en de antwoorden ook gewoon op papier heb. Daarna tegen een gereduceerd tarief een tweede HT aanbieden tegen 2000 grafts wat totaal onverantwoord is ongeloofwaardig is getuigd niet van klasse.

Enfin. Ik ben op sommige vlakken ook wel weer positief. Het vooraanzicht is zeker goed gelukt. Ik wil ook benadrukken dat dit echt maatwerk is en het ook per persoon verschilt wat of hoe het resultaat gaat zijn. Ik deel hier dan ook enkel mijn ervaring. Dingen hadden anders gekund en gemoeten en de communicatie als iets niet in de haak is valt gewoon bijna weg.

Voor eenieder die twijfelt over een HT. Toets aan de voorzijde goed wat er mogelijk is en hoe het resultaat ongeveer gaat zijn. Doe een benchmark bij een NL HT kliniek en laat je niet leiden door geld en of mooie praatjes van tussenpersonen die op provisie staan.

Doe er je voordeel mee.
HT 2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 18:02   #2
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Interessant, heb je duidelijke voor en na foto’s?

Ik ben ook behandeld bij Esteworld, kan mij op sommige vlakken (tot nu toe) niet vinden in hoe jij het ervaren hebt. Hopelijk blijft dat zo, service is nog steeds OK.

Weet je al wat je gaat doen om het tot een gewenst resultaat te laten leiden?
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 18:07   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
"Maar dezelfde mensen geven in een eerder stadium aan dat 1 HT met 2700 grafts echt het maximale is. Hoe kun je jezelf tegenspreken? Tevens heb ik bij een NL HT kliniek laten toetsen of een tweede HT nog zou kunnen. Daar wordt met volle overtuiging verteld dat mijn donor dat zeker NIET aan kan.."

De max die ze in 1 behandeling kunnen behalen met uitnemen betekend niet direct de max uit je donor.

De 2700 zal dus de max zijn dat in 1 behandeling mogelijk was.

Als 1 partij zegt het donor kan nog grafts geven en een andere niet, dan zou ik toch nog voor een extra mening gaan. Hiermee kan je de kruin dan opvullen.

Succes met de situatie ieder geval.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 22:38   #4
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ben benieuwd naar foto’s. Hoeveel heb je voor de HT betaald al met al?
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 10:15   #5
HT 2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2020
Berichten: 3
Geslacht:
2700 grafts is voor mij het maximale gezien mijn slechte donor. Dat heeft verder niets te maken met aantal grafts per dag.. Dat is zowel door Esteworld als ook door een andere kliniek bevestigd. Het gaat er vooral om dat de intake zijde vanuit esteworld niet transparant genoeg is geweest waardoor het beoogde resultaat verkeerd is voorgespiegeld.
HT 2019 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 10:16   #6
HT 2019
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Ongeveer €3300-,
HT 2019 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.