Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2006, 22:45   #1
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
kapsel

AAAAAAAAAAA!
kweet even helemaal niet wat op dit moment het beste is voor mijn haar! heb het jarenlang heel lang gehad, en ALTIJD opgestoken (voor zover er veel op te steken viel, maar zo kon k wel alles camoufleren)... 2 jaar geleden alles megakort laten knippen, even gewoon foert gezegd en met kale plekken rondgelopen, maar het hielp wel enigzins, al bleef je het altijd wel n beetje zien. sinds de geboorte van mijn lotje 9 maand geleden niets meer met mijn haar gedaan, dus nu is het weer stilaan vrij lang, maar het trekken, mmm... tlijkt erger te worden... ik wou zo graag terug lang haar (hoewel het nooit echt lang was, er was zo weinig ), maar ik weet het niet... sta terug elke dag zooo alng te sukkelen voor de speigel, capoufleren lukt amper, terug laten kort knippen is verleidelijk (zeker met die hitte ), maar toch, trekken doe ik hoe dan ook... zucht... effe heel gefrustreerd...
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 10:00   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Héél herkenbaar. Heb ook jaaaaaren heel lang haar gehad, vanwege grote kale plekken ineens naar ultrakort gegaan, dan weer langer laten groeien, weer kale plekken, dan een haarwerk genomen, dat weggelaten, weer kort laten knippen, weer langer laten groeien - en zo is het nu nog, ik heb het wel een beetje in model laten knippen maar er zijn weer plekken gekomen dus moet ik weer met speldjes aan de slag... Vrienden zeggen: laat het toch weer kort knippen, dat staat zo pittig; de kapper zei het ook, want zo vallen de plekken minder op. Maar ik wil zo graag weer lang haar, dat is zoveel vrouwelijker. Moeilijk hè...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 11:09   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik was mijn kort haar kotsbeu en ben nu heel blij met lang haar
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 11:31   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
kort of lang... als er maar haar op staat ...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 16:32   #5
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
ik zou m'n haar ook nooit kort durven laten knippen, ik heb zo'n spits gezicht: k zou precies een rattekop hebben hoewel ik denk dat het misschien (allé zeker) beter zou zijn om mijn haar is te kortwieken, dan groeit het misschien beter... maar toch, no way, dat durf en wil ik niet... stom eigenlijk
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 17:24   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Maar jij bent gezegend met krullen...
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 10:23   #7
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hebt ge al eens iemand met korte krullen gezien.... trekt op niks!!!!! ik had dat vroeger heel even, mijn bijnaam toen: Poedelheadje!!!!!!! toen ben ik dus nog meer beginnen trekken..... k denk dus dat kort haar geen optie meer is voor mij

met mijn krullen kan ik idd de dunne plekken wat beter verbergen door het op te steken, maar toch.... ook verre van ideaal hoor....
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 10:43   #8
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
We willen altijd wa we ni hebben zeker... in mijn geval: roste krullen
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 14:35   #9
sylvie mutsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Locatie: België
Berichten: 6
alles weg, een nieuwe lei

haai,
ik ben gisteren na zijn uren nr de kapper geweest en heb toegestaan van alles deraf te scheren. Het was gewoon geen zicht meer en voel mij nu wel geruster...de angst dat iemand mijn haarband aftrekt, weer kunnen zwemmen deze zomer ene ook massas opgelucht dat ik nu niet meer kan trekken... MAAR deze ochtend wel een dipje gehad dr mezelf in de spiegel te zien, het doet wel iets zo over je eigen kopie wrijven! Het grootste geluk is da ik nu wrijf terwijl ik studeer en niet meer verveeld ben door al die dingen die ik op mijn hoofd zet of wat ik erin smeer of wat ik in de handen hou om dit te voorkomen en na een 30min zeker al tot de constatatie kom dat het allemaal geen fluit uit haalt! Soit het zal wel zijn voor en nadelen hebben. Het is voor mij tevens de stap om open kaart te spelen met de mensen die vrij dicht staan, ik ben het geheimdoener beu, de angst betrapt te worden met mijn ziekte, de plekken dagelijks te pogen te verdoezelen.... dusja nu met mijn koppie moet k wel een uitleg geven want zomaar plots zoiets doen dat roept wel vragen op. Ik kan trouwens niet weer met een verhaal afkomen van één of andere weddenschap ;-)
Allé ik hoop dat het mss door enkele maandan bros rond te lopen, de gewoonte doorbroken wordt ... WIE WEET, HOOP DOET LEVEN!
sylvie mutsie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 14:45   #10
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Da's heel dapper, Sylvie Mutsie. Nu is het dus Sylvie zonder Mutsie! Wat een bevrijdend gevoel, of niet?
Natuurlijk vragen mensen je 'waarom ineens zo kort', maar antwoord dan 'waarom niet?' Dat je toe was aan een andere look is ook altijd een bruikbaar excuus!
En voor je haar is het alvast gezond: het krijgt lucht, licht, eventuele gespleten puntjes zijn eruit... nu er nog afblijven, zodat het écht de gelegenheid krijgt om te herstellen!
Suxes ermee!

j
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2006, 15:58   #11
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
wow, sylvie, echt knap van je!! probeer je van reacties zo weinig mogelijk aan te trekken (behalve de positieve natuurlijk!). en geniet van je vrijheid-waarmee ik niet bedoel dat je die daarvoor niet had, maar het is nu natuurlijk wel n geruster gevoel kan k me voorstellen...

heb me zelf net opgegeven om te gaan figureren in een vlaamse serie en zit nu al te stressen; hopelijk mag k mijn haar doen zoals k het zelf wil en pushen ze niet om het los te doen ofzo...
groet!
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 21:51   #12
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
HOIHOI

heb ook jááááren met die problemen gezetn van uren voor de spiegel mte moeten staan. maar heb vorig jaar besloten een haarwerk te nemen en ik meen 't DIT had ik jaren eerder moeten doen. voel me nu zo veel lekkerder en ja let op ...vorige week zei iemand die ikniet ken dat mijn haar zo leuk zat . en ik weet het probleem is er maar dat deed me wel erg goed dat ze dat weer eens tegen je zeggen na ongeveer 20 jaar.zelf heb ik ook vaak gedacht om t er af te knippen maar ja den ben je net als met een haarwerk nog niet van je problemen af, maar als je t niet meer kan verbergen ziet ook iedereen dat er iets niet klopt als je kort haar hebt(kale plekken) en ja met een haarwerk dat er goed op zit en met echt haar ziet niemand dat het nep is. echt ik vind het super. Succes met jullie keuzes.

groetjes margot
gogo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
Kort kapsel leidt tot minder haaruitval? John.. AGA - Algemeen 7 5 juni 2005 19:01
kapsel doen of niet doen thorr Van alles en nog wat... 1 21 augustus 2004 17:10
kapsel zazje TTM - Algemeen 2 4 november 2002 09:24
vet,plat kapsel? alex Medicijnen/haargroeimiddelen 2 15 juli 2002 08:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.