Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 9 augustus 2008, 12:27   #496
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Nee, ik herken me er niet in dat het maar behelpen is om mijn haar te behouden. Ik kijk nu iedere dag tevreden in de spiegel zonder zorgen te hebben over mijn haar.
Ik vind het serieus fijn om te lezen, dat je jezelf geen zorgen meer maakt over je haren. Want dat is eigenlijk wat ons allen hier verbind: een oplossing zoeken voor een issue waar nog geen sluitende oplossing voor is.

Iedereen zoveel mogelijk tevreden met de oplossing die bij hem/haar past!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2008, 02:32   #497
Sniper1979
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 1
Leuk om dit forum eens goed door te lezen, als nieuwkomer hier.
Mooi dat er op stimulerende wijze gecomuniceerd kan worden op dit forum.
Enfin.
Vandaag heb ik er na 28 jaar dan ook de tondeuse op laten zetten door mijn thuiskapster.
Ik heb altijd veel te veel tijd aan mijn pruik moeten besteden dat het langzaam ondraaglijk begon te worden om iedere dag weer een half uur te moeten klooien en iedere spiegel die ik passeerde toch echt moest checken.
Tot voor een jaar of 12 geleden had ik een look (qua haar dan welteverstaan) a la leonardo di caprio in Titanic.
Toen mijn Hardcore Gabbertijd eraan kwam (hahaha erg he, maar wat was het toch ook wel weer top) heb ik de zijkanten helemaal weg laten halen tot boven aan de kruin toe, waarna ik de lange bovenkant eroverheen liet vallen.
Mijn god wat een gezicht was dat zeg pffff.
Sindsdien heb ik sinds jaar en dag nooit meer het haar gehad zoals ik dacht dat ik het wilde hebben.
Heb uiteindelijk nog dagelijks van die spikes staan te draaien dat ik er doorgedraaid van raakte.
Maar vandaag was alles anders, we zouden gaan knallen met die hap en het hele euvel terugbrengen naar 3mm, ja 3mm geen tussenfase maar de kleinste kam op die tondeuse erop.
Nu is het zo dat ik van nature wel een ijdel persoon ben, die geregeld een zonnebankje neemt en een crempje smeert, dus ook mijn haar was een lustobject.
Nou zijn de mooiste items aan mijn lichaam (en nee dat heb ik niet zelf verzonnen) mijn ogen.
Vrouwen beginnen vaak gelijk over mijn ogen die de saus op het gerecht zijn, en toen ook mijn kapster aangaf dat hoe mijn hoofd er ook uit zou zien zonder haardos de nadruk van mijn hoofd in mijn geval toch nog steeds op mijn ogen zou liggen.
Nou toen was ik overtuigd en heb het dus laten doen.
Het eindresultaat.
Wat direct opvalt is het feit dat ik meer op mijn kleding zal moeten latten heb ik het idee, aangezien ik vrij vaak Vintage draag a la de Abercrombie & Fitch lijn, maar toch ook doorgaans gewoon houdt van de ruwe harde look, maakt me dit kapsel misschien iets te hard voor de persoon die ik wellicht ben.
Ik heb ook beide bovenarmen volgetatoeeërd en in deze hitte met een singletje aan en 3mm haar en daarnaast ook mijn passie voor het 3 dagen baardje is de optelsom snel gemaakt.
Daarentegen is dit alles met een mooi hemd en een spencer of gewoon een effen overhemd weer helemaal het tegenovergestelde.
Hier kleedt dit kapsel absoluut af als een echte Must Have.
Eindoordeel.
Ik heb een goede tondeuse besteld na vele reviews hierover en ga die 3 mm nog een stukje terugbrengen naar 1 / 1,5 mm.
Bevalt me die 3mm niet? Oh jawel het tegenovergestelde van dit alles, ik ben gewoon herboren en kan iedere dag een half uur langer minstens in mijn bed blijven liggen.
Het vrouwtje aait er graag over, dus een Win Win situatie zou je zo zeggen.
Maar ik wil die 1mm nou ook wel eens gezien hebben nu ik toch op de goede weg ben en lijk te zijn aangekomen.
Nu is het wellicht zo dat niet iedereen hetzelfde is qua karakter en ik dus niet voor iemand kan spreken die overweegt zijn haar af te scheren, maar twijfelt of bang is hoe het eruit komt te zien.
Maar ik kan alleen maar zeggen, doe het gewoon.
Meningen verschillen nu eenmaal en waar die buurvrouw op de hoek je een crimineel vind daar vind men je op je werk of een feest of bruiloft wellicht een leuke knul met je korte koppie, dat overigens altijd in de mode is en altijd goed zit.
Het mooiste zullen nog altijd de meningen zijn van mensen die het niet mooi vinden of wellicht minder mooi zullen vinden, maar zeg nou zelf ''luister je hier nou echt naar''??????
Mocht je op bovenstaande zin bevestigend antwoorden , vraag ik me toch echt af ''Waarom dan wel?'', maargoed wellicht ben ik hier qua krakter wat makkelijker in, en is het belangrijkste gevoel nou eenmaal Mijn Gevoel.

