Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 november 2008, 18:59   #616
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.I. Bekijk bericht
Ik zou het zo houden Ryan. Stuk beter zo!

Kon je je hoofdhuid ook goed zien voordat je gemilimeterd haar had? Ik zie er tegen op om me haar te millimeteren omdat ik het gevoel heb dat mensen dan me hoofdhuid bovenop me hoofd kunnen zien en kunnen zien dat het veel dunner is dan op de zijkant en achterkant van me haar.
Ja was ik ook bang voor, maar dit is zeker niet het geval.
Het is nu aardig gegroeid in 1,5 week.
Ik kan het nog ietsje langer doen, anders ga je zien dat het bovenop dun is denk ik.

Het staat nu echt goed, het is nu zo´n...wat zal het zijn...6 millimeter.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 19:04   #617
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yglodokus Bekijk bericht
Ik scheer m'n hoofd inmiddels al jaren kort/kaal. Tegenwoordig scheer ik iedere week, zodat het nu meer een look is ipv een oplossing Soms denk ik wel eens dat, mocht mijn haar ooit wonderwel weer terugkomen, ik het gewoon weer kaal zou scheren Het voelt gewoon heel erg MIJ, ben d'er trots op (of iig trots dat ik me er niet voor schaam)


Heb ik ook hoor. Ik heb nu wel een HT gedaan, maar zal me niks verbazen als ik mijn hoofd zo nu en dan net zo kaal scheer als op de foto. Ik hou (op inhammen na) gewoon niet van kale/dunne plekken en moet een KEUZE hebben, lang of kort.

Als je kaal/kalend bent, is er nog maar weinig keus.

Laatst gewijzigd door norwood2; 18 november 2008 om 19:07
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 20:12   #618
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht


Heb ik ook hoor. Ik heb nu wel een HT gedaan, maar zal me niks verbazen als ik mijn hoofd zo nu en dan net zo kaal scheer als op de foto. Ik hou (op inhammen na) gewoon niet van kale/dunne plekken en moet een KEUZE hebben, lang of kort.

Als je kaal/kalend bent, is er nog maar weinig keus.
Ben ik helemaal met je eens! Gemillimeterd haar kan er super gaaf uitzien, maar ik vind het ook fijn als de haarlijn er in ieder geval goed uitziet.
Ik ben zelf trouwens van mening dat kort haar er zelfs beter uitziet als je wat scherpe inhammen hebt ipv een kaarsrechte haarlijn.

Laat mijn haar na mijn HT ook weer groeien maar in de toekomst durf ik alles er zo weer af te halen (met zomer ofzo).
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 20:54   #619
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGREEN Bekijk bericht
Ik ben zelf trouwens van mening dat kort haar er zelfs beter uitziet als je wat scherpe inhammen hebt ipv een kaarsrechte haarlijn.

(met zomer ofzo).

Ben ik het dus helemaal met je eens. Het geeft een iets scherpere, snellere look.

Zoiezo vind ik een beetje inhammen wel vet staan.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2008, 21:07   #620
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Bij Zidane is dat erg mooi, die heeft echt zo'n driehoek.
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2008, 15:35   #621
Shyguy007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed Bekijk bericht
Zijn er mensen die na veel proberen en bedrogen uit zijn gekomen toch besloten hebben het af te scheren? Hoe reageren mensen? Hoe ervaar je het?

Verder gaat het op dit moment met mij redelijk vooral aan de achterkant alleen haarlijn en inhammen willen niet vlotten.

Sinds ik mn hoofd heb kaalgeschoren groeit mn haar niet meer als voorheen terug. Ik zit nu inmiddels op de 1cm. Aan de zijnkanten zie je geen openingen vergeleken met boven op het hoofd.
Shyguy007 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 17:16   #622
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
JOINED THE CLUB!!

