Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2005, 22:30   #1
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Thumbs up Eindelijk

Hallo iedereen

Langs deze weg wil ik even laten weten dat ik sinds vrijdag mijn haarwerk heb nog erg kort maar heb nu al vele voordelen gehad, bv.- Kan vanuit mijn bed gewoon de straat op, laatst 25 jaar niet meer gekunnen,- lekker in de wind fietsen, - met nat haar naar buiten,-en nog vele voordelen. Ik moet nog heeeeeeeeel erg wenne maar opzich ben ik best tevreden. Mijn man is al best gewend zegt hij en vrienden die nu 2 dagen zijn komen kijken vinden ´t echt allemaal geweldig en niet te overdreven maar echt erg natuurlijk uit zien. Heb zelfs weer eens complimentjes gehad dat ik er goed uit zag dat is denk ik wel 24 jaar geleden geweest. Zolang is ´t ook gelden dat mijn haar goed zat. Nu ben ik weer erg zenuwachtig omdat ik morgen ,mijn zoontje naar school moet brengen en ik ken bijna iedereen dus dat wordt veel praten. Maar ja ik moet er toch eens doorheen. Gisteren had ik echt een shit dag, om een scheet moest ik al huilen, maar ik denk dat alle zenuwen er van de afgelopen tijd toch eens uit moesten, vandaag ging ´t beter maar sta nu in mijn gezicht onder de vlekken ook niet geweldig, maar ja er zijn ergere dingen. Ga nu slapen voor morgen de vuurdoop op school.
O,ja en heb nu 3 dagen niet getrokken, nog NOOIT gebeurd, hopelijk volgen er meer van deze dagen.

Groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 09:35   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
ik hoop ook voor jou dat er nog vele possitieve dagen komen .. volhouden en succes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 23:06   #3
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Thumbs up

Hallo

Kristel bedankt voor je reactie. En van morgen moesst ik mijn zoontje naar school brengen en dat vond ik dus REUZE eng, en ben daarom met een vriendin mee gelopen, maar gelukkig heb ik alleen maar complimenten gekregen en dat heeft me wel weer wat zekerder gemaakt.Maar ik moet eerst nog heel wat mensen voor de eerste keer zien en als dat allemaal gebeurt is zal ´t allemaal voor mij ook wat vertrouwerder worden. Heb vandaag weer nieet aan mijn haar gezeten en dat vind ik tot nu toe ook erg fijn, maar ja ´t is pas 4 dagen. Ik denk nu soms al en mijn man ook: DIT HADDEN WE EERDER MOETEN DOEN. Ik had niet gedacht dit ooit nog eens te zeggen maar ik ga ´t nu toch doen." Iedereen die twijfeld ga ervoor en neem die stap want hoe langer je wacht hoe moeilijker je het je eigen maakt" en ik spreek nu zelf echt uit ervaring, ben nu 37 jaar trek al van af mijn 12 jaar en sind mijn 19e jaar mijn haar altijd in een staartje met bandje moeten doen en ´t weerd als maar dunner en NU pas heb ik de stap durven te nemen, en eerlijk ik vind heet eigenlijk veel te laat want ik had me dus al jaren eerder beter kunnen voelen. En ik hoop dat het nu alleen maar beter gaat. Want in maart staat er een bevalling voor de deur en wil daar helemaal mee bezig zijn en niet zoals met mijn vorige bevalling want toen was meer bezig dat ik wilde dat er toch maar geen kale plekken te zien zouden zijn als met weeën opvangen. Dus hoop ik dat ´t toch nog eens mee gaat zitten. Verder wens ik natuurlijk iedereen veel sterkte.

groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 18:01   #4
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Gefeliciteerd!!

Heyyy,

Wat leuk voor je, zeg! Ik heb sinds oktober ook een haarwerk en ja het verandert je leven een beetje. Ik ben over het algemeen ook erg blij met mijn haarwerk. Hey, maar wat voor een haarwerk heb je eigenlijk? Echt of synthetisch haar, en op ringen, tape of klemmen?

Nou, in ieder geval enjoy!

Liefs,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 13:33   #5
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
HOIHOI

Mijn haar werk is van echt haar en zit vast met ringetjes,en dat van jou??
Nou ik kan wel zeggen dat mijn leven niet echt verranderd is maar wel makkelijker is geworden. En dat begint ´s morgens al ik hoef nu niet meer om 5.30 uur op te staan maar pas om 7.15 uur en ben dus zo klaar. En zo zijn er op een dag nog wel 101 voordelen, al moet ik nog erg wennen dat ik nu in een keer weer haar heb, ben ik wel erg blij. Want ik krijg weer eens complimentjes te horen dat ik er weer eens goed uitzie en ik moet zeggen dat heb ik de afgelopen 10 á 12 jaar niet meer gehad. Dus hopelijk gaat dat wennen ook erg snel. Heeft dat bij jou lang geduurd? Ik moet ook wennen omdat ik eerst mijn haar elke dag waste en nu maar 2 keer per week want ik heb begrepen dat dat beter is voor mijn haarwerk, hoe ervaar jij dat ??

Groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2005, 17:28   #6
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Gogo!!

Niets dan lof en dat verdien je!! Wat geweldig dat je allemaal complimenten krijgt, dat is ook goed tegen het trekken weet ik ondertussen. En je trekt dus niet meer. Volhouden he? Hoe langer je stopt hoe makkelijker het is en als je al een terugval krijgt niet bij de pakken neer gaan zitten hoor, elke dag heb je een nieuwe kans en elke haar niet getrokken is er een! Fantastisch dat je zo bli bent met je haarwerk. Lekker is dat he, er leuk uit zien!

Liefs
Karin_inline
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 00:18   #7
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hey Gogo,

Ja, het maakt je leven inderdaad een stuk makkelijker. Het klopt dat je je haar beter niet al te vaak moet wassen. 2 tot 3 keer per week is echt het maximum (geldt eigenlijk ook voor je eigen haar). Nou dat wennen ging bij mij eigenlijk best wel snel. De eerste paar dagen was het vreemd om wakker te worden met zo veel haar, maar na een week of twee was ik er al aan gewend. Ik heb ook een haarwerk op ringen, en dat is (denk ik) voor ons de beste optie. Want dan komen we in ieder geval niet bij ons haar, wat wel het geval is bij klemmen. Dus ja, vele voordelen. Let alleen wel op bij het wassen. Hoed je haren uitkammen voordat je je haren nat maakt. Shampoo over je haar verdelen en vooral niet inknijpen, maar gewoon uitkammen. En tenslotte uitspoelen en uitkammen. En laten drogen in een staart of los. Knopen kunnen makkelijk ontstaan namelijk, en vooral als je haren nat zijn.

Nou, ik zou zeggen als je nog vragen hebt, stel ze maar!

Liefs,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 23:21   #8
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Hoi Hoi

Jaja al 11 dagen trekvrij maar de onrust wordt wel steeds steeds sterker ik ga dan maar slapen want meestal is ´t wel ´s avonds. Ik weet dat ´t wel beter is om haar niet zo vaak te wassen maar ik vind dat ´t anders zo in plukken valt (als jullie snappen wat ik bedoel) en dat vind ik niet prettig heb dan ´t idee dat iedereen ziet dat mijn haar nep is. EN vooral in mijn nek. Wat kan ik hier tegen doen?? Hayat moet jij ook om de 6 weken terug om je haarwerk opnieuw te bevestiggen?

Groetjes gogo
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 21:45   #9
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
Hallo iedereen

Het gaat erg goed met mijn haarwerk krijg zeer veel positieve (alleen maar)
reacties, doet me erg goed. Blijkbaar staat mijn gezicht er ook veel opgewekter uit. Volgende week moet ik voor de eerste keer terug om mijn haarwerk te laten verzorgen en als ik kan mijn 2de laten knippen. Maar omdat ik bijna moet bevallen (nog 5 weken) kan ik niet zolang zitten dus laat ik denk ik alleen mijn haarwerk en mijn eigen haar behandelen, zzit ik toch mooi in mijn kraam bed (haha). Ben wel erg benieuwd of mijn eigen haar onder ´t haarwerk al wat is gegroeid zal wel weer schrikken zijn om die kale plekken te zien,maar ja moet er wat voor over hebben. Vind trouwens op dit moment de steeds dichter bij komende bevalling nog enger. Maar ja mijn kindje moet er toch uit. Wat ik dus eigenlijk kwijt wil is dat ik nog steeds SUPER tevreden ben met de stap die ik genomen heb om een haarwerk te nemen, Had ik echt jaren eerder moeten doen. Dus voor degene die nog twijfels heeft het is echt de moeite waard, maar kies wel voor natuurlijk haar want je ziet er echt biets van, alleen heb je nu in plaats van geen haar veel haar en dat is ´t enige wat de mensen die je goed kennen opvalt vreemde mensen zien er echt niets van. Wens iedereen veel sterkte.

Groetjes margot
gogo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eindelijk resultaat!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 9 11 december 2003 22:23
Eindelijk!!!!! Yet Van alles en nog wat... 3 16 juli 2003 21:09
na lang zoeken, eindelijk gevonden! vonkje TTM - Algemeen 1 30 juni 2003 17:09
eindelijk... Lizz TTM - Algemeen 4 24 augustus 2002 16:18
eindelijk lotgenoten! Linnie Hirsutisme - Algemeen 4 25 april 2002 12:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.