Anyway veel succes en moed toegewenst aan degene die dit nodig achten om eindelijk te doen waar ze al zo lang over nadeneken.
Sniper1979 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2008, 16:38   #498
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Das een mooi verhaal jongen

Je schrijft het ook zo leuk
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 19:10   #499
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Hoe kan ik het beste eigenlijk zelf mijn haar millimeteren? Ik heb het de kapper gevraagd. Hij zei iets over de zijkanten langer laten (of was het juist korter )?

Hoe doen jullie het? Elke keer naar de kapper?
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 20:33   #500
nozem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman Bekijk bericht
Hoe kan ik het beste eigenlijk zelf mijn haar millimeteren? Ik heb het de kapper gevraagd. Hij zei iets over de zijkanten langer laten (of was het juist korter )?

Hoe doen jullie het? Elke keer naar de kapper?
het is juist zijkanten korter al doe ik dit zelf niet ik doe alles egaal.
maar ik doe het dus zelf erg makkelijk kan tenslotte niet veel fout gaan met een opzet stukje

succes
nozem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 16:31   #501
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper1979 Bekijk bericht
Leuk om dit forum eens goed door te lezen, als nieuwkomer hier.
Mooi dat er op stimulerende wijze gecomuniceerd kan worden op dit forum.
Enfin.
Vandaag heb ik er na 28 jaar dan ook de tondeuse op laten zetten door mijn thuiskapster.
.....
Kan me echt goed vinden in je verhaal! Heb ook een pruik gedragen, maar was het helemaal zat. Nu heb ik het net als jij gemillimeterd, en toevallig krijg ik ook dezelfde reacties op mijn ogen. Die komen nu veel beter naar voren omdat je gezicht in de picture komt als je haar kort is! Met mooie kleren erbij kom je helemaal over als "de man" . Mijn ervaring met kort haar (laagste standje met opzetstukje) is dan ook super goed!
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 19:50   #502
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Hallo MGREEN, waar ik benieuwd naar ben is het volgende: je schrijft dat je, je haar heb gemillimeterd, hoe ga je daar straks mee om als je haartransplantatie (juni 08) is aangeslagen. Houd je het dan gemillimeterd of laat je het dan toch weer langer groeien.

Zomaar benieuwd.

Groet
__________________
Regime: Rooscure, Saw Palmetto Universal, Vitamine E, Silicium, Biergist en Knoflook.
Situatie: Alles is gestabiliseerd, en sinds kort hergroei.!! Mijn kruin is weer dicht. haren dikker, dus voller.
Gestopt met roken vanaf 27 jul 08




henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2008, 00:15   #503
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Heren ik ben van plan o ook binnen nu en een week mijn haar te milimeteren..Ik heb nu al een tijdje behoorlijk lang haar, maar ben het nu zat.. Ik heb een vraagje, iedereen zegt dat het normaal is 100 haren te verliezen, maar is dat wel zo...Ik verlies namelijk echt veel haar, vooral tijden het douchen en kammen, met name als het wat vetter is! Hoeveel haren verliezen jullie nou op een dag en is het echt zo dat mensen zonder aga ook gewoon veel (a 100) haren per dag verliezen. Bij mij gaat het overigens wel over de gehele scalp, dus zowel bovenop als zij- en achterkant..

Misschien wil ik wel gewoon een bevestiging, maar voel me gewoon weer rot nadat ik m'n haar (1 a 2 x per week) heb gewassen en gekamt, dan zie ik er al zo'n stuk of 60 verdwijnen....

Ik hoor het wel.

