Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 juni 2008, 00:31   #406
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzor Bekijk bericht
Ik denk er aan om mijn haar te milimeteren.
Op deze foto heb ik mijn haar achteruitgekamt met water.


http://img406.imageshack.us/my.php?image=pic1og6.jpg

Zal dit mij goed staan? zoja welke lengte kan ik het best trimmen?
Ja hoor staat je prima! Als je erover twijfelt begin je gewoon wat langer, kun je het altijd terugbrengen naar een kortere lengte.

Bijkomend voordeel isdat je, iit veel van ons, gewoon doorgaat met je leven en niet zo stil staat bij iets wat de buitenwered niet echt boeiend vind.

Ben benieuwd hoe je die nieuwe coupe ervaart. Graag feedback dus! Mssn haal je een aatal van ons ook over de streep.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2008, 08:44   #407
Pelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Hey Ryan,

Vind je niet echt kalend op die foto. Maar de tondeuze erover staat je volgens mij prima. Zou geen seconde twijfelen.

GrBob
Agree,

Vind hem ook niet kalend ofzo. Ik denk dat 98% van dit forum met hem wil ruilen. Verder zou ik ook niet twijfelen, gewoon dat ding erover...al is het niks groeit het toch wel weer aan!

Groeten
Pelle is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2008, 10:50   #408
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Bedankt voor de reacties, heb het toch niet aangedurft helaas.

Misschien als ik wat bruiner ben, wat meer spieren erbij heb gekweekt in de sportschool!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 01:21   #409
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Sorry gast

Maar je durft je haar pas te millimeteren als je spieren hebt en als je bruiner bent?


HAHahahahahaa. Ik hoop dat dit helpt dat ik je nu uitlach. Want volgens mij is jouw probleem niet kaal worden, maar je onzeker voelen (over je hele zelf).

Iedereen millimetert zijn haar tegenwoordig vriend. Zelfs gasten die niet kaal worden. En jij? Jij moet eerst spieren kweken? Tegen de tijd dat jij eindelijk die spieren van je hebt is lang haar waarschijnlijk weer in.

Wat ik wil zeggen: zit niet zo te twijfelen Je leeft nu. Ga niets uitstellen ofzo.


Dit advies is goed bedoeld,

Robbert

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties, heb het toch niet aangedurft helaas.

Misschien als ik wat bruiner ben, wat meer spieren erbij heb gekweekt in de sportschool!
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 01:28   #410
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
En wat ik bedoelde: Gemillimeterd haar staat beter bij een wat atletischer lichaam.

Verder hoor ik heer vaak mensen praten over een lekker kleurtje krijgen en dan de boel kortwieken.

Verder heel mooi dat je het goed bedoelde, maar je toon bevalt me desalniettemin niet, en ik ben ook je 'vriend' niet.

Maar thx anyway.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 10:34   #411
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
En wat ik bedoelde: Gemillimeterd haar staat beter bij een wat atletischer lichaam.
Klopt, maar dat heb je niet in 2 weken. Daar je doe je jaren over. Dus ga vooral met regelmaat naar je fitness.

Citaat:
Verder hoor ik heer vaak mensen praten over een lekker kleurtje krijgen en dan de boel kortwieken.
Fout, dit heb ik ook verkeerd gedaan. Het is het beste om zo wit mogelijk te zijn, omdat hierdoor het kleurverschil tussen je gezicht en je hoofd zo min mogelijk is. Als je het kort hebt ga je zonnebanken, in de zon liggen of gebruik je wat niveau summerlook. Zo word je mooi egaal bruin.

Het is verstandig om een paar dagen tot een week vrij/vakantie te nemen. Of het in de week voor je vakantie te doen, zodat je aan jezelf kan wennen. Ook moet je je natuurlijk voorbereiden op de reactie uit je omgeving.

Citaat:
Verder heel mooi dat je het goed bedoelde, maar je toon bevalt me desalniettemin niet, en ik ben ook je 'vriend' niet.