Ik kon vanacht niet slapen en dacht er aan om mijn haar er af te scheren. Mijn haar was vettig, het jeukte, het wilde niet zitten en in de spiegel zag het er niet uit, weer diepere inhammen. En je kent het wel je haalt je handen door je haar en er vallen weer allemaal haren hopeloos naar beneden en na 10 keer nog steeds.
Mijn tondeuse maakte nogal een lawaai, ik wilde de buren niet wakker maken, maar slapen lukte niet meer. Dus ding weer aangezet tegen mijn haar en even daarna zie ik het haar vallen, er is nu geen weg meer terug. Een paar keer ondertussen in de spiegel gekeken, maar boven mijn aanrecht alles er af geschoren. Het stond best wel cool, vooral met een beetje een baardje (ook een paar milimeter).
Maar het was ongelijk, dus daarna hoofd en baard ingesmeerd met scheerschuim en met mijn Gilette Fusion Power mijn hele hoofd glad geschoren. Dat ziet er wel minder cool uit dan gemilimeterd, maar het is nu gelijk en het groeit wel weer. Ik moet zeggen, nu het er af geschoren is, ziet mijn haarlijn er helemaal niet zo heel kaal inhammig, sneu meer uit. Sinds ik een baby ben is mijn haar niet zo kort geweest, dus er is al 20 jaar geen zon op geweest, heb nu wel een bleke hoofhuid.
Ik moet er aan wennen, maar als ik een beetje in de zon ben geweest en het is weer een paar milimeter, dan denk ik dat het wel cool staat. In ieder geval geen gedoe meer met steeds mijn haar over mijn inhammen doen na het fietsen enzo. Het zit vanaf nu altid hetzelfde, geen bad hair days meer, geen haar in mijn handen en overal in mijn badkamer, geen haar meer op de vloer in mijn bed en tussen mijn studieboeken.
Minoxidil en Spironolactione crème aanbrengen gaat nu ook veel makkelijker en het trekt nu in mijn hoofdhuid, in plaats van dat het in mijn haar gaat zitten en verdampt. Wassen met vit B5 shampoo en dr Lee shampoo zal nu ook wel effectiever worden. Misschien dat ik nu ook wel meer kans op hergroei heb, het voelt veel frisser.
Niemand heeft het nu nog gezien, het zal nog wel een vreemde week worden. Maar ik ben op dit moment in ieder geval blij dat het er af is. Ik heb het afgeschoren haar in een zakje gedaan en ga het bewaren, valt me op hoe donker mijn haar eigenlijk is.
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 19:16   #623
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flyehigh1987 Bekijk bericht
Dus ding weer aangezet tegen mijn haar en even daarna zie ik het haar vallen, er is nu geen weg meer terug. Een paar keer ondertussen in de spiegel gekeken, maar boven mijn aanrecht alles er af geschoren. Het stond best wel cool, vooral met een beetje een baardje (ook een paar milimeter).
Maar het was ongelijk, dus daarna hoofd en baard ingesmeerd met scheerschuim en met mijn Gilette Fusion Power mijn hele hoofd glad geschoren. Dat ziet er wel minder cool uit dan gemilimeterd...
Ik moest even keihard lachen toen ik dit las.

Meteen maar de Gilette Fusion power uit de kast gehaald, geweldig.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 23:20   #624
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Welk Apparaat?

Welk apparaat denken jullie dat het handigst is om zelf je haar te milimeteren??
Ik zag de Remington SCC100 tondeuse, maar hier lees ik tegenstrijdige reviews over.
Ik zoek een apparaat waar ik makkelijk en snel mee, mijn haar op ongeveer 3mm kan scheren en het liefst ook een degelijk apparaat, waar je niet steeds nieuwe messen etc. voor moet kopen. De prijs maakt me niet uit.
Wat is jullie advies??????

Alvast bedankt voor de reacties,
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 23:42   #625
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik heb een tijdje terug de braun ep 100 exact power gekocht.

Wel duur, 60 euro, maar ik wilde gewoon de beste uit de winkel.

Hij bevalt prima! Gekocht bij Expert.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 00:08   #626
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
vraagie, als je bijv de zijkanten alleen wiltopscheren ga je dan naar de kapper, of doen jullie dit gewoon zelf??
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2008, 01:48   #627
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
vraagie, als je bijv de zijkanten alleen wiltopscheren ga je dan naar de kapper, of doen jullie dit gewoon zelf??
Daar zou ik niet aan beginnen, Vito, dat wordt niks. Tenzij je iemand kent die toch iets van het kappersvak verstaat.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2008, 01:11   #628
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Baardtrimmer Of Tondeuse?