Cees
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 12:31   #504
saray
Toppek Haarverdikkers
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 22
om je haren gezond te houden is kort houden toch het beste, je heb dan ook geen last van haaruitval
saray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 13:57   #505
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Heren ik ben van plan o ook binnen nu en een week mijn haar te milimeteren..Ik heb nu al een tijdje behoorlijk lang haar, maar ben het nu zat.. Ik heb een vraagje, iedereen zegt dat het normaal is 100 haren te verliezen, maar is dat wel zo...Ik verlies namelijk echt veel haar, vooral tijden het douchen en kammen, met name als het wat vetter is! Hoeveel haren verliezen jullie nou op een dag en is het echt zo dat mensen zonder aga ook gewoon veel (a 100) haren per dag verliezen. Bij mij gaat het overigens wel over de gehele scalp, dus zowel bovenop als zij- en achterkant..

Misschien wil ik wel gewoon een bevestiging, maar voel me gewoon weer rot nadat ik m'n haar (1 a 2 x per week) heb gewassen en gekamt, dan zie ik er al zo'n stuk of 60 verdwijnen....

Ik hoor het wel.

Cees
Als je je haren maar 1 keer per week wast, is het logisch dat je dan per keer dat je je haar wast veel haren verliest. De haren die je eigenlijk al een paar dagen eerder hebt verloren blijven lekker een paar dagen extra in je vettige haar kleven.... Als je je haren wat vaker zou gaan wassen, dan zul je merken dat het haarverlies per dag wel meevalt.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 12:17   #506
saray
Toppek Haarverdikkers
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 22
maar het kan ook aan het shampoo liggen die hij gebruikt...
__________________
Toppek Haarverdikkers
saray is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 13:47   #507
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saray Bekijk bericht
maar het kan ook aan het shampoo liggen die hij gebruikt...
Nee. Een shampoo zorgt niet voor haaruitval
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 16:31   #508
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk1106 Bekijk bericht
Hallo MGREEN, waar ik benieuwd naar ben is het volgende: je schrijft dat je, je haar heb gemillimeterd, hoe ga je daar straks mee om als je haartransplantatie (juni 08) is aangeslagen. Houd je het dan gemillimeterd of laat je het dan toch weer langer groeien.

Zomaar benieuwd.

Groet
Hey Henk,

Dat is nu moeilijk te zeggen, maar ik denk dat ik het voorlopig zo laat. Als de HT is aangeslagen dan heb ik weer een kaarsrechte haarlijn wat het gemillimeterde haar alleen maar mooier maakt.

Wel denk ik dat over een half jaartje ik mijn haar weer laat groeien, dat is toch wel het uiteindelijke doel geweest Het millimeteren is eigenlijk een zeer positieve bijkomstigheid geweest.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2008, 22:12   #509
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
als je je snor/baard vaak scheert,komen de stoppels steeds sneller en heb ik het gevoel dat de baard-haren sneller groeien.
hebben jullie(de gene die zijn hoofd vaak kaalscheren) dit ook met hoofdharen??
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2008, 22:49   #510
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
als je je snor/baard vaak scheert,komen de stoppels steeds sneller en heb ik het gevoel dat de baard-haren sneller groeien.
hebben jullie(de gene die zijn hoofd vaak kaalscheren) dit ook met hoofdharen??
Het is maar een gevoel, haren gaan geen fractie sneller groeien wanneer je ze scheert. Dat dat praatje zo lang overleeft verbaast me.

Oorzaak en gevolg worden omgedraaid he. Een jongen gaat zich scheren en daardoor gaan zijn baardharen harder groeien ... nee dus, een jongen gaat zich scheren omdat zijn baardharen harder gaan groeien. Wat je aan de oppervlakte (mechanisch) met je haren uitspookt heeft geen effect op je haarwortels.

Nog zo'n bakerpraatje is het verhaal van de baret. Jongens die net volwassen zijn gaan in dienst en moeten daar een baret dragen waardoor ze kaal worden. Totale onzin natuurlijk, jongens die net volwassen zijn worden soms (helaas) getroffen door AGA en worden daardoor kaal net op een moment dat ze in dienst gaan en een baret moeten dragen.

Ik denk dat mensen die hun hoofd kaalscheren eerder in de loop der jaren merken dat ze kaler worden. Dan kun je natuurlijk concluderen dat ze kaler worden door het scheren. Maar in feite scheren ze zich omdat ze kaler worden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.