Maar thx anyway.
Verder is het goed om te weten dat wanneer je het eenmaal gedaan hebt, je alleen met spijt terugkijkt op de periode dat je zo verschrikkelijk veel tijd en energie hebt gestoken in het tegenhouden van iets waar prima mee te leven is. Met een beetje geluk "staat" (vooral: wat je er zelf van vind) de look je goed en kan je verder met je leven.

Worst case kom je erachter dat kaal helemaal geen optie is, dan laat je het teruggroeien en neem je 3000 grafts bij Prohair.

Je hebt niets te verliezen.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 28 juni 2008 om 10:59
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 11:30   #412
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
[quote=Tibetaan;170455]Klopt, maar dat heb je niet in 2 weken. Daar je doe je jaren over. Dus ga vooral met regelmaat naar je fitness.


Nou jaren, vorig jaar was ik met een paar maanden al goed op weg.

In mid augustus ga ik op vakantie, misschien dat ik het dan voor die vakantie laat doen!

Goed punt wat je hebt over het krijgen van een kleurtje. Als ik nu te bruin wordt, vervolgens millimeter ik het, dan zorgt dat voor een tegenstelling tussen mn hoofdhuid en gezicht?

Groet Ryan
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 11:51   #413
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Op vakantie laten milimeteren. Als je naar een warm land gaat wordt je mooi egaal bruin . Je hebt ook van die bruiningscremes...Nivea Summerlook werkt prima.

Het gaat je waarschijnlijk prima staan, maar het is toch een grote stap natuurlijk. Ik twijfel ook nog steeds...
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 13:49   #414
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
[quote=Ryan R;170460]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Goed punt wat je hebt over het krijgen van een kleurtje. Als ik nu te bruin wordt, vervolgens millimeter ik het, dan zorgt dat voor een tegenstelling tussen mn hoofdhuid en gezicht?

Groet Ryan
Jazeker. Dan valt het verschil extra op. Maargoed, waar hebben we het over? Zo erg is dat ook niet. Het is detail. Als je de details perfect wil doen, dan kan ik ze wel voor je op een rijtje zetten. De hoofdzaak is het korttrimmen zelf.

Neem deze website eens een tijdje mee en leer van anderen: www.slybaldguys.com






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Op vakantie laten milimeteren. Als je naar een warm land gaat wordt je mooi egaal bruin . Je hebt ook van die bruiningscremes...Nivea Summerlook werkt prima.

Het gaat je waarschijnlijk prima staan, maar het is toch een grote stap natuurlijk. Ik twijfel ook nog steeds...
Gna, twijfel is prima en begrijpelijk. Maar blijf ook nieuwschierig! Je kunt het altijd weer aan laten groeien. En je bent van die eeuwige vraag verlost: "zal het me staan?"

... achteraf boeit dat helemaal niet meer zo veel en ben je vooral blij dat je van dat hele gedoe rondom dat haar bezig bent geweest.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 28 juni 2008 om 13:53
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 15:57   #415
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Flink wat overwegingen, ik denk dat ik vlak voor de vakantie aanhoud als tijdstip om mn haartjes te kortwieken.

Bedankt voor de adviezen!


Groet Ryan
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2008, 15:23   #416
Glaasje187
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2008
Berichten: 3
Hallo..

Ik ben zelf redelijk kalend aan het worden.. Achteraan dikke volle bos en vooraan flinke inhammen en een dunne bos tot (langzamerhand) halverwege.

Steeds meer begin ik te twijfelen of ik het moet afscheren/millimeteren.. Aangezien ik het "gladde" zelf niet mooi vind, denk ik zelf aan millimeteren.. Ik vind zelf een stoppellaagje best leuk staan bij anderen maar jah hoe gaat dit staan bij mij ??
Heb ook 1 kameraad die kalend was en gewoon elke keer het mes eroverheen haalt, maar die zegt natuurlijk : Gewoon doen.. staat bij iedereen wel goed maar het is wel even wennen..