BAARDTRIMMER OF TONDEUSE?
Wat is handiger als je zelf je haar op een bepaald aantal mm's wil houden.
Ik denk dat het, het handigst is om al het groffe werk te doen met de baardtrimmer van Philips (zie link bij de foto) en dan als die los verkrijgbaar is, dat kleine baardstylertje van Babylis (+neus/oor trimmer etc.) te gebruiken om mijn baard te stylen. Goed idee of niet? Of hebben jullie nog een beter idee?

Of kennen jullie nog een beter apparaat?

En welke is beter:
- Babylis e860XE

- Philips QT4045-70




Of kennen jullie nog een beter apparaat?


Ik denk dat het, het handigst is om al het groffe werk met de baardtrimmer van Philips te doen en dan als die los verkrijgbaar is, dat kleine baardstylertje van Babylis (+neus/oor trimmer etc.) te gebruiken om mijn baard te stylen. Goed idee of niet? Of hebben jullie nog een beter idee?
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag


Laatst gewijzigd door flyehigh1987; 13 december 2008 om 17:41
flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2009, 03:04   #629
Vons
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 1
ik zie dat december voor het laatst gepost is maar toch moet ik dit even kwijt.. Ik ben nu 18 jaar oud en begon op mijn 16de al op de kruin ligt kaal te worden, dit door een hoofdhuid infectie wat utieindelijk (veeeeeeels te laat) dankzij een shampoo is kunnen verhelpen. (dit veels te laat omdat ik zeer onzeker was over mijn haar met name het kaal worden).

Echter zit ik nu nog steeds met dit probleem, wat ik echt even wil weten is het volgende:

- Ik zit er sterk over na te denken om het eraf te scheren omdat ik ook switch van school en het misschien beter is als ik het doe voordat ik verder ga.. nieuwe mensen enz.

- Ik heb nu lang haar, echt lang haar, staartje lang zeg maar en er is duidelijk een kale plek te zien op mijn kruin als er een lamp op schijnt, daarnaast is men haar ook heel dunnig en vraag men nu af als ik het milimeter zijn deze plekken dan niet meer te zien? of moet ik het echt kaal scheren.

- Verder nog de vraag: Als ik het millimeter of kaalscheer, zal er dan een duidelijk kleur verschil zijn? want het is nu winter, weinig zon enz.. en moet ook vrijdag voor het eerst naar school.. dus als ik het morgen laat doen ofzo.. zal ik er dan wel een beetje "normaal" uit zien?

Je hoort het, ben onzeker.. maar wil dat deze nachtmerrie nou eindelijk eens op houd.

Hopelijk lezen jullie deze forum nog en alvast bedankt voor de reactie.
Vons is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2009, 09:29   #630
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik kan me voorstellen dat je maar eens van het gezeur af wil zijn, zeker nu je naar een nieuwe school gaat. Het is natuurlijk zo dat je er voor nieuwe mensen altijd normaal uit ziet, ze kennen je niet anders.

We kunnen niet zien hoe erg het nu is bij je, dus een echt goed oordeel valt niet te geven. In de regel is het zo dat verschillen in haardichtheid steeds minder gaan opvallen naarmate je haar korter wordt. Maar of dat in jouw geval gewoon een zomerse coupe, volledig milimeteren of helemaal kaal betekent weet ik niet.

Als je een goede kapper in je buurt heb, dan zou ik me gewoon daaraan uitleveren. Leg uit wat je probleem is, wat je wil bereiken en hoe ver je daarvoor wil gaan. Vraag ze desnoods om eerst te kijken hoe het toont als het iets langer is en als dat niet bevalt dan steeds korter. Een sympathieke kapper zal die moeite wel voor je over hebben.

Het kleurverschil zal in deze tijd van het jaar juist het minste zijn. In de zomer is het bovenop nog even bleek, maar is je gezicht veel bruiner. Plan anders morgenavond lekker een zonnenbankje

Zijn de haarwortels door die hoofdhuidinfectie trouwens volledig afgestorven of zou er misschien nog iets te revitaliseren zijn met een middel als minoxidil?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.