Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2005, 08:31   #16
ringba
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 59
Wel,
ik vond het een goed boek. Tijdens het lezen ervan heb ik zo goed als niet getrokken. Nochtans is lezen voor mij een moment waarop ik veel trek.

Ik vond het boek in onze bib,dus mij heeft het geen cent gekost. Misschien moet je bij jou in de buurt ook eens in de bib zoeken.

Voila, dit was kort,maar ik hoop dat je er iets aan hebt

Ringba
ringba is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 10:07   #17
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Tiuri,
Of het boek 'goed' is, daar kan ik natuurlijk niet over oordelen...
Maar, als je er minder geld wilt aan uitgeven, dan heb ik een 'oplossing'. Vorig jaar zouden er drie boeken verkocht worden aan drie Haarweb-TTM'ers nl. Grietje, Karinnetje en Heidio. Door een stom toeval echter heeft de afspraak niet plaatsgevonden en... zit ik hier dus met drie gesigneerde boeken, persoonlijk gericht aan Grietje, Karinnetje en Heidio. Van hen heb ik achteraf geen interesse meer gehoord. Dus, wie wil, kan ze kopen aan de helft van de prijs, 10 euro... Opgelet, het boek is niet meer te vinden in de boekhandel en de voorraad die ik heb aangelegd is niet zo groot.
Ik hoor het wel.
Groetjes, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 12:44   #18
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Bedankt voor jullie reacties, ringba en daniëla! Het is inderdaad een goed idee om even te kijken of ze het bij de bieb verhuren. Ik zal dat even checken, en zo niet maak ik graag van je 10 euro-aanbod gebruik, da's bijzonder vriendelijk van je!

Ik kom hier nog op terug.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 12:54   #19
sannetje
Sannetje
 
sannetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 53
Geslacht:
boek

Hallo,

Het boek is niet meer te koop in de boekhandel?? Hoe kan dat dan? Zo'n goed boek en kunnen mensen eindelijk es lezen wat ttm is en nu is er geen boek meer verkrijgbaar die dat zo duidelijk en op eenvoudige wijze kan verwoorden?! In ieder geval heb ik m gelukkig gelijk nog kunnen kopen helemaal in Groningen gewoon bij Scholtens & Wristers!


Groet en liefs Sannetje
sannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 13:17   #20
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Goed boek ...
Leuk om te lezen, soms wat confronterend, soms wat verschillend met hoe je jezelf voelt, maar het levensverhaal en de stappen die ondernomen zijn voelen je niet alleen op de wereld met TTM.

Ik zou nog eens de tijd moeten nemen om het opnieuw te lezen.
Bij mij was het redelijk confronterend, maar dat heeft me wel goed gedaan om (een tijdje) te kunnen stoppen en ik ben in't algemeen veel verminderd.

Ik ben gewoon content dat ik het heb en dat het bij de hand is als ik het eens wil doorlezen.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 16:22   #21
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik heb het vandaag in de bib gehaald.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 19:41   #22
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
zit ik hier dus met drie gesigneerde boeken, persoonlijk gericht aan Grietje, Karinnetje en Heidio. Van hen heb ik achteraf geen interesse meer gehoord. Dus, wie wil, kan ze kopen aan de helft van de prijs, 10 euro...

oew, voor 10 euro! sounds very interesting
kunde dan ni van Grietje met tipp-ex Bietje maken ofzo?
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2005, 21:04   #23
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
interesse boek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Beste Tiuri,
Of het boek 'goed' is, daar kan ik natuurlijk niet over oordelen...
Maar, als je er minder geld wilt aan uitgeven, dan heb ik een 'oplossing'. Vorig jaar zouden er drie boeken verkocht worden aan drie Haarweb-TTM'ers nl. Grietje, Karinnetje en Heidio. Door een stom toeval echter heeft de afspraak niet plaatsgevonden en... zit ik hier dus met drie gesigneerde boeken, persoonlijk gericht aan Grietje, Karinnetje en Heidio. Van hen heb ik achteraf geen interesse meer gehoord. Dus, wie wil, kan ze kopen aan de helft van de prijs, 10 euro... Opgelet, het boek is niet meer te vinden in de boekhandel en de voorraad die ik heb aangelegd is niet zo groot.
Ik hoor het wel.
Groetjes, Daniëla
hoi daniëla

heb lang niets laten horen op 't web maar ik heb wel erg veel interesse in je boek. laat maar weten of je nog een boek over hebt voor mij en zo,ja hoe gaan we 't dan regelen met die € 10,00. Ben in Antwerpen al eens op zoek geweest naar je boek maar helaas, dus vandaar dat ik veel interesse heb.

groetjes margot (gogo)
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2005, 09:34   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik kan het boek van iemand lenen dus ik zal niet zo'n 10-euro-boek aanschaffen, maar in ieder geval bedankt daniela!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2005, 16:16   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste Daniëla,

Ik ga in deze post nu mijn eerlijke mening geven over je boek. Hou je vast: ik vond het om te kótsen! Maar dat bedoel ik heel anders dan je op het eerste gezicht zou denken.

Laat me het uitleggen. Ik ben gisteren in je boek begonnen en werd er zo door gegrepen dat ik het in één ruk uit heb gelezen. Werkelijk waar, wat een prachtig verhaal. Ik ben er heel erg van onder de indruk.