En binnenkort 3 weken vrij dus volgens mij de beste tijd om eens wat te proberen..

Hoe krijg je zo'n dunne laag? Hoeveel mm moet ik daarbij denken? 2 of 3 mm? of dit is zelfs 1 mm?
Iemand ook een goede tip voor een tondeuse in dit geval? En is het misschien verstandig om de 1e keer bij de kapper te laten doen ?

Veel vragen en veel bewerken maar daarvoor is toch een forum ??

Laatst gewijzigd door Glaasje187; 29 juni 2008 om 15:42
Glaasje187 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 01:29   #417
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glaasje187 Bekijk bericht
Hallo..

Ik ben zelf redelijk kalend aan het worden.. Achteraan dikke volle bos en vooraan flinke inhammen en een dunne bos tot (langzamerhand) halverwege.

Steeds meer begin ik te twijfelen of ik het moet afscheren/millimeteren.. Aangezien ik het "gladde" zelf niet mooi vind, denk ik zelf aan millimeteren.. Ik vind zelf een stoppellaagje best leuk staan bij anderen maar jah hoe gaat dit staan bij mij ??
Heb ook 1 kameraad die kalend was en gewoon elke keer het mes eroverheen haalt, maar die zegt natuurlijk : Gewoon doen.. staat bij iedereen wel goed maar het is wel even wennen..

En binnenkort 3 weken vrij dus volgens mij de beste tijd om eens wat te proberen..

Hoe krijg je zo'n dunne laag? Hoeveel mm moet ik daarbij denken? 2 of 3 mm? of dit is zelfs 1 mm?
Iemand ook een goede tip voor een tondeuse in dit geval? En is het misschien verstandig om de 1e keer bij de kapper te laten doen ?

Veel vragen en veel bewerken maar daarvoor is toch een forum ??
Foto?
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2008, 12:54   #418
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glaasje187 Bekijk bericht
En binnenkort 3 weken vrij dus volgens mij de beste tijd om eens wat te proberen..

Hoe krijg je zo'n dunne laag? Hoeveel mm moet ik daarbij denken? 2 of 3 mm? of dit is zelfs 1 mm?
Iemand ook een goede tip voor een tondeuse in dit geval? En is het misschien verstandig om de 1e keer bij de kapper te laten doen ?

Veel vragen en veel bewerken maar daarvoor is toch een forum ??
3 weken is inderdaad chique. Heb je mooi even de ruimte om aan je nieuwe look te wennen.

Qua tondeuse is er veel keuze. Ik zou een Wahl aanraden. Draadloos is handig maar niet noodzakelijk. Hoe korter hij knipt, hoe beter.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 00:44   #419
Glaasje187
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2008
Berichten: 3
ff wat foto's van een feestje (enkele maanden geleden) erbij gepakt.. helaas erg donker en het dunnere gedeelte is iets meer opgeschoven...

Ben trouwens een fanatiek wielrenner/sporter dus zat er altijd wel aan te denken maar sinds de laatste weken toch vaker..

toch 3mm of nog korter ?? Heb zelf geen idee hoeveel verschil dit ongeveer is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg naamloos.JPG‎ (16,3 KB, 256x gelezen)
Glaasje187 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2008, 01:34   #420
Doopliss
Banned user
 
Geregistreerd: 1 april 2008
Berichten: 176
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glaasje187 Bekijk bericht
ff wat foto's van een feestje (enkele maanden geleden) erbij gepakt.. helaas erg donker en het dunnere gedeelte is iets meer opgeschoven...

Ben trouwens een fanatiek wielrenner/sporter dus zat er altijd wel aan te denken maar sinds de laatste weken toch vaker..

toch 3mm of nog korter ?? Heb zelf geen idee hoeveel verschil dit ongeveer is.
Als mijn haar er zo aan toe was had ik het allang afgeschoren
Doopliss is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.