Ik moet zeggen dat ik veel bewondering voor je heb gekregen. Je hebt een ijzersterke persoonlijkheid. Fantastisch hoe je erin geslaagd bent al die tijd overeind te blijven, en hoe je je TTM uiteindelijk hebt weten om te buigen tot iets positiefs. En ook dat je uiteindelijk dit boek hebt geschreven is echt heel goed. Dat moet erg moeilijk voor je geweest zijn, maar reken maar dat je hier veel mensen mee hebt geholpen.

Ik was ook erg gegrepen door sommige mensen in je omgeving. Wat een fantastische man heb je. En de reactie van je broer op die e-mail vond ik heel erg ontroerend.

De manier waarop je in alle oprechtheid het hele proces beschrijft dat je hebt doorlopen vind ik gewoon subliem. Ik heb als niet-TTM'er nu een veel beter beeld van wat het precies is en hoe jullie dat moeten ervaren. Ook ben je duidelijk erg behendig met de pen; je hebt een aangename schrijfstijl. Het gevaar om heel erg uitgebreid te worden ligt bij dit soort verhalen snel op de loer, maar jouw boek telt geen pagina te veel of te weinig.

Ik was gisteren dus met je boek begonnen, en ik kon er gewoon niet meer mee stoppen. Al vanaf mijn jeugd heb ik last van hele erge wagenziekte. Vooral lezen in de auto of bus is voor mij funest. Nadat ik als kind hier een paar keer heel erg ziek door ben geweest, heb ik dan ook nooit meer een boek aangeraakt in de auto. Maar gisteren moest ik een stuk met de bus reizen, terwijl ik je boek nog niet uit had. Ik heb daarom sinds jaren weer gelezen in de bus omdat ik gewoonweg niet kon stoppen. Ik heb dat moeten bekopen na de busreis: mijn avondeten is maar voor korte tijd in mijn lichaam geweest. Maar het was het waard.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2005, 00:35   #26
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Tiuri,
Bedankt voor je mooie, lieve en verrassende woorden...
Het was inderdaad niet makkelijk om het boek te schrijven, het was een deel van de therapie. En ik ben steeds opnieuw blij wanneer ik lees dat anderen iets hebben gehad aan mijn woorden. Op die manier krijg ik weer moed om verder te gaan, om anderen en mezelf te helpen. Het is zo belangrijk dat andere mensen (niet ttm'ers) weten hoe moeilijk het is om te leven met ttm, zodat wij eindelijk kunnen rekenen op steun en begrip van die mensen rondom ons. We maken onszelf al genoeg verwijten, hebben al zoveel schuld- en schaamtegevoelens dat de verkeerde reactie van omstaanders - of zogezegde hulpverleners - telkens opnieuw een vinger in de wonde is. Hoogtijd voor begrip en aanvaarding.
Bedankt dus, alweer één iemand meer op deze aardbol met begrip voor ttm'ers...
Slaapzacht, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2005, 11:17   #27
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Ik heb als niet-TTM'er nu een veel beter beeld van wat het precies is en hoe jullie dat moeten ervaren.
Dit vind ik zo ontzettend mooi om te lezen. De wetenschap,dat er weer een niet-TTM'er begrip heeft gekregen voor ons,dat voelt goed! Het boek van Bolleke is voor mij een hele steun geweest,alle herkenbare dingen,de dingen die we gemeen hebben. Het heeft mij geholpen de dingen in een goede volgorde te zetten,en bovenal begrip voor mijzelf te krijgen. En als er dan ook nog bereikt word dat anderen begrip krijgen...fantastisch!!

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 19:10   #28
anjaschmitz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Berichten: 4
reactie op het boek

Bij deze wil ik even reageren op het boek van met de handen in het haar.Zelf heb ik geen ttm maar wel onze dochter ze heeft het nu al bijna 5/6 jaar.Ik zelf heb het boek gekocht en gelezen om iets meer te weten te komen met mensen ttm hebben, en de achter gronden.Maar het blijft gewoon moeilijk om te kunnen begrijpen voor een buiten staander.Je kunt je er wat bij voor stellen maar dan komen er weer heel vragen naar boven vooral het eeuwige waarom toch.Het ging nu vrij goed met onze dochter(dat dacht ik tot dat ik weer een getrokken plek zag) Dat kwam als een zeer harde klap in het gezicht aan.Je gaat dan bij je zelf zoeken of wij als ouder iets fout of gedaan hebben.Onze Nathalie gaat geregeld naar het riagg toe en wij zelf ook omdat de situatie steeds moeilijk blijkt te zijn voor het hele gezin.
Met andere woorden wij zitten ook "met onze handen in haren". En we weten het ook niet meer, en we hopen natuurlijk dat het erbij blijft met de kleine plek en dat het niet erger word, zodat ze weer een pruik moet gaan dragen.Die situatie toen was gewoon ondraaglijk maar vooral voor Nathalie.

Tot gauw en groeten van een bezorgde moeder
anjaschmitz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2005, 18:33   #29
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag bezorgde moeder,

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om ons gedrag te begrijpen. Weet jij dat we het zèlf niet eens begrijpen? En die 'waarom'-vraag, tja... soms is er gewoon geen antwoord en moet je 'het' erbij nemen. Eén van de geijkte gezegden hier op het forum van sommigen is dan : "Ik had het weer eens nodig." En dat vind ik persoonlijk een mooie... niet van wakker liggen...
Ik hoop voor jullie en vooral voor Nathalie dat het enigzins beheersbaar blijft zodat ze haar zelfvertrouwen niet kwijt raakt. Hierbij mijn steun!
Sterkte, Daniëla
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.